LG G3 är telefon med 2 560 x 1 440 pixlar

Permalänk
Avstängd

Går det att ringa med den?

Permalänk
Medlem

Apropå LG, vad hände med alla Gpads som skulle komma? Är på jakt efter ny platta och med tanke på hur LG ryckt upp sig så verkar de spännande!

Permalänk
Medlem

Sitter fortfarande på G1an, förstår inte denna hysteri med att köpa en ny telefon så fort det släpps.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

Jag löste en Oppo find 7 WQHD versionen från Kina. Den har mer eller mindre exakt samma specs som denna och en hel del features som ser ut att vara riktigt feta som t.ex quick charge. Lade bara 3.8k inklusive frakt och extended warranty.... Ganska stort hopp upp till 6k.

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem

Nä, den här var en besvikelse. Plottrig småful design på baksidan. Högre upplösning men inte större batteri än G2. Samma processor som andra flaggskepp. Inte vattentät, och därtill LG:s traditionella slöhet med mjukvara.

Permalänk
Medlem

En bra telefon med onödigt hög upplösning helt enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Den där var ju löjligt snygg. Förstår inte hur folk kan välja Galaxy-serien som är plastigt plåsterskräp jämfört med sådär vackra grejer.

Dock så trivs jag med iOS och kommer invänta iPhone 6.

Är du säker på det? Om detta nu är hur den kommer se ut i stora drag så känns den väldigt klumpig med enorma kanter runt displayed. Ser så konstig ut att jag tvivlar på att Apple skulle släppa något så fult. Tunn och kvalitetskänsla är inte allt.
https://www.youtube.com/watch?v=AVpfhoi_uOM&list=UUBJycsmduvY...

Permalänk
Medlem

Intressant video.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Ser trevlig ut, men synd att det blev plastbaksida ändå...
Förresten, ser en vanlig dödlig ens skillnad på 2 560 x 1 440 och 1920x1080, på 5,5 tum?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Många talar så bra om G2an, själv avskydde jag den telefonen på grund av knappen på baksidan. Kräkreflex på det :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Kan vi byta ut pixelkriget till ett batterikrig nu?
1440p skärm är najs, men ser ingen användning av det alls. 1080p är grymt redan och jag ser aldrig pixlar på min nexus 5.

Med lupp ser jag pixlar på min S4a men de e nog för det är amoled. Anyway, håller med dig med det är samtidigt kul att utvecklingen går framåt. Efter 1,5 dag går dom flesta smartphones på knäna vid "normalt" användande. Tycker det är synd batterierna inte hänger med den övriga utveckling

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Många talar så bra om G2an, själv avskydde jag den telefonen på grund av knappen på baksidan. Kräkreflex på det :S

Det bästa med hela telefonen, med knock on/off så behövde du aldrig använda någon knapp öht.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Varför behövs det lika hög upplösning på en 5,5" mobiltelefonskärm som jag har på 27"-tummaren hemma? Vad är det jag missar, förutom marknadsföringsaspekten, som jag är alldeles för gammal för att gå på?

Nu behövs nog inte denna pixel täthet men överlag så behöver du högre pixeltäthet på en mobil då du har denna enhet betydligt närmare ögonen än en vanlig datorskärm.

Sedan går det att diskutera vilken pixeltätet man behöver men runt 600 ppi på 10 tum avstånd så är det mer eller mindre omöjligt att se pixlar.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Jag är mest nyfiken på batteritiden, någon som har en G2 och kan berätta vad de har för batteritid ungefär?
Vad hade ni uppskattta G3 till?

Permalänk
Medlem

Utan att ha orkat läsa tråden, men är det någon mer än jag som tycker det är helt J***a barockt med så hög upplösning på en skärm som är mindre än 10 cm?

Vid 15"-skärm så kanske vi börjar närma oss...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Plast iofs men LG kan designa bättre med plast än Samsung, den saken är då säker med G3:an.

Skärmen kan jag inte kritisera, lär vara fantastisk att lägga ögonen på även om jag tror skillnaden mot min Xperia Z:a är minimal(i alla fall sett till upplösning) i hur man kommer uppfatta text med mera.

Dock batteritiden, blir den lidande är kanske 1080p en gyllene standard för mobiler sett till upplösning vs batteritid.

Permalänk
Inaktiv

En riktig jätte!

http://androidenheter.se/storleksjamforelser/?@en_h&lg-g3&lg-...

Nej denna "större skärm" hysteri har gått för långt!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdevil:

Jag är mest nyfiken på batteritiden, någon som har en G2 och kan berätta vad de har för batteritid ungefär?
Vad hade ni uppskattta G3 till?

100% på morgonen vid 7-tiden så har den gått ner till runt 60% vid 22-tiden, spotify, facebook, etc, den bästa batteritiden jag upplevt på android.
Inte i klass med iphone men nästan, den har ju ett stort batteri så, och det skulle ju va samma i G3 så du kommer inte bli besviken om du är van vid android.

Visa signatur

Corsair Carbide 540 Air|CoolerMaster V1000|Gigabyte Z87X-UD5H|Haswell i7-4770K@4.4|Corsair H100i|G.Skill RipjawsX 2133mhz 16gb|2x Asus GeForce GTX 680 DCII OC (SLI)|Focusrite Scarlett 2i2|AKG 612 Pro|Corsair Vengeance K70 Silver| R.A.T. 7

Permalänk
Medlem

Dåligt. Minst 4K annars skiter jag i det.

Permalänk

riktigt snygg faktiskt. Har redan förbokat via cdon. Vi få se nu hur Note 4 o Galaxy prime jämförs!

Permalänk

Tycker de ska ”våga” låta bli att ha loggan på framsidan. Nästan bara Apple- och Nexus-enheterna som inte har någon logga där.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skrivet av lenlye:

Inte i klass med iphone men nästan, den har ju ett stort batteri så, och det skulle ju va samma i G3 så du kommer inte bli besviken om du är van vid android.

Intressant att du säger så, då de flesta i-får verkar tycka att flygplansläge halva dagen och laddare i fickan är normalt

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Min SGS3s skärm duger gott och väl - skulle kanske inte skada med 1080p "för att", men inget som egentligen skulle göra upplevelsen bättre. Hellre bättre batteritid och prestanda, även om det leder till något tjockare mobiler. Tror att Oppo och OnePlus kommer att tjäna mycket (trots lägre marginaler) på sina flaggskepp just för att dem inte kostar 6000kr...

Finns det någon anledning tilll att mobilerna kan ha såpass hög upplösning, men vanliga datorskärmar i de flesta fall är låsta till 1080p om man inte betalar över 4 tusen för enbart skärmen?

Visa signatur

Intel i5 4670k @ 4,2GHz, 1,106V // Gigabyte Z87-HD3 ATX // Kingston HyperX blu 2x4GB + Fury 2x4GB 1600MHz 10-10-10-27 1,5V // CoolerMaster Hyper 212 EVO // Samsung EVO 840 250GB // NZXT Phantom // Gigabyte 290 4GB // EVGA NEX750G // Windows 10 Pro 64

Permalänk
Medlem

6k för en mobil är rätt mycket, det var inte många år sen folk sa "ALDRIG LG IGEN!" eftermegafloppen x-mobil, minns inte namnet. Tycker som föregående att det finns en hel del andra mobiler runt hörnet till samma specs som G3 tilll halva priset...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Avstängd

Jag har hört bra om LG G2 och den blev även årets mobil på Swedroid, så G3 blir nog bra den också.

Det är den första eller bland dom första med WQHD upplösning.
WQHD är lite onödigt då man ändå inte ser någon skillnad mot 1080p vid vanlig användning, men om man skulle montera telefonen i vrAse eller liknande VR-hjälm så kan det nog vara användbant.

Rätt trevligt att den har minimala kanter så man får jättestor skärm utan att telefonen blir allt för stor.

Jag undrar hur mycket IR lasern hjälper för autofokus och hur mycket skillnad den gör.

6000 kr är dock för mycket, inte något jag skulle lägga på en telefon. Min Nexus 5 kostade 3500 kr när jag köpte den, och numera är den billigare än så.

Permalänk
Medlem

LG har fått till en riktigt bra lur, inget snack om saken. Ställer mig en aning kritisk till priset dock, vi får se hur det utvecklar sig.
OPO blev plötsligt betydligt mer lockande, och till halva priset av G3 som det ser ut just nu.

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lenlye:

100% på morgonen vid 7-tiden så har den gått ner till runt 60% vid 22-tiden, spotify, facebook, etc, den bästa batteritiden jag upplevt på android.
Inte i klass med iphone men nästan, den har ju ett stort batteri så, och det skulle ju va samma i G3 så du kommer inte bli besviken om du är van vid android.

Nu har jag inte själv haft iphone sedan 3gs men jag tycker den verkar riktigt dålig iaf på 4 och 4s, speciellt när telefonerna däckar helt för att det är lite kallt ute.
5an kanske är mycket bättre?

Angående telefon bytar hysterin så sitter jag fortfarande på S2an som va relativt ny när jag köpte den.Det är nästan så man väntar på att den ska dö så man kan köpa en ny

G3an skulle jag gärna ha, 6papp är dock för dyrt för mig.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battlefield:

Ugh men seriöst kan vi få lite mer högupplösta skärmar till datorerna i stället?

Och sen är de flesta nya laptops 13-15 tum utrustade med en 1366x768-skärm. *suck*

Skrivet av xpanterx:

Riktigt läcker :). Är det utbytbart batteri/bra batteritid så är den ju riktigt frestande.

Ja precis, utbytbart batteri är ju nästan ett måste, 6000 för en pryl man inte kan byta batteri i.

Permalänk
Medlem

Nice. Fick mail från LG nu och min Demotelefon väntas komma om 1½ vecka!
Ska bli mycket intressant att testa denna...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Är du säker på det? Om detta nu är hur den kommer se ut i stora drag så känns den väldigt klumpig med enorma kanter runt displayed. Ser så konstig ut att jag tvivlar på att Apple skulle släppa något så fult. Tunn och kvalitetskänsla är inte allt.
https://www.youtube.com/watch?v=AVpfhoi_uOM&list=UUBJycsmduvY...

Tunnhet, design och kvalitékänsla är bland det viktigaste för mig. Dock kommer att app-utbudet och funktionerna alltid att vara viktigast, och där är ju Apple kungar. Får alltid alla apps flera veckor/månader före. T.ex. underbara Hearthstone. Skulle aldrig orka vänta sådär extralänge på allt med Android.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini