Vad är ett rimligt pris att begära på ett PS3 idag?

Permalänk
Medlem

Vad är ett rimligt pris att begära på ett PS3 idag?

Hejsan!

Jag funderar på att sälja mitt PS3 och jag undrar lite mer vad är ett realisitkt pris att sälja det för?
Har väl 3-4 random spel, PS3 move och PS3 320GB (Slim edition) typ 1,5 år och knappt använt.

Vill få sålt det relativt snabbt men har ingen koll på marknaden för Ps3 idag.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

2,5k

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem

1000-1500kr , finns drivor med ps3 inklusive 2-3 spel runt det priset, lycka till!

Visa signatur

im gonna walk the earth like Kane

Permalänk
Medlem

runt 1800kr skulle jag köra på

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

"knappt använt" ger ingenting i värdeökning, likaså move - ingen bryr sig om det.

vad är det för random-spel? om det inte säljs med någon av "de bästa" PS3 spelen som alla ändå vill köpa så räkna inte för någonting nära 2000kr ens, såvida du inte har extra handkontroller också

Permalänk
Medlem

Runt 1000kr är rimligt pris. Beroende på vad det är för spel så kan priset öka.
Generellt sett så tjänar man mer på att sälja populära spel för sig.
Lättaste sättet att kolla upp priser är via hemsidor där folk budar, då ser du vad folk betalar.
Att en annons begär ett pris innebär således inte per automatik att den kommer att bli såld för det begärda priset. Nackdelen med budsidor är dock att man inte ser det riktiga värdet förens annonsen har slutat eller strax innan då många inte budar förens de sista minuterna.

Min uppskattning av priset är baserat på egna observationer av Tradera och Blocket, samt att Game har börjat sälja beg ps3 och xbox för 1000kr

Permalänk
Medlem

2500? Knappast, rimligt max vore 1500 skulle jag säga.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

1400, runt 1600 om spelen är trippel-a titlar som är relativt nya.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv

Folk i denna tråden har tydligen ingen koll alls på vad en PS3 är värd. En NY PS3 slim 500GB i butik idag ligger på 1800-1900 spänn, ofta med något erbjudande om 2-3 spel inkluderat. En begagnad dito skulle vara värd kanske hälften av det eller kanske upp till en tusenlapp.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon200213:

Folk i denna tråden har tydligen ingen koll alls på vad en PS3 är värd. En NY PS3 slim 500GB i butik idag ligger på 1800-1900 spänn, ofta med något erbjudande om 2-3 spel inkluderat. En begagnad dito skulle vara värd kanske hälften av det eller kanske upp till en tusenlapp.

exakt , sålde min ps3 slim med 500gb hdd och då var det med CFW. för 1400kr. var knappt någon som hörde av sig ändå.

Permalänk
Medlem

Om jag var du skulle jag lagt ut det för max 1500kr.

Permalänk
Avstängd

max 1000kr då 3an är döende konsol, men det är ju bara enligt min mening.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

max 1000kr då 3an är döende konsol, men det är ju bara enligt min mening.

om ett halvår tror jag ändå att 3:an kommer att komma tillbaka ( om det skulle bli något fel på dagens ps4 konsoller

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk

Jag hoppas ni som föreslår priser är medvetna om att man kan få ett NYTT PS3 1400:- om man nöjer sig med 12GB HDD, vilket många gör, annars finns en med 500GB och 2 nya spel (var av ett av dem Last of Us) för 1800-1900:-

1500:- för en begagnad konsol känns inte rimligt, kanske 1300:- med spelen inkluderat, dock väldigt beroende av vilka spel det handlar om Är det Brink och Duke Nukem sjunker ju priset

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbkroppen:

exakt , sålde min ps3 slim med 500gb hdd och då var det med CFW. för 1400kr. var knappt någon som hörde av sig ändå.

Den målgrupp som köper cfw är förmodligen blandad med den målgrupp som vill pröjsa så lite som möjligt...

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jag hoppas ni som föreslår priser är medvetna om att man kan få ett NYTT PS3 1400:- om man nöjer sig med 12GB HDD, vilket många gör, annars finns en med 500GB och 2 nya spel (var av ett av dem Last of Us) för 1800-1900:-

Är det Brink och Duke Nukem sjunker ju priset

ett nytt slim får du inte för 1400kr. eller för 2400 troligen.

verkar som de flest missat den biten. går att få rejält mycket högre bud för en sån, men då krävs att den är i väldigt bra skick också eftersom de som nödvändigtvis vill ha den modellen inte vill ha den för funktionen enbart. för den är ju mer eller mindre densamma.

och visst, TLOU höjer priset lite medan både Brink och Duke Nukem nog mest gör att man undrar vad för mupp som använt den. och vad det kan innebära.. så kanske har du bokstavligen rätt i att priset sjunker då.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av AndreaX:

ett nytt slim får du inte för 1400kr. eller för 2400 troligen.

verkar som de flest missat den biten. går att få rejält mycket högre bud för en sån, men då krävs att den är i väldigt bra skick också eftersom de som nödvändigtvis vill ha den modellen inte vill ha den för funktionen enbart. för den är ju mer eller mindre densamma.

och visst, TLOU höjer priset lite medan både Brink och Duke Nukem nog mest gör att man undrar vad för mupp som använt den. och vad det kan innebära.. så kanske har du bokstavligen rätt i att priset sjunker då.

Helt korrekt, är inte ett gammalt slim det handlar om, utan det nya, Super Slim som det heter

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_3/162135-play...

Som sagt, är 12GB lagring, men är många som klarar sig utan mer, mig själv inkluderat. Priset är dock höjt med 90 spänn sen sist.

Vill man ha 500GB och två spel hamnar vi på 2000:-

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_3/187988-play...

Vet inte varför någon skulle vilja betala mer för ett begagnat Slim än ett nytt Super Slim... Kanske är den biten du menar att jag skulle ha missat, i så fall får du gärna upplysa mig om varför man hellre skulle ha ett vanligt Slim

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Helt korrekt, är inte ett gammalt slim det handlar om, utan det nya, Super Slim som det heter

Vet inte varför någon skulle vilja betala mer för ett begagnat Slim än ett nytt Super Slim... Kanske är den biten du menar att jag skulle ha missat, i så fall får du gärna upplysa mig om varför man hellre skulle ha ett vanligt Slim

TS modell borde vara dock en "slim" och inte "super slim", om man ska gå efter lagringutrymmet iaf.

design, lägre ljudnivå samt slot in. det är väll samtliga rationella anledningar jag kan komma på. sen finns det säkert de som vill ha en bara för att, den är utrotningshotad tex. rationella anledningar är ofta inte allt trots allt som sagt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Max 1300:- skulle jag tippa på

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!