Fler från Swec som ska till STHLM FIELDS?

Permalänk
Medlem

Fler från Swec som ska till STHLM FIELDS?

Finns här fler nerds som släpper sina datorer för att bl.a kolla på Metallica 30/5?
Kanske ses vi där.

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Yes, biljett bokad. Men jag är lite besviken över setlisten som Metallica har. Blev alldeles för "mainstream" för min smak.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jepp! Jobbet bjussar på Fields, så vi blir ca 40 pers som skall röja

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Yes, biljett bokad. Men jag är lite besviken över setlisten som Metallica har. Blev alldeles för "mainstream" för min smak.

Ja setlisten kunde varit bättre helt klart.
Dock Danzig Slayer och Metallica som lockar mest.

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resorb:

Jepp! Jobbet bjussar på Fields, så vi blir ca 40 pers som skall röja

Nice. Jävla bussig arbetsgivare du har;)

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Nej för långt att åka. Såg dem på Roskilde förra året dessutom. Det var sådär.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Jupp ska dit, gött att Whiskey in the jar kom med till slut. Hade dock velat höra Unforgiven II, Astronomy, So What? Tuesdays Gone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Jupp ska dit, gött att Whiskey in the jar kom med till slut. Hade dock velat höra Unforgiven II, Astronomy, So What? Tuesdays Gone

So what är ju ett jävla ös i;)
Whiskey in the jar var jävla precis så den kom med;)

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Önskar jag kunde! Nästan så man spontanköper en biljett nu och tar konsekvenserna senare.
Nåväl, vädret verkar iaf bli trist i Stockholm imorgon så man kan väl "trösta" sig med det.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

För er som inte kunde åka! Vi får lyssna på radio instället.
https://sverigesradio.se/p3/

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

För er som inte kunde åka! Vi får lyssna på radio instället.
https://sverigesradio.se/p3/

Sitter och lyssnar just nu. Riktigt bra sound. Men man får inte riktigt känslan som att det är drag riktigt. Publiken verkar halvdöda.

UPDATE: Nu börjar det låta mer livat, sista kvarten.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Sitter och lyssnar just nu. Riktigt bra sound. Men man får inte riktigt känslan som att det är drag riktigt. Publiken verkar halvdöda.

UPDATE: Nu börjar det låta mer livat, sista kvarten.

Jag drog på rejält, tyckte snarare tvärt om, man hörde publiken en hel del men dom hade ju inte publikmikrofonerna så högt uppskruvade precis, bandet spelade bra också. Ljudet blir sällan aldrig helt hundra på en live-feed, man hörde att SR hade kopplat in sig på Metallicas mixer, som sedan blir live-met-inspelingarna man kan köpa på deras hemsida. Men det är bättre live-inspelningar nu än för några år sedan, då var dom riktigt torra och tråkiga.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Helt sjukt vilket ös. Dock så var planeringen av både mat/dryck helt åt helvete. 1,5 Tim i kö för bärs och då hade vi rört oss ca 10 meter och hade säkert 25-30 meter till.

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SSGS:

Helt sjukt vilket ös. Dock så var planeringen av både mat/dryck helt åt helvete. 1,5 Tim i kö för bärs och då hade vi rört oss ca 10 meter och hade säkert 25-30 meter till.

Hörde det. Gällde tydligen toabesöken med.
Hur var det med vädret regnade det?

Från en som var på Sonisphere 2010 är det mesta en barnlek nu men vädret gör ändå mycket för helheten.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Hörde det. Gällde tydligen toabesöken med.
Hur var det med vädret regnade det?

Från en som var på Sonisphere 2010 är det mesta en barnlek nu men vädret gör ändå mycket för helheten.

Toaletterna var lika värdelösa. Stod/satt folk och pissade överallt.
Lite småregn och lite blåst.

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Jag kom in ungefär när Ghost spelade och då var det uppehåll, sen var det inget regn värt att nämna fram till sista 3-4 låtarna på Metallica då det började dugga lite.

Mat, dryck och toaletter var bara att glömma. Eller det gick bra om du ville köa 30-40 minuter för att kissa, eller 1 timme för mat. Så ett riktigt bottennapp.

För är man på en festival, och vill se alla banden... Då vill man faktiskt även kunna äta och dricka.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.