Ska du uppgrader till 4K inom 6månader ?

Permalänk
Inaktiv

Är intresserad men har inte råd. Blir 4K till nästa dator. Alltså om fem år, eller så.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av sesese:

Att välja en 4K som bara kan visa 30Hz är inget alternativ.

Om du skulle ägna din tid att kolla på hela videon eller googla på skärmen så står det klart och tydligt att det är en 60Hz skärm och då jag inte kör några Fps spel så behöver jag inte 120Hz. (DÄREMOT TAR LINUS UPP ATT MAN INTE SKA KÖPA EN 30Hz 4k SKÄRM.)

http://www.inet.se/produkt/2205219/asus-28-pb287q-3840x2160-u...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Att välja en 4K som bara kan visa 30Hz är inget alternativ.

Vad bra att du har fel då. Den levererar 60Hz.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Jag väntar på att skärmar som Asus PQ321QE hamnar på mer förnuftiga priser Vill inte lägga 5k+ på en TN-panel....

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Davido123:

Om du skulle ägna din tid att kolla på hela videon eller googla på skärmen så står det klart och tydligt att det är en 60Hz skärm och då jag inte kör några Fps spel så behöver jag inte 120Hz. (DÄREMOT TAR LINUS UPP ATT MAN INTE SKA KÖPA EN 30Hz 4k SKÄRM.)

http://www.inet.se/produkt/2205219/asus-28-pb287q-3840x2160-u...

Jag skrev nog otydligt.

I filmen visar dom några sekunder där de kör skärmen i 30Hz och det visar tydligt att det inte funkar på en 4K skärm. Så en 4K måste klara 60Hz om man ska bli nöjd menade jag. Inget annat.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2593462,2549693,2571438,... Tyvärr så finns det väldigt få tester av skärmar med 4K Jag ser Philips skärmen som en av de bättre skärmana om man tittar på skärmar under 5000kr Med jag har inte funnit några tester av denna skärm ännu.

på Komplett har de ändrat datumet från 10/6 till 20/6. så Philips skärmen är 10 dagar försenad.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Ska köpa mig en 27'a innan 2015, är en 27 på 4k under 2500 så JA, annars duger full HD

Permalänk
Medlem

Jag planerar att byta till 4K, eller LG's 34UM95 34" och förpassa mina 24tummare till nattduksbordet. Det är inte billigt ... Men räknar kallt med 15k iaf. Sen om det är nu i sommar eller till hösten vet jag ej.

Visa signatur

Spelar tyvärr inte lika mycket längre som för 15 år sedan, vart tog fritiden vägen?

Permalänk
Medlem

Nu har över 700 personer röstat

Resultatet är fortfarande 25% vill ha en 4K inom 6månader. Den skärm som Sweclockers kommer att utse som vinnare i deras 4K test kommer troligen att vara omöjlig att få tag på. Hoppas att de snart släpper sitt test av 4K skärmar för vi är många som väntar.

Betydligt fler som är intresserade för att köpa 4K än ev testa av Nvidia GTX tror det hette Z 2gpu

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Avstängd

ring mig när det finns support för 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av beundrarsamt:

ring mig när det finns support för 120hz

´
Du är inte ensam att informera att det inte finns 120Hz idag. För att köra 120Hz behöver du troligen mata skärmen med 2st 1,2 display portar

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Philips 288P6LJEB webhallen får in denna skärm 6/6 på kompletts sida står det fortfarande 20/6:(

i dag 6/6 och noll st på Webhallen. Kan det vara så att webhallen inte uppdatera infon om produkten blir försenad ???????

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Nää, blir nog inget 4k skärm köp tills det kommer skärmar med nya display port (freesync), PLS/IPS-panel och minst 60 Hz för runt 3k :P.

Sen vill man ju helst ha GPU kraften att kunna driva en sån skärm utan att behöva två high-end kort för att få stabila 60 fps. Blir nog att vänta tills nästa generation GPUer.

Permalänk
Entusiast

Inte en chans. Det är på tok för tidigt och de som köper nu kommer nog ångra sig senare. Det som saknas är följande:
1, Skärmar som klarar 60 Hz utan MST. Ska tydligen ha dykt upp ett fåtal men de är få. De flesta kräver MST för att ge 60 Hz och det är inte värt allt krångel. Drivrutinerna klarar det inte och det buggar i spel.
2, Ett interface som är designat för tillräckligt hög bandbredd. Det vill säga HDMI 2.0 och Displayport 1.3, HDMI 2.0 finns släppt men det finns inga grafikkort som stödjer det än. DisplayPort 1.3 borde släppas till sommaren någon gång. Alltså borde det bli lagom till nästa generation grafikkort någon gång årsskiftet 2015.
3, Hänger ihop med 2 men det skulle nog behövas en generation grafikkort till ur ren prestandasynpunk om man vill spela också. Pixelperfekt skalning hade varit intressant att se men tror ingen kommer implementera det. Det går ju att göra så effektiva interpolationsalgoritmer i ASICs så det är utjämnade bilder vi kommer få se.
4, Bra paneler, det mesta som släppts nu är TN vilket jag inte är intresserad av. Jag hoppas att det kommer en Dell Ultrasharp 3015 med 4K UHD, IPS och de vanliga grejerna som utmärker Dells skärmar i den klassen. Det vill säga bra ergonomi, alla kontakter man kan tänka sig, bra färger som dessutom svarar bra på kalibrering och allt detta till ett humant pris.
5, Bättre stöd i mjukvara. Som jag förstått det så hanterar Windows 7 inte så hög upplösning jättebra i dagsläget. Windows 8 ska vara bättre. Sen får ju resten av de vanliga programmen hänga med också men det löser sig nog självt när de tekniska bitarna faller på plats.

Så som det ser ut idag är tekniken fortfarande för omogen. Det verkar som om utvecklingen sitter på en rätt obekväm plats just nu. Skärmtillverkarna sitter säkert och väntar på att DP 1.3 ska bli klart plus att de inte direkt känner någon stress att slänga ut nya styrkretsar med stöd för nya interface som ändå inte finns någon hårdvara för i andra änden. När nästa generation grafikkort kommer blir det nog lite bättre fart.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Inte en chans. Det är på tok för tidigt och de som köper nu kommer nog ångra sig senare. Det som saknas är följande:
1, Skärmar som klarar 60 Hz utan MST. Ska tydligen ha dykt upp ett fåtal men de är få. De flesta kräver MST för att ge 60 Hz och det är inte värt allt krångel. Drivrutinerna klarar det inte och det buggar i spel.
2, Ett interface som är designat för tillräckligt hög bandbredd. Det vill säga HDMI 2.0 och Displayport 1.3, HDMI 2.0 finns släppt men det finns inga grafikkort som stödjer det än. DisplayPort 1.3 borde släppas till sommaren någon gång. Alltså borde det bli lagom till nästa generation grafikkort någon gång årsskiftet 2015.
3, Hänger ihop med 2 men det skulle nog behövas en generation grafikkort till ur ren prestandasynpunk om man vill spela också. Pixelperfekt skalning hade varit intressant att se men tror ingen kommer implementera det. Det går ju att göra så effektiva interpolationsalgoritmer i ASICs så det är utjämnade bilder vi kommer få se.
4, Bra paneler, det mesta som släppts nu är TN vilket jag inte är intresserad av. Jag hoppas att det kommer en Dell Ultrasharp 3015 med 4K UHD, IPS och de vanliga grejerna som utmärker Dells skärmar i den klassen. Det vill säga bra ergonomi, alla kontakter man kan tänka sig, bra färger som dessutom svarar bra på kalibrering och allt detta till ett humant pris.
5, Bättre stöd i mjukvara. Som jag förstått det så hanterar Windows 7 inte så hög upplösning jättebra i dagsläget. Windows 8 ska vara bättre. Sen får ju resten av de vanliga programmen hänga med också men det löser sig nog självt när de tekniska bitarna faller på plats.

Så som det ser ut idag är tekniken fortfarande för omogen. Det verkar som om utvecklingen sitter på en rätt obekväm plats just nu. Skärmtillverkarna sitter säkert och väntar på att DP 1.3 ska bli klart plus att de inte direkt känner någon stress att slänga ut nya styrkretsar med stöd för nya interface som ändå inte finns någon hårdvara för i andra änden. När nästa generation grafikkort kommer blir det nog lite bättre fart.

När man läser resultatet från röstningen så är det många som är less sina gamla HD skärmar. Att inte "drömskärmen " har kommit ser jag och många med mig som att då får man aldrig byta skärm. Många prioritera pris högt när de väljer skärm. Över 100personer vill ha en 4K skärm om den kostar under 3000kr. För det priset kan man inte begära vad som helst.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

När man läser resultatet från röstningen så är det många som är less sina gamla HD skärmar. Att inte "drömskärmen " har kommit ser jag och många med mig som att då får man aldrig byta skärm. Många prioritera pris högt när de väljer skärm. Över 100personer vill ha en 4K skärm om den kostar under 3000kr. För det priset kan man inte begära vad som helst.

Om man ska vara realistisk med din statistik så är det strax under 5% som kommer köpa en 4k skärm inom 6 månader då det troligtvis inte lär finnas en för under 4000 innan det.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Entusiast
Skrivet av sesese:

När man läser resultatet från röstningen så är det många som är less sina gamla HD skärmar. Att inte "drömskärmen " har kommit ser jag och många med mig som att då får man aldrig byta skärm.

Ja fast frågan är hur många av de som sagt ja som känner till de tekniska begränsningar som fortfarande råder. Det handlar inte om att vänta på en orealistisk drömskärm för mig. Det handlar om att vänta på en mogen och fungerande teknik. Idag är den inte fungerade, det är för tidigt. Titta lite i Sweclockers tester av grafikkort så ska du se hur trasigt 4K fortfarande är. Det är massa buggar och konstigheter. Mycket är relaterat till MST som är en ljuglösning för att komma runt avsaknaden av styrkretsar för skärmar som klarar DP 1.2 fullt ut. Som det ser ut nu köper man in sig i en stor mängd barnsjudomar och många av dem kommer man vara fast med tills man köper en ny skärm. Jag vill inte ha en halvt fungerande 4K, jag vill ha en fullt fungerande 4K. Det kommer förr eller senare men tror inte att 6 månader räcker med tanke på den tekniska utveckling som behövs. En del hänger på AMD och Nvidia som i sin tur hänger på TSMC. En annan del hänger på skärmtillverkarna själva. Mjukvaran kommer sen lösa sig med tiden när det finns ett faktiskt behov. Att 4K kommer ta över efter nuvarande 1920x1080 och 1920x 1200 är ju självklart men jag tror det kommer ta längre tid än du hoppas på.

http://www.sweclockers.com/recension/18544-amd-radeon-r9-295x...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ja fast frågan är hur många av de som sagt ja som känner till de tekniska begränsningar som fortfarande råder. Det handlar inte om att vänta på en orealistisk drömskärm för mig. Det handlar om att vänta på en mogen och fungerande teknik. Idag är den inte fungerade, det är för tidigt. Titta lite i Sweclockers tester av grafikkort så ska du se hur trasigt 4K fortfarande är. Det är massa buggar och konstigheter. Mycket är relaterat till MST som är en ljuglösning för att komma runt avsaknaden av styrkretsar för skärmar som klarar DP 1.2 fullt ut. Som det ser ut nu köper man in sig i en stor mängd barnsjudomar och många av dem kommer man vara fast med tills man köper en ny skärm. Jag vill inte ha en halvt fungerande 4K, jag vill ha en fullt fungerande 4K. Det kommer förr eller senare men tror inte att 6 månader räcker med tanke på den tekniska utveckling som behövs. En del hänger på AMD och Nvidia som i sin tur hänger på TSMC. En annan del hänger på skärmtillverkarna själva. Mjukvaran kommer sen lösa sig med tiden när det finns ett faktiskt behov. Att 4K kommer ta över efter nuvarande 1920x1080 och 1920x 1200 är ju självklart men jag tror det kommer ta längre tid än du hoppas på.

http://www.sweclockers.com/recension/18544-amd-radeon-r9-295x...

Från först testet av 4K till andra testet så har flera begränsningar försvunnit och de menar att det funkar bättre. De skärmar som är på ingång nu är med fullt stöd för 1,2DP

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Entusiast
Skrivet av sesese:

Från först testet av 4K till andra testet så har flera begränsningar försvunnit och de menar att det funkar bättre. De skärmar som är på ingång nu är med fullt stöd för 1,2DP

"Sammanfattningsvis är 4K UHD fortfarande inte redo, oavsett vad tillverkarna hävdar. Ovanstående problem är ett smakprov av vad som krånglat, där ytterligare irritationsmoment och småproblem ständigt plågat testerna. Allt från drivrutiner till hårdvara måste finslipas ytterligare innan framtidens upplösning verkligen är här, i dagsläget går 4K UHD för spel inte att rekommendera till någon."

Fullt stöd för DP 1.2 är ju trevligt men varför köpa en skärm nu som är föråldrad inom ett år då HDMI 2.0 och Displayport 1.3 är standard? Varför släpps det ens skärmar idag utan HDMI 2.0 då standarden har funnits sedan september förra året?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

"Sammanfattningsvis är 4K UHD fortfarande inte redo, oavsett vad tillverkarna hävdar. Ovanstående problem är ett smakprov av vad som krånglat, där ytterligare irritationsmoment och småproblem ständigt plågat testerna. Allt från drivrutiner till hårdvara måste finslipas ytterligare innan framtidens upplösning verkligen är här, i dagsläget går 4K UHD för spel inte att rekommendera till någon."

Fullt stöd för DP 1.2 är ju trevligt men varför köpa en skärm nu som är föråldrad inom ett år då HDMI 2.0 och Displayport 1.3 är standard? Varför släpps det ens skärmar idag utan HDMI 2.0 då standarden har funnits sedan september förra året?

Tyvärr så har inte Nvidia eller AMD några grafikkort med DP 1,3 eller HDMI 2,0 så det är fortfarande inte intressant om skärmen skulle ha detta. Jag har en 60Hz skärm idag som jag tycker funkar så en 60Hz 4K ska nog inte vara några problem.

26% önskar nu att byta till 4K inom 6mån

På komputex så ser det inte ut som det kommer så många nya modeller.

Då inte webhallen fick in Philips UltraClear 288P6LJEB den 6/6 så blir det nog till att vänta på inköp till efter semestern

Det går bra att citera flera
Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

nä, kostar för mycket i grafikkortskostnader att driva runt en 4k skärm i spel i 60 fps med skaplig grafik

kör 1440p med ett 660 ti och kan driva de flesta nya spel på en blandning mellan medium/high/ultra

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Nej, det har jag absolut inget intresse av, däremot kommer jag nog köpa en 4:3-skärm inom de närmaste sex månaderna.
Widescreen i porträttläge känns mest fel och otympligt. Det är hemskt att tillverkarna i princip slutat med 4:3-formatet. Hoppas det återuppstår när OLED börjar rullas ut på allvar (de där Sonymonitorerna som funnits i tre år är lite, eh, dyra).

Kort sagt - vad fan ska jag med 4K till när det ändå bara kommer ge mig nackspärr?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpt en Philips UltraClear 288P6LJEB nu om det fanns någon i lager. Jag är så less på att vänta. Jag har redan väntat för länge HD skärmar har funnits i 10 år minst. Men om det inte kommer in någon skärm på lager innan nästa vecka så blir det ett köp efter semestern.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Jag skulle köpt en Philips UltraClear 288P6LJEB nu om det fanns någon i lager. Jag är så less på att vänta. Jag har redan väntat för länge HD skärmar har funnits i 10 år minst. Men om det inte kommer in någon skärm på lager innan nästa vecka så blir det ett köp efter semestern.

Ta en titt på Komplett. Dyker upp om 13 dagar där, preliminärt. Ge gärna en kort recension ifall du plockar en

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Vad skall ni använda en 4K skärm till om ni inte tar egna bilder eller filmar i 4K alternativt arbetar med retuschering eller annan bearbetning av högupplöst material. För mängden publikt material i 4K är i det närmsta obefintligt. Räkna med att det kommer att ta ungefär 3-5 år innan film, spel och Tv kommer i upplösningar över 2560x1600. Spel kanske något tidigare men då främst för de som har råd att lägga 12k+ i grafikkort för att driva det.

Då det främst är spel som går på min skärm så blir det ingen 4K förrns jag har en responstid på 1-2ms och +120hz samt att hela paketet går att driva för under 10k(skärm+grafikkort) vilken förmodligen inte kommer att ske inom 4år.

Så det blev ett nej för mig och alla som svarat JA kommer tyvärr att ha en fin skärm i 4K men inget att se på den och inget som går att spela på den(om man inte är oförmöget förmögen)

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk
Medlem

Inget prioriterat område. Helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Ta en titt på Komplett. Dyker upp om 13 dagar där, preliminärt. Ge gärna en kort recension ifall du plockar en

Hej jag vet men webhallen hade prel datum 6/6 och det är det datumet som jag väntat på. På deras hemsida står det att inte ens leverantören har fått in några skärmar ännu.

Jag kommer att spela på min skärm (och ja med max upplösning jag spelar mest LOL. En bra skärm är ett måste när man spelar LOL )

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Hej jag vet men webhallen hade prel datum 6/6 och det är det datumet som jag väntat på. På deras hemsida står det att inte ens leverantören har fått in några skärmar ännu.

Jag kommer att spela på min skärm (och ja med max upplösning jag spelar mest LOL. En bra skärm är ett måste när man spelar LOL )

Hör med Webhallen Komplett äger Webhallen, så de borde nog sitta på lite info. Hör av dig via pm på deras facebook. De brukar vara snabba på att svara

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Vad gör det för nytta med 4k skärm om man inte har råd att skaffa en dator som orkar driva spelen med spelbar framerate...

Permalänk
Inaktiv

Nej, nästa skärm blir antingen en 21:9 eller 27" 1440p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Vad gör det för nytta med 4k skärm om man inte har råd att skaffa en dator som orkar driva spelen med spelbar framerate...

Det beror ju helt på vilka inställningar du kör på utöver upplösningen.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo