Skicka vidare besökare till en annan webserver (IIS 6.0)

Permalänk
Medlem

Skicka vidare besökare till en annan webserver (IIS 6.0)

I apache så finns det proxy något som gör att kommer det en besökaren som har skrivit in en viss domän så ska den skickas till en annan intern server som har webserver i sig.

Men hur gör man det i en IIS 6.0??

Har sökt information på nätet men allt verkar så kryptiskt??

Jag har en IIS server och en Apache server.
IIS servern är den primära webservern och Apache är den sekundära webbservern.
Jag har två domäner där den ena går till IIS och den andra vill jag ska gå till Apache.

Jag har kommit så långt att jag kan skicka besökaren från den andra domänen till en annan katalog på IIS men jag vill skicka användaren till en annan lokal ipnummer adress?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCazz:

I apache så finns det proxy något som gör att kommer det en besökaren som har skrivit in en viss domän så ska den skickas till en annan intern server som har webserver i sig.

Men hur gör man det i en IIS 6.0??

Har sökt information på nätet men allt verkar så kryptiskt??

Jag har en IIS server och en Apache server.
IIS servern är den primära webservern och Apache är den sekundära webbservern.
Jag har två domäner där den ena går till IIS och den andra vill jag ska gå till Apache.

Jag har kommit så långt att jag kan skicka besökaren från den andra domänen till en annan katalog på IIS men jag vill skicka användaren till en annan lokal ipnummer adress?

Hej!

Hur kör du servrarna? Är båda på en fysisk server eller ligger dem i olika VM's?
Ligger dem på samma portar(om de är på samma maskin), vilket iofs vore väldigt lustigt då det bara skulle gå att ha en igång samtidigt.

Har inte använt IIS speciellt mycket, ska experimentera lite..

Mvh FobbanN

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem

Hej, det ligger på två separata fysiska servrar

Permalänk
Medlem

Ingen aning men en googling gav www.iis.net/downloads/microsoft/application-request-routing I apache heter det mod_proxy

Permalänk
Medlem

mm ser ut att vara det men hittar ingen bra guide hur man få det att fungerar.