Permalänk
Medlem

Bra program till hemsida

Hejsan gott folk! Är det någon här inne som har ett par gratis eller ganska billiga program där man kan fixa snygga hemsido designer? Vore riktigt bra om någon av er kunde länka detta isåfall, då jag blivit lite intresserad av att börja göra olika designs.

Någon som vet något om detta?
CoffeeCup Free HTML Editor

Tack på förhand!

MvH

Permalänk
Medlem

Jag använder Kommode Edit (http://www.activestate.com/komodo-edit/downloads) till webben. Tycker att det är ett bra program för att det är färg kodad eller vad man kallar det men det är att det man skriver blir i olika färgen så att det blir lättare att veta vad som är vad samt att det finns support för ftp som automatiskt skickar filen man jobbar med när man sparar.

Permalänk
Medlem

Jaha, tack så mycket, ska kolla vad detta är!

Permalänk
Forumledare

*tråd flyttad*

Tror den trivs bättre här

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Bara för att klargöra...

Du vill ha ett program för att skapa designen. Med det menar du att knacka ihop designen med HTML och CSS, eller menar du att faktiskt designa hemsidan innan man kodar ihop den?

Bara för att klargöra en annan sak.
Det finns inget program som "fixar snygga hemsidor", utan det är upp till dig hur "snygg" den ska vara.

Det du ska lära dig för att knacka ihop designen är HTML & CSS, vilket är grunden för ALLA hemsidor.
Det behövs inget speciellt program för detta, men det finns program som hjälper dig att koda enklare.

Jag rekommenderar att du börjar här:
http://www.codecademy.com/ <gratis interaktiva kurser för webbdesign mm.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopiz:

Hejsan gott folk! Är det någon här inne som har ett par gratis eller ganska billiga program där man kan fixa snygga hemsido designer? Vore riktigt bra om någon av er kunde länka detta isåfall, då jag blivit lite intresserad av att börja göra olika designs.

Någon som vet något om detta?
CoffeeCup Free HTML Editor

Tack på förhand!

MvH

hmm - personligen tycker jag ofta att sådana program slutar med skitkod och det blir svårt att få till "på riktigt".
Men du kan ju prova Dreamweaver eller Google Web designer (Som är gratis; mer hittar du här: https://www.google.com/webdesigner/)

Om du ska göra något professionellt till ett företag så föreslår jag att du låter någon som verkligen har koll på webbutveckling, säkerhet och framför allt SEO.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Photoshop för designer, CSS3/HTML5/jQuery/JavaScript för uppbyggnad av design.
Använd Sublime Text 2 eller Notepad++ för kodningen.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Notepad++

Permalänk
Medlem

Jag använder jEdit till det mesta inom att skriva kod.
Finns mycket finurliga plugins till det med.

http://www.jedit.org/

Visa signatur

ITWT

Permalänk
Medlem

Snygga webbsidor kan lika väl skapas i notepad(Anteckningar), jag själv använder mig utav Notepad++ vilket jag tycker fungerar klockrent. De enda begränsningarna man har egentligen är väl ens kunskaper och kreativitet.

Kanske kan vara underlättande att först skapa en dummy över hur webbplatsen ska se ut i program som exempelvis Photoshop, som du sedan bygger sidan efter med justeringar som dyker upp på vägen.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera webs.com

Jag kan rekommendera webs.com som har många bra funktioner helt gratis och är mycket enkelt att använda. Dessutom är det helt molnbaserad. Inget man behöver ladda ner. De har också bra chat-support, öppen dygnet runt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lancar:

Jag kan rekommendera webs.com som har många bra funktioner helt gratis och är mycket enkelt att använda. Dessutom är det helt molnbaserad. Inget man behöver ladda ner. De har också bra chat-support, öppen dygnet runt.

När det kommer till molnbaserat kan jag rekommendera c9.io. Tycker däremot inte det är något man behöver, speciellt inte om man arbetar själv.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Frilansskribent
Skrivet av Lopiz:

Hejsan gott folk! Är det någon här inne som har ett par gratis eller ganska billiga program där man kan fixa snygga hemsido designer? Vore riktigt bra om någon av er kunde länka detta isåfall, då jag blivit lite intresserad av att börja göra olika designs.

Någon som vet något om detta?
CoffeeCup Free HTML Editor

Tack på förhand!

MvH

Både Linus på Linustechtips och Logan på Teksyndicate har gjort reklam för www.squarespace.com

Verkar riktigt simpelt, Kolla på http://www.linusmediagroup.com/ -Den sidan är gjord på Squarespace.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Vad kallas det när exempel kod kommer upp när man skriver?

Hade gärna bytt ut dreamweaver till något annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Vad kallas det när exempel kod kommer upp när man skriver?

Hade gärna bytt ut dreamweaver till något annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej!

Är det möjligtvis "Autocomplete" du är ute efter?

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Skrivet av downup:

Vad kallas det när exempel kod kommer upp när man skriver?

Hade gärna bytt ut dreamweaver till något annat.

Skickades från m.sweclockers.com

IntelliSense

Jag använder Visual Studio till det mesta om det inte är något litet jag kan knacka ihop i Notepad++, VS är tyvärr inget gratis program.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 CPU: i7-4770K @ 3.5GHz GPU: GTX 780 OC 3GB RAM: 8GB (2 x 4GB) @ 1,333MHz MB: G1.Sniper Z87
SSD: 250GB Samsung 840 Basic HDD: WD Desktop Green 3TB PSU: CoolerMaster G750M @ 750W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albatraoz:

IntelliSense

Jag använder Visual Studio till det mesta om det inte är något litet jag kan knacka ihop i Notepad++, VS är tyvärr inget gratis program.

Finns i alla fall en version av Visual Studio som är gratis.
Visual Studio Express

Permalänk

GNU Emacs funkar till det mesta, du behöver ju bara en text editor

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Medlem

Notepad++ kör jag på och det funkar bra. Har prövat Visual Studio 2013 också och där finns ju intellisene, men lär mig bättre när jag får hitta syntaxen på WC3 schools istället

Permalänk
Medlem

Jag använder visual studio, finns gratisversion.

Är nog den bästa kompletta utvecklingsprogrammet jag testat.
Använder den både till webb och rent kodande.

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB