Nån annan som är less på allt krångel med pc-spelande ?

Permalänk
Skrivet av Problematik:

Jag spelar med den laptop som står i sign. Den blir då inte varm i alla fall. Redig kylning i den + kylplatta undertill.

Jag kör med senaste grafikdrivrutinerna, körde med driver sweeper före jag installerade nya drivisarna.

Nåt är ju snett med din laptop, antagligen borkade drivrutiner. Att rensa drivrutiner kan gå väldigt snett. Men det kan för all del vara hårdvaruproblem också. Som jag ser det så antingen meckar man med datorn, och då kan man fucka upp så att man måste ominstallera, eller så låter man den vara (förutom autouppdateringar) när allt funkar. Att köra ett mellanläge där man meckar med drivrutiner men vägrar acceptera att saker kan skita sig... nej, det är nog ingen bra idé.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Känner inte igen mig alls med alla dess problem. Alltid bara att tuta och köra.

Japp, samma här. Har nästan aldrig problem.

Permalänk
Skrivet av Problematik:

Jag spelar med den laptop som står i sign. Den blir då inte varm i alla fall. Redig kylning i den + kylplatta undertill.

Jag kör med senaste grafikdrivrutinerna, körde med driver sweeper före jag installerade nya drivisarna.

Brukar köra rensningar och registerrensningar med CC cleaner och virussökning regelbundet.

Orkar inte hålla på med ominstalleringar och formateringar i tid och otid, känns som att det tilhör stenåldern. Alldeles för mycket jobb med att återinstallera program, inställningar osv... usch.

Däremot kanske jag blir tvungen att ändå köra en omstart på datorn och sen bara ha den som gaminglaptop då. Har planer på att köpa Surface Pro 2 eller 3 och ha den som surfdator å platta i ett.

Har en massa program igång samtidigt på datorn men den blir då inte seg för det, bra med SSD .

Formatera 1 gång, installera dina basicprogram, skapa en säkerhetskopia på skiva eller USB som du installerar ifrån nästa gång, då tar formateringarna typ 20 minuter.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Bananas2thebeat:

Nåt är ju snett med din laptop, antagligen borkade drivrutiner. Att rensa drivrutiner kan gå väldigt snett. Men det kan för all del vara hårdvaruproblem också. Som jag ser det så antingen meckar man med datorn, och då kan man fucka upp så att man måste ominstallera, eller så låter man den vara (förutom autouppdateringar) när allt funkar. Att köra ett mellanläge där man meckar med drivrutiner men vägrar acceptera att saker kan skita sig... nej, det är nog ingen bra idé.

Du menar att jag bara ska uppdatera grafikdrivrutinerna rakt av utan att först rensa dom gamla? För att inte uppdatera grafikdrivrutinerna är väl inget alternativ.

För övrigt så är jag knappast ensam med att ledsna på att lira på pc, möjligtvis i minoritet här på Sweclockers men ändå.

Kompisen som kan kallas för amatör köpte nyligen Watch Dogs till sin pc. Han lyckades inte installera spelet, den krävde att han skulle installera nyare grafikdrivisar. När han skulle installera ny grafikdrivrutiner så gick inte det heller, han var tvungen att uppdatera windows före. Så när han hade uppdaterat windows och installerat senaste drivrutinerna så gick spelet ändå inte att installera av nån annan anledning. Han ledsnade till slut och satte sig och körde Mario Kart på Nintendot istället.

Även om det kan ses som en småsak för mig och er på sweclockers forum så är det väldigt få personer som har intresse av att göra mer än att sätta i skivan å trycka på play.

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Skrivet av Problematik:

Du menar att jag bara ska uppdatera grafikdrivrutinerna rakt av utan att först rensa dom gamla? För att inte uppdatera grafikdrivrutinerna är väl inget alternativ.

För övrigt så är jag knappast ensam med att ledsna på att lira på pc, möjligtvis i minoritet här på Sweclockers men ändå.

Kompisen som kan kallas för amatör köpte nyligen Watch Dogs till sin pc. Han lyckades inte installera spelet, den krävde att han skulle installera nyare grafikdrivisar. När han skulle installera ny grafikdrivrutiner så gick inte det heller, han var tvungen att uppdatera windows före. Så när han hade uppdaterat windows och installerat senaste drivrutinerna så gick spelet ändå inte att installera av nån annan anledning. Han ledsnade till slut och satte sig och körde Mario Kart på Nintendot istället.

Även om det kan ses som en småsak för mig och er på sweclockers forum så är det väldigt få personer som har intresse av att göra mer än att sätta i skivan å trycka på play.

Men du utgår ifrån att de problemen är vanliga, har du något belägg för det? Jag har spelat på PC i 20 år och känner inte igen det där. Någon enstaka gång har det trilskats men 99 gånger av hundra har jag bara slängt i skivan och klickat på install. De enda gångerna det har varit verkligt jobbigt är då jag velat köra gamla godingar som varit avsedda för äldre OS men till och med då har det fungerat mer än hälften av gångerna.

Permalänk
Inaktiv

Visst finns det mycket som kan krångla när man spelar på PC men det finns å andra sidan så mycket man kan fixa när man gör det också, till skillnad från konsolspel. Jag spelar dock båda formaten.

Permalänk

Har själv aldrig haft några problem som inte varit orsakade av mig själv. Varken jag, sambon eller min vänskapskrets tycker att det är problem med PC spelandet utan snarare en fröjd jämfört med konsol där det oftast är kassa spelservrar (läs:sämre) samt att man med PC får mer prestanda för pengarna samt högre upplösning/fps/grafikinställningar.

Samtliga inom min vänskapskrets har spelat aktivt i ca 20 år, både konsol och dator. Jag anar tyvärr sbs (no offence)

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematik:

Tjena
Heroes 3 kraschar

heroes 3 krashar för mig om jag kör med ljud på (win7)

om jag däremot kör heroes 3 HD modden vill jag minnas att jag kan ha ljudet på

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Skrivet av Problematik:

Du menar att jag bara ska uppdatera grafikdrivrutinerna rakt av utan att först rensa dom gamla? För att inte uppdatera grafikdrivrutinerna är väl inget alternativ.

För övrigt så är jag knappast ensam med att ledsna på att lira på pc, möjligtvis i minoritet här på Sweclockers men ändå.

Kompisen som kan kallas för amatör köpte nyligen Watch Dogs till sin pc. Han lyckades inte installera spelet, den krävde att han skulle installera nyare grafikdrivisar. När han skulle installera ny grafikdrivrutiner så gick inte det heller, han var tvungen att uppdatera windows före. Så när han hade uppdaterat windows och installerat senaste drivrutinerna så gick spelet ändå inte att installera av nån annan anledning. Han ledsnade till slut och satte sig och körde Mario Kart på Nintendot istället.

Även om det kan ses som en småsak för mig och er på sweclockers forum så är det väldigt få personer som har intresse av att göra mer än att sätta i skivan å trycka på play.

När man bara uppdaterar drivers funkar det i princip alltid med att antingen köra en "ren installation" via driverns egna installer, eller att bara installera över de gamla, är främst om man byter grafikkort från AMD till Nvidia eller liknande som en driver sweeper brukar vara nödvändigt.

Självklart är det många spel, speciellt från vissa utgivare *ho(Ubisoft/EA)st* som är helt trasiga vid release, där PC tyvärr brukar vara värre utsatt än konsolversionerna, men det löser sig väldigt simpelt med bara lite vett Släpps ett spel ser man först hur det funkar för andra, klagar 90% på driftproblem (Watch_dogs någon?) är det kanske inte så smart att köpa spelet då, och man väntar tills det är fixat helt enkelt.

Tror att många tycker att dessa problem övervägs av alla de fördelar PC har, som billigare spel (speciellt om man vill köpa digitalt), alternativet att kunna välja mellan mus + tangentbord och kontroller, vettiga upplösningar, vettiga frame rates, lyxen att slippa spela alla spel på Low, enkelheten att spela in spel precis som man vill, kunna modda spel. Ja, listan kan göras lång, men jag tror du fattar min poäng

Verkar ju dock som att du har extremt mycket problem, som mer beror på din dators skick än just PC som plattform i allmänhet, men trivs du inte och tycker att absolut enkelhet väger över de fördelar jag nämnde så köpt en konsol istället, inte mycket till idé att sitta här och försöka samla folk till något sorts organiserat gnäll?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

No doubt att det är mer problem och djävulskap till PC spel än till konsol. Men tyvärr är det normalt att PC spel är ofärdiga nuförtiden. Spel till PC blir fan bara sämre med tiden känns det som.

Uppskattar man spel på riktigt har man både konsol och PC om man inte är pc maztur-raicee.

Permalänk

Tanken var väl att försöka samla åsikter både av folk som har like mycket problem som jag och dom som inte har det.

De är inte det att jag hatar att spela på pc, men jag hatar när det inte fungerar som det ska, det tar bort hela glädjen med att spela.

Jag håller med om att spelen till pc sällan är riktigt klara när dom släpps, bättre att vänta nån månad.

Jag får väl ta och göra en formatering på datorn och börja om från början för att se om det hjälper.

Det jag hoppas på med Steambox om dom nu får till det med kontrollerna är att få samma känsla som att spela med mus på pc men mindre problem genom den mer begränsade varationen av hårdvara och programvara. Till skillnad med pcn som har ett närmast oändligt antal variationer i programvara/hårdvara som orsakar problem.

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem

känner inte till dina bekymmer, tråkigt att det inte fungerar för dig

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Jag håller med helt.

Har haft problem med
BF3
BF4
Bioshock Inf
Batman Origins
Watch Dogs
Skyrim
Titanfall
StarCraft 2
Total War: Empire II
Assassins creed 4 (??)
Etc etc.. Krascher, bara krascher. Ibland har det frysit i nån sekund för att komma tillbaka i 5-10 FPS. Lite olika för olika spel.

Enda som alltid funkat är League och CS:GO. Har tillräckligt bra dator för att spela ca 60 FPS på high/max i alla spel, lite drops till 45-50 kan det bli i BF4,

Datorn är ett år nu ungefär. Jag har fått lite skit på den ibland, men inget jag inte kunde ta bort. Har även ominstallerat, men det hjälpte inte. Har funderat på om det är ett defekt grafikkort eller om jag gjorde nånting dåligt när jag byggde ihop skiten.

Men oavsett, jag föredrar dator över konsoll. Friheten, grafiken och högre FPS är nice. Sen kör jag med 360-kontroller till datorn för spel som creed, watch dogs och sånt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Har egentligen bara problem med buggiga spel (ex BF4) samt sjukt dåligt optimerade...(Watch dogs)
För övrigt så tycker jag att spelen är "bra"
Tycker inte det är helt ok att betala för en tidig beta som dom efter 6 månader eller ett år fixar så det fungerar som det var tänkt.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematik:

Tjena
...
Heroes 3 kraschar
...

Dock ska man väl då se till det stora sammanhanget. Heroes 3 är numera 15 år gammalt. Att det alls går att få igång är ju ett jättestort pluspoäng för PC jämfört med konsol. Försök köra 15 år gamla spel på din moderna konsol. Går inte jättebra av uppenbara anledningar. Så om du vill spela alla konsolspel, även gamla, så behöver du en av varje konsol, vilket knappast får plats på tvbänken, och går nog inte att koppla in samtidigt heller. Jämfört med att ha en enda PC.

Förövrigt har jag inga problem med krascher med Heroes 3. När jag kör med Wake of Gods (fan-made expansion) installerat kan det hända att det kraschar, men det är ganska sällan. Testa köra med Heroes 3 Complete edition, det är H3 bundlat med expansionerna och har en annan installer, det kanske är stabilare...

Permalänk
Medlem

Inga nämnbara problem nu för tiden. Tycker Steam håller allt uppdaterat åt mig.
Så länge man inte håller på att köra med olika mods så går det mesta bra.
Värre är det med Skyrim och Minecraft efter man kört in mods till fel version eller för många mods.

PC var lite jobbigare på den tiden då man fick trixa med autoexec.bat för att får ut det sista lilla minnet som krävdes eller när man grejjade mer IRQ-kanaler för att få igång ljudkortet och CD-läsaren SAMTIDIGT

Permalänk
Medlem

Inte haft problem med pc spel på åratal, de problem jag hade förr gick oftast lätt att fixa..

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooster:

Dock ska man väl då se till det stora sammanhanget. Heroes 3 är numera 15 år gammalt. Att det alls går att få igång är ju ett jättestort pluspoäng för PC jämfört med konsol. Försök köra 15 år gamla spel på din moderna konsol. Går inte jättebra av uppenbara anledningar. Så om du vill spela alla konsolspel, även gamla, så behöver du en av varje konsol, vilket knappast får plats på tvbänken, och går nog inte att koppla in samtidigt heller. Jämfört med att ha en enda PC.

Förövrigt har jag inga problem med krascher med Heroes 3. När jag kör med Wake of Gods (fan-made expansion) installerat kan det hända att det kraschar, men det är ganska sällan. Testa köra med Heroes 3 Complete edition, det är H3 bundlat med expansionerna och har en annan installer, det kanske är stabilare...

Om det fortfarande funkar dåligt kan man testa wine att köra spelet på.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Det finns många titlar som generellt fungerar bättre på konsol, jämfört med sin motsvarighet på PC-plattformen.
Jag tror då att det handlar mycket om bristande optimering och orättvisa ekonomiska skäl som gör att mycket av de stora titlarna utvecklas i första hand med konsoler i fokus, vilket gör spelen betydligt sämre på PC.

Men man som spelare kan även få intrycket av att ribban för kvalitetssäkring av spel har sänkts betydligt de senaste åren.
Det finns en hel del exempel bland de stora titlarna, som Battlefield 4, Watch Dogs, Arma etc. Där har de varit näst intill katastrofala vid release om man ser på antalet buggar och hur stor påverkan buggarna haft, åtminstone på PC-plattformen.

Visst blir spelen allt mer tekniskt avancerade. Antalet potentiellt defekta faktorer blir allt fler, allt eftersom features, fysikmotorer och grafikmotorer utvecklas. Men jag har svårt att se det som ett giltigt argument för att släppa ett ofärdigt spel. Särskilt inte när man som spelare betalar ett fullt retail-pris utan att det finns någon generell uppfatning om köparens rätt att göra ett återköp då ett spel omfattas av markanta brister i kvalité.

Indieutveckling och crowdfunding är mer ekonomiskt villkorslöst i den uppfattningen att utomstående inflytanden inte har samma möjlighet att påverka när de är av annat intresse än spelets kvalité.
Jag kan inte komma något fall där en majoritet av fonderingen för ett spel kommer från ren investering(publicerare), är bättre än crowdfunding i spelets mening.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematik:

Tjena

Som sagt, är det inte en j'vla massa krångel med att spela på datorn?

.....
Tack på förhand !

Då var du inte med på den tiden man skulle ha superoptimerad autoexec.bat och config.sys för att boota med så mycket primärt minne som möjligt. DÅ pratade vi krångel.

Nuförtiden tycker jag det är mestadels helt problemfritt. Har man problem i alla eller många spel så är det helt säkert fel på hårdvara eller installationen av OS/drivare.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematik:

Det jag hoppas på med Steambox om dom nu får till det med kontrollerna är att få samma känsla som att spela med mus på pc men mindre problem genom den mer begränsade varationen av hårdvara och programvara. Till skillnad med pcn som har ett närmast oändligt antal variationer i programvara/hårdvara som orsakar problem.

Vi får väl se. Just nu är det svårt för dem, då Linux inte har så många spel (även om det kraftigt förbättrats senaste åren och är på väg åt rätt håll). Steam Machines är till för att få bort Windows som ett krav för att spela på PC, vilket är bra i sig. Men det finns väldigt stora hinder just nu i alla fall.

Jag har själv inte alls mycket problem med PC-spelande, men jag är lite av en pedant när det gäller att inte installera sånt jag inte behöver. Windows behöver hållas rent, och ha så lite bakgrundsprocesser som startar automatiskt som möjligt. Men det går att testa om något sådant orsakar fel i Windows, man kan köra MSCONFIG och välja "diagnostic startup" för att starta Windows med enbart sånt som behövs för att Windows ska fungera.

PC från stora tillverkare är ofta fyllda med crapware och de borde fan skämmas för sånt. Köpte en bärbar från Asus och efter en ominstallation av Windows fick jag ner antalet bakgrundsprocesser från cirka 90 till 50. Då är Asus en av de bättre på denna front dessutom.

Här har Microsoft en del av skulden. De har inget intresse av PC som spel-maskin, då de lagt alla kort på Xbox och skrotat PC-speldivisionen. Det innebär att operativsystemet inte får fler saker som skulle underlätta för spelande på PC. Ta bara en sån enkel sak som att ställa in spel efter vilken PC man har. Nvidia har det för vissa spel i Geforce Experience, och en sån sak borde ha varit standard egentligen. Enkelt för användaren att få sitt spel optimalt inställt. Sen kan experten tweaka om de vill. Det enda Microsoft gör är att uppdatera DirectX och kräva att man köper ett nytt operativ för att få stöd för det.

Hårdvarumarknaden är inte så fragmenterad som man kan tro. Intel, Nvidia, AMD. Finnst det några fler tillverkare av hårdvara för spel-PC egentligen? Räknar man tillbehör som ljudkort och möss finns det förstås, men tycker inte de kan ha så stor del i att skapa problem om det finns en norm för hur de ska hanteras i Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Hårdvarumarknaden är inte så fragmenterad som man kan tro. Intel, Nvidia, AMD. Finnst det några fler tillverkare av hårdvara för spel-PC egentligen? Räknar man tillbehör som ljudkort och möss finns det förstås, men tycker inte de kan ha så stor del i att skapa problem om det finns en norm för hur de ska hanteras i Windows.

Detta är en viktig punkt som jag ofta poängterar, i samband med argument för konsolen, som baseras på påståendet att det ska vara så mycket enklare att optimera till konsol.
Skillnaden för detta mellan konsol och PC är inte så stor. Däremot brukar ofta det skilja sig markant i hur spel uppträder sig då konsolversionerna oftast fungerar något bättre, med anledning av utvecklarnas fokus på konsoler(mer pengar att hämta?).
PC plattformen är trots allt också baserat på samma arkitektur. Annan hårdvaruoptimering sker via drivrutiner från respektive tillverkare.

Permalänk
Skrivet av jooster:

Dock ska man väl då se till det stora sammanhanget. Heroes 3 är numera 15 år gammalt. Att det alls går att få igång är ju ett jättestort pluspoäng för PC jämfört med konsol. Försök köra 15 år gamla spel på din moderna konsol. Går inte jättebra av uppenbara anledningar. Så om du vill spela alla konsolspel, även gamla, så behöver du en av varje konsol, vilket knappast får plats på tvbänken, och går nog inte att koppla in samtidigt heller. Jämfört med att ha en enda PC.

Förövrigt har jag inga problem med krascher med Heroes 3. När jag kör med Wake of Gods (fan-made expansion) installerat kan det hända att det kraschar, men det är ganska sällan. Testa köra med Heroes 3 Complete edition, det är H3 bundlat med expansionerna och har en annan installer, det kanske är stabilare...

Det är H3 Complete Edition som jag har försökt köra

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Problematik:

För övrigt så är jag knappast ensam med att ledsna på att lira på pc, möjligtvis i minoritet här på Sweclockers men ändå.

Kompisen som kan kallas för amatör köpte nyligen Watch Dogs till sin pc. Han lyckades inte installera spelet, den krävde att han skulle installera nyare grafikdrivisar. När han skulle installera ny grafikdrivrutiner så gick inte det heller, han var tvungen att uppdatera windows före. Så när han hade uppdaterat windows och installerat senaste drivrutinerna så gick spelet ändå inte att installera av nån annan anledning. Han ledsnade till slut och satte sig och körde Mario Kart på Nintendot istället.

Även om det kan ses som en småsak för mig och er på sweclockers forum så är det väldigt få personer som har intresse av att göra mer än att sätta i skivan å trycka på play.

Vill man undvika problem med PC-spel bör man ju köpa spel som är gjord för en PC, och inte spel som är utvecklade till konsol och sen haffsade över till PC. Har väldigt få problem, men så fort det är ett jävla konsolspel kommer något upp. Så jag har helt slutat köpa den "portade" skiten. Vill man ändå spela något sådant bör man ju vänta i alla fall ett år efter release för att få ett någorlunda patchat spel...

Permalänk
Medlem

Sist kag hade problem var nog när jag skulle installera Dead Space för någon vecka sedan. Kommer bara ca. 10 minuter in i spelet innan ett event inte startar och jag fastnar. Problemet verkar vara att jag har för hög fps och spelmotorn gillar inte det. #PCMasterRaceProblems

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Avstängd

Nej, jag älskar det. Älskar att hålla på med drivrutiner, innställningar, konfigurations filer och allmänn konfigurering av alla möjliga filer och program. Hur jäckla kul som hälst när något strular och man måste felsöka det.

Permalänk
Medlem

Har nog inte haft problem med spelkrashande buggar annat än när jag moddat sönder Skyrim. Det brukar mer eller mindre alltid lösa sig om man flyttar runt mods lite och använder lämpliga program för att ladda dem. BF3 funka sådär när det släpptes och RTW2 var ju buggigt och halvfärdigt, men det krashade sällan för mig.

Jag har alltid undrat vad folk gör för att ha så mycket problem med omoddade spel. Själv så använder jag aldrig nån ccleaner eller nåt sådant, installerar bara nya drivisar rakt upp och ned. Har inte formaterat om hårddiskarna på lite över ett år nu tror jag och inte haft några direkta problem. Visst har det varit ett och annat dåligt optimerat spel eller spel som är buggigt, men köper man inte spel på releasedagen så är det ganska lätt att undvika.

Har en 2500k och GTX470 som jag haft i 3,5 år nu om någon undrar.