Permalänk

får bild nu men inget val på uppspelningsenheter!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Som de är kopplade nu så sitter de i fel jack enligt manualen. Byt plats på kablarna.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Rekordmedlem

Du bör nog läsa manualen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du bör nog läsa manualen.

Jag håller med. Här kan du hitta din produkt i listan och läsa manualen.
http://download.yamaha.com/search/product/?language=sv&site=s...

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk

asså problemet är att när jag gör som det står i manualen så kommer min skärm upp som en sekundär, inga fönster öppnas där osv, kan inte styra datorn, det är som att den tror att förstärkaren är huvudskärmen typ?? skit konstigt..

Permalänk
Medlem

Du måste aktivera ljud ut från nvidia kontrollpanelen
Setup digitalt ljud-->HDMI-->Yamaha HTR-2064

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Permalänk

går inte att välja något där

Permalänk
Medlem

Du är säker på att du installerade HD ljud drivrutinen. Testa detta när du inte kan "styra" datorn, windows tangent (den med windows flaggan) samt tryck ned shift och använd vänster eller höger piltangent så ska man kunna välja vilken som ska vara primär skärm.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk

yes de är installerade och har startat om datorn. Jag kan styra datorn men alla fönster jag öppnas kommer inte upp på min "Sida" går att dra musen till vänster men kommer inget där, blir som en ny skärm och jag sitter på sekundär skärmen så får inte upp kontrollpanelen.

Permalänk
Medlem

Vad händer när du trycker kommandot som jag sa?

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk

ingenting!

Permalänk
Medlem

Har du gjort skärmen till primär i nvidia kontrollpanelen?

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk

Aa den här skärmen jag använder är primär

Permalänk

men ska jag verkligen ha två kablar? en från skärm till förstärkare och en från datorns grafikkort till förstärkare?

Permalänk
Medlem

Om du har en DVI kabel (vit kontakt) så använd en sådan till skärmen och HDMI till förstärkaren för att få ut digitalt ljud

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Åh herregud,

Koppla in en sladd(HDMI) från grafikkortet till din Receiver(förstärkare) i vilken port du vill förutom den till vänster på din bild.
Ta sedan en hdmi kabel och koppla i i HDMi-kontakten längst till vänster i förstärkaren till TV:n

Permalänk
Skrivet av skyw00lker:

Åh herregud,

Koppla in en sladd(HDMI) från grafikkortet till din Receiver(förstärkare) i vilken port du vill förutom den till vänster på din bild.
Ta sedan en hdmi kabel och koppla i i HDMi-kontakten längst till vänster i förstärkaren till TV:n

JO men så fort jag stoppar in hdmi kabeln från grafikkortet till skärmen så sker det jag och tauri försöker lösa, skärmen blir som en sekundär och jag kan inte använda den!

Permalänk

Uppdatera firmwire på förstärkaren.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av pepperangus:

JO men så fort jag stoppar in hdmi kabeln från grafikkortet till skärmen så sker det jag och tauri försöker lösa, skärmen blir som en sekundär och jag kan inte använda den!

Du ska inte koppla in någon kabel från grafikkort till skärmen. Du ska koppla en kabel från förstärkaren till skärmen. (Om du bara ska ha en skärm d.v.s)

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Du ska inte koppla in någon kabel från grafikkort till skärmen. Du ska koppla en kabel från förstärkaren till skärmen. (Om du bara ska ha en skärm d.v.s)

nu har jag så, går fortfarande inte att ange nya högtalarsystemet som primär då det står "Ej inkopplad"

Permalänk
Medlem

Dra HDMI från grafikkortet till HDMI 1 (BD/DVD) på förstärkaren.

Sen drar du HDMI från förstärkarens HDMI OUT till TV:n.

Ifall du vill ha 2 skärmar inkopplade så gör du följande:

Dra DVI från grafikkortet till datorns skärm.

Sen drar HDMI från grafikkortet till HDMI 1 (BD/DVD) på förstärkaren och sen självklart så kopplar du HDMI från förstärkarens HDMI OUT till TV:n.

In i kontrollpanelen på datorn och välj den skärmen som är kopplad via DVI som primärskärm.

För att få ut ljudet måste du välja HDMI output on GTX 760 under uppspelningsenheter.
I vissa fall kan dessa vara inaktiverade/dolda, du måste då högerklicka vart som helst i listan och välja "Visa ifrånkopplade/avaktiverade enheter".

Uppspelningsenheter hittar du genom högtalarikonen nere till höger genom ett höger klick eller den tuffa vägen;
Kontrollpanalen/Ljud/Uppspelningsenheter

Lycka till.

Permalänk
Skrivet av Santrik:

Dra HDMI från grafikkortet till HDMI 1 (BD/DVD) på förstärkaren.

Sen drar du HDMI från förstärkarens HDMI OUT till TV:n.

Ifall du vill ha 2 skärmar inkopplade så gör du följande:

Dra DVI från grafikkortet till datorns skärm.

Sen drar HDMI från grafikkortet till HDMI 1 (BD/DVD) på förstärkaren och sen självklart så kopplar du HDMI från förstärkarens HDMI OUT till TV:n.

In i kontrollpanelen på datorn och välj den skärmen som är kopplad via DVI som primärskärm.

För att få ut ljudet måste du välja HDMI output on GTX 760 under uppspelningsenheter.
I vissa fall kan dessa vara inaktiverade/dolda, du måste då högerklicka vart som helst i listan och välja "Visa ifrånkopplade/avaktiverade enheter".

Uppspelningsenheter hittar du genom högtalarikonen nere till höger genom ett höger klick eller den tuffa vägen;
Kontrollpanalen/Ljud/Uppspelningsenheter

Lycka till.

vet inte om alla är medvetna om detta men det är ingen tv? utan till dator skärmen jag ska dra.. det är en vanlig 24" 144hz skärm. Så fprt jag stoppar in HDMI från grafikkortet till (BD/DVD) så blir skärmen svart och står No signal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pepperangus:

vet inte om alla är medvetna om detta men det är ingen tv? utan till dator skärmen jag ska dra.. det är en vanlig 24" 144hz skärm. Så fprt jag stoppar in HDMI från grafikkortet till (BD/DVD) så blir skärmen svart och står No signal.

Men står skärmen i läget av att den ska ta emot från HDMI då?

Har du aktiverat HDMI-out på receivern?

Permalänk

hur sätter jag in det läget? hur aktiverar jag den? förlåt om jag är jävligt tidskrävande och inte förstår allt ni säger men uppskattar hjälpen som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pepperangus:

hur sätter jag in det läget? hur aktiverar jag den? förlåt om jag är jävligt tidskrävande och inte förstår allt ni säger men uppskattar hjälpen som fan!

Kolla i manualen där står precis hur du ska koppla.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Du verkar inte förstå hur det enklaste i själva uppbyggnaden hur det ska fungera med en förstärkare som hdmi-växel.
Mitt förslag är att du läser på lite mera hur det är uppbyggt samt försöker förstå manualen till din reciver.

Permalänk

http://download.yamaha.com/search/product/?language=en&site=e...

såg den svenska manualen nu men problemet är att jag inte vet vad jag letar efter, det är mycket ord jag inte förstår heller, jag kan översätta dom men innebörden alltså!

Permalänk

nu har jag gjort exakt som det står med att sätta på ARC- ON / Controll- ON + Audio 1 och har satt förstärkaren på läget Audio 1. men fortfarande på datorn så kommer detta upp!