Apple strömmar video från WWDC

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Jo det vet jag också, var men en pik mot folk som "vägrar" saker bara för att. Inte som att Quicktime förstör ens dator om man installerar den och sen avinstallerar den efter presentationen ... Okej om det är typ Limewire eller något annat liknande som behövs men i det här fallet är det en liten ynklig, ja väldigt seg, bild och video-visare.

Beror ju på, för att installera Quicktime så krävs att du installerar ett rejält fett stort program paket som lägger ganska rejäla beroenden på din dator. Bland annat krävs det att du installera iTunes o.s.v. bara för att 'installera' Quicktime och annat trams som de flesta av oss inte har någon som helst behov av.

Sist jag installerade Quicktime slutade det med en ominstallation en vecka senare på grund av alla problem jag fick, och jag kommer tyvärr inte installera det igen. Vist roligt att Quicktime + Itunes o.s.v. funkar i din miljö men min gjorde det inte.

Vist de kanske har löst en del av de problemen då det var över 4 år sedan sist men jag har inte lust att prova.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Vägrar installera quicktime, finns det inget annat sätt man kan kolla på?

Köp AppleTV

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

De gamla eventen ja. Står ingenting om Windows för Live Stream.

http://i16.photobucket.com/albums/b23/Zotamedu/Swec/Capture_A...

Din mobil eller surfplatta stödjer antagligen HLS oavsett operativsystem, bör inte vara allt för svårt att konsumera om de inte stänger ut dessa (vilket de verkar göra). På Windows utan att "fula" har det inte fungerat utan Safari tidigare, och det är nerlagt och osäkert. Så det är inget alternativ längre. Går dock att ordna till det så det fungerar live om man måste se det live, går att kolla på i efterhand också utan dessa bekymmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Bra letat! Synd att inget är nyare än ett år gammalt dock... dessutom en länk med just, Apple igen

Länka gärna lite så att jag får se!

Tre olika nyheter som alla berättar om Microsofts Event den 20 maj förra månaden:

http://www.sweclockers.com/nyhet/18763-microsoft-surface-pro-...

http://www.sweclockers.com/nyhet/18764-rykte-surface-pro-3-fa...

http://www.sweclockers.com/nyhet/18780-microsoft-surface-pro-...

Apple fick bara en nyhet om kvällens event ...

Kom igen nu var inte så Microsoftnörd precis som Apple fanboys kan vara! Jag har själv en Surface Pro 2 och har kört med Win 8 sen första betan kom så tro inget annat. Men jag ser ändå alltid fram emot WWDC. Sitter med en iPhone 5 och en Lumia 1020. Skulle säkert ha haft en Macbook av något slag men valde att lägga pengar på annat då jag inte riktigt ser min egna nytta med OSX, förutom att det alltid är roligt med prylar, oavsett vem som står som avsändare

Ge upp nu, solen skiner! Bänka dig framför din Surface Pro 2 med din Hyper-V MacOSX och följ streamen som vi alla andra

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av strejf:

Bra letat! Synd att inget är nyare än ett år gammalt dock... dessutom en länk med just, Apple igen

Det är inte så många företag som är relevanta för Sweclockers som kör Livestream. Intel, AMD och Nvidia brukar få en artikel när de har event men eftersom de inte livestreamar eventet blir det ju omöjligt för Sweclockers att tipsa om en stream. Apple, Google och de där från E3 är ställen som faktiskt livestreamar och då har de skrivit om det. Vill du ha mer live streamar får du skicka mail till de stora företagen och be att de fixar det. Så du gnäller på helt fel ställe.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Quicktime är ett krav för tidigare Safari på Windows för att förtydliga det. IE, FF och Chrome stödjer inte hls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Ny Mac Mini? Inte haft en uppdatering på evigheter.

Väntar oxå på detta, tyvärr brukar de inte visa så mycket hårdware på WWDC....men det kan komma i anslutning om någon/några veckor.
Har tyckte illa om min Mac mini 2011 AMD Gpu sedan jag köpte den, blir för varm och högljud av minimalt arbete....

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Beror ju på, för att installera Quicktime så krävs att du installerar ett rejält fett stort program paket som lägger ganska rejäla beroenden på din dator. Bland annat krävs det att du installera iTunes o.s.v. bara för att 'installera' Quicktime och annat trams som de flesta av oss inte har någon som helst behov av.

Sist jag installerade Quicktime slutade det med en ominstallation en vecka senare på grund av alla problem jag fick, och jag kommer tyvärr inte installera det igen. Vist roligt att Quicktime + Itunes o.s.v. funkar i din miljö men min gjorde det inte.

Vist de kanske har löst en del av de problemen då det var över 4 år sedan sist men jag har inte lust att prova.

What? Jag installerar Quicktime utan något stort programpaket och utan iTunes. Är du en av dom som bara trycker Next, next, next finished när du installera saker? Sen klaga över alla olika plugins man har i webbläsaren sen ...

Dom beroenden du pratar om är ju filtyper anknyta till Quicktime, det kan du ju ändra extremt lätt i både Win 7 och Win 8. Vilka andra beroenden fick du?

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Zotamedu:

De gamla eventen ja. Står ingenting om Windows för Live Stream.

http://i16.photobucket.com/albums/b23/Zotamedu/Swec/Capture_A...

Seriöst det stod det jag skrev när jag var där sist, hittar inte det heller nu. Skumt.. blir väl att köra på annan user agent i chrome då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

What? Jag installerar Quicktime utan något stort programpaket och utan iTunes. Är du en av dom som bara trycker Next, next, next finished när du installera saker? Sen klaga över alla olika plugins man har i webbläsaren sen ...

Dom beroenden du pratar om är ju filtyper anknyta till Quicktime, det kan du ju ändra extremt lätt i både Win 7 och Win 8. Vilka andra beroenden fick du?

Ööh nej? Jag snackar faktiskt FAKTA här, men vissa kanske har svårt att fatta sådant? Om du inte visste så var Itunes ett KRAV för att installera Quicktime, och som du läser så skrev jag för 4 år sedan, vist saker kan ha ändrat på sig senare tiden men jag är inte en person som vill röra deras program paket igen med tanken på problem jag fick.

Det finns en FET anledning varför sidor som http://lifehacker.com/5200534/install-itunes-without-the-extr... har dykt upp med hacks och custom installera för att just installera Quicktime i alla fall innan var du tvingen att ha med Itunes och annan smörja och skit som mdnsresponder.exe som kan sabba system.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av car2ns:

Tre olika nyheter som alla berättar om Microsofts Event den 20 maj förra månaden:

http://www.sweclockers.com/nyhet/18763-microsoft-surface-pro-...

http://www.sweclockers.com/nyhet/18764-rykte-surface-pro-3-fa...

http://www.sweclockers.com/nyhet/18780-microsoft-surface-pro-...

Apple fick bara en nyhet om kvällens event ...

Kom igen nu var inte så Microsoftnörd precis som Apple fanboys kan vara! Jag har själv en Surface Pro 2 och har kört med Win 8 sen första betan kom så tro inget annat. Men jag ser ändå alltid fram emot WWDC. Sitter med en iPhone 5 och en Lumia 1020. Skulle säkert ha haft en Macbook av något slag men valde att lägga pengar på annat då jag inte riktigt ser min egna nytta med OSX, förutom att det alltid är roligt med prylar, oavsett vem som står som avsändare

Ge upp nu, solen skiner! Bänka dig framför din Surface Pro 2 med din Hyper-V MacOSX och följ streamen som vi alla andra

Ingen av de där artiklarna är samma sak som denna för Apple. Här talar man om var, när, hur och med en länk till själva eventet samma kväll som eventet sker. Jag säger inte att det inte skrivs mycket om andra företag eller event, jag menar bara att det verkar vara nästan exklusivt för Apples event att göra på det här viset. I alla fall det senaste året.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Ööh nej? Jag snackar faktiskt FAKTA här, men vissa kanske har svårt att fatta sådant? Om du inte visste så var Itunes ett KRAV för att installera Quicktime, och som du läser så skrev jag för 4 år sedan, vist saker kan ha ändrat på sig senare tiden men jag är inte en person som vill röra deras program paket igen med tanken på problem jag fick.

Det finns en FET anledning varför sidor som http://lifehacker.com/5200534/install-itunes-without-the-extr... har dykt upp med hacks och custom installera för att just installera Quicktime i alla fall innan var du tvingen att ha med Itunes och annan smörja och skit som mdnsresponder.exe som kan sabba system.

Jag hade inga problem för 4 år sen jag heller. Inte på den nivån som du beskriver. Däremot, ja Quicktime är som Realplayer, bara skit. Men om man väldigt gärna vill se streamen så är en installation av Quicktime inte så stort steg. I alla fall inte för mig.

Jag har själv en dator hemma där jag bara har iTunes installerat, har haft en iPhone i snart 5 år.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av strejf:

Ingen av de där artiklarna är samma sak som denna för Apple. Här talar man om var, när, hur och med en länk till själva eventet samma kväll som eventet sker. Jag säger inte att det inte skrivs mycket om andra företag eller event, jag menar bara att det verkar vara nästan exklusivt för Apples event att göra på det här viset. I alla fall det senaste året.

#14641785

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av spda242:

Skulle viilja att de släpper Mac Pro utan Pro med consumer/prosumer cpu/grafik samt lägre pris...drömma kan man åtminstonde....

imac?

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ingen av de där artiklarna är samma sak som denna för Apple. Här talar man om var, när, hur och med en länk till själva eventet samma kväll som eventet sker. Jag säger inte att det skrivs för mycket om andra företag eller event, jag menar bara att det verkar vara exklusivt för Apples event att göra på det här viset.

Okej, fine Sweclockers missade länken. Annars är allt annat med, så vet inte varför du skrev allt det där.

Eftersom Apples event är väldigt populära vare sig man vill det eller inte och när Apple själva streamar så är det en rätt så stor nyhet då det inte hör till vanligheterna längre.

Dessutom tycker jag att Apples event är väldigt proffsigt utförda. Bra byte mellan presentatörerna och demon osv samt bra kamreavinklar och byten mellan dessa. Såg Microsofts senaste presentation om Surface Pro 3 och jag börjar gillar dom mer och mer då dom faktiskt verkar lägga lite mer energi och arbetar som om det vore en tv-produktion. När dom presenterade Surface Pro (ettan alltså) så var det som att se på en Powerpoint på ett möte på jobbet.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

men gud.... vill man titta på eventet så löser man det på nåt sätt... annars skit i det! men sitt inte o gnäll!

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Vet i och för dig inte om jag kommer se någon video.. men med bara en user-agent spoof i chromium på linux så ser jag i alla fall så här mycket.

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

men gud.... vill man titta på eventet så löser man det på nåt sätt... annars skit i det! men sitt inte o gnäll!

Det är väl vad 90% av människor gör? Men jag håller med!

Själv är jag peppad. Hoppas på många mjuka nyheter i OSX och iOS. Däremot har strömmingen varit lite si och så senaste åren tyvärr. Vissa verkar få perfekt ljud och bild, andra får problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik.dv:

Det är väl vad 90% av människor gör? Men jag håller med!

Själv är jag peppad. Hoppas på många mjuka nyheter i OSX och iOS. Däremot har strömmingen varit lite si och så senaste åren tyvärr. Vissa verkar få perfekt ljud och bild, andra får problem.

Är oxå peppad, är hög klass på dessa event i jämförelse med konkurrenterna (som börjar rycka upp sig när det gäller event)
håller med att strömmningen har buggat lite men med lite intresse så har det gått att fixa också.
Får se om allt flyter på i kväll utan problem, det bådar iaf gott.

Och andra som ska gnälla eller inte är intresserade... vad gör man i den här tråden?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Geeks Gaming

jag vill ju slippa se eventet på min iPhone om jag nu har en 21" skärm bredvid... Är ju därför alla letar efter lösningar på Apple only devices...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Ingen av de där artiklarna är samma sak som denna för Apple. Här talar man om var, när, hur och med en länk till själva eventet samma kväll som eventet sker. Jag säger inte att det inte skrivs mycket om andra företag eller event, jag menar bara att det verkar vara nästan exklusivt för Apples event att göra på det här viset. I alla fall det senaste året.

Apple är ju också den enda aktören på marknaden som lyckats driva sin marknadsföring i detta formatet, och lyckats hålla det intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlvarBerglind:

jag vill ju slippa se eventet på min iPhone om jag nu har en 21" skärm bredvid... Är ju därför alla letar efter lösningar på Apple only devices...

Springa förbi teknikmagasinet och köpa dig en HDMI-adapter? Billigare än o köpa sig en AppleTV ...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Skrivet av AlvarBerglind:

Jo för det är ju verkligen samma sak? (facepalm)

Ny mac mini kanske man kan hoppas på? :3

Dold text
Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

http://cdn.macrumors.com/article-new/2014/06/10_10_blurrycam_2.jpg
http://cdn.macrumors.com/article-new/2014/06/10_10_blurrycam_3.jpg
http://cdn.macrumors.com/article-new/2014/06/10_10_blurrycam_4.jpg

Känner mig väldigt nyfiken för att se vad de gör med OS X.
Ser inte helt finslipat i dessa oskarpa bilder, men det är nog en gammal build. Eller, det hoppas jag i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myson:

http://cdn.macrumors.com/article-new/2014/06/10_10_blurrycam_2.jpg
http://cdn.macrumors.com/article-new/2014/06/10_10_blurrycam_3.jpg
http://cdn.macrumors.com/article-new/2014/06/10_10_blurrycam_4.jpg

Känner mig väldigt nyfiken för att se vad de gör med OS X.
Ser inte helt finslipat i dessa oskarpa bilder, men det är nog en gammal build. Eller, det hoppas jag i alla fall.

Såg det där på The Verge. Tycker det ser fräscht ut om det stämmer. Att de för den delen skulle låna designelement från IOS 7/8 är inte konstigt faktiskt 19.00 vet vi!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Skulle viilja att de släpper Mac Pro utan Pro med consumer/prosumer cpu/grafik samt lägre pris...drömma kan man åtminstonde....

Tänk att bygga hackintosh i det chassit

Permalänk
Medlem

Väntar in en 3mins videosummering ifrån the verge på hela eventet i stället. Orkar inte wasta tid på detta och jag vägrar dessutom installera Quicktime. Hoppas dock Apple släpper lite bra grejer nu. Vi behöver press på Google och alla andra så de äntligen händer nåt. Konkurrens ftw.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Såg det där på The Verge. Tycker det ser fräscht ut om det stämmer. Att de för den delen skulle låna designelement från IOS 7/8 är inte konstigt faktiskt 19.00 vet vi!

Fräscht som i nytt, ja, men jag är skeptisk. Designspråket känns mer passande på liten rektangel i handen än på skrivbordet, tycker jag i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Har Apple någon slags exklusiv status hos Sweclockers? Varför får vi aldrig några annonseringar i förtid på event från andra företag?

Har bara varit minst 3-4 artiklar om Microsoft ett antal om Googles event... Så nej, Apple har inte någon exklusiv status.

Edit: Blev Strejf avstängd igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ingen av de där artiklarna är samma sak som denna för Apple. Här talar man om var, när, hur och med en länk till själva eventet samma kväll som eventet sker. Jag säger inte att det inte skrivs mycket om andra företag eller event, jag menar bara att det verkar vara nästan exklusivt för Apples event att göra på det här viset. I alla fall det senaste året.

http://www.sweclockers.com/nyhet/17102-intel-och-corsair-dire...
http://www.sweclockers.com/nyhet/17155-apple-microsoft-och-so...
http://www.sweclockers.com/nyhet/17013-google-io-strommas-liv...
http://www.sweclockers.com/nyhet/17617-amd-direktsander-fran-...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator