Permalänk

Netgear

Hej! hur får jag större till gång till mitt internet än min bror?
Tex att jag får 80% av internet till min dator och att han får 20% av internet. ps har netgear router

Permalänk

Lillebrorsan som har allt internet? Take it with the hands

Storebrorsan? Rör du något Tar han dig med *the hands*

Permalänk
Medlem

Det kanske bara är jag, men den uppdelningen låter inte riktigt rättvis.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreE_TimE:

Hej! hur får jag större till gång till mitt internet än min bror?
Tex att jag får 80% av internet till min dator och att han får 20% av internet. ps har netgear router

Jag tror du skulle få mer hjälp om du ber någon fördela nätet mellan er broderligt sen hur du väljer att sätta siffrorna är ju upp till dig, bara ett tips!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Om han laddar ner och det påverkar ditt ping eller så får du väll konfrontera honom med de.
Man behöver oftast en väldigt avancerad router för att kunna begränsa en viss dators användning och det e sällan om någonsin jag ens sätt en sådan funktion, det är isf att man kan gå in begränsa en port att bara köra 10mbit men sitter man på en ADSL lina gör ju de nada och sitter man på en fiber lina ska det ju inte påverka att han laddar ner.

Be han gå in begränsa sin nedladdning och uppladdning.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Rekordmedlem

Du ber dina föräldrar skaffa en router med qos och sedan ställer man in den rätt, dvs 99% till föräldrarna som betalar och sedan får ni dela på 1% eftersom ni tjafsar.
Eller så prioriterar man viss typ av trafik tex spel och voip som är känsligare än fildelning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.