The Secret World [PC,X360]

Permalänk
Medlem

Många från SweC som lirar?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Många från SweC som lirar?

Jag brukade spela TSW, men inte så roligt då mina vänner slutat spela tsw.

Kommer troligen börja spela igen om jag hittar någon att spela med.

Visa signatur

ASRock B450M Pro4 | Ryzen 5 5600 | Corsair LPX 2x16GB @ 3600

Permalänk
Medlem

ah ok, har en bekant som inskaffade, men tänkte kolla lite om folk spelar det eller inte.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag är på!
Skaffade det i höstas och lirade ett tag, tror jag är i slutet av Egypt.
Aldrig varit med om ett spel med fler förkortningar av instanser, skills och gear förut. Lätt att man blir lite snurrig men bit ihop.:D

Permalänk
Medlem

Funderar på att börja spela igen, dock är det roligare om man nu spelar med någon.

Någon som är intreserad? Skicka iväg ett pm så kanske vi kan komma på något

Visa signatur

ASRock B450M Pro4 | Ryzen 5 5600 | Corsair LPX 2x16GB @ 3600

Permalänk
Medlem

Jag är lite sugen på att börja spela TSW men hur är läget i spelet egentligen?
Är det helt dött eller finns det fortfarande folk som spelar?

Har ni några tips man bör tänka på för en nybörjare?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwertan:

Jag är lite sugen på att börja spela TSW men hur är läget i spelet egentligen?
Är det helt dött eller finns det fortfarande folk som spelar?

Har ni några tips man bör tänka på för en nybörjare?

Sist jag spelade så var det en hel del folk som spelade, var full packat i start zonen Kingsmouth.

Var bara inne i några timmar sist jag spelade men det var många som spelade och det var inte
så länge sen.

Om man är nybörjare så har jag bara ett tips om man inte älskar en rejäl utmaning.
Spela i en grupp, roligare och lättare.

Har sätt så många personer sluta spela när dom kommit till Blue Mountain (tredje zonen) på grund av svårighets graden går upp ganska mycket och dom är inte berädd för det.

Visa signatur

ASRock B450M Pro4 | Ryzen 5 5600 | Corsair LPX 2x16GB @ 3600

Permalänk

Jag börja spela idag igen, riktigt skojj! Startade en ny karaktärer så har inte så kommit så långt än men det är bara o skriva om någon vill spela!

Permalänk
Medlem

SIDESTORIES: FURTHER ANALYSIS IS LIVE!

Detta är väl rätt gammal information nu men eftersom jag brukar spamma denna tråd med nyheter
http://www.thesecretworld.com/news/sidestories_further_analys...

Har nästan glömt bort hur man spelar TSW, loggar in dagligen och kör någon Flappy och ett par scenarion i veckan och Blå signet quests. Ska bli kul att bli frustrerad på lite Sidestories (Investigative Missions)

Reward

Snart Tokyo....snart...soonTM....

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Update Notes for Version 1.9

http://forums-beta.thesecretworld.com/showthread.php?t=16282

En massa förändringar, ingen idé att kopiera in alla.
De som jag lade märke till "No Mercy" äntligen fixad och Elemental Force är nerfad på ett konstigt sätt

* No Mercy will now properly gain its buff effect after killing an enemy even after changing areas
* Elemental Force now has a 5 second cooldown after applying its critical hit bonus effect

PS: EF Thread på Testlive, folk gillade inte EF nerf och jag håller på sätt och vis med:
http://forums-beta.thesecretworld.com/showthread.php?t=16286

http://forums-beta.thesecretworld.com/showpost.php?p=135227&p...

Citat:

Hello everyone. Thank you for all the replies to this thread. Elemental Force is an interesting ability and has been for quite some time. The reasoning for this change was to bring it in line with other passives which increase damage while still maintaining the spirit of the ability, which is to guarantee a critical every so often. However, this change in particular to modifying the uptime of Elemental Force while maintaining that guaranteed critical doesn't give the same good feeling that it used to, and encourages the use of multi-critting consumers which, while a valid tactic, isn't one that gives the same fun factor.

In light of this, we're going to change the fundamental way Elemental Force works. Elemental Force will change to a buff that provides an increase to critical chance per stack, up to 7 stacks, and will reset when you critically hit. This change will offer both a good critical chance option that isn't currently available and keep a bit of the feeling that you'll eventually get a critical hit with this passive equipped. A similar change will be applied to Fatal Flourish to provide an alternative to Iron Maiden to those who wish to have an Afflict effect in their build.

In reference to the passives such as Finish the Movement and Adrenalise, they are also under review due to the same reasons Elemental Force has been, and will most likely see a decrease in their chances to provide additional resources.

Thank you all again for your responses and your effort in testing out all these changes for 1.9. Your input and feedback are always greatly appreciated.

EF uppdatering
Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

EF nerfen ser ju ut att vara för att få bort dubbla crittar på tex. fire in the hole tillsammans med shootout/exsanguinate.. Som det är just nu så kan du ju ladda upp EF med builders och när du har autocrit så kastar du fire in the hole och eftersom den tar 2 sekunder innan den triggar så hinner du starta en finisher som då också kommer critta.

btw, ifall det är nån som vill spela med oss från oldgents så skicka ett tell till mig ingame. Xeder heter min toon, vi lirar så gott som varje kväll och vi har börjat kolla lite på NY räden men vi vill gärna ha lite mer svensktalande mogna människor på vår friendslist

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem

Precis det hände mycket med EF där under ett par timmar men i slutändan så fixade problemen som du beskriver istället för att nerfa den, måste vara ett första för en MMO makare...

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Det närmar sig!!!

GAME DIRECTOR LETTER - APRIL 2014
http://www.thesecretworld.com/news/game_director_letter_april...

Skulle dock bli mycket förvånad om Issue 9 kommer i Maj, 1.9 är nog helt säkert men jag tror inte Issue 9!

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Tokyo kommer DENNA VECKA!!!

Teaser

GAME DIRECTOR LETTER – MAY 2014
http://www.thesecretworld.com/news/game_director_letter_may_2...

Så sjukt länge man har väntat på Tokyo!!!
Inge mera Flappy
Hur ska man ha tid med Wildstar?

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Tokyo Nuff Said!!!

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk

Ingen här som spelar detta längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbjornmelin:

Ingen här som spelar detta längre?

Jo jag började men tycker det är lite krångligt att komma in i

Permalänk
Skrivet av torbjornmelin:

Ingen här som spelar detta längre?

Jodå, men på spontanbasis då och då.

Många spel som tävlar om uppmärksamhet.

Permalänk
Skrivet av torbjornmelin:

Ingen här som spelar detta längre?

Lite sent svar, men bättre sent än aldrig
Började för ett par veckor sedan efter nästan 3 års uppehåll. Har ändrats en hel del märker jag, men kul att köra igen. Är inne på Arcadia realmen, och det är en del som spelar märker jag

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Medlem

Har tagit upp TSW nu igen efter semestern, blev kraftfullt irriterade på Aegis konceptet när Tokyo äntligen släpptes förra året och jag tycker fortfarande det suger men jag har lärt mig leva med det äntligen.

Har spelet igenom 99% av Tokyo nu och det har varit en härlig upplevelse att vara tillbaka i TSW. Är dock inte riktigt säker på att "NPE" som de gjort medan jag var borta var en 100% genomtänk implementation. Om allting är så lätt som det låter som så kommer Tokyo vara ett allt för brutalt uppvaknande.

I veckan kommer troligen Issue #12: To the Dark Tower Below (http://www.thesecretworld.com/news/all_new_features_in_issue_...) men stora förändringar i ekonomin så all bör se över sin ekonomi annars blir en del nya BBs och resten PAX beroende på hur mycket man har.

Important information about the Currency System Changes in Issue #12
https://forums.thesecretworld.com/showthread.php?87234-Import...

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Som vanligt så var det ett förstklassigt omslag på Issue 12

ISSUE #12: TO THE DARK TOWER BELOW IS HERE!
To The Dark Tower Below

The Secret World - Issue #12 Trailer

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

LockSixTime (MMORPGcom) gjorde en fin video ang. situationen på Funcom efter Legospelets https://www.playminifigures.com/en superfail.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Tänkte ta och testa detta lir till helgen. Friheten ska ju vara stor och lite mer vuxen nivå på spelet var trevligt när jag körde det tidigare men det jag då tröttnade på var det simpla stridssystemet. Nu när jag tänker testa igen funderar jag på magi.. elementalist att börja med, eller vad rekommenderas om man är ute efter en klurigare rolig setup med mycket att göra/ tänka på?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jag är inte mästare på builds (hittade hammaren och sedan var jag såld) men eftersom det låter som om du startar upp en ny Gubbe så kan du kolla rekommenderad builds i "hjulet", allt från billiga 60p builds till elite (nya mer avancerade builds).
Jag vet att det finns en avancerad Blood/elemental build (https://forums.thesecretworld.com/showthread.php?85796-Katari...) för engame sedan.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Jo det är nog bra att välja en guide att följa eller närma sig. Vissa färdigheter tycks universala
Fick nytändning på detta när jag började lira.
Jag hade tänkt mig mycket solo/dps för det är inriktningen på liret men vill givetvis vara nyttig i grupp också.
Jag valde blade och elementalism. Medan jag lvlar, inte kommit så långt, så har jag kört single taget dps med elementalism som jag knappt lagt några pts i men funkar bra men fler pts i blade för aoe och heal.
Tycks som healen ur ena misc trädet är ett måste. Vidare tycks det som bloodlust och frenzy från helt andra träd är måsten för healleaching för dps fokuserade builds som jag tänkt mig.

Jävlar vad quests det finns överallt... man får göra några, sen komma ihåg vilka områden man har kvar i och gå tillbaka dit. Man lär ju samla in alla pts man kan få tag i och inte bara stressa vidare.

Läste några poster om att senare i liret så tyckte några att pistols är bra att lägga några pts i men det tycks konstigt? Man lär ju klara sig på det fokus man väljer.
Fokus i första hand nu blir blade, funderar på att byta ut elementalism men jag tror man kan få rätt bra dps med den kombon och roligt att köra något som inte allt för många kör?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Kör lite mer, tycks gå fint detta. Roligt med lite mer vuxen inriktning på liret samt pussel att fundera över och att man kan göra rätt komplexa builds med olika saker som triggar andra effekter.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Riktigt sköj med det lite mer komplexa passive skills setup men svårt att vänja sig med så få aktiva skills. Gäller att börja skapa några builds att byta mellan antar jag. Uppdragen är riktigt bra, ofta grym story.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Som vanligt så var det ett förstklassigt omslag på Issue 12

ISSUE #12: TO THE DARK TOWER BELOW IS HERE!
To The Dark Tower Below
http://l3cdn.funcom.com/tsw/uploads/Issue_12_insert.jpg

The Secret World - Issue #12 Trailer
https://youtu.be/-VGUFgaM-xo

Oj. Har Stephen King varit med och skrivit storyn?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Tar lite tid när man försöker köra alla quests, men jäklar vad AP man får

Just kommit till steg 2, dvs ökenvärlden som kommer efter ön man börjar på som så vitt jag vet bestod av 3 olika områden.

Om någon vill haka på så säg till, jag tycks ha gjort ett bra build så strider går oftast utan bekymmer men det kan vara sköj att lira med folk som är i samma område range.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Då var egyptens andra zoon avklarad, slutbossen var frän men kunde varit lite mer utmanande. Eller så pga mitt fokuserade build så var det mer genomtänkt än de planerat för.

Uppdragen, historierna, är fortfarande bra.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!