AllTele tar över Boxer ADSL - Höjer priset med 75%!

Permalänk
Livsnjutare 😎

AllTele tar över Boxer ADSL - Höjer priset med 75%!

Jag har haft Boxer ADSL sedan c:a 1½ år tillbaka i tiden och varit väldigt nöjd med leveransen.
Det handlar om en 8mbit's uppkoppling som de hyrt in sig på från Telia.

Fakturan har varit 199kr/månad för min hastighet.

Nyligen tog AllTele över Boxer's ADSL leverans, och det enda som skulle skilja vad att fakturan kom från ett annat företag. Samma bredband, samma hastighet och samma låga pris - jag som kund skulle inte påverkas.
Detta lovades genom ett personligt utskick för c:a 3 månader sedan när bytet ägde rum.

Häromdagen kom en ny avisering, denna var dock inte lika personlig utan mer en bitchslap från ovan;

"Ändrade avtalsvilkor gällande din ADSL leverans"
Bla bla bla
"Vi höjer nu din månadsavgift till 349kr/månad med start från juli månad. Som du ser i diagrammet ovan, är AllTele fortfarande billigast och bäst."

Så ser man en bild där de ställt upp 2, 8 och 24 mbit adsl abbonemang och jämfört sina priser mot Telia, Tele2 och någon mer leverantör.

För det första blir jag förbannad att de först säger att de skall ta över, men att jag som kund inte kommer påverkas. Och sedan bara några månader gör det ändå... och då med råge!

Får man verkligen chockhöja abonnemang på detta viset? det är ändå en höjning på strax över 75%!
Som en sidnot så förstår jag varför de höjer, de hyr linan från Telia och måste även ligga ute med kostnad för hyran av koppartråden. Men det är faktiskt inte mitt problem - då mitt 2års avtal med Boxer var att få det för 199kr/månad oavsett.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Såg samma sak, men som tur är så har jag nu flyttat ut ur ADSL-träsket.

Men jag upplevde att kundservicen och stabiliteten på uppkopplingen blev sämre när Alltele tog över.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av oobum:

Såg samma sak, men som tur är så har jag nu flyttat ut ur ADSL-träsket.

Men jag upplevde att kundservicen och stabiliteten på uppkopplingen blev sämre när Alltele tog över.

Hade du dem tidigare eller såg du bara annonseringen utav prishöjningen?

Jag funderar på om de inte ingår avtalsbrott med denna massiva höjningen och att man då i värsta fall helt kan avbryta sin leverans och säga upp sitt avtal med omedelbar verkan?

Vi har ev. fiber på ingång i området så jag har ändå planer på att lämna ADSL-biten, men det är inte förens om 6-8 månader...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

du kan inte tvingas in i det nya avtalet - då får de släppa dig som kund utan extra kostnad och utan bindingstid för din del. och ärligt talat... hoppa av tåget nu. ett sådant företag vill du inte ha att göra med. Även om de ger dig exempelvis 3 månader till ditt gamla pris... hoppa av så fort som möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Hade du dem tidigare eller såg du bara annonseringen utav prishöjningen?

Jag funderar på om de inte ingår avtalsbrott med denna massiva höjningen och att man då i värsta fall helt kan avbryta sin leverans och säga upp sitt avtal med omedelbar verkan?

Vi har ev. fiber på ingång i området så jag har ändå planer på att lämna ADSL-biten, men det är inte förens om 6-8 månader...

Jag hade boxer, som jag hade haft i 3 år och var supernöjd med allt. Sen blev jag "tvingad" att gå över till Alltele.

Det är väl så att om de ändrar villkoren så har du rätt att säga upp utan uppsägningstid. Är dock inte helt hundra på det här.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Du har ingen rätt att kräva att behålla det gamla priset, du har dock, som tidigare sagt, rätt att inte godta det nya priset och avbryta ditt abonnemang. Du bör dock tänka på att detta kan skapa ganska stora problem när man kör ADSL, eftersom det måste kopplas ner för att sedan kopplas upp hos en annan leverantör (om d nu ska fortsätta köra ADSL).

Vill du byta leverantör är det bäst om du ringer AllTele, meddelar att du vill avbryta abonnemanget omedelbart men att du vill gå över till en annan leverantör. Begär att de helt tar bort din uppsägningstid, så kan du sedan byta leverantör mycket smidigare.

Dock kommer det bli dyrare för dig, så är det, du kommer ju inte få det gamla priset även om du byter leverantör.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Thursday:

Du har ingen rätt att kräva att behålla det gamla priset, du har dock, som tidigare sagt, rätt att inte godta det nya priset och avbryta ditt abonnemang. Du bör dock tänka på att detta kan skapa ganska stora problem när man kör ADSL, eftersom det måste kopplas ner för att sedan kopplas upp hos en annan leverantör (om d nu ska fortsätta köra ADSL).

Vill du byta leverantör är det bäst om du ringer AllTele, meddelar att du vill avbryta abonnemanget omedelbart men att du vill gå över till en annan leverantör. Begär att de helt tar bort din uppsägningstid, så kan du sedan byta leverantör mycket smidigare.

Dock kommer det bli dyrare för dig, så är det, du kommer ju inte få det gamla priset även om du byter leverantör.

Om jag har bindningstid till 2015-01 så borde jag väl kunna trycka på att få behålla mitt gamla pris tills dess?
Sedan kan de höja hur de vill... men ett avtal som är signerat har jag - menar du att de kan bara skita i det och det enda jag kan göra isåfall är att hoppa av tåget?

Tanken är inte att byta leverantör alls, utan ha kvar mitt ADSL tills dess att fibern är inkopplad och igång, men detta kan som sagt ta c:a ½år, kanske mer, enligt nuvarande prognos.
Men det hade ju passat bra med min bindningstid...

Sidnot, provar detta just nu:

Men jag har även ett 100GB/mån 4G abonnemang från Tre.se som jag kan hoppa över till om jag skulle behöva lämna AllTele med omedelbar verkan i form av tvist, men det är den sista utvägen.
Jag har relativt hög dataförbrukning per månad och tror att de där 100gb/mån slår i taket ganska snabbt.

Dold text
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Om jag har bindningstid till 2015-01 så borde jag väl kunna trycka på att få behålla mitt gamla pris tills dess?
Sedan kan de höja hur de vill... men ett avtal som är signerat har jag - menar du att de kan bara skita i det och det enda jag kan göra isåfall är att hoppa av tåget?

Tanken är inte att byta leverantör alls, utan ha kvar mitt ADSL tills dess att fibern är inkopplad och igång, men detta kan som sagt ta c:a ½år, kanske mer, enligt nuvarande prognos.
Men det hade ju passat bra med min bindningstid...

Men jag har även ett 100GB/mån 4G abonnemang från Tre.se som jag kan hoppa över till om jag skulle behöva lämna AllTele med omedelbar verkan i form av tvist, men det är den sista utvägen.
Jag har relativt hög dataförbrukning per månad och tror att de där 100gb/mån slår i taket ganska snabbt.

Det brukar absolut vara praxis att behålla det aktuella priset under bindningstiden, men jag vet faktiskt inte om du rent juridiskt har rätt till detta. När jag jobbade med dessa frågor så lät man alltid kund behålla priset under bindningstiden, men det kan ju också ha varit av goodwill.

När jag satt med ADSL gjorde jag misstaget att skaffa Telenor 4G med 100GB/mån, det tar slut snabbare än man tror. Bara att dra ner Watch_Dogs från uPlay hade ju dragit bort nästan hälften av den kvoten, hatar surftak.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andreas_dock:

Om jag har bindningstid till 2015-01 så borde jag väl kunna trycka på att få behålla mitt gamla pris tills dess?
Sedan kan de höja hur de vill... men ett avtal som är signerat har jag - menar du att de kan bara skita i det och det enda jag kan göra isåfall är att hoppa av tåget?

Tanken är inte att byta leverantör alls, utan ha kvar mitt ADSL tills dess att fibern är inkopplad och igång, men detta kan som sagt ta c:a ½år, kanske mer, enligt nuvarande prognos.
Men det hade ju passat bra med min bindningstid...

Sidnot, provar detta just nu:

Men jag har även ett 100GB/mån 4G abonnemang från Tre.se som jag kan hoppa över till om jag skulle behöva lämna AllTele med omedelbar verkan i form av tvist, men det är den sista utvägen.
Jag har relativt hög dataförbrukning per månad och tror att de där 100gb/mån slår i taket ganska snabbt.

Dold text

Jag har dålig erfarenhet av AllTele (främst helt kass peering, men om de hyr av Telia i detta fallet borde det vara ett icke-problem?), så därför rekommenderar även jag ett byte. Normalt sett har man bara rätt att säga upp avtalet i förtid vid orimliga förändringar, inte få samma pris under återstoden av abonnemanget. Det är iaf min erfarenhet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Thursday:

Det brukar absolut vara praxis att behålla det aktuella priset under bindningstiden, men jag vet faktiskt inte om du rent juridiskt har rätt till detta. När jag jobbade med dessa frågor så lät man alltid kund behålla priset under bindningstiden, men det kan ju också ha varit av goodwill.

När jag satt med ADSL gjorde jag misstaget att skaffa Telenor 4G med 100GB/mån, det tar slut snabbare än man tror. Bara att dra ner Watch_Dogs från uPlay hade ju dragit bort nästan hälften av den kvoten, hatar surftak.

Skrivet av MultiMan:

Jag har dålig erfarenhet av AllTele (främst helt kass peering, men om de hyr av Telia i detta fallet borde det vara ett icke-problem?), så därför rekommenderar även jag ett byte. Normalt sett har man bara rätt att säga upp avtalet i förtid vid orimliga förändringar, inte få samma pris under återstoden av abonnemanget. Det är iaf min erfarenhet.

Jo jag har kollat runt lite och fler säger att jag borde kunna få samma pris till avtalets slut, om operatören är "schysst" - alltså ren goodwill.
Hurvida jag rent juridiskt kan trycka på detta och få rätt är det oklart om, men ser mörkt ut.

Av kommentarer från flera här i tråden, samt en snabb sökning på Google om AllTele pekar det på att detta telekom-företag inte spelar på kunders planhalva, utan mer är lite "bitchiga" av sig helt enkelt. Att då få igenom att jag får rulla på med 199kr/månaden verkar föga troligt, eftersom de inte verkar syssla med goodwill. Men fråga kan man ju ändå..

Tror upplösningen blir såhär;

1. Samtal till AllTele gällande förfrågan hurvida min bindingstid förhåller sig (enligt mitt kontakt med Boxer är det till 2015-01)
2. Efter svar på detta, ifrågasätta hurvida de först kan utannonsera genom ett personligt brev i mars 2014 att de inte kommer höja min avgift eller på annat vis påverka min leverans mer än ett annat namn på fakturan, för att sedan kovända med ett nytt brev i slutet av maj 2014 och öka priset med 75% och tvinga mig att betala från och med 1'e juli 2014
3. Trycka på att ha kvar min låga avgift på 199kr/mån tills dess att mitt ursprungliga avtal löpt ut.
4. Om de vägrar att erbjuda mig en sänkt avgift under den tidigare avtalade bindingstiden direkt avbryta abonnemanget och avskriva ev. uppsägningstid för att förlita sig på annan form utav Internet-leverans.

.. Fortsättning följer nästa vecka.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd

ALLtele fortsätter ju fakturera kunder som inte ens är kunder längre.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Rekordmedlem

Telia tar 309 kr/månad för 8Mbit adsl så Alltele är ju tom dyrare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Telia tar 309 kr/månad för 8Mbit adsl så Alltele är ju tom dyrare.

Otroligt att någon kan vara dyrare än Telia, det är en bedrift bara det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Telia tar 309 kr/månad för 8Mbit adsl så Alltele är ju tom dyrare.

Var också det första jag gick och kikade på.

Hur ser egentligen det där diagrammet som du fick ut?

Måste ju vara rent bluff och båg. Ta kort!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag har haft Boxer ADSL sedan c:a 1½ år tillbaka i tiden och varit väldigt nöjd med leveransen.
Det handlar om en 8mbit's uppkoppling som de hyrt in sig på från Telia.

Fakturan har varit 199kr/månad för min hastighet.

Nyligen tog AllTele över Boxer's ADSL leverans, och det enda som skulle skilja vad att fakturan kom från ett annat företag. Samma bredband, samma hastighet och samma låga pris - jag som kund skulle inte påverkas.
Detta lovades genom ett personligt utskick för c:a 3 månader sedan när bytet ägde rum.

Häromdagen kom en ny avisering, denna var dock inte lika personlig utan mer en bitchslap från ovan;

"Ändrade avtalsvilkor gällande din ADSL leverans"
Bla bla bla
"Vi höjer nu din månadsavgift till 349kr/månad med start från juli månad. Som du ser i diagrammet ovan, är AllTele fortfarande billigast och bäst."

Så ser man en bild där de ställt upp 2, 8 och 24 mbit adsl abbonemang och jämfört sina priser mot Telia, Tele2 och någon mer leverantör.

För det första blir jag förbannad att de först säger att de skall ta över, men att jag som kund inte kommer påverkas. Och sedan bara några månader gör det ändå... och då med råge!

Får man verkligen chockhöja abonnemang på detta viset? det är ändå en höjning på strax över 75%!
Som en sidnot så förstår jag varför de höjer, de hyr linan från Telia och måste även ligga ute med kostnad för hyran av koppartråden. Men det är faktiskt inte mitt problem - då mitt 2års avtal med Boxer var att få det för 199kr/månad oavsett.

Kan du länka en kopia av din gamla avtalstext? Svaren på dina frågor finns däri. Både om de har rätt att ändra priset under bindningstiden och i så fall under vilka förutsättningar samt om du har rätt att säga upp avtalet om det ändras samt vad som i så fall gäller för det.

Generellt sett kan jag inte se hur de kan ändra priset om du nappat på ett erbjudande typ 199kr/mån om du binder upp dig i 24mån.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Ashzala:

Var också det första jag gick och kikade på.

Hur ser egentligen det där diagrammet som du fick ut?

Måste ju vara rent bluff och båg. Ta kort!

Jag har inte sett nåt diagram, jag kommenterade bara priset, men 349kr/månad för 8Mbit måste vara bland det dyraste man kan hitta.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag har inte sett nåt diagram, jag kommenterade bara priset, men 349kr/månad för 8Mbit måste vara bland det dyraste man kan hitta.

Diagrammet jag syftade på var från OP's post.

""Vi höjer nu din månadsavgift till 349kr/månad med start från juli månad. Som du ser i diagrammet ovan, är AllTele fortfarande billigast och bäst.""

Dubbla citattecken. Bäst!

Permalänk
Medlem

Så här har Alltele kommit fram till priset (om någon bryr sig).

Månadsavgift 195kr/mån
Näthyra (dom utan fast teleabbonemang) 75kr/mån
Bredbandstillägg Telia 80kr/mån

Permalänk
Medlem

Skummade bara lite men här kan du nog läsa in dig lite mer TS.
Relativt gammalt men kan användas som prejudikat.

https://lagen.nu/dom/md/2004:22

Telia, vars verksamhet den 1 maj 2003 överläts till TeliaSonera Sverige AB, arbetade med Internet- och bredbandsuppkopplingar i Sverige.

Dold text

Som tidigare angetts överläts verksamheten i Telia till TeliaSonera Sverige AB. Överlåtelsen innebar att TeliaSonera Sverige AB tog över avtalen med befintliga kunder.

Dold text

KO:s talan tar sikte på den initiala, i förväg, tidsbestämda bindningstiden som Telia och dess kunder har träffat avtal om. När den initiala bindningstiden har löpt ut är det ostridigt att avtalet övergår till ett tillsvidareavtal som ger Telia möjlighet att ändra villkor och pris. Enligt KO:s mening är det aktuella avtalet under den inledande tidsbestämda bindningstiden att betrakta som ett avtal slutet på bestämd tid.

Dold text
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av petabyte:

Så här har Alltele kommit fram till priset (om någon bryr sig).

Månadsavgift 195kr/mån
Näthyra (dom utan fast teleabbonemang) 75kr/mån
Bredbandstillägg Telia 80kr/mån

Uppkopplingen är bara 8mbit, så Bredbandstillägget är 50kr. Men sedan har nog inte TS telefoni med Alltele så det tillkommer 20kr till.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Ashzala:

Var också det första jag gick och kikade på.

Hur ser egentligen det där diagrammet som du fick ut?

Måste ju vara rent bluff och båg. Ta kort!

Skrivet av mrqaffe:

Jag har inte sett nåt diagram, jag kommenterade bara priset, men 349kr/månad för 8Mbit måste vara bland det dyraste man kan hitta.

Här kommer bilderna på på först den överlåtele där det lovas att jag inte skall påverkas mer än ett annat namn på fakturan samt kovändningen och snyggt diagram.

AllTele tar över från Boxer, Välkommen till oss!

Vi kovänder, höjer priset med mer än 75% och kallar oss fortfarande billigast i branschen!

Skrivet av giplet:

Kan du länka en kopia av din gamla avtalstext? Svaren på dina frågor finns däri. Både om de har rätt att ändra priset under bindningstiden och i så fall under vilka förutsättningar samt om du har rätt att säga upp avtalet om det ändras samt vad som i så fall gäller för det.

Generellt sett kan jag inte se hur de kan ändra priset om du nappat på ett erbjudande typ 199kr/mån om du binder upp dig i 24mån.

Jag skall rota fram detta och ladda upp en bild på avtal + finstilt text
Återkommer.

Skrivet av petabyte.se:

Så här har Alltele kommit fram till priset (om någon bryr sig).

Månadsavgift 195kr/mån
Näthyra (dom utan fast teleabbonemang) 75kr/mån
Bredbandstillägg Telia 80kr/mån

Precis, det stämmer - med undantaget att de tar 50kr för Telia -hyran.
Oavsett så avrundar de ju till närmsta **9:- som passar bra.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andreas_dock:

Här kommer bilderna på på först den överlåtele där det lovas att jag inte skall påverkas mer än ett annat namn på fakturan samt kovändningen och snyggt diagram.

AllTele tar över från Boxer, Välkommen till oss!
http://adock.se/users/upload/files/Alltele%20(2).JPG

Vi kovänder, höjer priset med mer än 75% och kallar oss fortfarande billigast i branschen!
http://adock.se/users/upload/files/Alltele%20(1).JPG

Jag skall rota fram detta och ladda upp en bild på avtal + finstilt text
Återkommer.

Precis, det stämmer - med undantaget att de tar 50kr för Telia -hyran.
Oavsett så avrundar de ju till närmsta **9:- som passar bra.

De skriver att de inför avgiften för Hel ledning. enligt deras hemsida är denna 75kr. När de skriver att Telia infört detta för "en tid sedan" så anser jag dock att de ljuger något fruktansvärt. Denna avgift infördes 2012. Om du Googlar på Hel ledning så hittar du flera intressanta sidor inkl några gamla trådar här från SweClockers.

Jag skulle kontaktat Alltele och hävdat att de inte har rätt att göra denna ändringen i och med att du har ett avtal som de tagit över från Boxer som säger att det ska kosta 199kr/mån till datum xxx. Anledningen till det är att den avgift de hänvisar till fanns vid tillfället för övertagandet och inte är ny. Detta ligger alltså inte utanför deras kontroll, vilket annars är en vanlig sak att hävda för att ändra avtal. Alltele borde ha tänkt på detta innan de tog över Boxers kunder.

Passa på att fråga dem om var de har gömt det "norrländskt okrångliga" som de stoltserar med på sin sida, för detta var bland det krångligaste jag sett och inte går matten ihop heller.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Här kommer bilderna på på först den överlåtele där det lovas att jag inte skall påverkas mer än ett annat namn på fakturan samt kovändningen och snyggt diagram.

AllTele tar över från Boxer, Välkommen till oss!
http://adock.se/users/upload/files/Alltele%20(2).JPG

Vi kovänder, höjer priset med mer än 75% och kallar oss fortfarande billigast i branschen!
http://adock.se/users/upload/files/Alltele%20(1).JPG

Jag skall rota fram detta och ladda upp en bild på avtal + finstilt text
Återkommer.

Precis, det stämmer - med undantaget att de tar 50kr för Telia -hyran.
Oavsett så avrundar de ju till närmsta **9:- som passar bra.

Det är ju en tabell, inget diagram
Men priserna stämmer ju inte helt. Står det när priserna är hämtade?
Min farmor hade alltele, blixtvik som sedan övergick, och det kringåkande konstant för henne. Mail-Servrar som inte svarade osv. Kasst bolag tragiskt nog :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Man kan kräva gamla priset tills abb är slut.
Det fick jag höra från bror som har europolitan i mobilen fortfarande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Livsnjutare 😎

Hade även fått detta från Boxer i November 2013;

I princip samma information framgår från välkomstbrevet som AllTele skickade ut.
Detta får mig ju att tolka det som att Boxer och AllTele varit överens om att inte påverka kundernas nuvarande priser.

Nu pekar ju dock vindarna åt mitt håll igen, att jag skall propsa på att få behålla mitt gamla pris?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Du får lusläsa kontraktet.

Det som gäller dig är ett av två alternativ:
1. Kontraktet bryts då boxer inte längre erbjuder tjänsten.
2. Boxer skall betala mellanskillnaden tills ditt kontrakt går ut (150kr/mån).

Men i all ärlighet, 349kr för 8mbit är ett skämt. Är du säker att det inte har blivit nått fel och du har fått 24mbit för det?

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Macatonia:

Du får lusläsa kontraktet.

Det som gäller dig är ett av två alternativ:
1. Kontraktet bryts då boxer inte längre erbjuder tjänsten.
2. Boxer skall betala mellanskillnaden tills ditt kontrakt går ut (150kr/mån).

Men i all ärlighet, 349kr för 8mbit är ett skämt. Är du säker att det inte har blivit nått fel och du har fått 24mbit för det?

... Eller

3. Om någon skall kräva pengar för mellanskillnaden så kan AllTele göra detta från Boxer som gick in avtalet med mig från början.

Det har påpekats att 349kr för 8mbit ADSL är ett skämt, snordyrt osv osv.
Och jag tycker likadant, skitdyrt är vad det är!
... Men kollar jag runt på andra aktörer så tillkommer ofta de avgifterna man inte ser.

Jag har ingen hemtelefon och vill inte heller skaffa någon, den tiden är förbi.
Därmed debiterar så gott som alla operatörer en kostnad för att jag tar upp ett koppar par i kopplingsstationen, vissa tar ~50kr, Telia tog för 1,5 år sedan 125kr, förutom den rena månadsavgiften vi talar om.

Kollade snabbt på Telia, där någon ovan nämnde 309kr/månad (?)
.. Jag får det dock till 389kr/månad?
http://www.telia.se/privat/kombinationer/produkt/bredband-och...

Och nej det gäller 8mbit.
Jag bor på ett såpass långt avstånd från stationen att linan maxas vid 11mbit och då med packet-loss, varpå ett 24mbit abbonemang bara är onödigt dyrt och kan ändå inte maxas.

... Och då är vi ändå ett större bostadsområde på över 200 personer.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av andreas_dock:

Kollade snabbt på Telia, där någon ovan nämnde 309kr/månad (?)
.. Jag får det dock till 389kr/månad?
http://www.telia.se/privat/kombinationer/produkt/bredband-och...

https://www.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.do?prod...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Hade även fått detta från Boxer i November 2013;
http://adock.se/users/upload/files/140606014415001.jpg

I princip samma information framgår från välkomstbrevet som AllTele skickade ut.
Detta får mig ju att tolka det som att Boxer och AllTele varit överens om att inte påverka kundernas nuvarande priser.

Nu pekar ju dock vindarna åt mitt håll igen, att jag skall propsa på att få behålla mitt gamla pris?

Jag anser att utskicken från Boxer och AllTele i samband med övertagandet är en förpliktelse som kan likställas med vilket avtal som helst. Stå på dig!

389kr/mån fån Telia är inklusive bredbandstelefoni

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Hedersmedlem

Priset 309kr förutsätter att du har fast telefoni.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!