Battlefield 4 Patcher: Uppdaterat - 2014-08-22

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

SRAW är alldeles för effektiv mot helikopters. Blivit nya spammarvapnet!

Är väl samma som tidiagre? Det är riktigt schysst att plocka helikoptrar med SRAW som spammar in raketer från sin egen spawn...

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Skönt att det är flera som tycker så, om det nu är riktigt schysst att säga så
Såg flera tipsa om att höja network smoothing till 100 sedan senaste patchen och nu har jag faktiskt själv börjat göra det. Har alltid kört med 0 men känns som hitreg är något bättre faktiskt, ge det ett försök själv och återkom gärna med vad du tycker!

Tycker det är värre med 100 i network smoothing. Mycket mer inputlag och jag dör oftare bakom cover. Tycker 10 fungerar bäst för mig eller rättare sagt "ok"

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Tycker det är värre med 100 i network smoothing. Mycket mer inputlag och jag dör oftare bakom cover. Tycker 10 fungerar bäst för mig eller rättare sagt "ok"

Okej, ja det var värt ett försök i alla fall. För min del är det väldigt konstigt eftersom det är beroende på servrer. Vissa servrar funkar bättre med 100 medans vissa funkar bättre på 0-20.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Okej, ja det var värt ett försök i alla fall. För min del är det väldigt konstigt eftersom det är beroende på servrer. Vissa servrar funkar bättre med 100 medans vissa funkar bättre på 0-20.

Det beror nog på hur många som har 100+ ping på servern du är inne på.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Det beror nog på hur många som har 100+ ping på servern du är inne på.

Mjo men jag spelar bara domination 32 slots och det är rätt ovanligt att det är flera högpingare inne på dom servrarna... man känner sig otroligt fuskad på flera av ens deaths.

Jag skulle vilja se att dom även fixade till så man inte spawnar in utan vapen vissa rundor.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Mjo men jag spelar bara domination 32 slots och det är rätt ovanligt att det är flera högpingare inne på dom servrarna... man känner sig otroligt fuskad på flera av ens deaths.

Jag skulle vilja se att dom även fixade till så man inte spawnar in utan vapen vissa rundor.

Det är mycket som är fel på BF4, men man hoppas de fixar netcoden någorlunda. Spelar jag på en server med 16 spelare max funderar det ganska bra.

Värsta var att vänja sig vid att i bf3 behövde jag 2-3 bursts och nu i bf4 behöver jag 5-6. Har ACC som en noob när det egentligen är spelet det är fel på

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

2: Jag vet inte om detta är avsiktligt, men när en lock-on missil väl avfyrats mot dig, så fungerar Flares mer sällan än inte. Jag vet att flares inte fungerar riktigt om missilen kommer från nära avstånd. Men det verkar inte vara relevant. Ibland hör man absolut ingenting och exploderar helt plötsligt.
3: Random death. Ja, man bara dör. Ingen har dödat en, ingen har skjutit mot en.
4: Hitboxen. Det måste vara något med koden som gör den väldigt känslig mot ping. Jag kan acceptera att om jag blir beskjuten och springer runt en hörna, och dör <0.5s EFTER jag har gått sprungit runt hörnan. Men när det är >1s, så är det inte acceptabelt.

Spelet känns bara ofärdigt. Jag har 150h på BF3. BF3 har mindre buggar och, enligt mig, mycket bättre banor. Sen att AN-94 inte är med i spelet längre gör mig väldigt ledsen

2. Detta beror på nätkoden om du får en lock on och använder flares men ändå blir träffad. Det var några som gjorde en jämförelse där två spelare med <30 ping stod och kollade på samma objekt. Den ena sköt en RPG som träffade ungefär 0,5s före den som endast tittade på. Att du däremot plöstligt får lock on och sedan träffas beror (troligtvis) antingen på att det var en MBT LAW eller active radar.

3. Random death har jag aldrig träffat på sedan början av BF4, utan just nu (jag kör HC) så "dör" man helt plötsligt för att kill tag är borta, men man kan fortfarande se att man blev dödad uppe till höger.

4. Återigen, nätkoden är bedrövlig..

Det är väl inte så konstigt att BF3 har färre buggar då det är äldre. Kan dock hålla med om att det finns mycket roligare banor i BF3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Det är mycket som är fel på BF4, men man hoppas de fixar netcoden någorlunda. Spelar jag på en server med 16 spelare max funderar det ganska bra.

Värsta var att vänja sig vid att i bf3 behövde jag 2-3 bursts och nu i bf4 behöver jag 5-6. Har ACC som en noob när det egentligen är spelet det är fel på

Tråkigt att det är så.. jag testade precis bf3 för att se hur stor skillnad det var och se varför vissa går över. Det var ju helt otroligt, gubbarna bara ramlade ihop och man kunde faktiskt döda igen. Det gick så bra att efter jag lyckats knopa ihop 45 kills på en TDM server:

Citat:

Error
Game disconnected: you have been banned from this server. Stated reason: suspected cheating/hacking

Själva grejen att bli bannad är väl inget stort för vissa men ändå. Har inte rört spelet sedan ett tag innan bf4 kom ut och lyckades redan få suspekta admins på mig när skotten reggar någorlunda. Skönt att det inte är helt fel på mig i alla fall.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Någon som hört något mer om det här med att de ska ändra uppdateringsfrekvensen till servern?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Slinker in med en fråga.

Kan man göra så att spelet öppnas enbart i Google chrome när man väljer att starta upp det.

Har FF som primär webbläsare men eftersom spelet/Battlelog crashar konstant med FF så har jag vart tvungen att installera Chrome men vill enbart ha så chrome startas med BF4 går det.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Slinker in med en fråga.

Kan man göra så att spelet öppnas enbart i Google chrome när man väljer att starta upp det.

Har FF som primär webbläsare men eftersom spelet/Battlelog crashar konstant med FF så har jag vart tvungen att installera Chrome men vill enbart ha så chrome startas med BF4 går det.

Ett alternativ är att ha Battlelog som startsida i Chrome och helt enkelt öppna Chrome istället för spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Slinker in med en fråga.

Kan man göra så att spelet öppnas enbart i Google chrome när man väljer att starta upp det.

Har FF som primär webbläsare men eftersom spelet/Battlelog crashar konstant med FF så har jag vart tvungen att installera Chrome men vill enbart ha så chrome startas med BF4 går det.

om jag inte minns fel så kan du välja det om du högerklickar på BF4 i origin å välja i menyn där vilken browser det skall öppnas i

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Kom en server patch idag. Drog igång spelet och körde några rundor, svårt att säga något om den. Känns som kulorna tar bättre men det gör det varje patch, antingen placebo eller så är det för att servrarna är omstartade.

Edit:
Här är patch notes för server patchen

Citat:

R32 Server Update Notes
-Fix for an issue where the player could get stuck in a loading screen on a server that had an uneven number of slots
-Fix for the Live Scoreboard that would be active without a game on a server

Då var det som jag trodde, antingen placebo eller att servrarna är omstartade och fräscha.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kul att se att denna patchen kom nu, ska testas i eftermiddag.

Tänk på detta

"The High Frequency Update is by default turned OFF in this release. You will have to enable this setting to take advantage of the improved networking. To support players with a limited bandwidth connection, we support three different levels: LOW, MEDIUM and HIGH. Most players with a connection faster than 1Mbit upload and 1Mbit download should be fine using the HIGH setting. If you experience any issues, lower or turn off the setting completely."

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Kul att se att denna patchen kom nu, ska testas i eftermiddag.

Tänk på detta

"The High Frequency Update is by default turned OFF in this release. You will have to enable this setting to take advantage of the improved networking. To support players with a limited bandwidth connection, we support three different levels: LOW, MEDIUM and HIGH. Most players with a connection faster than 1Mbit upload and 1Mbit download should be fine using the HIGH setting. If you experience any issues, lower or turn off the setting completely."

Helt klart en grym förbättring!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk

Har kört den här patchen på CTE, och det är bättre nu. High betyder en tickrate på 30, medium 20 och low 10.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Skrivet av Killer-Monkey:

Har tidigare inte haft några problem men nu har jag fått DirectX crasherna också.. Undrar när dom faktist ska fixa en patch som inte ger fler buggar för vissa..

Samam skit för mig. Har fungerat fint tills seanste patchen då jag nu får direct x crashar hela tiden. Tröttsamt!

Visa signatur

Seasonic Focus GX 850w || Ryzen 5 5600X || Asus rog strix X570-F || 4x8GB Spectrix D60G DDR4 3600MHZ || 1TB Samsung Pro NVMe || 500GB Samsung Pro NVMe || ASUS ROG Ryujin AURA RGB 360mm || Asus geforce 3060Ti Tuf || Corsair Carbide 275R Airflow White

Permalänk
Medlem

Kommer inte kunna testa förrän efter helgen
Men det låter som om det är precis vad som behövs!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Har kört den här patchen på CTE, och det är bättre nu. High betyder en tickrate på 30, medium 20 och low 10.

Så off är 5 då?
Jag tror
off - 10
low - 15
medium 20
high 30

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Så off är 5 då?
Jag tror
off - 10
low - 15
medium 20
high 30

Stämmer väl.

Dock krävs det också att servern själv har aktiverat en inställning som tillåter den högre tickrate:n. I dagsläget kan man inte veta vilka servrar som kör med denna inställning och vilka som inte gör det. Men de flesta ska ändå ha detta påslaget.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Så off är 5 då?
Jag tror
off - 10
low - 15
medium 20
high 30

Tror OFF var att då tar den serverns värde, men jag blir lite osäker. Pågår vilda diskussioner i CTE forumet.

Jag hoppas bara att de implementerar FOV för fordon som de har på CTE

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Tror OFF var att då tar den serverns värde, men jag blir lite osäker. Pågår vilda diskussioner i CTE forumet.

Jag hoppas bara att de implementerar FOV för fordon som de har på CTE

Har inte läst i CTE forumet sedan igår. Har inte t1gge varit inne och förklarat läget?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Har inte läst i CTE forumet sedan igår. Har inte t1gge varit inne och förklarat läget?

Jo han är inne och skriver hela tiden, vilket är imponerade. Det får mig att inte tappa hoppet om att de verkligen bryr sig om sina spelare.
Men jag hittar inget direkt som säger varken det ena eller det andra, och posten jag läste från tidigare hittar jag inte heller igen. Så det kan vara fel det jag säger också.

Det blir ju lite av ett nytt spel när man kör på High och spelar mot folk som har låg ping (<30), spelet känns lite mer absolut.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem

Alltså spelet känns lite mindre random efter senaste patchen, däremot har BF klienten börjat att krascha. Typ sådana frysningar man hade i början. Mycket irriterande!

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av maniac:

Alltså spelet känns lite mindre random efter senaste patchen, däremot har BF klienten börjat att krascha. Typ sådana frysningar man hade i början. Mycket irriterande!

Ja spelet känns mycket mer responsivt än tidigare, allra helst med "High Frequency Bubble" på "High". Men spelet har börjat CTD oftare än innan för min del. CTE funkade smärtfritt så det är märkligt att det skulle blivit värre nu i det vanliga spelet. Börjar kännas lönlöst när man spelar med vänner och får 2-3 CTD under samma match.

Visa signatur

Under construction...

Permalänk

Går patch-uppdateringen i Original olidligt långsamt för någon annan med? Jag brukar ligga på över 10mb/s och nu ligger jag på 0,14.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Går patch-uppdateringen i Original olidligt långsamt för någon annan med? Jag brukar ligga på över 10mb/s och nu ligger jag på 0,14.

19 MB/s

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Jag har testat på flera server, men för mig är det ingen skillnad alls. Tycker fortfarande att det tar många skott att få en kill. Sen så dör jag mycket oftare bakom väggen. Sen händer det ganska ofta när jag kommer bakom väggen att 50% av hp går bort sjukt irriterande.

Spelet är som filmen Wanted där folk kurvar kulor runt hörnen LOL. Jag går tillbaka till BF3.
Roligt för de som har fått det att fungera dock.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Som jag förstått det så har inte alla "servers" 30Hz tickrate aktivt. Kan ha missförstått detta men det är väldigt få som har och man får söka på dem.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Som jag förstått det så har inte alla "servers" 30Hz tickrate aktivt. Kan ha missförstått detta men det är väldigt få som har och man får söka på dem.

Var en kille som hade mailat flera server providers och det flesta hade det igång.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.