köpa begagnat 280x som legat i miner. Defekt?

Permalänk
Medlem

köpa begagnat 280x som legat i miner. Defekt?

Hej! som rubriken leder.
Grafikkort som legat i en miner, är de slutkörda på något sätt? är prestationen sämre?

Tänkte nämligen köpa ett 280x kort som legat i en miner tidigare

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk
Medlem

Bror på hur trevligt föra ägaren har varit mot det. Men ja dom brukar prestera lite sämre beroende på hur länge dom är använda

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

Bror på hur trevligt föra ägaren har varit mot det. Men ja dom brukar prestera lite sämre beroende på hur länge dom är använda

Öhm, förklara gärna vad du menar med "sämre beroende på hur länge dom är använda"?!

Kortet har säkerligen använts en hel del under press så visst ska det ses som använt/begagnat. Jag tror inte jag skulle skaffa ett sådant kort, känns lite som att köpa en bil som använts på en bilskola. Möjligtvis kan kylpastan ha gjort sitt om det gått 24/7, man får nog också vara beredd på att det kan sitta ett bios optimerat för just mining på dessa kort.

Permalänk
Medlem

Som föregående personen beskriver så kan kylpastan behöva bytas och möjligen så har personen som minat med kortet optimerat bioset för mining (lägre spänning) men det går väldigt enkelt att byta tillbaka till original bioset.

Prestandamässigt så är det ingen som helst skillnad. Ganska bra om du kan få med kvitto. Ingen som helst fara då.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

Bror på hur trevligt föra ägaren har varit mot det. Men ja dom brukar prestera lite sämre beroende på hur länge dom är använda

prestera sämre hurdå?

Sedan med tanke på att kortet är igång hela tiden så slipper man problemen med lödningar och temperaturskillnader så chansen är att den är i bättre skick än vad du annars skulle hitta i ett begagnad kort.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

inga problem alls. kontrollera först så det fungerar bara (kommer bild), gör det det så är det lugnt.

sen kan det som sagt vara smart att byta pasta o kolla BIOS, och så lägger jag till rensa på damm i listan också.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |