Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

Minns att någon fråga men, Vad jobbar du med? man är ju ung med stora drömmar

Grymt snygg bil. Drömmer själv om att bli Nissan GT-R eller Porsche Panamera ägare en vacker dag. Helst båda

IT-konsult, solution architect inom ett nischat område samt att jag spekulerar en hel del på börsen.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Den ser ut att sticka i ögonen på grannarna

Själv har jag fått byta upp mig från en Trött S40 till en lite mindre trött S60. S40n hade gått ca 7000 mil på ryska vägar. Kan jämnföras med ca 50 0000 på svenska.
Enda bilden jag har på den.
http://i.imgur.com/PkfLs01.jpg

Har ingen bild på min s60, men min ett filmklipp på min brors S60 T5 327hk/422Nm, innan spridarbyte och ommappning.

http://www.youtube.com/watch?v=oqEithWG1MU

För mycket på en framhjulsdriven bil

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

För mycket på en framhjulsdriven bil

Det är inte så farligt, så länge det inte är blött men då spelar det nästan ingen roll vilken bil du sitter i

Dold text
Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Det är inte så farligt, så länge det inte är blött men då spelar det nästan ingen roll vilken bil du sitter i

Måste ju vara en satans massa torque steer?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

För mycket på en framhjulsdriven bil

Man kan aldrig ha för mycket effekt!

http://v=zpK_wQoSJZ4

Notera gärna att bilen vriden sig när han drar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Måste ju vara en satans massa torque steer?

Ja, den torque steer lite, speciellt nu efter mappningen och spridar bytet( de gissar på 350-360hk). Men inget som ett par starka nypor fixar

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Jilted:

För mycket på en framhjulsdriven bil

Mja. För mycket på en framhjulsdriven bil utan separata hub carriers åtminstone. Men ja, det duger ju till att köra rakt fram, med lite tur.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Mja. För mycket på en framhjulsdriven bil utan separata hub carriers åtminstone. Men ja, det duger ju till att köra rakt fram, med lite tur.

Det är väl i det hela det som bror min sysslar med, rakt framåkning. Men lite kul är det att sitta och skicka Porsche och liknande bilar in i skamvrån av en till synes helt orginal S60.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Peugeot 508 - 1.6 HDI.
0 - 100km/h under 1h

http://i.imgur.com/JniB2mH.jpg

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Det är väl i det hela det som bror min sysslar med, rakt framåkning. Men lite kul är det att sitta och skicka Porsche och liknande bilar in i skamvrån av en till synes helt orginal S60.

Vad är det för Porschar som hamnar i skamvrån undrar jag? Cayenne diesel?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Vad är det för Porschar som hamnar i skamvrån undrar jag? Cayenne diesel?

Haha, bland annat ja;) Nu sist var det en Cayman S, och någon 911, men vilken vet jag inte. Går ju inte att se skillnad på folkabubblorna

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Haha, bland annat ja;) Nu sist var det en Cayman S, och någon 911, men vilken vet jag inte. Går ju inte att se skillnad på folkabubblorna

Svårt att tänka mig att den drar någon 911 modell nyare, aka 20 år eller nyare, isåfall gasar de inte ordentligt Cayman S, njae, svårt att tänka mig det också, ej S kanske.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Svårt att tänka mig att den drar någon 911 modell nyare, aka 20 år eller nyare, isåfall gasar de inte ordentligt Cayman S, njae, svårt att tänka mig det också, ej S kanske.

Kanske ska klargöra att det har varit på motorvägar, alltså inte stillastående. Men du får tänka dig vad du vill, jag vet vad jag har sett

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Kanske ska klargöra att det har varit på motorvägar, alltså inte stillastående. Men du får tänka dig vad du vill, jag vet vad jag har sett

Tvivlar inte på det du säger, bara att porscheförarna antagligen inte skickat skeden så att säga

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Hästar/luftmoståndförhållandet kan ju bara vara sämre på Cayenne diesel och nån runkig gammal boxster med 190 hästar. Alla andra gånger kommer vilken Porsche som helst att dra ifrån S60:n både på bana och motorväg.
S60n blir inte en sportbil för att man mappar om den. Däremot blir den en riktigt bra mix av snabbhet och säkerhet och säkerligen en mycket bättre allroundbil.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Tvivlar inte på det du säger, bara att porscheförarna antagligen inte skickat skeden så att säga

Caymanen S vet jag att han skicka skeden, eftersom han försökte ett par gånger.

Skrivet av crumpets:

Hästar/luftmoståndförhållandet kan ju bara vara sämre på Cayenne diesel och nån runkig gammal boxster med 190 hästar. Alla andra gånger kommer vilken Porsche som helst att dra ifrån S60:n både på bana och motorväg.
S60n blir inte en sportbil för att man mappar om den. Däremot blir den en riktigt bra mix av snabbhet och säkerhet och säkerligen en mycket bättre allroundbil.

Jag har aldrig påstått att han skulle köra ifrån någon bil på bana, eller från stilla stående. Endast nämnt att han har kört ifrån olika porsches rakt fram. Och ni får gärna tro vad ni vill, men jag satt själv i bilen när Cayman S åktes ifrån.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Caymanen S vet jag att han skicka skeden, eftersom han försökte ett par gånger.

Jag har aldrig påstått att han skulle köra ifrån någon bil på bana, eller från stilla stående. Endast nämnt att han har kört ifrån olika porsches rakt fram. Och ni får gärna tro vad ni vill, men jag satt själv i bilen när Cayman S åktes ifrån.

Hen måste gjort något galet, visst, de äldre S har "bara" 295 hästar men väger också 150-200kg mindre än en S60. Aja, nog om det

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk

Många fina bilar här. Vi borde ju nästan dra ihop en "SweC Car Meet" eller något.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Hen måste gjort något galet, visst, de äldre S har "bara" 295 hästar men väger också 150-200kg mindre än en S60. Aja, nog om det

Du är ju från göteborg såg jag nu, så ser du en liknande S60 så får du väl testa och se;)
Men ja, nog tjötat om det.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Du är ju från göteborg såg jag nu, så ser du en liknande S60 så får du väl testa och se;)
Men ja, nog tjötat om det.

Ah, ni likaså? Hihi, ska memorera nummerplåten

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Madsoul:

Huvudsaken är att du kommer upp i 100km/h, sen hur långt tid det tar är relativt

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Föredetting

En någorlunda ny bild på någonting som är a) mitt och b) framhjulsdrivet och kan ta kurvor

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Ingen räcer men med familj så är detta räcer nog med 140 hk diesel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downey:

Ingen räcer men med familj så är detta räcer nog med 140 hk diesel.

http://i.imgur.com/xg1WRZp.jpg

Vi är mycket nöjda med vår S-Max! Tittade först på en stor kombi till två schäfrar och en nyfödd men valet hamnade på denna och det känns perfekt. Frågade runt mycket innan köp och det var enbart lovord om Ford S-Max

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av h0psi:

Vi är mycket nöjda med vår S-Max! Tittade först på en stor kombi till två schäfrar och en nyfödd men valet hamnade på denna och det känns perfekt. Frågade runt mycket innan köp och det var enbart lovord om Ford S-Max

http://cdn.imghack.se/images/46860d322cd5d6e235bd54a2a319061c...

Ja än så länge så är jag bara nöjd. Riktigt bra med plats i bilen och trots stor och tung bil inte så törstig på dieseln, just nu 6.6 l/10 mil.

Permalänk
Medlem

Nice då är vi "buksvågrar" fast min är europablå med originalfärgen kvar på fälgarna... Har även en hardtop, lilla blå är fin i hardtop...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Nice då är vi "buksvågrar" fast min är europablå med originalfärgen kvar på fälgarna... Har även en hardtop, lilla blå är fin i hardtop...

Lotus för mig har alltid varit lite.. Mellanmjölk. Men satan vad brutal den ser ut på denna :

Dold text
Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Lotus för mig har alltid varit lite.. Mellanmjölk. Men satan vad brutal den ser ut på denna :

Dock är det ingen lotus utan en Opel speedster (eller en vauxhaul, samma bil) om jag ser rätt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Dunde:

Nice då är vi "buksvågrar" fast min är europablå med originalfärgen kvar på fälgarna... Har även en hardtop, lilla blå är fin i hardtop...

jag var nära på beställa en hardtop men det blir så omständigt med en sådan, ifall man helt plötsligt vill cabba när man är ute och kör så går det ej, så kände att det var helt onödigt med hardtop.

Skrivet av Carlj:

Lotus för mig har alltid varit lite.. Mellanmjölk. Men satan vad brutal den ser ut på denna :

smaken är som baken, delad ser dock lite värre ut nu då den varit inne för lite detaljer under vintern.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=287956

http://www.garaget.org/?car=305803

Skrivet av Fextreme_fa:

Dock är det ingen lotus utan en Opel speedster (eller en vauxhaul, samma bil) om jag ser rätt

Skickades från m.sweclockers.com

nja, helt rätt angående namnet, i mitt fall är det en högerstyrd Opel Speedster Turbo (Vauxhall VX220 Turbo) dock är den byggd av Lotus så en Lotus är det också. kärt barn har många namn

http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Speedster

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

smaken är som baken, delad ser dock lite värre ut nu då den varit inne för lite detaljer under vintern.

Tycker du har lyckats bra Däremot måste jag fråga.. Är det cykelhjul på den därfram?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |