Permalänk
Skrivet av LeVvE:

1000 låtar är ju runt 9000kr det skulle det ta typ 8 år av Spotify för att kosta samma summa.

Då har dom ändrat, sist jag köpte ett album på iTunes var policyn 1 nedladdning inget mer, du får göra backup själv och om du förlorar den tough luck.

Visst, tycker man att basen är 1000 låtar så blir det dyrt. För min egen del så köper jag 1 album i månaden som jag lyssnar på under större delen av den månaden, tex som denna månaden är det Ghost Stories med Coldplay som lyssnas på under bussturen till jobbet.
Vilken tur att det är så längre då, nu kommer jag åt alla mina låtar/album från iCloud molnet på alla mina Apple-enheter och fungerar ypperligt smidigt. Filerna kan utan problem dras över till USB-minnen och brännas till CD-skiver om så önskas.

Jag påstår inte att Spotify är en dålig tjänst, jag har själv använt deras gratisalternativ på datorn och det fungerar jättebra. Dock vill jag inte låsa mig vid 1 tjänst föralltid när det gäller musik. Sen vet man inte hur Spotifys framtid ser ut, stora förluster, bara 10 miljoner användare över HELA världen och går endast runt pga investerarpengar. När den grunden spricker så står man där utan musik och alla pengar man har lagt på prenumerationsavgifter är bortblåsta.

Visa signatur

MacBook Air 13" Mid 2015
iPhone 6S Plus Guld 64GB
Apple Watch Sport 42mm Space Grey
Playstation 4 | Sony MDR-1RBT

Permalänk
Medlem

Klarar mig fint utan spotify, Hellre har jag en musiklisa som funkar än som en dag funka och en annan dag slutar för att någon person på ett skivbolag tyckte att det inte var bra att låten finns tillgänglig.

Senaste exempel: Ta en titt på Infected Mushrooms sammling, försvann en bra del låtar nyligen.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd

radioseven all day long baby

Visa signatur
Permalänk

Ja klarar mig utmärkt utan Spotify. Saknas på tok för mycket musik för att det skall vara intressant för mig del. Blir mest irriterad när jag använder det för jag ofta inte hittar de jag söker.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

testade rdio och kommer inte byta tillbaka till spoptify, billigare, bättre klient, och bättre funktioner och utbud.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Förlängde bindningstiden hos Telia nu förra veckan och fick då 12 mån Spotify... som jag inte har aktiverat ännu. xD Tror inte jag kommer göra det heller.

Kör man sonos hemma så känns det givet med en streamingtjänst även om det går att strömma lokala filer. Så, nej. Vill inte vara utan spotify, men är lite nyfiken på wimp och google play music. Sälj din kod billigt till mig vettja!

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Använder nästan aldrig spotify, orkar inte med reklam när jag lyssnar på musik.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Kör man sonos hemma så känns det givet med en streamingtjänst även om det går att strömma lokala filer. Så, nej. Vill inte vara utan spotify, men är lite nyfiken på wimp och google play music. Sälj din kod billigt till mig vettja!

Sonos stödjer ju Google Play Music nu

Visa signatur

| Lian Li PC-O11 XL | AMD Ryzen 7 5800X3D | 32GB Corsair 3600Mhz VENGEANCE | ASUS Strix B550-A Gaming | Be Quiet Dark Power PRO 12 1200W | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB | Sapphire Radeon RX 6900 XT Ultimate Toxic |

Permalänk
Medlem

Har haft premium konto hos Di.Fm nu i 3 år och är fett nöjd med det.
Testade dock Spotify ett tag men saknades helt för mycket musik i min stil för att jag skulle tycka det var bra.
Sen gillar jag DI.FM för där slipper jag sitta och leta upp låtar eller listor.
Är kanske bra för dom som lyssnar på radio hits eller liknande men det var inget för mig.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Klarar mig utan Spotify, det finns inte tillräckligt mycket musik i min smak och framförallt inga långa mixar så som youtube har.
Youtube fyller som sagt den funktion jag är ute efter och jag gillar att man får många förlag med liknande musik.
Och jag gillar inte riktigt Spotifys sökfunktion, mer specifikt om man till exempel söker på "happy songs" så är jag mer nöjd mer resultaten från Youtube än Spotifys resultat.
Och Youtube är gratis utan reklam... inte mycket som slår det.
Har dock inte testat typ Soundcloud eller andra liknande sidor, men jag är 100% nöjd med Youtube.

Något av det jag har nämnt har kanske förbättrats nu eftersom det va säkert 3-4 år sedan jag rörde Spotify

Visa signatur

CPU: Intel i5 4670k @4,3Ghz Moderkort: Asus Z87-A, RAM: Corsair vengance 4x4Gb 1333Mhz, GPU: Asus GTX 780 OC@1170Mhz, SSD: Samsung 840 EVO 250GB, HDD: 3TB 3,5" 7200rpm, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W, CPU-kulare: Noctua NH-U12P, Chassi: Fractal Design Define R4 White, Skärm 1: Qnix 27'' 1440p Evolution ll SE Matte @100Hz(max 113Hz), skärm 2: LG 21,5''LED 1080p TN@60 Hz. Qpad QH-90, Func KB-460 MX Red

Permalänk
Avstängd

dum fråga, klart man klarar sig utan Spotify. All you need i Water Oxygen and food, maybe some love?

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxxxmaxmaxx:

Och Youtube är gratis utan reklam... inte mycket som slår det.

Då använder du gissningsvis Adblock för Youtube har upp till 60 sekunder reklam innan varje video (som man visserligen aktivt kan stoppa efter några sekunder, men reklamen finns där likväl)

Men som svar på TS fråga, självkalrt klarar jag mig utan Spotify, men jag tycker det är en riktigt skön tjänst även om inte riktigt all musik jag lyssnar på finns där.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Då använder du gissningsvis Adblock för Youtube har upp till 60 sekunder reklam innan varje video (som man visserligen aktivt kan stoppa efter några sekunder, men reklamen finns där likväl)

Men som svar på TS fråga, självkalrt klarar jag mig utan Spotify, men jag tycker det är en riktigt skön tjänst även om inte riktigt all musik jag lyssnar på finns där.

Rätt adblock till youtube.
Och har såklart vitlistat sweclockers och massa andra sidor där inte reklam stör

Visa signatur

CPU: Intel i5 4670k @4,3Ghz Moderkort: Asus Z87-A, RAM: Corsair vengance 4x4Gb 1333Mhz, GPU: Asus GTX 780 OC@1170Mhz, SSD: Samsung 840 EVO 250GB, HDD: 3TB 3,5" 7200rpm, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W, CPU-kulare: Noctua NH-U12P, Chassi: Fractal Design Define R4 White, Skärm 1: Qnix 27'' 1440p Evolution ll SE Matte @100Hz(max 113Hz), skärm 2: LG 21,5''LED 1080p TN@60 Hz. Qpad QH-90, Func KB-460 MX Red

Permalänk
Medlem

Jag kan leva med att musik saknas, för 99:- i månaden är det ändå mer än okej.

Vad jag dock stör mig något ENORMT på är att musik försvinner titt som tätt, har i stort sett inte en enda playlist där det inte finns låtar som försvunnit... Jävligt märkligt koncept.

Permalänk
Avstängd

Om man påstår att man inte hittar nån musik man gillar på spotify så är det dags att börja lyssna på mer musik än nån obskyr subgenre till en redan från början smak musikstil, kan jag tycka

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Enkelt svar: Ja. Jag använder Winamp på min dator. Jag använder Spotify när jag kör min bil eller när jag är på jobbet.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Tycker det känns lite skrämmande att mobilvarianten inte låter dig byta låtar och skedmatar dig med en massa skit du inte vill höra.

Som exempel så startade jag häromdagen Spotify på min nya telefon, hittade något ifrån Soran Ismail jag ville lyssna på! Kanon!
Lyssnar på en "låt", efter det kommer det någon jävla ljudbok med en obehaglig röst som jag för mitt liv inte kunde stänga av!
What the actual fuck..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av nackskägg:

Om man påstår att man inte hittar nån musik man gillar på spotify så är det dags att börja lyssna på mer musik än nån obskyr subgenre till en redan från början smak musikstil, kan jag tycka

Skickades från m.sweclockers.com

...eller...
Vi andra som lyssnar på "den dära obskyra subgenren" hittar sällan något värt att lyssna på hos Spotify. Undantag finns det, men sällan värt besväret.
Vill inte lyssna på mainstream-musik. Då kan man lika gärna slå på radion och ratta in en valfri radiostation.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av nackskägg:

Om man påstår att man inte hittar nån musik man gillar på spotify så är det dags att börja lyssna på mer musik än nån obskyr subgenre till en redan från början smak musikstil, kan jag tycka

Skickades från m.sweclockers.com

Du tänker alltså på det dåliga utbudet av:
https://www.youtube.com/watch?v=NNVrmW0VL2I

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SysGhost:

...eller...
Vi andra som lyssnar på "den dära obskyra subgenren" hittar sällan något värt att lyssna på hos Spotify. Undantag finns det, men sällan värt besväret.
Vill inte lyssna på mainstream-musik. Då kan man lika gärna slå på radion och ratta in en valfri radiostation.

Kan lova dig att mer än 99% av musiken på spotify inte spelas på radio.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Du tänker alltså på det dåliga utbudet av:
https://www.youtube.com/watch?v=NNVrmW0VL2I

Finns en hel del mongolisk strupsång på spotify, det har jag sökt på förut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dark_Widget:

Tycker det känns lite skrämmande att mobilvarianten inte låter dig byta låtar och skedmatar dig med en massa skit du inte vill höra.

Som exempel så startade jag häromdagen Spotify på min nya telefon, hittade något ifrån Soran Ismail jag ville lyssna på! Kanon!
Lyssnar på en "låt", efter det kommer det någon jävla ljudbok med en obehaglig röst som jag för mitt liv inte kunde stänga av!
What the actual fuck..

Så funkar det normalt inte, så det är inget du behöver bli skrämd av.
Se till att du går in på ett album och startar uppspelningen från det, om du vill höra hela.

Spelar man upp direkt från ett sökresultat kan det bli vad som helst etter en låt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Jag kan leva med att musik saknas, för 99:- i månaden är det ändå mer än okej.

Vad jag dock stör mig något ENORMT på är att musik försvinner titt som tätt, har i stort sett inte en enda playlist där det inte finns låtar som försvunnit... Jävligt märkligt koncept.

Handlar ju bara om att de som äger rättigheterna till låtarna inte längre vill ha dem där. Inget spotify kan göra åt saken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

Så funkar det normalt inte, så det är inget du behöver bli skrämd av.
Se till att du går in på ett album och startar uppspelningen från det, om du vill höra hela.

Spelar man upp direkt från ett sökresultat kan det bli vad som helst etter en låt.

Skickades från m.sweclockers.com

Tydligen så om du kör på gratisvarianten på mobil så får du inte välja vilken låt du ska spela i ett album och du blir "tvingad" att lyssna på random skit du inte vill ha med att göra.. =/
Ska claima min gratis månad sen blir det nog inget mer med Spotify xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiteOnyx:

Har hellre musik på MP3 och FLAC och vet att man har kvar sin musik för framtida bruk.
För när en musiktjänst upphör då har ni ingen musik kvar.
Så jag använder mig inte av sån skit som Spotify eller liknande musiktjänst.

Tjänsten behöver inte ens upphöra för att ställa till med problem, det räcker med att de förbannade musikbolagen får för sig att att inte längre erbjuda vissa låtar, album eller artister på Spotify. Det är många låtar och album som har försvunnit från Spotify så jag inte längre kan lyssna på dem.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Entusiast

Jag föredrar bra internet radio sidor som http://www.di.fm och http://www.sky.fm. Att hålla på och uppdatera spel listor i Spotify är ju bland det tråkigaste som finns.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Handlar ju bara om att de som äger rättigheterna till låtarna inte längre vill ha dem där. Inget spotify kan göra åt saken.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan och kan, det är ju ett för dåligt slutet avtal.
Hela upphovsrättsmodellen är förlegad och dom som"äger rättigheterna" är ju gamla bakåtsträvare.

Är dom idioter nog att inte vilja använda dom lagliga tjänster som finns så får dom smaka piratebay

Som artist idag får man mer finna sig i att vara en entertainer, det är på konserterna dom drar in kosingen, resten får ju ses som promote.

Men det är klart, frisörskan som klippte Per Gessle 1978 kanske fortfarande ska kunna håva in en 5:krona om dan?

Permalänk
Medlem

Jag tror inte jag skulle klara mig utan Spotify. Har helt enkelt all musik där i bra och välsorterade listor. Enkelt att komma åt, dessutom. Härligt med streamad musik.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Z97-A | CPU: Intel Core i5 4670K @ 4,0GHz | GPU: MSI GeForce GTX 770 | Lagring: Intel 330 Series 120GB SSD + 2TB Seagate Barracuda | RAM: Corsair CL10 2 x 8GB 1600MHz DDR3 | PSU: Fractal Design Newton R3 600W | Optisk enhet: ASUS DRW-24F1ST |Skärmar: LG W2453V 24" + Envison L905A | Tangentbord: Saitek Cyborg Keyboard | Mus: Razer Naga 2012 Edition

Permalänk
Medlem

Går inte att klara sig utan musik. Så skönt att lyssna på något nice i bakgrunden.
Jag har dock upptäckt att om man kör tuffare hårdrock i lurarna hela dagen så kan man vara lite tröttare på kvällen än annars.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!