EA Games öppnar Battlefield: Hardline Beta

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av HolyDuFF:

Hur lång tid tog det för er att få emailet? Btw jag loggade in på origin i webbläsaren men sen när jag kom dit där man skulle skriva in Origin ID/Email så stod det bara "..." och gick inte att ändra samt att jag inte längre kunde se uppe till höger att jag var inloggad på origin i webbläsaren. Så jag bara kryssa i agree sen next sen ladda den lite o en jordglob kom o sen den bilden "THANK YOU FOR SIGNING UP!". Och jag ser fortfarande inte att jag är inloggad längre på "THANK YOU FOR SIGNING UP!" sidan. Är detta korrekt? Någon som gjort likadant och fått ett email?

Förlåt jag tror jag är lite lost. Skulle regga utan att logga in men när man trycker på "Continue" så ber den en att logga in. Fast min polare sa att han inte loggade in utan skrev in sitt "Origin ID". Hur lyckades han med det eller är han bara ute o snurrar? Iaf stod det även för er som fått access via email "..." på Origin ID/Email? Och hur lång tid har det tagit för er att få bekräftelse?

Permalänk

Ointressant, som allt annat EA spottar ur sig under "Battlefield"-taggen.

Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g

Permalänk
Testpilot
Skrivet av milo_:

Inget fel på konceptet i sig, men spelet ser ju inte ut att ha utvecklats sedan BF4 trots ett år senare lansering. Mycket Copy/Paste har det varit.

Hardline har varit under produktion i lite mer än 2 år, och förstår inte varför folk klagar på "copy/paste", "DLC borde det vara" när det är en helt annan studio som utvecklar spelet men med samma engine. Som att säga att Black Ops borde vara DLC till MWF...

Uppmanar alla att kolla på JACKFRAGS 2 videos där han säger vad han tyckte var bra och dåligt, samt hans multiplayer video, jag tycker personligen att spelet ser bra ut redan, men att det kan helt klart poleras som vilket annat spel som någonsin släppts kan göra.

Sedan att visceral faktiskt lyssnar på feedback från spelare och DIREKT gjort ändringar innan spelet äns har släppts tycker jag tyder på något positivt. Så snälla folk.. sluta agera som ni blev antastade och hatar världen bara för ni köpte BF4 på release, allt kan inte vara guld och gröna skogar - finns inget att vinna på att dissa spelet innan det släppts eller ni har personligen testat betan/det fulla spelet.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misantropen:

Ointressant, som allt annat EA spottar ur sig under "Battlefield"-taggen.

Man ska nog inte vara så snabb med att döma. Blir som en mix av en bra FPS plus Payday i multiplayer

Permalänk
Inaktiv

MEGA FLOPP

Permalänk
Skrivet av Rasp:

Betan verkar låst vid 32 spelare??? Har de verkligen reskinnat bf4 och halverat spelarantalet eller är det bara i betan tro?

Lika sant som att bf4 och hardline använder samma motor (frostbite 3) dvs när de löser en bugg via cte kan de lika änkelt ändra det i bf4 och hardline. Det jag ville säga är att betan körs i 10 server updates per sekund, för att det är en äldre stabilare version av hardline.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Medlem

Haha, vem blir först på att bencha Battlefield:Hardline, DX11 VS Mantle då? xD
Hade gjort de om jag inte börjat 8 imorrn

Permalänk
Inaktiv

Inget mail, det här känns verkligen oseriöst utav EA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Inget mail, det här känns verkligen oseriöst utav EA.

Vad är det som är oseriöst? :S
Är väl några 100k som sitter och väntar på en nyckel. Först till kvarn. Tråkigt att du var seg men det är inte oseriöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Inget mail, det här känns verkligen oseriöst utav EA.

Varför då?

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av blackis:

Varför då?

De meddelade mig om att de ska skicka ett mail.

Permalänk
Skrivet av anon185723:

De meddelade mig om att de ska skicka ett mail.

Du menar att det står att de ska skicka ett mail till dig OM du kommer med. Det är lite av ett lotteri.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 000ptimus:

Du menar att det står att de ska skicka ett mail till dig OM du kommer med. Det är lite av ett lotteri.

Varför säger de då först till kvarn i E3?

Det stod på deras hemsida att de skickar ett mail för att berätta om du kommer med. Det stod inte att de skickar ett mail för att berätta att du kom med. Kommer man inte med så bör man få ett mail om det.

Permalänk

Starta om Origin om ni fått mail om bekräftelse men inte ser spelet i klienten.

Permalänk
Skrivet av anon185723:

Varför säger de då först till kvarn i E3?

Det stod på deras hemsida att de skickar ett mail för att berätta om du kommer med. Det stod inte att de skickar ett mail för att berätta att du kom med. Kommer man inte med så bör man få ett mail om det.

Jag håller med om att det vore schysst att få reda på om man inte kom med, men det står ju där i bilden som du la ut 22:28 -
"We will be sending you an email to let you know if you get in."

Sitter själv i den sitsen att jag inte hört något, och jag signade upp så fort jag såg att det gick - vilket i detta fall var ganska tidigt. Men det verkade inte spela någon roll.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 000ptimus:

Jag håller med om att det vore schysst att få reda på om man inte kom med, men det står ju där i bilden som du la ut 22:28 -
"We will be sending you an email to let you know if you get in."

Sitter själv i den sitsen att jag inte hört något, och jag signade upp så fort jag såg att det gick - vilket i detta fall var ganska tidigt. Men det verkade inte spela någon roll.

För mig så känns det hela som en tolkningsfråga. Jag tycker att de är oseriösa på grund av alla problem som uppstog. Man blir inte förvånad ifall deras system har gjort fel med tanke på alla felmedelanden som kom upp vid varje försök.

"Vi kommer att skicka dig ett mail för att informera dig om du kommer med."

Permalänk
Medlem
Skrivet av mppl:

Vad är det som är oseriöst? :S
Är väl några 100k som sitter och väntar på en nyckel. Först till kvarn. Tråkigt att du var seg men det är inte oseriöst.

Själv så var jag snabb som fan men tyvärr så dök det upp en del problem på vägen som inte var orsakade av mig!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Så Counter Battlefield Call of Hardline?
Pray and spray shooter with objectives, EA ni lyckas varje år med något som suger ännu mer än året innan.

Älskar dessutom hur dom kommer undan med att släppa om Battlefield 4 med nya modeller och mindre kartor
edit: Som inte det var nog, DET ÄR ETT FULLPRIS SPEL! hahahhahhahahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Så Counter Battlefield Call of Hardline?
Pray and spray shooter with objectives, EA ni lyckas varje år med något som suger ännu mer än året innan.

Älskar dessutom hur dom kommer undan med att släppa om Battlefield 4 med nya modeller och mindre kartor
edit: Som inte det var nog, DET ÄR ETT FULLPRIS SPEL! hahahhahhahahaha
http://i.imgur.com/vzxPlWM.jpg

Köp det inte då

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Avstängd

jag tycker spelet ser oerhört nice ut !

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Köp det inte då

Tänker jag inte göra heller då jag redan äger BF3.

Permalänk
Medlem

Tycker folk som gnäller på att folk är bittra inte inser eller spelat bf4 med tanke på vilken flopp det var. Lite segt att få veta att de tänker släppa ett nytt spel när de inte fixat det gamla. Även om det är en annan developer så är det fortfarande samma franchise. Om spelet är opolerat precis som bf4 hoppas jag verkligen att EA går back så att de lär sig utav sina misstag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMAGAT:

Tycker folk som gnäller på att folk är bittra inte inser eller spelat bf4 med tanke på vilken flopp det var. Lite segt att få veta att de tänker släppa ett nytt spel när de inte fixat det gamla. Även om det är en annan developer så är det fortfarande samma franchise. Om spelet är opolerat precis som bf4 hoppas jag verkligen att EA går back så att de lär sig utav sina misstag.

Själv är jag level 110 på BF4... men innan BF4 ens blir någorlunda okej tar de väl 3 - 4 år minst, anlednigen till att man EA ställer till det mer en dom hjälper.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

Undra om dom har hunnit implementera BF4as netcode förbättringar. Skulle gissa på nej. Så det kommer väl ta ett år innan hard-line blir spelbart det med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 000ptimus:

Jag håller med om att det vore schysst att få reda på om man inte kom med, men det står ju där i bilden som du la ut 22:28 -
"We will be sending you an email to let you know if you get in."

Sitter själv i den sitsen att jag inte hört något, och jag signade upp så fort jag såg att det gick - vilket i detta fall var ganska tidigt. Men det verkade inte spela någon roll.

Ifall du med det menar typ att du såg här på sweclockers eller nån annan sida och då bestämde dig för att signa upp, så va det garanterat för sent. Det presenterades på E3 och t ex jag hade signat upp redan innan de hade slutat snacka om att det gick, vilket förmodligen många andra gjorde också.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fltoig:

Ifall du med det menar typ att du såg här på sweclockers eller nån annan sida och då bestämde dig för att signa upp, så va det garanterat för sent. Det presenterades på E3 och t ex jag hade signat upp redan innan de hade slutat snacka om att det gick, vilket förmodligen många andra gjorde också.

Korrekt. Själv så blev jag förste svensk att både signa upp mig och göra entré i spelet. Kommer få spelet på release och en exklusiv M16A3 replika i skala 1:1 .

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick inget mejl
Var för sent ute antar jag. Kanske släpper dom in en "second wave" av testare senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p1mm3:

Korrekt. Själv så blev jag förste svensk att både signa upp mig och göra entré i spelet. Kommer få spelet på release och en exklusiv M16A3 replika i skala 1:1 .

Skickades från m.sweclockers.com

Ooh, riktigt nice! Jag måste varit en av de första att signa upp, men självklart finns det folk som är ännu snabbare

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem

Jag skulle signa upp igår men kunde inte, origin var överbelastat och var tvungen att vänta tills nu:(

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Skrivet av jonasies:

Undra om dom har hunnit implementera BF4as netcode förbättringar. Skulle gissa på nej. Så det kommer väl ta ett år innan hard-line blir spelbart det med.

Enligt JackFrags youtube-klipp om spelet så är alla netcode-relaterade förbättringar som DICE pysslat med på sistone direkt kompatibelt med BF: Hardline.