Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Inaktiv

Det tror jag det gör. Det var precis samma sak när GTA4 släpptes.

Jag gissar på våren 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

senaste var 12:e mars...tror ärligt talat inte att det kommer något GTAV till PC, börjar ge upp hoppet

Nej, gör inte det. De gav ju ut Red Dead Redemption till PC efter lång tid.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Nej, gör inte det. De gav ju ut Red Dead Redemption till PC efter lång tid.

Gjorde dom ju inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Nej, gör inte det. De gav ju ut Red Dead Redemption till PC efter lång tid.

Yrar du om? Finns inte alls något RDR till PC..

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på ett halvår gått sedan lanseringen och Rockstars fokus på mobila enheter så är det nog mer troligt att ni ser GTA5 i er smartphone än i er PC med denna takt.

Att Red Dead Redemption aldrig kom till PC, Rockstars låga intresse för PC (de uppdaterar inte tidigare spel för att öka kompatibiliteten med nya operativsystem, GTA4 är mer eller mindre obrukbar snart då GFWL-servrarna stängs ner) får mig fortfarande att anta att vi nog inte lär se en PC-utgåva. Nu har jag ju såklart ändå hoppats på en lansering under alla dessa månader. Inget som utesluter att spelet kommer långt senare men så länge ingen PS4/XO-utgåva utannonserats så bör man nog inte hålla andan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Med tanke på ett halvår gått sedan lanseringen och Rockstars fokus på mobila enheter så är det nog mer troligt att ni ser GTA5 i er smartphone än i er PC med denna takt.

Att Red Dead Redemption aldrig kom till PC, Rockstars låga intresse för PC (de uppdaterar inte tidigare spel för att öka kompatibiliteten med nya operativsystem, GTA4 är mer eller mindre obrukbar snart då GFWL-servrarna stängs ner) får mig fortfarande att anta att vi nog inte lär se en PC-utgåva. Nu har jag ju såklart ändå hoppats på en lansering under alla dessa månader. Inget som utesluter att spelet kommer långt senare men så länge ingen PS4/XO-utgåva utannonserats så bör man nog inte hålla andan.

Red Dead Redemption gjordes dock av en annan studio. Vad jag hört så var även dokumentationen till spelets kod så värdelös vilket gjorde att det skulle krävas en hel del resurser för att porta det till PC.

Jag har inte haft några problem med att lira gamla GTA spel i nya operativsystem. Vet inte riktigt vad de skulle ha att uppdatera där.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marinlik:

Red Dead Redemption gjordes dock av en annan studio. Vad jag hört så var även dokumentationen till spelets kod så värdelös vilket gjorde att det skulle krävas en hel del resurser för att porta det till PC.

Jag har inte haft några problem med att lira gamla GTA spel i nya operativsystem. Vet inte riktigt vad de skulle ha att uppdatera där.

GTA3, Vice City och San Andreas är problematiska (se Vice City exempelvis: http://steamcommunity.com/app/12110/ ).
Versionerna som släppts till smartphones/tablets är klart fräschare och likväl har inte dessa återlanserats ens. Nu var det samtidigt inte alltför längesedan San Andreas återlanserades så det kanske är lite för tidigt ännu. Rockstars gör otroligt bra spel men något förtroende för deras PC-"satsning" har jag personligen inte längre.

Permalänk
Medlem

All hype för GTA V till PC har dött så försäljningssiffror skulle vara så låga att det inte skulle vara värt det. GTA V kommer inte att komma till PC. Synd, skulle varit kul att spela det. Inte en chans i helvete att man skaffar en konsol, någonsin. Speciellt inte bara för att spela ett överhypat spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

All hype för GTA V till PC har dött så försäljningssiffror skulle vara så låga att det inte skulle vara värt det. GTA V kommer inte att komma till PC. Synd, skulle varit kul att spela det. Inte en chans i helvete att man skaffar en konsol, någonsin. Speciellt inte bara för att spela ett överhypat spel.

GTA V är väl värd all hype. Att du inte vill skaffa en konsoll är helt ok, kom dock inte och gnäll över att inte kunna spela de senaste storspelen

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Yrar du om? Finns inte alls något RDR till PC..

Jag var bara lite bittert sarkastisk.

I övrigt skulle jag personligen hellre se RDR för PC än GTA V. Helst båda förstås.

Permalänk
Avstängd

Hej era morgonpigga trådskrivare!

Nästan bekräftat att GTA V kommer till PC innan jul om man ska gå efter många sidor som säljer PC-spel. Fast fortsätter spelet sälja så bra till gammal hårdvara i form av Xbox-360 och PS3 lär det dröja. Varför lägga ner tid på upphottad grafik på något som säljer fantastiskt bra med grafik ala 2008?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Hej era morgonpigga trådskrivare!

Nästan bekräftat att GTA V kommer till PC innan jul om man ska gå efter många sidor som säljer PC-spel. Fast fortsätter spelet sälja så bra till gammal hårdvara i form av Xbox-360 och PS3 lär det dröja. Varför lägga ner tid på upphottad grafik på något som säljer fantastiskt bra med grafik ala 2008?

Vilket är falska nyheter, butikerna har ju helt enkelt lagt till det som ett alternativ med extrem optimism. GTA V har inte utannonserats och kan därmed inte förbokas i någon seriös butik. Med tanke på hur dåligt GTA IV sålde till PC så är det väl lite tveksamt ifall V kommer till PC, de flesta som ville spela spelet har ju redan spelat igenom det på sin 360/PS3

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Jag frågade en vikarie på skolan idag som jobbar på en spelbutik om spelet ens skulle komma ut. Tydligen hade deras affär varit i kontakt med Rockstar och de hade sagt att det kommer en PC version men inte när.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z87-GD65 Gaming CPU: i7 4770k Grafikkort: ASUS GTX 780 DCU II - (knäpptyst, supersvalt) RAM: 16GB VENGEANCE PRO 1600Mhz SSD: Samsung EVO 250GB Nätaggregat: Corsair AX860i 80+ Platinum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knuckles:

Vilket är falska nyheter, butikerna har ju helt enkelt lagt till det som ett alternativ med extrem optimism. GTA V har inte utannonserats och kan därmed inte förbokas i någon seriös butik. Med tanke på hur dåligt GTA IV sålde till PC så är det väl lite tveksamt ifall V kommer till PC, de flesta som ville spela spelet har ju redan spelat igenom det på sin 360/PS3

Är i samma tankebanor. Dock sålde GTA IV bra under lång tid fast första året var ett fiasko (i USA). Och KnugOlsson, min mormors väninna sa samma sak så nu är det bekräftat

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Är i samma tankebanor. Dock sålde GTA IV bra under lång tid fast första året var ett fiasko (i USA). Och KnugOlsson, min mormors väninna sa samma sak så nu är det bekräftat

En nackdel är att deras senaste PC-spel Max Payne 3 sålde under förväntan. Det var dock en riktigt bra PC-version, stödde många PC-specifika funktioner. Jag köpte och körde igenom det i alla fall.

Permalänk
Skrivet av johnjensen:

Är i samma tankebanor. Dock sålde GTA IV bra under lång tid fast första året var ett fiasko (i USA). Och KnugOlsson, min mormors väninna sa samma sak så nu är det bekräftat

Härligt!

Läs gärna detta också. http://www.kdramastars.com/articles/18874/20140404/gta-v-pc-e...

Trevlig helg!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z87-GD65 Gaming CPU: i7 4770k Grafikkort: ASUS GTX 780 DCU II - (knäpptyst, supersvalt) RAM: 16GB VENGEANCE PRO 1600Mhz SSD: Samsung EVO 250GB Nätaggregat: Corsair AX860i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnugOlsson:

Jag frågade en vikarie på skolan idag som jobbar på en spelbutik om spelet ens skulle komma ut. Tydligen hade deras affär varit i kontakt med Rockstar och de hade sagt att det kommer en PC version men inte när.

Och sedan berättade vikarien om sin resa till månen?

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

All hype för GTA V till PC har dött så försäljningssiffror skulle vara så låga att det inte skulle vara värt det. GTA V kommer inte att komma till PC. Synd, skulle varit kul att spela det. Inte en chans i helvete att man skaffar en konsol, någonsin. Speciellt inte bara för att spela ett överhypat spel.

Jag köpte ny konsol bara för att få spela det !! har väl kört halva spelet ... nu samlar det damm

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roxxer:

Jag köpte ny konsol bara för att få spela det !! har väl kört halva spelet ... nu samlar det damm

Fick du också ont i huvud? Klarade 20 minuter åt gången men kom igenom hela spelet. Usla marktexturer och förskräckliga FPS-drops när man körde bil. Annars var ju grafiken bättre än förväntat.

Permalänk
Medlem

GTA: V - Officiella tråden (PC)

E3 är i full gång och på bara 8 månader så fick vi beskedet att GTA V kommer att släppas till PC i höst, liksom PS4 och Xbox One dessutom.

Tänkte en tråd för just PC delen av GTA V som diskussions tråd.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Hade inte hört om detta. Måste säga att jag längtar vääääldigt mycket!!!

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Finns redan en tråd eller ville du ta över hans tråd? Varit aktivt sedan 2011.
http://www.sweclockers.com/forum/76-actionspel-och-shooters/1...

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Längtar! Den dagen det kommer köper jag.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Finns redan en tråd eller ville du ta över hans tråd? Varit aktivt sedan 2011.
http://www.sweclockers.com/forum/76-actionspel-och-shooters/1...

Kan ju vara bra att köra igång en ny tråd nu när det har blivit bekräftat, tycker jag iaf.

OT: Kan knappt vänta!

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Vill få reda på systemkraven NUUUU

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk

Står redan utanför butiken och sätter upp tält!!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sebastian R:

Tänkte en tråd för just PC delen av GTA V som diskussions tråd.

*Trådar sammanfogade*

Bra tanke, men vi hade redan en.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Hoppas portningen blir bättre denna gång, eller att dom fixar "riktig" pc version.
Tror dock inte på sistnämnda.

Ser fram emot detta vilket som :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wranz:

Hoppas portningen blir bättre denna gång, eller att dom fixar "riktig" pc version.
Tror dock inte på sistnämnda.

Ser fram emot detta vilket som :>

De har i alla fall en unik feature redan annonserad till PC vilket tyder på att det lagt lite mer tid på PC-versionen.