EA Games öppnar Battlefield: Hardline Beta

Permalänk
Medlem

1. Kop rattigheterna for Battlefield + fardig motor fran DICE
2. Skapa en DLC men slapp det som ett eget spel for 500 pix
3. PROFIT!!!!!

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Skrivet av mppl:

Vad är det som är oseriöst? :S
Är väl några 100k som sitter och väntar på en nyckel. Först till kvarn. Tråkigt att du var seg men det är inte oseriöst.

Jo, bara det att de flesta var där sekunden de annonserade betan, men vi fick inga nycklar för att hemsidan inte ville fungera som den skulle för oss.

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt nice juu, bara ser möjligheterna.

Detta koncept är för mig grymmt mycket tuffare än BF serien (lite för slött för min smak).

Permalänk
Inaktiv

Såg nyss det va reklam för spelet i Tv4 nyhetsbanner hehe. De kostar på

Permalänk
Medlem

Det de egentligen menar är att vi får spela en stängd alfa och att betaversionen kommer ut i oktober, precis som förra året.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasp:

Betan verkar låst vid 32 spelare??? Har de verkligen reskinnat bf4 och halverat spelarantalet eller är det bara i betan tro?

Hmmm, det kan nog vara så att 16v16 också är i mesta laget.
Hur många bankrån känner du till där det var 10+ bankrånare?

Det kan vara så att BFH är optimerat för ett mindre antal spelare än BF4.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja att dom satsad på att få igång bf4 till "riktigt" esportande i stället!Vet att det finns esl ems one mm men skulle vilja att det kom upp i cs klassen inom esport;)

För övrikt verkar ändå hardline kul även fast det är upphottad bf4!och tycker inte det är dyrt med spel gentemot timmar man spelar!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Betan ligger redo på origin för att spelas... Är det bara jag som tyckte att bf4 var kul vid release trots att det kraschade och krånglade?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Betan ligger redo på origin för att spelas... Är det bara jag som tyckte att bf4 var kul vid release trots att det kraschade och krånglade?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej bf4 är grymt

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Flopp!

Visa signatur

Jcswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Hardline har varit under produktion i lite mer än 2 år, och förstår inte varför folk klagar på "copy/paste", "DLC borde det vara" när det är en helt annan studio som utvecklar spelet men med samma engine. Som att säga att Black Ops borde vara DLC till MWF...

Uppmanar alla att kolla på JACKFRAGS 2 videos där han säger vad han tyckte var bra och dåligt, samt hans multiplayer video, jag tycker personligen att spelet ser bra ut redan, men att det kan helt klart poleras som vilket annat spel som någonsin släppts kan göra.

Sedan att visceral faktiskt lyssnar på feedback från spelare och DIREKT gjort ändringar innan spelet äns har släppts tycker jag tyder på något positivt. Så snälla folk.. sluta agera som ni blev antastade och hatar världen bara för ni köpte BF4 på release, allt kan inte vara guld och gröna skogar - finns inget att vinna på att dissa spelet innan det släppts eller ni har personligen testat betan/det fulla spelet.

Det faktum att spelet är infanteri-centriskt men lidande av samma eftersläpande känsla som BF4 lider ger inga goda intryck. Inte heller kan någon påstå att det rör sig om soldater med 25 kg packning på ryggen och de kan därför inte vara lika kvicka i sina rörelser, inte för att jag tycker att detta borde vara en feature till att börja med då spelaren får mindre kontroll över sin karaktär och allting blir bara mer slumpartat.

Att det är en annan spelstudio är ingen ursäkt för mig att man kopierar ett tidigare spel, man bör ha läst på och insett att folket inte uppskattade allt som fanns med i BF4. Det som är nytt är för det mesta ytligt och ingenting relaterat till spelmekaniken. Återigen, spelet kretsar kring infanteri men ingenstans ser jag att man har försökt slipa det som präglar BF4 i det departementet. Vapenmekaniken är för det mesta oförändrad, "flinching" finns än kvar och är en hemsk feature i en vettig shooter. Man har skapat ett nytt spel, men grunden är densamma som i BF4 och därav Copy/Paste, trots att spelen skall skilja sig åt.

Håller med i att Visceral är för en gång skull vettiga i sin kommunikation och tar faktiskt åt sig av feedback, till skillnad från DICE. Dock är inte detta vad jag helst hade velat se. Visst det ger oss ett bättre spel, men utan åsikterna som spelarna förmedlande under sitt event hade vi fått en i stort sett övergång av allt som finns med i BF4. Vad jag menar är att utvecklarna inte läst på om vad communityn tyckte om BF4 och därför överfört allt till Hardline, men nu i och med att de lyssnar på YouTube-folket som var där och testade, kanske vissa saker åtgärdas.

Sen hade jag önskat att DICE modellerat karaktärerna, hemskt att se Hardlines karaktärer i ett Battlefield-spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jcswe:

Uteckla?

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Testpilot
Skrivet av milo_:

Det faktum att spelet är infanteri-centriskt men lidande av samma eftersläpande känsla som BF4 lider ger inga goda intryck. Inte heller kan någon påstå att det rör sig om soldater med 25 KG packning på ryggen och de kan därför inte vara lika kvicka i sina rörelser, inte för att jag tycker att detta borde vara en feature till att börja med då spelaren får mindre kontroll över sin karaktär och allting blir bara mer slumpartat.

Att det är en annan spelstudio är ingen ursäkt för mig att man kopierar ett tidigare spel, man bör ha läst på och insett att folket inte uppskattade allt som fanns med i BF4. Det som är nytt är för det mesta ytligt och ingenting relaterat till spelmekaniken. Återigen, spelet kretsar kring infanteri men ingenstans ser jag att man har försökt slipa det som präglar BF4 i det departementet. Vapenmekaniken är för det mesta oförändrad, "flinching" finns än kvar och är en hemsk feature i en vettig shooter. Man har skapat ett nytt spel, men grunden är densamma som i BF4 och därav Copy/Paste, trots att spelen skall skilja sig åt.

Håller med i att Visceral är för en gång skull vettiga i sin kommunikation och tar faktiskt åt sig av feedback, till skillnad från DICE. Dock är inte detta vad jag helst hade velat se. Visst det ger oss ett bättre spel, men utan åsikterna som spelarna förmedlande under sitt event hade vi fått en i stort sett övergång av allt som finns med i BF4. Vad jag menar är att utvecklarna inte läst på om vad communityn tyckte om BF4 och därför överfört allt till Hardline, men nu i och med att de lyssnar på YouTube-folket som var där och testade, kanske vissa saker åtgärdas.

Sen hade jag önskat att DICE modellerat karaktärerna, hemskt att se Hardlines karaktärer i ett Battlefield-spel.

Du får väldigt gärna förklara vad BF4 lider av på infanteri sidan och vad som kommer följa med från BF4 till Hardline rent mekaniskt?
Tick Rate blir bättre, NetCode blir bättre, suppression är borta ur spelet, unlock systemet med att man får välja sin unlocks är bättre, nade-spam är "borta", man kan plocka ammo/heal utan att behöva få en låda i ansiktet från support/assault, mer rekyl på vapnen (imo är det bättre för det blir mindre spray och mer skill) osv osv..
Och att säga att de inte ändrat något mekaniskt när de byggt ett helt nytt kolission system och gjort om handling för vehicles tycker jag är ganska otacksamt, speciellt när de är bundna till en engine som de inte ens själva byggt..

Vad gäller sway/flinching så ser jag inte ett problem med det in i det minsta, det är inte CoD där skotten går i en rak linje under alla scenarion, utan det finns fler faktorer att räkna med innan man skjuter (Distans, Bullet drop, (suppression i bf3/4), sway/flinch). Det är saker som får spelet att stå ut i från mängden, mer realism och mindre arcade över det hela.
Jag förstår att dessa saker inte passar alla, men personligen så avskyr jag arcade shooters så som CoD & TF2. Visst det är fortfarande spel vid pratar om, men det betyder inte att man ska sluta sträva efter realism eller funktioner som ska immitera realism.
Ser det väldigt svårt för någon att kunna sikta rakt när det regnar 400 skott/min mot deras ansikte om jag ska vara ärlig.

Sedan är det fortfarande ett BATTLEFIELD spel, även om det har ett annat tema än 2km diameter maps med 4 hellis och 18 tanks, så är det för mig skitsamma om de använder exakt samma textures som BF4. Frostbite Engine som de sitter på nu är densamma som används till BF4, så det är väl inte så konstigt att spelen ser väldigt lika ut när de dessutom har jobbats på parallelt över 1 ½ års tid.

Jag håller med om att modellerna för Hardline ser förjävliga ut, men vi vet inte ens om det är placeholders eller inte än så länge, så alldeles för tidigt att döma ut det känner jag.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som inte fått mail....

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Är jag den enda som inte fått mail....

Inte heller fått något :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Som vanligt så flödar bitterheten i dessa forum.
Själv så tror jag att det kommer bli en succé, det finns utrymme för såna här spel. Framförallt nu när de senaste liknande var SWAT 4 och Payday.

Håller helt med. Sverige verkar ha världens mest bittra befolkning.

ont : Verkar roligt att testa något annat.

Permalänk
Medlem

Laggar apa för mig. spelar ingen roll vilka inställningar jag kör...

Gtx 560ti
Q6600

1024x768 low, Windowed,borderless eller fullscreen Allt laggar!

Permalänk
Medlem

ge mig mail

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Kanske blir ett köp ett år efter release då det är någorlunda ute ur sin inofficiella beta.

Permalänk
Medlem

Jävla gnäll alltså
Gillar ni inte spelet? Ignorera att det finns. Ingen tvingar er att köpa det och inget "äkta" BF fan ser ändå detta som ett Battlefield..
Vissa verkar ju uppenbarligen gilla det, så det kan inte vara helt åt helvete, jag kommer dock kalla det för "Hardline" och inte BF:H eller Battlefield:Hardline.

Alla tycker inte om lakrits.

Är de bara jag som inte får de o lira så bra med Fraps?

Permalänk
Medlem

Har inte testat ännu men det känns mer som ett DLC just nu men som sagt det är ju bara en Beta. Skulle nog kunna köpa spelet för 250kr max

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Du får väldigt gärna förklara vad BF4 lider av på infanteri sidan och vad som kommer följa med från BF4 till Hardline rent mekaniskt?
Tick Rate blir bättre, NetCode blir bättre, suppression är borta ur spelet, unlock systemet med att man får välja sin unlocks är bättre, nade-spam är "borta", man kan plocka ammo/heal utan att behöva få en låda i ansiktet från support/assault, mer rekyl på vapnen (imo är det bättre för det blir mindre spray och mer skill) osv osv..
Och att säga att de inte ändrat något mekaniskt när de byggt ett helt nytt kolission system och gjort om handling för vehicles tycker jag är ganska otacksamt, speciellt när de är bundna till en engine som de inte ens själva byggt..

Vad gäller sway/flinching så ser jag inte ett problem med det in i det minsta, det är inte CoD där skotten går i en rak linje under alla scenarion, utan det finns fler faktorer att räkna med innan man skjuter (Distans, Bullet drop, (suppression i bf3/4), sway/flinch). Det är saker som får spelet att stå ut i från mängden, mer realism och mindre arcade över det hela.
Jag förstår att dessa saker inte passar alla, men personligen så avskyr jag arcade shooters så som CoD & TF2. Visst det är fortfarande spel vid pratar om, men det betyder inte att man ska sluta sträva efter realism eller funktioner som ska immitera realism.
Ser det väldigt svårt för någon att kunna sikta rakt när det regnar 400 skott/min mot deras ansikte om jag ska vara ärlig.

Sedan är det fortfarande ett BATTLEFIELD spel, även om det har ett annat tema än 2km diameter maps med 4 hellis och 18 tanks, så är det för mig skitsamma om de använder exakt samma textures som BF4. Frostbite Engine som de sitter på nu är densamma som används till BF4, så det är väl inte så konstigt att spelen ser väldigt lika ut när de dessutom har jobbats på parallelt över 1 ½ års tid.

Jag håller med om att modellerna för Hardline ser förjävliga ut, men vi vet inte ens om det är placeholders eller inte än så länge, så alldeles för tidigt att döma ut det känner jag.

Testa att spela BF4 och gör sedan en övergång till föregångaren BF3. Alla handlingar som man begär av sin karaktär utförs distinkt och responsivt, du lider inte av en fördröjning och en tyngd som håller dig tillbaka. Om du har kollat på JackFrags så kanske du minns att han har nämnt detta vid minst två tillfällen, det ena berör Hardline i sin Bad impressions-video och den andra är The BIG Questions där de vi 04:30 nämner karaktär-rörligheten/vapen-handlingen, hur den är eftersläpande och allmänt icke responsiv.

Det andra har med hur vapnen känns i strider. Det går inte att beskriva med text och måste upplevas i spelen, men skillnaden är gigantisk. Om du vill får du gärna läsa mini-recension av Hardline från en av dem absolut främsta infanteri-spelarna i världen där han beskriver precis vad jag upplever med vapenmekaniken. Slutligen har vi feedbacken som man får när man blir beskjuten. I BF3 var de korta, distinkta och olika beroende på hur mycket skada man mottog. Nu är alla ordentligt tyngre och längre i sina läten oavsett skadan. Det känns som att man blir beskjuten med en sniper-kula varje gång.

Med flinching åsyftas rörelserna man ser på sina motståndare när de blir beskjutna, alltså tedje-person-karaktärerna. Dessa är helt slumpmässiga i vilken riktning kroppen rör sig vilket gör att uppföljande skott är betydligt svårare att träffa. Problemet? Den beskjutna upplever inte alls samma rörelser på sin skärm och kan enkelt skjuta tillbaka. Värst när headglitchers står bakom skydd. Om första träffar skallen kommer soldaten till följd av flinching-mekanismen att ducka nedanför skyddet och omöjliggör ett nästa skott. Samtidigt som motspelaren har konstant fri sikt på dig. Det här snackar JackFrags också om i sin Bad impressions-video.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Wall of text

Tur att de faktiskt är tidigt ute med betan den här gången så att sånt kan ordnas i god tid.
Hardline känns med som en competitionshooter än Bf4, OM de får bort mycket av randomiteten som helt enkelt inte funkar i tävlingsynpunt.

Enligt Jackfrags fick de ju spela 2 builds, en vanilla sedan en med många av ändringarna den gruppen testare föreslog, så det vi spelar nu är långt ifrån färdig produkt.
Fortsätter dom vara öppen mot communityt och ger oss ett spel vi vill ha och inte ett spel dom vill sälja, kan det bli riktigt bra.

Har man inte lärt sig läxan från BF3 och BF4 och faktiskt pre-ordrat spelet så får man nästan skylla sig själv om man inte är nöjd vid release. EA behöver inte pengar o måste kränga spel tidigt.
Men mindre tillverkare kan göra otroligt mycket mer om de har mer resurser från folk som tror på dem ex. Bohemia.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av milo_:

Testa att spela BF4 och gör sedan en övergång till föregångaren BF3. Alla handlingar som man begär av sin karaktär utförs distinkt och responsivt, du lider inte av en fördröjning och en tyngd som håller dig tillbaka. Om du har kollat på JackFrags så kanske du minns att han har nämnt detta vid minst två tillfällen, det ena berör Hardline i sin Bad impressions-video och den andra är The BIG Questions där de vi 04:30 nämner karaktär-rörligheten/vapen-handlingen, hur den är eftersläpande och allmänt icke responsiv.

Det andra har med hur vapnen känns i strider. Det går inte att beskriva med text och måste upplevas i spelen, men skillnaden är gigantisk. Om du vill får du gärna läsa mini-recension av Hardline från en av dem absolut främsta infanteri-spelarna i världen där han beskriver precis vad jag upplever med vapenmekaniken. Slutligen har vi feedbacken som man får när man blir beskjuten. I BF3 var de korta, distinkta och olika beroende på hur mycket skada man mottog. Nu är alla ordentligt tyngre och längre i sina läten oavsett skadan. Det känns som att man blir beskjuten med en sniper-kula varje gång.

Med flinching åsyftas rörelserna man ser på sina motståndare när de blir beskjutna, alltså tedje-person-karaktärerna. Dessa är helt slumpmässiga i vilken riktning kroppen rör sig vilket gör att uppföljande skott är betydligt svårare att träffa. Problemet? Den beskjutna upplever inte alls samma rörelser på sin skärm och kan enkelt skjuta tillbaka. Värst när headglitchers står bakom skydd. Om första träffar skallen kommer soldaten till följd av flinching-mekanismen att ducka nedanför skyddet och omöjliggör ett nästa skott. Samtidigt som motspelaren har konstant fri sikt på dig. Det här snackar JackFrags också om i sin Bad impressions-video.

Ahh nu är jag med på vad du menar med olika saker, tack för att du förtydliga!

Mjo jag har testat att gå tillbaka och förstår vad du menar, jag har dock inget konkret svar på varför spelet känns "tyngre". Kan vara netcoden som varit, att det är låg tick-rate, animationerna är mer komplexa, levelution som orsakare "hick-ups". Detta är bara teorier.
Men av erfarenhet så ju mer komplexa mekaniker man trycker in ju mindre responsivt känns spelet, Crysis 3 är ett bra exempel på detta med i jämförelse med Crysis 2.

Tack än en gång för att du klargjorde vad du menade, kändes som att fiska i luften när jag försökte svara på tidigare inlägg

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

1. Ändra lite skins på fordon, vapen och människor.
2. skapa ny matchmode.
3. Ta full betalt för ett fristående, unikt och revolutionerande spel. (sarkasm)

EA does it again!

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem

Väntar på mail än. Är väl en av dom som inte får tillgång till betan ; (

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Tur att de faktiskt är tidigt ute med betan den här gången så att sånt kan ordnas i god tid.
Hardline känns med som en competitionshooter än Bf4, OM de får bort mycket av randomiteten som helt enkelt inte funkar i tävlingsynpunt.

Enligt Jackfrags fick de ju spela 2 builds, en vanilla sedan en med många av ändringarna den gruppen testare föreslog, så det vi spelar nu är långt ifrån färdig produkt.
Fortsätter dom vara öppen mot communityt och ger oss ett spel vi vill ha och inte ett spel dom vill sälja, kan det bli riktigt bra.

Har man inte lärt sig läxan från BF3 och BF4 och faktiskt pre-ordrat spelet så får man nästan skylla sig själv om man inte är nöjd vid release. EA behöver inte pengar o måste kränga spel tidigt.
Men mindre tillverkare kan göra otroligt mycket mer om de har mer resurser från folk som tror på dem ex. Bohemia.

Jupp, de har allt som de behöver nu för att släppa ett riktigt lyckat spel.

Skrivet av phoenixdisciple:

Ahh nu är jag med på vad du menar med olika saker, tack för att du förtydliga!

Mjo jag har testat att gå tillbaka och förstår vad du menar, jag har dock inget konkret svar på varför spelet känns "tyngre". Kan vara netcoden som varit, att det är låg tick-rate, animationerna är mer komplexa, levelution som orsakare "hick-ups". Detta är bara teorier.
Men av erfarenhet så ju mer komplexa mekaniker man trycker in ju mindre responsivt känns spelet, Crysis 3 är ett bra exempel på detta med i jämförelse med Crysis 2.

Tack än en gång för att du klargjorde vad du menade, kändes som att fiska i luften när jag försökte svara på tidigare inlägg

Det är helt enkelt ett designval som de har gjort, inte mer än det. Soldater accelererar nu istället för att påbörja en löpning i maxfart och påverkas mer av en allmän tyngd i sin kropp vilket har ett inflytande i stora delar av spelet. Inget fel med det, men det är inte alltid som sådant gynnar spelupplevelsen.

Tack själv för att du orkade svara konstruktivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Testa att spela BF4 och gör sedan en övergång till föregångaren BF3. Alla handlingar som man begär av sin karaktär utförs distinkt och responsivt, du lider inte av en fördröjning och en tyngd som håller dig tillbaka. Om du har kollat på JackFrags så kanske du minns att han har nämnt detta vid minst två tillfällen, det ena berör Hardline i sin Bad impressions-video och den andra är The BIG Questions där de vi 04:30 nämner karaktär-rörligheten/vapen-handlingen, hur den är eftersläpande och allmänt icke responsiv.

Det andra har med hur vapnen känns i strider. Det går inte att beskriva med text och måste upplevas i spelen, men skillnaden är gigantisk. Om du vill får du gärna läsa mini-recension av Hardline från en av dem absolut främsta infanteri-spelarna i världen där han beskriver precis vad jag upplever med vapenmekaniken. Slutligen har vi feedbacken som man får när man blir beskjuten. I BF3 var de korta, distinkta och olika beroende på hur mycket skada man mottog. Nu är alla ordentligt tyngre och längre i sina läten oavsett skadan. Det känns som att man blir beskjuten med en sniper-kula varje gång.

Med flinching åsyftas rörelserna man ser på sina motståndare när de blir beskjutna, alltså tedje-person-karaktärerna. Dessa är helt slumpmässiga i vilken riktning kroppen rör sig vilket gör att uppföljande skott är betydligt svårare att träffa. Problemet? Den beskjutna upplever inte alls samma rörelser på sin skärm och kan enkelt skjuta tillbaka. Värst när headglitchers står bakom skydd. Om första träffar skallen kommer soldaten till följd av flinching-mekanismen att ducka nedanför skyddet och omöjliggör ett nästa skott. Samtidigt som motspelaren har konstant fri sikt på dig. Det här snackar JackFrags också om i sin Bad impressions-video.

Underbar sammanfattning! Det är lurigt att beskriva känslan i ord, men tyckte du lyckades galant. Varenda människa jag känner som spelat lite BF3 nu under gratisveckan har sagt precis samma sak. "Jäklar vad BF3 är roligare. Här träffar ju skotten"

Man kommer givetvis patcha spelet och troligtvis förbättra det på många vis. Men när själva core-spelet är halvtrasigt i grunden så är sannolikheten att just detta förbättras extremt liten. BF4 med smink.

Permalänk
Skrivet av Ecke93:

Man ska nog inte vara så snabb med att döma. Blir som en mix av en bra FPS plus Payday i multiplayer

Du har nog rätt, jag borde vänta tills minst Battlefield 9 innan jag dömer en spelserie som kraschade i sin tredje iteration.
Jag menar, tänk om de släpper ytterligare ett DLC som förändrar HELA spelet.

Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Underbar sammanfattning! Det är lurigt att beskriva känslan i ord, men tyckte du lyckades galant. Varenda människa jag känner som spelat lite BF3 nu under gratisveckan har sagt precis samma sak. "Jäklar vad BF3 är roligare. Här träffar ju skotten"

Man kommer givetvis patcha spelet och troligtvis förbättra det på många vis. Men när själva core-spelet är halvtrasigt i grunden så är sannolikheten att just detta förbättras extremt liten. BF4 med smink.

Det förvånar mig ändå hur stor andel spelare som inte har lyft upp detta fenomen innan, i alla fall på olika forum och dylikt. Från det jag har sett så är det uteslutande spelare med en tävlingsbakgrund i BF3 som har nämnt skillnaden i vapenmekaniken mellan spelen (inte för att jag har någon sådan). Någonting som jag inte har hört nämnas innan är känslan av att veta vilken kroppsdel man träffar och även möjligheten att pin-pointa var man vill att skotten landar, man kände verkligen att vapnet låg i ens händer.

Det enda som kan inbringa hopp nu är att kommande CTE-patch har fokus på spelkänslan och bland patch-notes:n står det att visuall recoil samt character flinching skall tonas ner.