Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Jag tycker Pixmania går att lita på men de är småsega, lite jobbiga och försöker hela tiden lura på dig extra-tjänster som kostar pengar.

Jag skulle inte vilja returnera saker till dem då de inte finns i Sverige.

Permalänk

Är denna duglig?

http://www.dustinhome.se/product/5010792456/lg-60pb560v-60-pl...

Någon som har en uppfattning om denna TV kan tänkas vara bra nog att köpa?

Permalänk

Åh nej! Visst går det fint när du vill köpa något (förutom en sida som med alla sina extra-erbjudanden och tjänster liknar Ryanairs sida), men returer och reklamationer är en helt annan femma. När grafiken jag köpte där pajade, så höll jag på och mejlade i 3 veckor med dom, för att ens få skicka tillbaka den på garanti, på deras kostnad. Här vill jag bara nämna, att jag var tvungen att skicka grafiken till Frankrike, som sedan skickades vidare till England, och som även under tiden besökt Tyskland, enligt spårningstjänsten. Skulle gärna följt med på den resan Sen tog det 4 veckor innan de bedömde, att de inte kan laga den, och ytterligare 2 veckor, innan ett nytt grafikkort kom hem till mig. 2 månader utan grafikkort... Bravo Pixmania!

Så länge du köper saker som du aldrig kommer behöva reklamera, så är det väl OK. Men saker som du vill kunna utnyttja garantin på om något händer - å nej! Bättre och lägga till en hundralapp eller två och köpa hemma i Sverige. Här har vi i alla fall en massa lagar som skyddar konsumenten, och gör det enklare att få igenom reklamationer, och även returnera varor.

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagicLennart:

http://www.dustinhome.se/product/5010792456/lg-60pb560v-60-pl...

Någon som har en uppfattning om denna TV kan tänkas vara bra nog att köpa?

Jag köpte en 60" LG budget-plasma för några år sedan*, den kostade 13,5k och var i princip ett rån (nästan). Skulle du ha en annan lika stor tv så var du tvungen att pröjsa kanske 5k extra. Jag har haft små problem med buzzing och banding, plus att den blir satans varm. Det sistnämnda är sannolikt ett större problem för mig än många andra eftersom jag bor i ett 25 kvm stort växthus...

Hursomhelst, jag ångrar mig inte det minsta. Stor bild = kung. Räcker din budget ungefär till 7k och inte mycket längre så kan jag bara tipsa om att slå till. Den kan svårligen vara sämre än min som dessutom kostade nästan det dubbla. Överväger du att lägga mer pengar, men siktar på samma storlek så har jag svårare att komma med tips och råd.

* Nästan 4. Shit vad tiden går fort.

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Jag köpte en 60" LG budget-plasma för några år sedan*, den kostade 13,5k och var i princip ett rån (nästan). Skulle du ha en annan lika stor tv så var du tvungen att pröjsa kanske 5k extra. Jag har haft små problem med buzzing och banding, plus att den blir satans varm. Det sistnämnda är sannolikt ett större problem för mig än många andra eftersom jag bor i ett 25 kvm stort växthus...

Hursomhelst, jag ångrar mig inte det minsta. Stor bild = kung. Räcker din budget ungefär till 7k och inte mycket längre så kan jag bara tipsa om att slå till. Den kan svårligen vara sämre än min som dessutom kostade nästan det dubbla. Överväger du att lägga mer pengar, men siktar på samma storlek så har jag svårare att komma med tips och råd.

* Nästan 4. Shit vad tiden går fort.

Stort tack för ditt utförliga svar, jag är bra sugen. Vill helst inte lägga ut mer pengar men få en schysst TV, såklart. Snålar lite helt enkelt.. Svårt att veta utan att sett den live dock. :/

Permalänk

Netgear WNDR4720

Skrivet av j.nyberg:

Webhallen och Overclockers kör kampanj Netgear WNDR4720 router inkl 2tb HD
Ord pris ca 3500-4000:-
Kampanj 1190:-
http://www.oc.nu/netgear-wndr4720-802-11n-900mbps-dualband-us...

Jag behöver en ny router men tänkte egentligen lägga mig i en lägre prisklass (500-700 kr). Är den här routern något som ni skulle köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_k:

http://store.westerndigital.com/store/wdeu/en_IE/pd/ThemeID.2...

My Cloud Mirror 8 TB för 2100 med mecenats rabatt får väl anses som ok

Hur får man tag i den för 2100kr??

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Def_Dog:

Hur får man tag i den för 2100kr??

Genom mecenat

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Skrivet av Icte:

http://cdon.se/hemelektronik/sandisk/sandisk-sansa-clip-4gb-b...

Sansa Clip+ 4 GB 299:- på CDON. Väldigt prisvärd MP3, kan oftast hittas på eBay (refurbished) för runt 250 kr. Har plats för ett SD-kort upp till 64 GB och ljudkvalitén är helt ok!

Den kan ta mer än 64 GB, jag har ett 128 GBkort i min. Behöver dock omformatteras till FAT32 först (gäller även 64GB om den inte är det redan). Dessutom kan en byta firmware på den här spelaren till Rockbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Genom mecenat

Det verkar som att det inte (längre?) är någon rabatt på MyCloud Mirror, däremot får man rabatt på vanliga MyCloud. Inte heller 1TB-versionen av WD Black har någon rabatt.

Permalänk
Medlem

GTX 780 Ti för 4900 spänn på CDON, http://cdon.se/hemelektronik/pny/pny-geforce-gtx-780ti-3gb-dd... till och med med eftermarknadskylare!
Helt galet. Lyckades nån hämta hem en innan den tog slut? Jag lade en beställning och fick bekräftelse, men tittar jag under min order står inget om att den behandlas eller skickas, klickar man på produkten står det slut, gissar att jag var för sen Men får jag hem den blir det ju årets kap helt klart. Vilket jävla pris.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Genom mecenat

Deras hemsida är paj när det gäller prissättningen på denna vara. Priset ökar om man loggar in som student. Om man inte är inloggad är priset 2627 kr, om man är inloggad som student visas 2919kr. Verkar som att deras lilla rabatt som visas om man inte är inloggad strular till studentpriset.

Jag har skrivit till WD support om detta men bara fått dumma svar (ctrl v) som hur man registrerar sig som student. (Jag får studentrabatt på andra varor, så jag har en väl fungerande studentregistrering). Fjärde gången jag skriver till dem nu så jag hoppas att någon på wd faktiskt tar mitt mejl på allvar.

Permalänk
Medlem

Satjävel. Såg det billiga 780 ti i morse men hann inte beställa. Nu efter jobb, it's gone...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruktstund:

Jag behöver en ny router men tänkte egentligen lägga mig i en lägre prisklass (500-700 kr). Är den här routern något som ni skulle köpa?

http://www.oc.nu/netgear-wndr4720-802-11n-900mbps-dualband-us...

Jag vill också veta om någon har erfarenhet av den, känns som en router för 1200kr utan 802.11ac är lite dyrt men det viktigaste är att den är stabil, min gamla Asus router börjar krångla efter knappt 2 år :/

Permalänk
Skrivet av dysenteri:

Samsung 60" TV har droppat i pris lite hastigt sådär och ligger nu på 9.999:- istället för 14999:- vilket verkar vara "vanligt" pris.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1815875

Sony Bravia KDL-46R473A för 3990:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1736651

Gällande TV:n är det någon som har en erfarenhet gällande denna? Vad jag kan se, så verkar den bra. Men, jag är ju ingen expert eller duktig på LED-tv:s som de flesta andra verkar vara här. Det känns som att den borde vara rätt så prisvärd.

Så vad tror ni, 10.000 rimligt pris?

Permalänk
Avstängd

Nu är det så att elgiganten har MBA 13" för 7990:- i veckans annons. I deras senaste kampanj där de ska ha nattöppet så står det att det är prissänkning 1000:- på alla macs och imacs, betyder det då att MBA 13" kommer nu kosta 6990:-? Eller ska de köra en fuling och höja priset för att sedan skriva att den är prissänkt?

Edit: hittade detta

Citat:

Upp till 70% av sortimentet prissänks. Dock ej tillbehör, tjänster, presentkort eller redan annonserade produkter

självklart...lol

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

Är det någon som vet vilka erbjudanden de har på elgiganten? Det är den sämsta kampanj jag har sett, var är rabatterna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyperdyne68:

Är det någon som vet vilka erbjudanden de har på elgiganten? Det är den sämsta kampanj jag har sett, var är rabatterna?

Kass kampanj, kassa priser.
Flera av exempelvis TVna finns billigare hos bl.a. electroworld (samma koncern). I butiken (Uppsala) var flera av erbjudandena endast "detta ex"-priser. Utställningsexen ska man ju pruta på i vilket fall ändå! Rabatten som var dragen var i de flesta fall <10%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Kass kampanj, kassa priser.
Flera av exempelvis TVna finns billigare hos bl.a. electroworld (samma koncern). I butiken (Uppsala) var flera av erbjudandena endast "detta ex"-priser. Utställningsexen ska man ju pruta på i vilket fall ändå! Rabatten som var dragen var i de flesta fall <10%.

Tack för svaret, då missade man inget. Skulle åkt dit ikväll men glömde det. Hade nämligen hoppats på något bra pris på Wii U spel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tack för svaret, då missade man inget. Skulle åkt dit ikväll men glömde det. Hade nämligen hoppats på något bra pris på Wii U spel.

I Uppsala kunde du få någon % av på ordinarie EG-pris på skylanders...missade dock om det var till Wii-U.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

I Uppsala kunde du få någon % av på ordinarie EG-pris på skylanders...missade dock om det var till Wii-U.

Ok tack. Men någon % är ju inte riktigt värt besväret

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nä, Elgigantens rea var riktigt usel. Mycket besviken...

Permalänk

Vad var det 70% på? Mobilskal till Iphone 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyperdyne68:

Vad var det 70% på? Mobilskal till Iphone 3?

Upp till 70% av sortimentet var nedsatt, inte 70% på en enskild vara

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

för den som vill ha titanfall så kostar det 20 usd på mexikanska origin. köpte själv där ett tag sedan och har inte haft något problem. är även så med alla spel på origin att det är billigare på mexikanska sidan.

Permalänk
Medlem

Inga tips på externa hårddiskar? Gärna en sån superdeal som den genom mecanat var med en 8TB WD My Cloud för 2100kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Inga tips på externa hårddiskar? Gärna en sån superdeal som den genom mecanat var med en 8TB WD My Cloud för 2100kr

Mecenat har ju en WD Mybook 4TB för 826kr, jävligt bra pris!

Permalänk
Medlem

studenter betalar mer

Skrivet av Burain:

Deras hemsida är paj när det gäller prissättningen på denna vara. Priset ökar om man loggar in som student. Om man inte är inloggad är priset 2627 kr, om man är inloggad som student visas 2919kr. Verkar som att deras lilla rabatt som visas om man inte är inloggad strular till studentpriset.

Jag har skrivit till WD support om detta men bara fått dumma svar (ctrl v) som hur man registrerar sig som student. (Jag får studentrabatt på andra varor, så jag har en väl fungerande studentregistrering). Fjärde gången jag skriver till dem nu så jag hoppas att någon på wd faktiskt tar mitt mejl på allvar.

Här är det sista mejlet från wd support. Jag är tacksam om någon skulle kunna förklara vad de menar.

Dear *****,

Thank you for contacting the Western Digital Online Store.

We understand your inquiry about pricing of products. We apologize for
the inconvenience.

If you wish to get the much lesser price, please complete your order
using different email address or not to log-in to your student account.

//Så det är min mejladdress som det är fel på? Priset går upp pga min mejl?

Please attempt a new order.

To place a new order, go to: http://store.westerndigital.com/store/wdeu/en_GB/ResetShoppin...

//Länkar till englands affär(en_GB) fast att den svenska är skilld från den engelska. Jag har angivit att jag är svensk.

- Add the product(s) you wish to purchase to the shopping cart. If
you are attempting to place an order from a promotional offer, please
use the link provided by that offer. If the incorrect pricing appears,
//Det gäller inget "promotional offer" överhuvudtaget såvitt jag förstår. Jag använder heller ingen speciell länk.
empty your shopping cart and try again. <---- Det löser ju säkert problemet

- Once all items you wish to purchase are in the shopping cart,
proceed to the checkout.

We recommend when placing an order that you enter your billing //Tydligen är det fel på mitt bankkort också
information exactly as it appears on your credit card billing statement.
If your middle initial appears on your credit card, please include it.

If you receive an error message, please reply with the error number, if
available. Also include the order number if available (found in the
shopping cart before you click the "Proceed to Checkout" button).

Sincerely,
Joemark R.
Western Digital Online Store
Customer Service
westerndigital.uk.cs@digitalriver.com

Dold text

Det här är femta mejlet från wd och varje mejl ser mer eller mindre ut på detta sätt. Aldrig finns det ens ett försök till konversation utan bara inklistrade standardsvar. Varenda mejl är från en ny person så det bildas aldrig någon konversation. Det tar även med helt icke-relevant information som att jag ska skriva kortinnehållarens namn rätt.

Kort sagt så tror jag att det är kört att kunna köpa någon av wd hårddiskar för ett pris som ens är i närheten av det pris som angivits i dagens fynd tråden(2100 kr blir i verkligheten 2627 kr, eller 2919 kr för studenter). Andledningen är att wd prissystem krånglar och att de själva inte verkar förstå/kommer att fixa problemet. Så wd kör med policyn: -studenter betalar mer!