Eizo avtäcker gamingskärmen Foris FS2434 med slimmad ram och fjärrkontroll

Permalänk
Melding Plague

Eizo avtäcker gamingskärmen Foris FS2434 med slimmad ram och fjärrkontroll

Skärmmakaren Eizo har siktet inställt på gamers med Foris FS2434, som kommer med kanter på endast sex millimeter och en fjärrkontroll för att ändra skärminställningarna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Synd att foten var så pass ful samt att listen nertill var gigantisk.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Mmm ful stor list under... Undrar varför de ens bryr sig om att trycka i små kassa högtalare som bara tar plats i de här spelskärmarna?

Utan dem borde undre listen kunna bli mycket tunnare, vilket skulle funka bättre om man vill köra flera skärmar i porträttläge tex.

Rätt trevlig annars!
Ska bli intressant att se vad den hamnar i pris, och om den är bättre än tex Dells U2414H som väl också har rätt tunna kanter?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2384616

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv

Utan den otroligt fula nederdelen av skärmen så hade denna varit helt underbar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför ha en extremt ful och tjock underkant, gräsligt ;O

Permalänk
Medlem

Gaming-skärm? 60hz och fjärrkontroll känns som felsatsningar om man riktar sig mot gamers.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem

Tycker det är en ganska bra idé, på många sätt och vis. Kanske det är så med fjärren, eller borde vara i en framtid, att man kan ha en fjärr för samtliga skärmar och på så vis ändra inställningarna på alla samtidigt? Det vore ju lite najs.

Ja, den där underkanten är ju lite onödig och högtalare är ju onödiga de med.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

60Hz = ?

Adaptive Sync = ?

G-sync = ?

LightBoost = ?

Gaming skärm = ?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Personligen på jakt efter bra skärmar för Vertikal setup med denna underkant så blir det rejält nej, annars såg den rejält trevlig ut... Gah att det knappt finns alternativ för vertikal setup är irriterande.

Skrivet av MaloW:

Gaming-skärm? 60hz och fjärrkontroll känns som felsatsningar om man riktar sig mot gamers.

Finns många av oss gamers som är helt nöjda med 60Hz, äger en 120Hz skärm och seriöst jag kan inte se poängen. Många kommentarer här om att det inte går att gå tillbaka till 60Hz o.s.v.. Jo det är inga problem alls. Skillnaden är riktigt marginell och jag förstår seriöst inte. Vist skillnad finns där men den påverkar knappt upplevelsen alls. Det jag anser är BETYDLIGT viktigare är stabil FPS mer en något annat, det påverkar upplevelsen om något.

Det jag ser dock som bäst med 120Hz skärm åt andra sidan är för film, Rätt multipler till 24 samt 30 och gör att det mesta inte ser hackigt ut.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Personligen på jakt efter bra skärmar för Vertikal setup med denna underkant så blir det rejält nej, annars såg den rejält trevlig ut... Gah att det knappt finns alternativ för vertikal setup är irriterande.

Finns många av oss gamers som är helt nöjda med 60Hz, äger en 120Hz skärm och seriöst jag kan inte se poängen. Många kommentarer här om att det inte går att gå tillbaka till 60Hz o.s.v.. Jo det är inga problem alls. Skillnaden är riktigt marginell och jag förstår seriöst inte. Vist skillnad finns där men den påverkar knappt upplevelsen alls. Det jag anser är BETYDLIGT viktigare är stabil FPS mer en något annat, det påverkar upplevelsen om något.

Det jag ser dock som bäst med 120Hz skärm åt andra sidan är för film, Rätt multipler till 24 samt 30 och gör att det mesta inte ser hackigt ut.

Skillnad finns ju utan tvekan, men i mitt tycke så är LightBoost eller Sony's Impulse mode viktigare, dvs att få bort motion blurr. CRT FTW

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Många kommentarer här om att det inte går att gå tillbaka till 60Hz o.s.v.. Jo det är inga problem alls. Skillnaden är riktigt marginell och jag förstår seriöst inte. Vist skillnad finns där men den påverkar knappt upplevelsen alls. Det jag anser är BETYDLIGT viktigare är stabil FPS mer en något annat, det påverkar upplevelsen om något.

Jag har själv haft 120hz skärm i 3 år nu, och jag är en av dom som inte skulle kunna gå tillbaka till 60hz, så jo det är problem och skillnaden är enorm.
It's a curse I'll have to live with for the rest of my life... Eller tills min syn försämras och jag inte märker skillnad längre kanske...

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av MugiMugi:

Finns många av oss gamers som är helt nöjda med 60Hz, äger en 120Hz skärm och seriöst jag kan inte se poängen. Många kommentarer här om att det inte går att gå tillbaka till 60Hz o.s.v.. Jo det är inga problem alls. Skillnaden är riktigt marginell och jag förstår seriöst inte. Vist skillnad finns där men den påverkar knappt upplevelsen alls. Det jag anser är BETYDLIGT viktigare är stabil FPS mer en något annat, det påverkar upplevelsen om något.

Det jag ser dock som bäst med 120Hz skärm åt andra sidan är för film, Rätt multipler till 24 samt 30 och gör att det mesta inte ser hackigt ut.

Skulle nog säga att ni som kan gå tillbaka är i minoritet. Valfritt FPS-spel i 60 Hz är plågsamt, vilket jag än en gång fick erfara efter min senaste ominstallation, då jag glömde installera drivrutinen för skärmen, vilket gjorde att CS låste sig till 60 Hz. Förstod inte vad problemet var, för jag hade 110 Hz i Windows. Det fanns ingen njutning i att spela.

120 Hz skiljer sig från SSD, trots likheten att man inte kan gå tillbaka, på så sätt att man inte nödvändigtvis får en wow-upplevelse första gången man provar det. När man vant sig är det däremot plågsamt att gå tillbaka.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Eftersom inget skrivs antar jag att det är futtiga 1080p?

Eizo brukar göra dyra men rätt bra skärmar, jag tänker dock inte betala dyrt för en 1080p skärm på 60Hz med okänd input-lag.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Underligt val att inte inkludera displayport... då kommer man ju troligen behöva fnula med adapters av olika slag för en 3-skärmslösning, samt att det hade varit trevligt med DP Daisychaining så en enda kabel behövts från grafikkortet.

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirkunit:

Underligt val att inte inkludera displayport... då kommer man ju troligen behöva fnula med adapters av olika slag för en 3-skärmslösning, samt att det hade varit trevligt med DP Daisychaining så en enda kabel behövts från grafikkortet.

nVidias 6serie och uppåt klarar av 3skärmlösningar utan adaptrar. Det skall vara löst på senare Radeon kort också vad jag hört.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Vem köper en EIZO-skärm och använder de inbyggda högtalarna? Ta bort...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirigoe:

Vem köper en EIZO-skärm och använder de inbyggda högtalarna? Ta bort...

Är en vansinnigt bra funktion att ha.
När båda småungarna sitter vid datorn och ska kolla youtube eller nått. Lite svårt att klämma in båda deras skalla i samma lurar.

Så jag använder ibland högtalarna på mi Eizo skärm.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Är en vansinnigt bra funktion att ha.
När båda småungarna sitter vid datorn och ska kolla youtube eller nått. Lite svårt att klämma in båda deras skalla i samma lurar.

Mjoe, men om man som gamer kostar på sig en hyfsad IPS-skärm, lså lär man väl även kunna kosta på sig ett par hyfsade fristående högtalare?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv

"Slimmad ram" ?! Det blir 1,2 centimeter mellan bildskärmsytorna om man ställer ihop skärmarna. NOT impressed.

Permalänk

Jag blir förvånad att det på ett sätt tar ett kliv tillbaka med denna skärm, själv sitter jag med FG2421 och ser egentligen inte anledning till att fortsätta att göra en ny version av FS2333.

Jag kan förstå delen att välja IPS istället för VA och med det kan jag tänka mig att 120 Hz blir svårt att få med. Dock att gå ifrån Displayport, göra en ny gaming skärm utan att gå fram stark med vilken inputlag som uppskattades så på FG 2421. De går även ner på konrast och responstid.

Skulle kunna varit logiskt om denna skärm i alla fall hade bättre upplösning än deras andra gaming skärmar. Verkar som de kommer ha 2 olika serier i Foris namnet. En för de som värdesätter 120 Hz och en för... ja, det är det som är frågan? Ser ingen fördel att välja denna skärm i dagsläget.

Visa signatur

Intel Core i7-7700K | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair Dominator Platinum 32GB 3600MHz | MSI Z270 Xpower Gaming Titanium | 2x Samsung 960 Pro 512 GB (Raid 0) | Samsung 850 EVO 1 TB | 6 TB HDD | EVGA SuperNOVA 1200 P2 | Case Labs STH10 | Acer X34A Predator | LG 40UF675V |

Permalänk
Antielefant

Det är ju inte direkt en nyhet, Dell U2414H har samma panel (AH-IPS) och samma 6mm bezeler, och den har funnits ute sedan årsskiftet.
Visst, de har ingen fjärrkontroll, men de har displayport och fullt daisychain-stöd... vilket dessa verkar sakna helt.

Jag har tre framför mig här på jobbet.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Ser inte bra ut. För låg ljusstyrka och 16:9....

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Eftersom inget skrivs antar jag att det är futtiga 1080p?

Eizo brukar göra dyra men rätt bra skärmar, jag tänker dock inte betala dyrt för en 1080p skärm på 60Hz med okänd input-lag.

Om du har tänkt att använda 3 av dessa så tvivlar jag på att du kör högre än 1080. Väldigt få av oss som kan driva 3x 4k i godtagbar FPS och med bibehållen detaljrikedom. Samma sak med 120hz. 3x 120Hz är rätt saftigt att driva för de flesta riggar.

Men om vi pratar om singel skärm? Ja, då suger denna

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

nVidias 6serie och uppåt klarar av 3skärmlösningar utan adaptrar. Det skall vara löst på senare Radeon kort också vad jag hört.

Njae... har du en skärm med displayport så går det bra att köra 3 skärmar utan adapter, saknar du det så får man skaffa adapter tyvärr.

Detta gäller alltså Nvidia.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Om du har tänkt att använda 3 av dessa så tvivlar jag på att du kör högre än 1080. Väldigt få av oss som kan driva 3x 4k i godtagbar FPS och med bibehållen detaljrikedom. Samma sak med 120hz. 3x 120Hz är rätt saftigt att driva för de flesta riggar.

Men om vi pratar om singel skärm? Ja, då suger denna

Tänkte mer på att jag vill ha 1920x1200 minst i höjd, bredden får man ju av att köra 3 st skärmar.

För spel, för jobb, för annat, höjd är viktigt

Ang. 120Hz ja, men jag kör hellre 1 enda skärm i 120Hz än 3 i 60Hz, jag har tydligen rätt högintensiva / känsliga ögon. Om du ser på bio hur bilden hackar fram i sina fjuttiga 24fps så vet du vad jag menar, om du inte vet, var glad för det.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Skulle nog säga att ni som kan gå tillbaka är i minoritet. Valfritt FPS-spel i 60 Hz är plågsamt, vilket jag än en gång fick erfara efter min senaste ominstallation, då jag glömde installera drivrutinen för skärmen, vilket gjorde att CS låste sig till 60 Hz. Förstod inte vad problemet var, för jag hade 110 Hz i Windows. Det fanns ingen njutning i att spela.

120 Hz skiljer sig från SSD, trots likheten att man inte kan gå tillbaka, på så sätt att man inte nödvändigtvis får en wow-upplevelse första gången man provar det. När man vant sig är det däremot plågsamt att gå tillbaka.

Jag känner att du alltid överdriver när det gäller detta. T.ex när det gäller SSD/HDD har jag inga
problem med att använda en vanlig 7200RPM HDD efter att vara van vid SSD på båda sin bärbara
och huvudspeldatorn. Självklart använder jag hellre SSD varje dag i veckan men det betyder inte att jag
dör av att använda en HDD. Samma med skärmar. Även om jag hellre hade valt 120Hz betyder det inte
att det är ett krav för att spela snabba spel (speciellt FPS då) och samtidigt njuta av det.
Spelade även för många år sedan på en laptop, hade i snitt ca 40fps i det FPS-spelet jag körde
och jag hade inga problem med att nå toppen på scorelistan i princip varje gång, när jag bytte upp
mig till en riktig speldator och fick högre fps, även bättre mus, tangentbord (det jag hade på den bärbara
var ju datorns tangentbord och en mus man köper för 50kr) glöm inte den större, bättre skärmen osv.
Spelade jag bättre? Nej, spelade inte bättre överhuvudtaget, och det skulle jag inte göra med 120Hz heller.

F.ö tycker jag att denna skärm förutom dom där onödiga högtalarna verkar riktigt nice,
smart att ha ramen så om man ska ha flera skärmar!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Friterad:

Jag känner att du alltid överdriver när det gäller detta. T.ex när det gäller SSD/HDD har jag inga
problem med att använda en vanlig 7200RPM HDD efter att vara van vid SSD på båda sin bärbara
och huvudspeldatorn. Självklart använder jag hellre SSD varje dag i veckan men det betyder inte att jag
dör av att använda en HDD. Samma med skärmar. Även om jag hellre hade valt 120Hz betyder det inte
att det är ett krav för att spela snabba spel (speciellt FPS då) och samtidigt njuta av det.
Spelade även för många år sedan på en laptop, hade i snitt ca 40fps i det FPS-spelet jag körde
och jag hade inga problem med att nå toppen på scorelistan i princip varje gång, när jag bytte upp
mig till en riktig speldator och fick högre fps, även bättre mus, tangentbord (det jag hade på den bärbara
var ju datorns tangentbord och en mus man köper för 50kr) glöm inte den större, bättre skärmen osv.
Spelade jag bättre? Nej, spelade inte bättre överhuvudtaget, och det skulle jag inte göra med 120Hz heller.

F.ö tycker jag att denna skärm förutom dom där onödiga högtalarna verkar riktigt nice,
smart att ha ramen så om man ska ha flera skärmar!

Jag underdriver inte om jag säger.

Är det ej minst 100Hz när jag lirar FPS så spelar jag inte eller MOBA spel.

Totalt ospelbart för mig.

Jag är sämst med 60Hz i FPS och MOBA allt går så långsamt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Friterad:

Jag känner att du alltid överdriver när det gäller detta. T.ex när det gäller SSD/HDD har jag inga
problem med att använda en vanlig 7200RPM HDD efter att vara van vid SSD på båda sin bärbara
och huvudspeldatorn. Självklart använder jag hellre SSD varje dag i veckan men det betyder inte att jag
dör av att använda en HDD. Samma med skärmar. Även om jag hellre hade valt 120Hz betyder det inte
att det är ett krav för att spela snabba spel (speciellt FPS då) och samtidigt njuta av det.
Spelade även för många år sedan på en laptop, hade i snitt ca 40fps i det FPS-spelet jag körde
och jag hade inga problem med att nå toppen på scorelistan i princip varje gång, när jag bytte upp
mig till en riktig speldator och fick högre fps, även bättre mus, tangentbord (det jag hade på den bärbara
var ju datorns tangentbord och en mus man köper för 50kr) glöm inte den större, bättre skärmen osv.
Spelade jag bättre? Nej, spelade inte bättre överhuvudtaget, och det skulle jag inte göra med 120Hz heller.

F.ö tycker jag att denna skärm förutom dom där onödiga högtalarna verkar riktigt nice,
smart att ha ramen så om man ska ha flera skärmar!

Då har vi olika åsikter. Själv tycker jag det skulle vara intressant att låta ena laget köra 60 Hz i en annars jämn elitmatch i CS och se hur det blev. Tror inte proffsen kör 120 Hz för skojs skull.

Pro tip: Infoga inte radbrytningar mitt i rader. Det blir svårare att läsa:

Dold text
Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Alling:

Skulle nog säga att ni som kan gå tillbaka är i minoritet. Valfritt FPS-spel i 60 Hz är plågsamt, vilket jag än en gång fick erfara efter min senaste ominstallation, då jag glömde installera drivrutinen för skärmen, vilket gjorde att CS låste sig till 60 Hz. Förstod inte vad problemet var, för jag hade 110 Hz i Windows. Det fanns ingen njutning i att spela.

120 Hz skiljer sig från SSD, trots likheten att man inte kan gå tillbaka, på så sätt att man inte nödvändigtvis får en wow-upplevelse första gången man provar det. När man vant sig är det däremot plågsamt att gå tillbaka.

Jag tror du grovt överskattar det där med tanke på hur många som inte ens lägger ner så stor vikt vid skillnaden mellan 30 och 60 fps. Jag ser skillnaden men lägger inte så stor vikt vid det. Under 30 börjar det bli jobbigt men så länge jag kan hålla mellan 30 och 60 är det lugnt. Det gäller även FPS.

Personligen förstår jag inte hur alla gamers står ut med sina sunkiga TN-paneler. Bara för att jag aldrig kommer köpa en skärm med TN igen så betyder det att de som prioriterar annat är i minoritet.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag underdriver inte om jag säger.

Är det ej minst 100Hz när jag lirar FPS så spelar jag inte eller MOBA spel.

Totalt ospelbart för mig.

Jag är sämst med 60Hz i FPS och MOBA allt går så långsamt.

Spelar du verkligen sämre av den anledningen eller gör du det för att du är ovan eller kanske för
att du tänker för mycket på det? Jag säger inte att man ska gå tillbaka till något sämre,
och om man kan varför inte köra 120Hz? Men det är inte hela världen och av min erfarenhet så
spelar jag varken sämre eller bättre med bättre grejer.

Skrivet av Alling:

Då har vi olika åsikter. Själv tycker jag det skulle vara intressant att låta ena laget köra 60 Hz i en annars jämn elitmatch i CS och se hur det blev. Tror inte proffsen kör 120 Hz för skojs skull.

Pro tip: Infoga inte radbrytningar mitt i rader. Det blir svårare att läsa:

Proffsen kör med det för att det finns en skillnad, även om den skillnaden inte nödvändigtvis
betyder att du kommer spela mycket bättre. Det är även ett känt proffs i Dota 2 som förr
spelade med en gammal tjockskärm och obekväm setup hemma hos sig (antagligen för att
han då inte hade pengar för en uppgradering) och att han sa att han inte spelade sämre
hemma än när han spelade i turneringar med modernare och bättre grejer.
Läs även vad jag skrev till Tvelander, det kan bero på saker som att man tänker för mycket
på det och inte bara försöker fokusera på spelet istället. Bara en tanke.

Förresten när det gäller radbrytningar så ser det inte alls ut så på min skärm, för mig så
ser det helt normalt ut så jag vet inte riktigt vad det är, du sitter inte på en mobil/platta nu eller?

Edit: Så här ser det ut för mig:

Dold text