Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Betyder detta att någon ligger bakom tsunamin 2004 också?

Vad tror du själv? Om man har den debattekniken eller de argumenten så får man nog finna sig i att själv inte bli tagen på allvar. Naturkatastrofer tror jag även de med extremt lågt IQ förstår

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Vad tror du själv? Om man har den debattekniken eller de argumenten så får man nog finna sig i att själv inte bli tagen på allvar. Naturkatastrofer tror jag även de med extremt lågt IQ förstår

Detta belyser utmärkt problemet med ditt synsätt tack för att du så elegant hjälper till med att motbevisa dig själv

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Vad tror du själv? Om man har den debattekniken eller de argumenten så får man nog finna sig i att själv inte bli tagen på allvar. Naturkatastrofer tror jag även de med extremt lågt IQ förstår

Nu blandar du ihop IQ med omvärldsförståelse. Individer med hög IQ kan tro och har trott dumheter, de kommer förmodligen fortsätta finnas individer med hög IQ som tror dumheter.

Skrivet av klk:

Trots alla lögner om orsaker till varför USA's krigar finns det fortfarande de som tror att al-qaida utförde 9/11

Du kan ha hög IQ, det vet jag inte. Vad jag dock vet är att du inte förstår dig på konceptet vederhäftighet och ej heller sanning. Här gör du ett löst påstående som i förlängningen innebär att det mest omskrivna är det mest dolda. EN paradox. Du kommer ej heller kunna dra det här längre utan snart spåra ut i något annat resonemang, peka finger eller bara byta ämne.

Skälet till att många av oss tycker att det är roligt att tjaffsa med konspirationsteoretiker, rasister eller andra former av vetenskapsförnekare är helt enkelt samma skäl som att andra gillar slapstick, det är festligt. Sannolikheten att man i en sådan diskussion lyckas befria konspirationsteoretikern eller rasisten från deras demoner är låg i och med att det kräver att man helt sonika lär upp individen i den omvärldstolkning som du precis har visat att du inte är förmögen att göra.

klk, är det så att du får för dig att svara på det här inlägget så håll dig till ämnet.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Detta belyser utmärkt problemet med ditt synsätt tack för att du så elegant hjälper till med att motbevisa dig själv

ehh, du vill jämföra en naturkatastrof med ett dåd utfört av människor och på så sätt likställa de båda händelserna med "det bara hände"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Skälet till att många av oss tycker att det är roligt att tjaffsa med konspirationsteoretiker, rasister eller andra former av vetenskapsförnekare är helt enkelt samma skäl som att andra gillar slapstick, det är festligt.

Om ingen varit kritisk till USA's ursäkt till att invadera Irak hade man fortfarande trott att det var al-qaida och massförstörelsevapen. Folket i Irak får se landet bollas mellan stormakter samtidigt som man krigar. Västvärlden får inte lov att undersöka vad makthavare påstår och tror allt är för en god sak

Inslag om Irak och hur ISIS härjar, man pratar bl.a. med Hans Blix. Är han en konspirationsteoretiker?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&arti...

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

ehh, du vill jämföra en naturkatastrof med ett dåd utfört av människor och på så sätt likställa de båda händelserna med "det bara hände"?

Ponera att någon spränger en bomb under ytan i den indiska oceanen....

I din skruvade värld räcker det ju med motiv sen är saken biff. Så jag vet inte, följ pengarna? vem var det egentligen som tjänade på tsunamin?

Vad du inte förstår är att mina påståenden är precis lika verklighetsbefriade som dina. Men jag antar att poängen flög rakt över huvudet på dig, precis som allt annat

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Ponera att någon spränger en bomb under ytan i den indiska oceanen....

Jo den möjligheten finns givetvis men de som inte sovit på lektionerna i skolan förstår vilken enorm energin som denna bomb måste ha samt då också kunna räkna på förloppet. Därmed kan man utesluta olika typer av förklaringar. Så också med 9/11 och även andra händelser.

Min skruvade värd kallas för fakta och vetenskap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Om ingen varit kritisk till USA's ursäkt till att invadera Irak hade man fortfarande trott att det var al-qaida och massförstörelsevapen. Folket i Irak får se landet bollas mellan stormakter samtidigt som man krigar. Västvärlden får inte lov att undersöka vad makthavare påstår och tror allt är för en god sak

Inslag om Irak och hur ISIS härjar, man pratar bl.a. med Hans Blix. Är han en konspirationsteoretiker?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&arti...

Du byter som sagt ämne så fort du får mothugg.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Jo den möjligheten finns givetvis men de som inte sovit på lektionerna i skolan förstår vilken enorm energin som denna bomb måste ha samt då också kunna räkna på förloppet.

Vet du hur många byggföretag som tjänade på detta? du tror seriöst att bara på den officiella storyn rakt av?

Du vet att vågorna som rapporterats var 12 meter höga men vatten med denna salthalt kan inte ha högre vågor än 10meter för då kollapsar de automatiskt. Du tycker inte heller det är lite konstigt att vår regering var så sena med att svara på denna katastrof? sen tog det ju också flera år innan de väl släppte dokumenten som beskrev vad som pågick internt.

Det finns också många bilder där man kan se att folk börjar springa redan innan någon våg syns, detta antagligen för att vissa människor redan blivit förvarnade om vad som skulle hända.

Om du inte tror mig så följ pengarna bara, eller googla lite själv; jag tänker då inte belägga något.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Du byter som sagt ämne så fort du får mothugg.

vad är det jag bytt från?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Du vet att vågorna som rapporterats var 12 meter höga men vatten med denna salthalt kan inte ha högre vågor än 10meter för då kollapsar de automatiskt.

Hur mycket energi krävs för att framkalla vågorna? Vad hittar du den typen av energi

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

vad är det jag bytt från?

Om vi ponerar att vi pratade om Irak kriget så pratade vi inte om ISIS idag men det var inte heller Irakkriget som startade den här diskussionen, du försökte snarare använda irakkriget som ett argument i en annan fråga.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Hur mycket energi krävs för att framkalla vågorna? Vad hittar du den typen av energi

Vem som helst som inte sovit i gunrdskolan och faktiskt gått ut första klass kan räkna på detta. Officiella storyn håller helt enkelt inte, använd hjärnan och tänk själv bara så.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Har exempelvis patriot act folkets stöd?
Har du något teori om varför deras strategi är så usel och varför man inte förändrar strategin?

Skrivet av Triffid:

http://www.pewresearch.org/2011/02/15/public-remains-divided-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Om vi ponerar att vi pratade om Irak kriget så pratade vi inte om ISIS idag men det var inte heller Irakkriget som startade den här diskussionen, du försökte snarare använda irakkriget som ett argument i en annan fråga.

Fast 9/11 (om du menade det) är enligt många ett skådespel för att skapa opinion för att starta krig i en del Medelhavsländer. Hur skulle man annars kunna få med sig länder på att gå in?
Man brukar prata om Motiv. Motiven för al-queda att bomba USA's kanske två känsligaste områden är ju negativ

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Fast 9/11 (om du menade det) är enligt många ett skådespel för att skapa opinion för att starta krig i en del Medelhavsländer. Hur skulle man annars kunna få med sig länder på att gå in?
Man brukar prata om Motiv. Motiven för al-queda att bomba USA's kanske två känsligaste områden är ju negativ

Irak är inte ett medelhavs land, bortsett från Libyen och Israel så har inte USA engagerat sig i medelhavet. men likförbannat är inte 9/11 diskussionsstart heller.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Vem som helst som inte sovit i gunrdskolan och faktiskt gått ut första klass kan räkna på detta. Officiella storyn håller helt enkelt inte, använd hjärnan och tänk själv bara så.

Då förstår du nog vilka ofantliga mängder energi det handlar om (om du inte sov).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Irak är inte ett medelhavs land, bortsett från Libyen och Israel så har inte USA engagerat sig i medelhavet. men likförbannat är inte 9/11 diskussionsstart heller.

ursäkta, menar givetvis mellanöstern
vad du diskuterar vet jag faktiskt inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

ursäkta, menar givetvis mellanöstern
vad du diskuterar vet jag faktiskt inte

Jag diskuterar ingenting just nu utan påpekar helt enkelt att du har bytt ämne och fortsätter byta ämne.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Jag diskuterar ingenting just nu utan påpekar helt enkelt att du har bytt ämne och fortsätter byta ämne.

Tråden har rubriken "konspirationer" och de krig jag tagit upp är delar i en teknik där ett land utan tillräckligt med egna naturresurser ser till att kontrollera andras naturresurser, ofta genom att korrumpera länder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Tråden har rubriken "konspirationer" och de krig jag tagit upp är delar i en teknik där ett land utan tillräckligt med egna naturresurser ser till att kontrollera andras naturresurser, ofta genom att korrumpera länder.

Forumet är Sweclockers, ett forum för överklockare. Vare sig trådtitel eller forum har bäring på vad ursprungsdiskussionen var, nu spårar du bara ur.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Forumet är Sweclockers, ett forum för överklockare. Vare sig trådtitel eller forum har bäring på vad ursprungsdiskussionen var, nu spårar du bara ur.

Du har nog för mycket fritid
Om forumet endast fick diskutera överklockning hade forumen inte alls varit lika aktivt

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Du har nog för mycket fritid
Om forumet endast fick diskutera överklockning hade forumen inte alls varit lika aktivt

Vilket var hans poäng.

Allt flyger över huvudet på dig idag och jag misstänker att det snarare är det normala status quo för dig

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Du har nog för mycket fritid

Hur tänkte du nu, var det här ett bra argument? Jag menar det kan ju vara så, observera jag säger kan vara så att du är lika aktiv som mig i din här diskussionen.

Skrivet av klk:

Om forumet endast fick diskutera överklockning hade forumen inte alls varit lika aktivt

Ibland så räcker det inte med att skjuta sig i benet, nej levern ska ha sitt också. klk är du medveten om att det inlägget du besvarade sa samma sak?

Jag tror mig ha funnit förlagan till skitsugar gubben i torsk på Talinn... det är din skit, det tyckte jag var en bra sak att säga.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Allt flyger över huvudet på dig idag och jag misstänker att det snarare är det normala status quo för dig

Om du vill diskutera tsunamin och att det är någon som sprängt en bomb i havet för att göra det så varsågod. Den diskussionen vill inte jag delta i. Konspirationer täcker en del och du kanske hittar någon annan som tror samma som du

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Om man skulle beskriva alla händelser, orsaker mm så behöver man skriva en bok.

Men säg så här: Hade USA kunnat starta de krig (och övervakning) som man gjort efter 9/11 om inte 9/11 hänt utan folket rest sig och undrat vad fan de höll på med?

Återigen, att utnyttja en situation och skapa en situation är 2 väldigt olika saker.

Du har helt rätt i att invasionen av Irak 2003 aldrig hade kunnat ske utan 9/11.

Du har även rätt i att mycket av dom argumenten som användes för att invadera Irak var inte bara felaktiga utan i viss grad rent fabricerade, massförstörelsevapen och samröre med Al-Qaeda.

Men detta är inte vad jag skulle vilja kalla konspiration, detta var i mångt och mycket känt redan då och har blivit allt tydligare i efterhand.

Men, det finns absolut ingenting som tyder på att USAs regering på något sätt skulle varit inblandat i 9/11.

Skrivet av Alakai:

Det tror jag du har väldigt fel om.
Kriget i Afghanistan var ett rent svar på 9/11 och Invasionen av Irak hade varit omöjlig utan det folkliga stöd för krig i mellanöstern som 9/11 förde med sig.
En invasion av Irak var omöjlig under Bush Sr. och Clinton.
Bush Sr. krigade mot Irak men en invasion var aldrig ens ett alternativ.
Clinton bombade Irak sönder och samman under många stunder, men en invasion var aldrig ens på tal.

Efter 9/11 kunde man fabricera argument och ha ett folkligt stöd för en invasion.

Jag förstår inte hur du kan påstå att invasionen av Irak var möjlig innan 9/11. Kanske rent teoretisk men i praktiken så bäddade 9/11 för väldigt mycket.
Om du inte kan se sambandet mellan den attacken och skiftningen i utrikespolitik det förde med sig så har jag ingen tilltro till dig öht.

Men återigen, det finns absolut INGENTING som tyder på att USAs regering på något sätt var inblandad i attacken.

Men jag känner att jag vill tipsa både dig och klk om The Shock Doctrine av Naomi Klein.
Stora chockartade händelser skiftar fokus och är lätta att utnyttja för egna intressen.

Permalänk

Det känns som att det finns en pågående diskussion/samling av påhopp ovanför mitt inlägg, men som ny i denna forumdel tänker jag ändå lägga till det som efterfrågades i första posten, d.v.s. vilka konspirationer, eller vad man nu kallar det, som man själv tror på.

Jag tror starkt på Illuminati. Åtminstone den gamla skolans Illuminati, det hemliga sällskapet. Jag vet dessutom med 100% säkerhet att det finns ett "community" med folk som påstår sig härstamma från diverse medlemmar i sällskapet. De har dock nu gått från att vara emot religion till att vara en egen liten religion, eller tja, sekt är nog ett bättre ord. Det pågår svart konst och allt skit vad de nu hittar på. Jag har sett påståenden från medlemmar i detta community säga att de är "high priestesses of the Illuminati order". Vare sig de är seriösa eller bara troll på Reddit, det vet jag inte. Jag vet bara att folk påstår sig vara det.

Det råder inga tvivel om att religiion genom alla tider haft ett motstånd. Illuminati kan mycket väl ha varit ett av de sällskap som försökte bekämpa religion.

När vi ändå är inne på religion, varför inte se på hela den grejen utifrån? Vad är religion egentligen? En bok skriven av en människa, med historier som saknar vetenskapliga bevis till en stor del. Förutom den amerikanska kristna högern som påstår sig hitta bitar av Noaks ark lite här och var. Sen att Noak levde i 900 år. Jag har dessutom hört berättas om en präst i en afrikansk by som var den enda läskunniga på plats. Han använde sin kunksap till att låta byborna agera gata för honom, d.v.s. han gick på deras ryggar för det "stod i Bibeln att de skulle agera så för att komma in i himlen." Jag känner att till en extremt stor del handlar religion om inget annat än att kontrollera folk och få dem att leva på ett visst sätt. Att sen 95% av den kristna populationen ändå är de värsta svinen så fort de får tag i lite sprit är en annan sak. Dubbelmoralen är ute och vandrar var och varannan helg.

JFK är jag väldigt illa insatt i, men det känns inte alls omöjligt att mordet skulle kunnat vara beställt inifrån cirkeln. Vem eller vilka det var, det lär nog inte komma ut i första taget.

Ett annat intressant mord är ju Michael Jackson. Illuminati har nämnts otaliga gånger även här. De påstås stå bakom den största delen av musikindustrin i dagsläget med. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Hör man på modern rap eller hiphop, är det absolut inget ovanligt att Illuminati nämns på ett eller annat sätt. Korn har också gjort en låt vid namn "Y'all want a single" där musikvideon innehåller en massa påståenden om musikbranschen som de står för. Det står även att de har ombetts att ändra om påståendena, men vägrat göra det.

Hemliga sällskap skulle inte förvåna mig det minsta lilla. Vilken sorts makt de har vet jag inte, men det skulle inte som sagt förvåna mig om dylikt beteende existerade. Om de heter Illuminati eller något annat, det vet jag inte riktigt om spelar någon roll.

Frimurarna är ju ett intressant sällskap de med. Underliga, på gränsen till satanistiska ritualer med offer och annat skit för att gå med, kvinnoförbud och totalt vansinnight beteende är vardagsmat för frimurare. Det är också mycket vanligt att frimurare har någon religiös koppling till en frikyrka, därav namnet. Oftast en hög position. Intressant nog ska jag sommarjobba i en före detta frikyrka fr.o.m. imorgon. Den blev ombedd att avsluta sin verksamhet i och med att den självutnämnde prästen (utan teologiutbildning eller någon annan typ av utbildning inom området) skrämde bort alla gäster med prat om att "de" försöker stjäla kyrkan och de måste skydda den till varje pris. Jag vet också att han sagt det samma till sina barn och de brister i gråt varje gång de kommer in. Hans grannar hatar honom. En gång har jag hört honom säga att han vill bli förföljd. Vare sig han är skizofren eller ej, det återstår att se. Han tror åtminstone att han är Jesus, om man ska ta honom bokstavligt. Han har även påstått att min far förtjänar att ha Alzheimer vid 57 års ålder och att vi ska tacka Gud varje dag för det. Ja, jag känner honom lite för väl. Dock ska jag absolut inte arbeta för honom, utan för en organisation som hyr utrymme i hans f.d. kyrka.

Avslutningsvis vill jag ta upp en konspiratonsteori som jag verkligen inte tror på, vilket är att vacciner innehåller autism, adhd och allt vad det påstås. Det är oerhört obildat att påstå något dylikt. Det borde vi alla vara överens om att speciellt autism och adhd är något som de som lider av det föds med. Det är ungefär lika klokt som att påstå att folk kan välja att vara homosexuella, vilket inte är så mycket en konspirationsteori som kyrkans förmörkande av verkligheten.

Jag retar upp mig på trianglar med ögon i sig, trianglar över lag samt kors. Två sorters ondska.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Du har även rätt i att mycket av dom argumenten som användes för att invadera Irak var inte bara felaktiga utan i viss grad rent fabricerade, massförstörelsevapen och samröre med Al-Qaeda.

Men detta är inte vad jag skulle vilja kalla konspiration, detta var i mångt och mycket känt redan då och har blivit allt tydligare i efterhand.

Men, det finns absolut ingenting som tyder på att USAs regering på något sätt skulle varit inblandat i 9/11.

Varför tror du USA invaderade Irak och Afghanistan? De kan ju inte ha varit omedvetna om att de ljugit om anledningarna till varför man gick in i Irak

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Varför tror du USA invaderade Irak och Afghanistan? De kan ju inte ha varit omedvetna om att de ljugit om anledningarna till varför man gick in i Irak

Det finns väldigt många svar, USA är inte en enhetlig massa.
Lite spontana saker jag tror.

Afghanistan tror jag var en ren reaktion på 9/11 och det var inte bara USA som invaderade Afghanistan, man hade nästan hela världen med sig. Inklusive Sverige.
Sen har Afghanistan varit ett bestritt område länge på olika sätt, i deras krig mot Sovjet.
Jag tycker det är väldigt obehagligt att se på bilder ifrån 70-talet och se hur landet har utvecklats sedan dess.
Men det var i Afghanistan man hade spår ifrån dom ansvariga för 9/11 och det var anledningen att man invaderade.
Sen utvecklades kriget till något annat så småning om, men du frågar om invasionen.

Irak däremot, jag vette fan alltså.
Jag tror att W. Bush trodde att det skulle gå bra. Att dom skulle bli mottagna som frigörare och räddare. Jag tror att han tror att gud sade åt honom att göra det.

Cheney däremot tror jag mest gjorde det för pengarnas skull. Cheney var fullt medveten om vilket helvete det skulle bli om man invaderade Irak: http://youtu.be/6BEsZMvrq-I
Hans samröre med Haliburton osv ändrade hans perspektiv.
Eller jag vet inte, kan någon vara så ond?
Exakt det som händer i Irak nu var han medveten om redan 1994. Varför han tyckte det var en bra idé 2003 kan jag inte förstå mig på, hans samröre med dom företag som tjänat miljarder på det hela är dock extremt obehagligt.

Colin Powell tror jag blev presenterad med bevis som fick honom att tro att Saddam faktiskt hade massförstörelsevapen och var beredd att använda dom. Hans argumentation var en stor del till varför invasionen av Irak blev av.
Men mycket av dom "bevis" han blivit presenterad var inte bara felaktiga utan fabricerade.
Vem låg bakom att lura Colin Powell? Och varför? Jag vet inte.

Donald Rumsfeld förstår jag mig inte på men det är inga bra vibbar jag får. Han skakar hand med Saddam när det passar och han invaderar Saddam när det passar.
Jag rekommenderar "Hubris" och "Why we did it" för att få lite olika perspektiv.

Många amerikanska politiker köpte Colin Powells historia, många andra tror helt enkelt på krig som metod, andra tycker att det är klart vi ska bomba dom jävla arabjävlarna tillbaka till stenåldern, andra var starkt emot det, andra var fortfarande skakade efter 9/11 och gick med på vad som helst.

Varför tror du att USA invaderade Irak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Exakt det som händer i Irak nu var han medveten om redan 1994. Varför han tyckte det var en bra idé 2003 kan jag inte förstå mig på, hans samröre med dom företag som tjänat miljarder på det hela är dock extremt obehagligt.

Kapital och imperialism går hand i hand. Så har det varit i nästan alla moderna krig.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM