Permalänk
Medlem

mja de gamla tvångstankarna man hade om arctic silver var fan inte att leka med.. sen det gamla goda kriget med silicon kylpastorna vs arctic silver var humor med.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nidas:

mja de gamla tvångstankarna man hade om arctic silver var fan inte att leka med.. sen det gamla goda kriget med silicon kylpastorna vs arctic silver var humor med.

De tvångstankarna va sjuka. Fan värre än att kolla en extra gång på handtaget om man har låst eller ej...

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

De tvångstankarna va sjuka. Fan värre än att kolla en extra gång på handtaget om man har låst eller ej...

true that true that.. tror dock man lyckas bättre nu när man bara slänger på en klutt i mitten än man gjorde då

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av SanTeoX:

Edit2: Har nog haft samma avatar i väldigt många år. Fruktansvärt outdated design på den, men man kan ju inte byta

Samma här, tror jag haft en bild på en printscreen-knapp sen dag ett faktiskt; förlorade dock min vid något tillfälle så spectre här på forat fick ta en ny bild på sitt dell-tangentbord

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Vore kul om någon kunde leta upp hur många sånt bilder på alla olika stolar Swec.com har haft under åren ! Vore kul att se .... stilar! Kan inte radera sitter på mobilen....

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Även jag har hittat hit igen. Skriver sällan men det är roligt att läsa och se att Sweclockers är sig likt. Hängde mest på Linux och programmeringsforumet senast jag var aktiv. Som de flesta redan sagt är det sjukt vad tiden går. Man får ju dra fram skämskudden om man söker fram och läser sina tidigaste inlägg.

Kul att se alla välbekanta avatarer igen, speciellt ni man känner igen som använt samma under alla år. Jag minns när alla juldekorerade sina avatarer; görs det fortfarande? Det var mysigt!

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Avstängd

Även om man är gammal så orkade man inte registrera sig förrens man läste något som gjorde en förbannad -- det tog ett par år!

Visa signatur

Move.L #BEEF, $4 -- Värkar är något kvinnor har innan de föder barn, visst verkar det konstigt?

Permalänk
Medlem

Jag får väl räknas som en semiveteran med mina 11 år. Att man fortfarande är aktiv efter alla dessa år

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Bara jag som kommer ihåg den episka ölkvällen, Nidas, Skillz, Fobie and Ei crazyhorse ftw + nån tjej...

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk
Medlem

Min stol är nog äldre än mitt swec-konto

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ei:

Bara jag som kommer ihåg den episka ölkvällen, Nidas, Skillz, Fobie and Ei crazyhorse ftw + nån tjej...

haha ja jävlar... då var man lite i gasen.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

väcker tråden igen

satt precis och snoka runt här på siten, insåg att jag nu spenderat halva mitt liv på sweclockers, och troligen besökt sidan mer eller mindre varje gång jag "surfat runt"

vinner man något pris eller?

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Medlem

12 år and counting... Time flies...

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Hedersmedlem

Man är ju en snorunge här ännu. Ändå har det hänt så mycket sen man blev medlem. På väg mot tvåsiffrigt inom ett par år iaf

Permalänk
Medlem

Jo. Några år har det blivit och inte ett sk-t har jag fått sagt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Har för mig att man 2001 fick skapa nytt konto på detta forumet? Någon som vet och
Kan dementera detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Har för mig att man 2001 fick skapa nytt konto på detta forumet? Någon som vet och
Kan dementera detta?

Stämmer, var väl pga. en krasch och/eller flytt.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Har för mig att man 2001 fick skapa nytt konto på detta forumet? Någon som vet och
Kan dementera detta?

om jag minns rätt så var det när vi gick ifrån "blåa sweclockers" som alla fick regga om sig på grund av att det var en hyrd databas som inte gick att exportera/migrera

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Medlem

Jisses över tio år sedan jag registrerade mig, 2004-04-12. Har varit hyfsat aktiv hela tiden men har mest läst då mina ~2100 inlägg inte är så mycket att komma med på över tio år. Kommer inte ihåg exakt när och varför jag registrerade mig men antar att det var i samband med någon hårdvaruuppgradering.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Fan, tiden går...

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Reggade mitt konto 1999 tror jag det var, då det var blåa sweclockers. Sedan fick man som sagt skapa nytt konto vid 2001 det var som sagt längesedan. Har en hel del gamla minnen som tråden med nån katt Bamse med en paintshoppad mössa med propeller. Liquid silver rena rama sektstämningen, fläktar som låg på 10k rpm eller så (minns inte riktigt) som lät som satan med 46db, taisolmoddar och inte minst alla härliga ghettomoddar och någon som satte fläktar i möss osv. och inte minst alla härliga celeron 300A mhz klockningar.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem

Reggade mig här första gången 2002 och har vart aktiv läsare sedan SweClockers grundades 1999 med den gula sweclogon/svartvita streckgubben och blå bakgrund. Numera är det denna profilen jag haft sedan 2007.

Datorer var inte lika raffinerade förr och det var helt klart något speciellt. 300A, Athlon slot A, XP1700/XP1800, tomshardware's fina videos, moddade CPU kylare på grafikkort osv.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you:

Reggade mig här första gången 2002

Jag vet!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

450 inlägg på 13 år. Skulle inte kalla mig jätteaktiv
Intresset för datorer försvann för rätt många år sen, och med det slutade jag väl helt enkelt att besöka swec. Men övriga ämnen läses ibland...

Permalänk
Medlem

12 år och 5460 inlägg senare. Men det måste vara längre än 12 år som man har varit här.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Förstår inte vad du pratar om

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you:

Förstår inte vad du pratar om

Svunna tider min vän!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Kul tråd...känner igen många namn. Var med redan på den blåa tiden men reggade mig ett bra tag efter att man börjat läsa swec. Saknar vår lila spelgrupp där vi körde igenom en del spel i coop samt när man lirade BF2 med swec-gänget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Svunna tider min vän!

Sledgehammer i Intel-kostym är väl vackert

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]