Till er som vill ha en ny ikon till battlefield 4

Permalänk
Medlem

Till er som vill ha en ny ikon till battlefield 4

Hej! Det finns många som vil ha en ny ikon och det är här jag kommer in i bilden.
Någon som också kan svara mig vad i grävlingen den ikonen som finns nu ska föreställa?

För att ändra ikon högerklickar ni på den filen ni vill ha ikonen ändrad på. Sen trycker ni egenskaper och klickar på byt ikon en bit ner på rutan.
Sen letar ni upp den fil (.ico) som ni vill ha som ikon.

För er som inte vet hur man konverterar till .ico filer eller inte vill leta efter en så har jag gjort en simpel och snygg ikon till er som vill ha.

http://www.mediafire.com/download/ap...ytof58/BF4.ico

Preview :

Permalänk
Ljusskygg

Det ska inte vara så, det vet jag.
Själv ändrade jag min ikon från paus ikonen till en från en annan .dll fil.
Gör så att du söker på Battlefield 4 i sök fältet i windows, sen högerklickar du en av de filerna som kommer upp med ikonen, klickar byt ikon och kopierar den filplatsen och använder samma för den på skrivbordet.
Den som funkade mig var
C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\GDFBinary_en_US.dll
testa att använda samma plats för den på ditt skrivbord.

Mycket bättre att göra så jag skrev för att få den officiella ikonen och inte en egenskapad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om jag vill ha en egenskapad då?

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Nowa:

Om jag vill ha en egenskapad då?

Då får du ha en egenskapad, men eftersom du uppenbarligen ville visa en fix till BF4 ikonen istället för paus ikonerna så kom jag bara med ett svar som berättade exakt hur du gör för att få den tänka ikonen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonMattila:

Det ska inte vara så, det vet jag.
Själv ändrade jag min ikon från paus ikonen till en från en annan .dll fil.
Gör så att du söker på Battlefield 4 i sök fältet i windows, sen högerklickar du en av de filerna som kommer upp med ikonen, klickar byt ikon och kopierar den filplatsen och använder samma för den på skrivbordet.
Den som funkade mig var
C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\GDFBinary_en_US.dll
testa att använda samma plats för den på ditt skrivbord.

Mycket bättre att göra så jag skrev för att få den officiella ikonen och inte en egenskapad.

Sådärja. Tackar! Hellre den officiella.

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Avstängd

Varför har man en genväg till BF4 överhuvudtaget, när man ändå måste starta via Battlelog?

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Varför har man en genväg till BF4 överhuvudtaget, när man ändå måste starta via Battlelog?

för att starta battlelog?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boozfob:

för att starta battlelog?

Har du genvägar till andra websidor på skrivbordet också? I så fall förstår jag ditt resonemang, inte annars.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Har du genvägar till andra websidor på skrivbordet också? I så fall förstår jag ditt resonemang, inte annars.

Nej det har jag inte men jag har genvägar till spel som har launchers, och det är ju ungefär samma sak

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boozfob:

Nej det har jag inte men jag har genvägar till spel som har launchers, och det är ju ungefär samma sak

Njä, är det ju inte alls...battlelog är ju en websida, så det mest logiska vore väl att öppna den på samma sätt som man öppnar alla andra websidor. bokmärke, snabbknapp eller vad man nu föredrar.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Skulle kalla det för en webbaserad launcher, så i teorin och praktiken så fungerar båda era resonemang.

Tillbaks till ämnet, ska nog prova på att byta ikon, har alltid stört mig på den där pausikonen.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nowa:

Hej! Det finns många som vil ha en ny ikon och det är här jag kommer in i bilden.
Någon som också kan svara mig vad i grävlingen den ikonen som finns nu ska föreställa?

För att ändra ikon högerklickar ni på den filen ni vill ha ikonen ändrad på. Sen trycker ni egenskaper och klickar på byt ikon en bit ner på rutan.
Sen letar ni upp den fil (.ico) som ni vill ha som ikon.

För er som inte vet hur man konverterar till .ico filer eller inte vill leta efter en så har jag gjort en simpel och snygg ikon till er som vill ha.

http://www.mediafire.com/download/ap...ytof58/BF4.ico

Preview :
http://i.imgur.com/9HtUu41.png

Har du tid att lägga upp ikonen på nytt?