Wolfenstein: The New Order

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Kan man få spelar att köra på mer fps än 60 ? Verkar vara cappat på just 60.

Inte i nuläget vad jag har läst.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Har kört lite mer nu, är på Chapter 8 och måste säga att spelet växer hela tiden. Bra story och hyfsat äckligt på sina håll.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag förbokade detta, och det ångrar jag verkligen inte. Ett av de bättre spelen på senare år, och nog ett av de bästa jag spelat tror jag. Jag har ännu inte klarat det, men snart så.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av McSnuggleBear:

Jag fick en totalt speltid 8,7 timmar på första omgången och bara main storyn.

Gillade hur allt var upplagt och hur man verkligen blev en del i spelet.

Ska nu köra om det fast då göra ett annat val med:

Välja vem deathhead ska döda.

Dold text

Kul spel i helhet, lite kort antar att det kommer DLC sen!

Rekommenderas!

Blev det stor skillnad i storyn efter nytt val?

Permalänk
Inaktiv

Jag har nog hunnit spela igenom spelet snudd på tre gånger nu. Letat upp alla extragrejer samt en genomkörning i 999-spelläget. Spelet håller faktiskt rätt bra. Kommer det DLC till detta spel så lär det bli ett köp. Något slags horde-läge men gärna mer story-DLC vore fint.

Tittar man på de olika spellägen man kan låsa upp så finns det mycket mer att få ur spelet. Nu tänker jag inte gå in mer på vad dessa gör men de förändrar spelet med lite olika förändringar. Finns även lägen som gör spelet mycket svårare.

Permalänk
Medlem

Spelet vart roligare mer man kom in i spelet men saknar dom olika krafterna som tex föregångaren med amuletten.. men de kanske kommer nått

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Blev det stor skillnad i storyn efter nytt val?

Ja delvis. Annan time-line

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

kan tipsa om konsollkommandon:
cvaradd r_postprocessdofmode -1
cvaradd r_skippostprocess 1

öppna med CTRL+ALT+§

om någon annan känner att balzko behöver glasögon på avstånd pga det överdrivna filtret

*spelade precis klart det, i "normalt" tempo... tog 9h

Permalänk
Avstängd

Har spelat ca 1 timme.Och detta är riktigt nice.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Hedersmedlem

Spelat fem timmar. Jävlar vilket fantastiskt spel! Underbar stämning, musik, ljud, story, artiklar ingame (LÄS DEM!!!1) och skjutandet är ju ganska bra det också. Och fantastisk grafik med miljöer. Allt som relaterar till Wolfenstein 3D.. sjukt bra.

Nu ska jag tanka nya grafikdrivare, lite prestandaproblem jag vill lösa innan jag spelar vidare. Vet inte var jag är, men det känns som början.

edit: Jag vill ha mer blod och splatter. Men man kan inte få allt.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Varvade det efter ca 15 timmar. Letade verkligen ordentligt efter collectibles osv utan att titta på guider. Riktigt bra spel rakt igenom som verkligen växer i slutet. Vissa scener fick mig iofs att må lite illa men det drar inte ner betyget direkt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ok spel... bästa i år!

Permalänk
Medlem

Har nu kört ut det 2 gånger på cirka 18 timmar, och jag måste säga att jag vart riktigt positivt överraskad av detta :). Måste säga att detta var ett av bästa fps singleplayer spelen jag har kört på typ 2 år :). Känns som en värdig uppföljare på RTCW som är ett av dem bästa pc spelen genom tiderna enligt mig. Ger nog detta 8/10. Kan varmt rekommendera detta när det är i rätt pris. Man får nu hoppas att Machine Games gör ett nytt Riddick spel som är lika bra som the chronicles of riddick escape from butcher bay

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem

Skiten vill inte starta på min burk

Edit: Löste sig genom att uppdatera drivrutnen för graffe-kortet

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

Ok spel... bästa i år!

Bästa FPS spelet i år än så länge måste jag säga!
Hoppas dom gör en expansion

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk

Haha vilket spel. Helt sjuka scener och karaktärer man stöter på och då är jag ändå inte i mål ännu. Givet köp skulle jag säga för er som inte införskaffat det ännu. Lätt årets FPS!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Har spelat 1 timme nu! Detta spelet är sjukt bra, hoppas nu bara att mutilplayer kommer...

Visa signatur

Kimpa

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kimpa_88:

Har spelat 1 timme nu! Detta spelet är sjukt bra, hoppas nu bara att mutilplayer kommer...

Nej, varför då? Finns ju hur många fps som helst i multiplayer. Det dom gjort bra i detta spelet är ju just Single Player. Alla spel behöver inte och bör inte ha MP. Ska ett spel ha MP så måste det vara välgjort och ha något som många andra redan har.

Visa signatur
Permalänk

Tycker att det var riktigt kul! Helt klart mycket spelglädje i detta action spel.
Bra mycket bättre än alla CoD single player kampanjer tillsammans...

Bästa FPS'et på länge

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimpa_88:

Har spelat 1 timme nu! Detta spelet är sjukt bra, hoppas nu bara att mutilplayer kommer...

skulle hellre vilja ha nån expansion före MP.

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Hedersmedlem

Gutt med spelglädje även efter man klarat spelet. Provar den andra storyn, leta hemligheter.. man är ju bättre på headshots nu också så det blir lättare. Kanske borde öka svårigheten.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Vad tror ni om att driva detta spel med 2 st 5870? Är sugen på inköp men osäker på om min dator orkar leverera till detta spel...

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....

Permalänk

Klarat ut det 1 gång på über och sen på, Walk in the park mode, och 999% mode, har alla collectibles! Riktigt grymt spel! 119 timmar spelat
Spelat allt på högsta med gtx680 2gb, 16 gb ram, i7 1920x1080

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bump!

Efter att TotalBiscuit utnämnde detta spel till årets bästa spel så blev jag tvungen att prova. Roligt spel som flyter på bra på min maskin (1100T och 7950). Känns verkligen som ett Wolfenstein spel. Har verkligen saknat att kunna lean-a i shooters och Wolfenstein levererar på den punkten. Spelar nästan aldrig shooters längre pga att man springer omkring som en pinne.

Roliga vapen, gamla goda dual wield, roliga fiender, gömmor, trivia, avkrokar och en macho karaktär. Hittade t.o.m en trivialapp på svenska som handlade om Uppsala universitet och rasforskning. Skojigt perk system och spelet erbjuder två spelstilar. Man kan springa in skjutandes eller smyga runt. Båda fungerar lika bra. Gillar hur omgivningen skjuts sönder. Snyggt.

Spelar på hard just nu och upplever det som lagom svårt. Om jag dör så är det oftast under en quicktime event. Har inte funnits så många sådana hittills, tack och lov. Borde kanske bumpa upp svårigheten till death incarnate. Är kanske lite för lätt nu. Får se.

Permalänk
Medlem

Köpte på rean på steam, verkar lovande

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

måste man köra new order innan the old blood? eller dom är inte super sammanhängande?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Geeks Gaming

@Adnerhill:
Skulle säga att båda hänger ihop... men du behöver inte spela den ena före den andra.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Ser mer ut som Sci-Fi ala Starwars än Wolfenstein i mina ögon. Ser bara flashigt ut helt utan spelkänsla, allt för vanligt i nya speltitlar. Story lär bli lidande när småpojkar blir mer blöt i byxan av blinkande levande färger og futuristiska robotar istället för storyline i spelet.

Hoppas jag har fel till alla som köper spelet...

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Waste:

Ser mer ut som Sci-Fi ala Starwars än Wolfenstein i mina ögon. Ser bara flashigt ut helt utan spelkänsla, allt för vanligt i nya speltitlar. Story lär bli lidande när småpojkar blir mer blöt i byxan av blinkande levande färger og futuristiska robotar istället för storyline i spelet.

Hoppas jag har fel till alla som köper spelet...

Har du spelat det?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waste:

Ser mer ut som Sci-Fi ala Starwars än Wolfenstein i mina ögon. Ser bara flashigt ut helt utan spelkänsla, allt för vanligt i nya speltitlar. Story lär bli lidande när småpojkar blir mer blöt i byxan av blinkande levande färger og futuristiska robotar istället för storyline i spelet.

Hoppas jag har fel till alla som köper spelet...

Du har fel

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken