Watch Dogs bildkvalitet och ljussättning trimmas av moddare

Permalänk
Melding Plague

Watch Dogs bildkvalitet och ljussättning trimmas av moddare

Med målet att klämma fram mer ögongodis ur Watch Dogs släpper en moddare skräddarsydda grafikinställningar med märkbara förbättringar av både ljuseffekter och miljöer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det här har blivit en plåga mer och mer de senaste åren. Hur fan kan utvecklare visa en version, och sedan vid lansering komma med nåt helt annat? Det borde vara straffbart. Jävla konsolifierat skit är vad det är.

Permalänk
Medlem

Det rullar på bättre än innan. Kanske var tänkt som en "HD Enhanced DLC" om några månader...

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Pinsamt när en moddare, som i det här fallet dessutom är nybörjare, måste slutföra ett arbete som flera hundra har jobbat på.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinboson:

Det här har blivit en plåga mer och mer de senaste åren. Hur fan kan utvecklare visa en version, och sedan vid lansering komma med nåt helt annat? Det borde vara straffbart. Jävla konsolifierat skit är vad det är.

Strunta i att förboka och köp spelet när/om det uppfyller dina krav.
Jag skulle personligen också ösa ut skit efter skit om folk är villiga att trycka ner sina pengar i mina fickor.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Strunta i att förboka och köp spelet när/om det uppfyller dina krav.
Jag skulle personligen också ösa ut skit efter skit om folk är villiga att trycka ner sina pengar i mina fickor.

Skön inställning

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birkus:

Skön inställning

Det han säger är ju sant? Köper folk "icke färdiga" spel, självklart kommer dom fortsätta att sälja

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Inaktiv

Damn. Det var inte lite snyggt detta!

Permalänk
Medlem

Jag har läst spekulationer om att spelet har gjorts fulare än vad som tidigare representerats med flit, då för att konsolerna inte ska överskuggas av PC-plattformens större möjligheter. Konspiration eller nojja!?

Permalänk
Medlem

Haha. Skapats för PC-spelare i första hand?

Jag spelade i 30 minuter och vägrade sedan röra spelet tills jag skaffat en gamepad. Spelet är nästintill omöjligt med tangentbord, Bilkörningen visar det tydligt, digital trips mini-spelen blåser bort alla tvivel.

Permalänk
Medlem

Ja detta ser ju inte speciellt bra ut för Ubisoft, tom döpt inställningarna till "E3". Nästan som om dom visste i förväg att dom skulle ändra på det

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Det han säger är ju sant? Köper folk "icke färdiga" spel, självklart kommer dom fortsätta att sälja

Om utvecklarna lovar en sak som folk förbokar och sen släpper något helt annat så är det väl knappast konsumenternas fel att de "köper skit"?

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Skrivet av martinboson:

Det här har blivit en plåga mer och mer de senaste åren. Hur fan kan utvecklare visa en version, och sedan vid lansering komma med nåt helt annat? Det borde vara straffbart. Jävla konsolifierat skit är vad det är.

Skrivet av dwd:

Det rullar på bättre än innan. Kanske var tänkt som en "HD Enhanced DLC" om några månader...

Skrivet av Gender Bender:

Pinsamt när en moddare, som i det här fallet dessutom är nybörjare, måste slutföra ett arbete som flera hundra har jobbat på.

Skulle tro att ubisoft medvetet skalade ner pc versionen för att "The console peasents" inte skulle se att "Pc master race" får ett bättre spel.

Ne, men allvarligt så tror jag att de medvetet tog bort alla dessa mer krävande och vackra effekterna från Pc,
så att skillnaden mellan Pc och konsol skulle vara mindre märkbar
De vill inte att fler konsolspelare ska gå över till Pc, de tjänar inte lika mycket pengar på den marknaden

Permalänk
Medlem

Spelat med v .7 (normal camera) i timmar och följande kan konstateras:

Det ser överlag bättre ut.
Flyter bättre.
Krashar oftare.

Permalänk
Snusfri

Som jag skrev i den andra tråden om detta så är det inte någon konspiration från Ubi.
När de visade första trailern på E3 2012 så fanns inte "Next-Gen" konsollerna och de hade specifika inställningar för just E3, vilket ca 99% av alla har.

Sedan så fick de helt sonika tidsbrist och avaktiverade dessa inställningar eftersom de inte var klara med dom och ville inte släppa ett ofärdigt spel med dessa ej riktigt klara effekter och inställningar så de stängde helt sonika av dem.

Att de ligger kvar tyder iaf enligt mig på att de har planerat att slå på dom, förmodligen via en patch vid senare tillfälle när de fixat till effekterna.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birkus:

Om utvecklarna lovar en sak som folk förbokar och sen släpper något helt annat så är det väl knappast konsumenternas fel att de "köper skit"?

DÅ är folk dumma, som fortsätter o förbokar, och får samma skit om och om igen!

Efter FarCry 3 borde folk ha lärt sig!? Nu Watch Dogs, kan lova dig att det kommer bli samma med Division!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Entusiast

Är det en mod eller har han bara pillat lite i en .xml för att aktivera inställningar som finns i spelet?

Skrivet av Birkus:

Om utvecklarna lovar en sak som folk förbokar och sen släpper något helt annat så är det väl knappast konsumenternas fel att de "köper skit"?

Fast det är ju konsumenterna som gång på gång envisas med att betala för något som de inte har en aning om ens fungerar. Om man förbeställer ett spel som Watch Dogs är man rent ut sagt antingen lättlurad eller korkad. Ingen hade en aning om spelet var bra innan det släpptes eftersom det var helt nytt. Sluta köpa skit så kanske utvecklarna någon gång lär sig att sluta tillverka skit. Det finns exakt noll och inga rationella argument för att förbeställa ett nytt spel. Det är bara korkat. Sluta genast upp med dumheterna. Du köper grisen i säcken.

Sen ska Ubisoft ha skit för att de envisas med att ljuga i marknadsföringen men det är på inget sätt ett försvar för att förhandsboka. Tvärt får det bara folk som ändå förhandsbokar trots att det har blivit standard att ljuga i marknadsföringen att verka ännu mer lättlurade.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Komiska är att en helt random snubbe kommer och förbättrar grafiken till top notch och fruktansvärt dåligt av utvecklarna att hålla på såhär.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Det han säger är ju sant? Köper folk "icke färdiga" spel, självklart kommer dom fortsätta att sälja

Håller fullkomligt med. Det finns tillräckligt många bra spel till PC att man kan bojkotta de producenter som släpper halvfärdiga, buggiga ursäkter till spel tills dess att problemen är fixade. Om dem överhuvudtaget blir det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Som jag skrev i den andra tråden om detta så är det inte någon konspiration från Ubi.
När de visade första trailern på E3 2012 så fanns inte "Next-Gen" konsollerna och de hade specifika inställningar för just E3, vilket ca 99% av alla har.

Sedan så fick de helt sonika tidsbrist och avaktiverade dessa inställningar eftersom de inte var klara med dom och ville inte släppa ett ofärdigt spel med dessa ej riktigt klara effekter och inställningar så de stängde helt sonika av dem.

Att de ligger kvar tyder iaf enligt mig på att de har planerat att slå på dom, förmodligen via en patch vid senare tillfälle när de fixat till effekterna.

Håller inte med om påståendet om tidsbrist. Spelet blev ju trots allt försenat rätt rejält för att de skulle kunna "släppa ett så färdigt spel som möjligt" så jag ropar bullshit på det. Det är antagligen så som många andra skriver att Ubisoft inte ville skapa för stora grafiska skillnader mellan plattformarna. Detta kunde gjort så att PC och next gen konsollerna blivit de överlägset bästa versionerna. Det är ett problem då just de marknaderna inte är lika stora som PS3 och X360 ännu, vilket betyder potentiellt sämre försäljning totalt...

Att inställningarna ligger kvar behöver inte betyda någonting. Kan vara en miss från programmerarna eller rentav ett sätt för dem att protestera mot den nerskalade versionen. Har svårt att se Ubisoft förklara ett DLC som får spelet att se bättre ut än vid release. Det DLC't skulle isåfall kunna komma om 1-2 år när spelet får en "Definitive edition" eller dylikt, så som Tomb Raider eller Metro fått. Då skulle de minimera risken att kunder känt sig lurade. Men det är ju försent nu.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

Visst blev det trevligare med bättre ljussättning, och depth of field, men det spelet behöver är ett hi res texture pack. Hoppas det kommer i framtiden

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

DÅ är folk dumma, som fortsätter o förbokar, och får samma skit om och om igen!

Efter FarCry 3 borde folk ha lärt sig!? Nu Watch Dogs, kan lova dig att det kommer bli samma med Division!

Håller inte med. The Division utvecklas främst av Massive, de vet vad de gör och har utvecklat en egen motor för spelet. Massive har dessutom alltid varit PC-utvecklare så jag har mycket högre förhoppningar och förväntningar på dem att lösa en bra version.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birkus:

Om utvecklarna lovar en sak som folk förbokar och sen släpper något helt annat så är det väl knappast konsumenternas fel att de "köper skit"?

Nej, men denna förbokningshets MÅSTE få ett slut.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Håller inte med. The Division utvecklas främst av Massive, de vet vad de gör och har utvecklat en egen motor för spelet. Massive har dessutom alltid varit PC-utvecklare så jag har mycket högre förhoppningar och förväntningar på dem att lösa en bra version.

Spelutvecklarna är sällan problemet, det är nästan alltid kostymnissarna som publishar spelet som fuckar upp allt.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem

Är det inte dags att sluta köpa spel från oseriösa utvecklare nu, eller?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Det blev ordentligt fint med denna modden installerad! Det enda man skulle kunna tona ner (enligt mig) är DOF. Helt plötsligt känns det som om Aiden dragit på sig 3:e gradens brytningsfel.

Permalänk

Är det bara jag eller ska det vara skitmycket "dimma" bara efter 5 meter? Omöjligt att köra eller sikta på fiender långt bort.

Permalänk
Medlem

Ytterligare en i raden av anledningar till att undvika Watch Dogs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Håller inte med. The Division utvecklas främst av Massive, de vet vad de gör och har utvecklat en egen motor för spelet. Massive har dessutom alltid varit PC-utvecklare så jag har mycket högre förhoppningar och förväntningar på dem att lösa en bra version.

Massive är också de som gör Uplay för PC.

Riktig skrotklient. UBI soft tvingar på en den trots att man köpt spelet på Steam. När jag installerade AC4 på en ny dator visade det sig att online synkade sparfilerna inte fanns. Vart tog den påvisade onlinesynkningen vägen? För att ändra avatar (fåning Xbox live-liknande 3d gubbe) i Uplay var man tvungen att installera en tredjepartsnerladdning i browsern (det är rätt lite som går att göra i klienten, mycket pekar om till en browser istället). Söker jag i shopen på Uplay får jag upp resultat på Xbox och PS3-exklusiva spel (detta på en PC-klient!). Får också fram enbart boxade exemplar, vem vill ha det när man är inne i en klient för digital download? Nu har de äntligen fixat startuptiden, så kan inte klaga på det längre. I övrigt är namnet dumt, jag ogillar allting där U står för eller anspelar på "you".

Permalänk
Medlem

Förstår ni inte? De kommer aktivera alla dessa inställningar på Wii U så det kommer bli den bästa versionen. Det är därför det inte har lanserats på Wii U än.