Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Unclemoe:

Mecenat har ju en WD Mybook 4TB för 826kr, jävligt bra pris!

Har du länk?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Har du länk?

Skickades från m.sweclockers.com

Logga in via www.mecenat.se, sen klicka dig fram till WD (Studentrabbater -> Datorer & Telefoni -> Tillbehör). Du måste vara medlem (student).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unclemoe:

Logga in via www.mecenat.se, sen klicka dig fram till WD (Studentrabbater -> Datorer & Telefoni -> Tillbehör). Du måste vara medlem (student).

Ah, om jag lägger till priset och låter det räkna ut det i Euro är priset "Price Incl. VAT: 159,00 €. Total: 127,20 €" men i SEK blir det istället "Price Incl. VAT: kr 1,033.00. Total: kr 826.40"

Väldigt bra erbjudande på hårddiskar från WD :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Ah, om jag lägger till priset och låter det räkna ut det i Euro är priset "Price Incl. VAT: 159,00 €. Total: 127,20 €" men i SEK blir det istället "Price Incl. VAT: kr 1,033.00. Total: kr 826.40"

Väldigt bra erbjudande på hårddiskar från WD :).

Precis! Är man student så är det givet, synd att de inte har SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille1504:

INTEL Solid-State Drive 520 Series - 480 GB för 1 259,81 SEK hos Pixmania

Närmaste på Prisjakt är Webhallen med 1749

Pixmania är väl inte att rekommendera men det skiljer ju ändå 500:- på den. Tänk på att pixmania endast erbjuder 3 års garanti med. Visst kliar det i fingrarna..

Permalänk
Medlem

Tar en för laget och beställer från pixmania, får se till veckan hur det går!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gazette:

Var ine på Netonnet idag i Örebro ville bara tipsa om att dom hade ett Msi GTX 780 för 2999 kr på deras fyndhörna, kan finnas kvar men skall du ändå ditt imorgon så. http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidi... Mvh

Vore bra om du sa varför kortet var i fyndhörnan, kan ju vara allt ifrån öppnad förpackning till halvt defekt, och från min erfarenhet snålsänker netonnet bara felfria produkter. Om produkten är nedsatt ordentligt så brukar ju grejerna ha ett och annat småfel, typ kantstötta och sådant, och då är det ju inte värt det

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Pixmanias garanti är väl lite strunt samma när 520 har fem års garanti från Intel. Skulle den gå sönder inom garantitiden är det troligtvis lättare att göra en RMA direkt hos Intel, oavsett varifrån man köpt produkten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

http://www.4sound.se/studio/mikrofoner/kondensator-mikrofoner...

38% nedsättning perfa mic för er som tänkt börja youtubea på allvar.

kunde personligen inte motstå då ja varit sugen på en ordentlig mick ett tag så fick bli denna, preamp å lite gott å blandat kablar till den.

inte handlat av butiken innan och prisjakt hade väl varierande betyg på den allt från 1-5 stjärnor där de flesta 1p varit pga dåligt bemötande i fysiska butiker.

de tog iaf beställningar med faktura så kändes ganska lugnt att beställa. får man inga grejjor tänker ja inte betala helt enkelt men verkade ju finnas lite här och var i sverige dessutom så borde va ok.

Har varit inne i deras butik i Göteborg flera gånger. Tror iofs den butiken inte längre tillhör 4sound men du behöver inte oroa dig för att du inte får dina grejer. 4sound är väl en av dom större försäljarna av instrument o dylikt i norden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Då försöker jag igen då det var någon vilsen själ som rapporterade mitt förra inlägg.

"Steam summer sale" är snart här och det kommer vara mycket spelerbjudanden både på Steam och andra sidor som säljer steam nycklar. I denna subreddit (forumavdelning) så kommer alla bra deals att komma upp på.

http://www.reddit.com/r/GameDeals

Det är alltså ingen ref länk eller liknande.

Posten är ändå inte enligt reglerna för fyndtråden. Läs första inlägget. Sen tror jag nog att tipsen bättre hör hemma i tråden för digitala erbjudanden. #14667802

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Vore bra om du sa varför kortet var i fyndhörnan, kan ju vara allt ifrån öppnad förpackning till halvt defekt, och från min erfarenhet snålsänker netonnet bara felfria produkter. Om produkten är nedsatt ordentligt så brukar ju grejerna ha ett och annat småfel, typ kantstötta och sådant, och då är det ju inte värt det

Det står bara "Returexemplar".

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Yorg:

Det står bara "Returexemplar".

Allt som inte står i texten är i alla fall underlag för retur/reklamation. Retur-ex innebär bara att förpackningen kan vara bruten, allt annat måste nämnas innan försäljning sker.

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Avstängd

Hur bra är den där Thomson 55"?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Jag tog en collect@store så får jag åka dit och kolla på Thomson-tvn imorgon. Jag finner det vara ett väldigt bra pris ivf, smart tv, 3d (dock aktiv), två 3d-brillor, 55", 100 Hz (helt okej åtminstone), wifi, usb-kompatibel osv. Den har kostat 14000 fram till för en månad sedan enligt prisjakt och 13000 en period före. Någon som avråder från köp?

Här finns ett test på typ spanska: http://www.lesnumeriques.com/tv-televiseur/thomson-55fw8785-p...

Permalänk
Avstängd

Jag åkte och tittade på den där Thomson tv och bilden verkade helt ok faktiskt för det priset. Jag är inte någon expert eller så men från min bedömning så verkar den vara bra. Självklart inte med samma klass som Panasonic ET60Y som var precis bredvid men Panasonic kostade 2000:- mer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Siken:

AKG Q701 för $150 + $13 frakt på Massdrop.

Cirka 1400 kr inkl. tullavgifter, billigaste icke demo-ex 2725 kr på prisjakt.

Detta är ju helt galet mycket för pengarna. Dock är det väl ingen tullavgift under 1300 kr, så det är bara momsen som tillkommer? (Om posten nu bestämmer sig för att lägga på detta, sist jag beställde från Massdrop behövde jag inte betala för att hämta ut paketet)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Detta är ju helt galet mycket för pengarna. Dock är det väl ingen tullavgift under 1300 kr, så det är bara momsen som tillkommer? (Om posten nu bestämmer sig för att lägga på detta, sist jag beställde från Massdrop behövde jag inte betala för att hämta ut paketet)

Enligt tullverket så stämmer det du säger:

Citat:

Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1 300 kronor – behöver du inte betala någon tull – momsen däremot måste du alltid* betala.

Jag har dock köpt en hel del på massdrop och enligt min erfarenhet så varierar det om man behöver betala någonting eller ej, även om paketets värde är lågt.
Köpte bland annat ett hörlursställ för $35, fick då betala ~50 kr moms och 100 kr tullavgift.

Har du helt enkelt tur kan du slippa att behöva betala några avgifter alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

En månads gratis moblit bredband från Hallon

Klicka inte i "Betala månadsvis"

3GB ingår

https://www.hallon.se/partner/midsommar

Passar på att tipsa om att Telenors "Happy Pancake"-kampanj fortfarande gäller, för den som tycker att obegränsad mobildata i två månader för 19 kr är en bättre deal än 3 GB mobildata i en månad för 0 kr. http://www.telenor.se/privat/kampanj/happy-pancake.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unclemoe:

Logga in via www.mecenat.se, sen klicka dig fram till WD (Studentrabbater -> Datorer & Telefoni -> Tillbehör). Du måste vara medlem (student).

Är det IE/UK versionen eller Euro? För mig blir det ca 1200 för EU-pluggen.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Är det IE/UK versionen eller Euro? För mig blir det ca 1200 för EU-pluggen.

Ah damn, måste klickat fel eller så har de ändrat pris. Nu är ju UK out of stock så svårt att kolla. Får också 1200 för EU-plug

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unclemoe:

Ah damn, måste klickat fel eller så har de ändrat pris. Nu är ju UK out of stock så svårt att kolla. Får också 1200 för EU-plug

Får se när den kommer in i lager igen. Om man ska ha den i datorn spelar det ju ingen roll vad det är för strömadapter Vet du förresten vilken modell det är i? Står det i tidigare poster kanske?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kaspersky 0_o:

Intel core i3 4130 för 690kr, troligen det billigaste man kommer få denna CPUn för innan den slutar säljas helt. Billigast på prisjakt dryga 900kr.

Finns *endast* i butik hos NetOnNet. Kolla lagerstatus på deras hemsida och gör ert kap: http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/processor/intel-...

Skumt, de sålde den förra veckan också för det priset, men då fanns den i webblager.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Att folk inte vet skillnaden mellan dustinhome.se och dustin.se

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Att folk inte vet skillnaden mellan dustinhome.se och dustin.se

Det är väl en rätt uppenbar skillnad?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Det är väl en rätt uppenbar skillnad?

jo men fortfarande länkar man till dustins kampanjer

#14675998

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

jo men fortfarande länkar man till dustins kampanjer

#14675998

Ja, men ser inte problemet med det.

Permalänk
Medlem

Gick priset på WD RED diskarna upp nyligen? 3TB med mecenat rabatt kostar nu 1,114.40. Gick dom inte på ~980 kr(via mecenat) nyligen?

3TB kostar 1 190:- hos dustin just nu så det känns inte som 20% rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

jo men fortfarande länkar man till dustins kampanjer

#14675998

Priset är ju inkl moms och fortfarande ett fynd. Tycker inte att det är något problem, i värsta fall får man stå för frakten.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tomle:

Priset är ju inkl moms och fortfarande ett fynd. Tycker inte att det är något problem, i värsta fall får man stå för frakten.

Jag hade för mig att endast företag kunde köpa från Dustin och privatpersoner från Dustin Home, , my bad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av usermane:

Gick priset på WD RED diskarna upp nyligen? 3TB med mecenat rabatt kostar nu 1,114.40. Gick dom inte på ~980 kr(via mecenat) nyligen?

3TB kostar 1 190:- hos dustin just nu så det känns inte som 20% rabatt.

För ett par veckor sen gick det att få en 4TB RED igenom mecenat för 969kr och nu kostar de 1404kr.