Battlefield 4 Patcher: Uppdaterat - 2014-08-22

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Var en kille som hade mailat flera server providers och det flesta hade det igång.

Har hört även det. Men hur många är "de flesta"? Han kanske skrev det, kan du länka källan?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Har hört även det. Men hur många är "de flesta"? Han kanske skrev det, kan du länka källan?

Tror det var 4-5 stycken som hade det igång medans det var 1 som inte hade det men skulle sätta igång det om jag minns rätt. Källan är någonstans på CTE forumet men det var personen bakom youtube-kontot Battle(non)sense som lagt upp en hel del videos om delay osv i bf.
https://www.youtube.com/user/xFPxAUTh0r1ty/videos
Om du orkar kan du kolla igenom de senaste klippen så kanske han säger något om det. Det är även rätt intressanta videos.

edit: Hittade klippet: https://www.youtube.com/watch?v=qY35ryTV3io

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Tror det var 4-5 stycken som hade det igång medans det var 1 som inte hade det men skulle sätta igång det om jag minns rätt. Källan är någonstans på CTE forumet men det var personen bakom youtube-kontot Battle(non)sense som lagt upp en hel del videos om delay osv i bf.
https://www.youtube.com/user/xFPxAUTh0r1ty/videos
Om du orkar kan du kolla igenom de senaste klippen så kanske han säger något om det. Det är även rätt intressanta videos.

edit: Hittade klippet: https://www.youtube.com/watch?v=qY35ryTV3io

Icke CTE klienten då?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Icke CTE klienten då?

Nej, den vanliga. Han skrev detta i en tråd där det var på tal om vilka servrar som hade den nya funktionen aktiverad, i "vanilla" versionen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

BF4 är fucked igen efter server patchen. Fel indikation när man blir träffad, crosshair försvinner varannan runda på defuse. Ajaj DICE.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

BF4 är fucked igen efter server patchen. Fel indikation när man blir träffad, crosshair försvinner varannan runda på defuse. Ajaj DICE.

Att dom inte lagt upp patch notes på server-patchar sedan R33 är också en skam, vi är uppe i R36 nu.
Jag ger snart upp skiten och går tillbaka till bf3 fullt ut nu.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Inte upplevt nått av det där. lirar iof bara conquest.

Skrivet av Devil May Cry:

BF4 är fucked igen efter server patchen. Fel indikation när man blir träffad, crosshair försvinner varannan runda på defuse. Ajaj DICE.

Visa signatur

PC + XBOX360 + WII U + PS4

Permalänk

Gick tillbaka och spelade BF3 hela kvällen igår. Vilken skillnad mot BF4. Allt känns som rinnande vatten och varje träff man får in på fieneden riktigt känns i hela kroppen. Och kartorna är ju helt fantastiska. Hur kunde det gå så fel med BF4?

Visa signatur

Coolermaster HAF 932 | Cpu i5 2500K@ 4.3 GHz | Asus P8Z77-V Pro | Corsair Vengeance LP 1600 8GB | ASUS GTX680 4Gb | Crucial M4 128GB | A-Data 510 120GB | 1TB HDD Silverstone F02 | Corsair TX 750W | Noctua NH-D14 |

Permalänk
Medlem

Köpte BF4 för ett par dagar sedan och efter installationen av det igår så gick det inte att starta. Har testat reparera spelet, uppdaterat pb, uppdaterat battlelog, uppdaterat origin, startat om datorn.

Någon som har en aning? Kan hitta servers osv på battlelog, men själva spelet vägrar att starta och jag får till slut upp "BF4 not starting".

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Köpte BF4 för ett par dagar sedan och efter installationen av det igår så gick det inte att starta. Har testat reparera spelet, uppdaterat pb, uppdaterat battlelog, uppdaterat origin, startat om datorn.

Någon som har en aning? Kan hitta servers osv på battlelog, men själva spelet vägrar att starta och jag får till slut upp "BF4 not starting".

Gjorde en googling och hittade detta:

Citat:

Jag får ett felmeddelande när jag försöker starta Battlefield 4
Så här gör du om du får ett felmeddelande när du försöker starta Battlefield 4:

Gå till installationsmappen för Battlefield 4 – C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4 som standard – och leta reda på mappen _Installer.
I _Installer går du till VC-mappen, därefter till vc2012Update3 och slutligen till redist-mappen.
I redist-mappen letar du reda på både x86- och x64-versionen av VCredist.exe.
Kör och installera båda versionerna, så bör spelet starta utan några problem.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Gjorde en googling och hittade detta:

Verkar inte fungera. Tack ändå!

Såhär ser det ut:

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Verkar inte fungera. Tack ändå!

Såhär ser det ut: http://forumbilder.se/DD47P/bf444.jpg

Jaha, den rutan kommer upp för mig också då och då. Stäng ner skiten och vänta en stund så borde spelet komma igång.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jaha, den rutan kommer upp för mig också då och då. Stäng ner skiten och vänta en stund så borde spelet komma igång.

Har försökt flera gånger nu. Läste däremot på deras forum att det är fler som har samma problem. https://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/297915...

EDIT: För övrigt så fungerar Hardline beta bra för mig

EDIT2: Går inte ens att köra campaign

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk

Kom igen nu, vill se nya patchnotes för dagen! Sitter på jobbet och är helt blockad från yummie sidor :'(

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Kom igen nu, vill se nya patchnotes för dagen! Sitter på jobbet och är helt blockad från yummie sidor :'(

Har inte kommit några än. Spelade nyss en match, kändes väl som tidigare ungefär. 2-3 hitmarkers på en kille och fick supression assist, han hade 30 i ping och jag 20 så det var inte pingrelaterat.

Dom har lagt till DT vapnen i BL men man kan inte låsa upp dom för man måste spela en DT map för alla. Nya levels också. Undrar vad som var i uppdateringen egentligen, 1GB är ju rätt stort.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Har inte kommit några än. Spelade nyss en match, kändes väl som tidigare ungefär. 2-3 hitmarkers på en kille och fick supression assist, han hade 30 i ping och jag 20 så det var inte pingrelaterat.

Dom har lagt till DT vapnen i BL men man kan inte låsa upp dom för man måste spela en DT map för alla. Nya levels också. Undrar vad som var i uppdateringen egentligen, 1GB är ju rätt stort.

Dude-Man, jag som trodde de skulle fixa någonting :'(

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Har inte kommit några än. Spelade nyss en match, kändes väl som tidigare ungefär. 2-3 hitmarkers på en kille och fick supression assist, han hade 30 i ping och jag 20 så det var inte pingrelaterat.

Dom har lagt till DT vapnen i BL men man kan inte låsa upp dom för man måste spela en DT map för alla. Nya levels också. Undrar vad som var i uppdateringen egentligen, 1GB är ju rätt stort.

Jag har sett flera gamla "fixade" buggar komma tillbaka på det senaste. Tror det är sedan "netcode"-patchen. 0 Hp buggen, fel killcam buggen och ja: den underbara 2-5 hitmarkers, massa blod och sedan spot bonus buggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gublo:

Jag har sett flera gamla "fixade" buggar komma tillbaka på det senaste. Tror det är sedan "netcode"-patchen. 0 Hp buggen, fel killcam buggen och ja: den underbara 2-5 hitmarkers, massa blod och sedan spot bonus buggen.

Hände nu igen när jag spelade, hitmarkers och supression/spot bonus assist. Jag ger upp spelet igen och startar det nästa patch. Har tappat hoppet.

edit: Är du säker på att 0hp buggen nu inte är för att dom som döda dig dog utav en annan person? Haft det hända ett par gånger.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Hände nu igen när jag spelade, hitmarkers och supression/spot bonus assist. Jag ger upp spelet igen och startar det nästa patch. Har tappat hoppet.

Glömde också tillägga att jag som för det mesta spelar CQ-large Siege of Shanghai fortfarande märker av att D-flaggan har ett tak som granater trillar genom och att tornet bredvid D har osynliga väggar framför dig om du lägger dig ner och skjuter.

Svar-Edit: Nej det har varit när de springer vidare. Kan dock inte säga något om deras ping så det är möjligt att det inte var själva buggen som kommit tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Undrar vad som var i uppdateringen egentligen, 1GB är ju rätt stort.

Kan mycket möjligt vara någon fix på en bana med osynliga väggar eller liknande. Har för mig att hela kartan måste laddas hem på nytt då. Var ju en patch i bf3 som var kartfixar som var på typ 6GB har jag för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Kan mycket möjligt vara någon fix på en bana med osynliga väggar eller liknande. Har för mig att hela kartan måste laddas hem på nytt då. Var ju en patch i bf3 som var kartfixar som var på typ 6GB har jag för mig

Är mycket möjligt. Slappt av dom att inte släppa patch notes.. trådar som diskuterar patchen blir låsta med anledning att man ska vänta på patch notes. Trodde verkligen dom lärt sig hur uppskattat kommunikation var efter dom såg reaktionerna när dom startade CTE.

Har ingen koll på knivar själv eftersom jag inte direkt bryr mig men det är tydligen vissa knivar som försvunnit efter patchen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Dude-Man, jag som trodde de skulle fixa någonting :'(

De har även lagt in Uniform Soldier Aiming.

Permalänk
Medlem

Uppdaterar nu, 1.03GB. Dragoons Teeth?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Uppdaterar nu, 1.03GB. Dragoons Teeth?

Nej, förmodligen nästa tisdag.

Patch notes ska komma senare idag.. SENARE IDAG! Vad är det för jävla stil egentligen... Dom måste väl veta vad dom patchat. Kladda ner det i ett inlägg och tryck "post".

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Nej, förmodligen nästa tisdag.

Patch notes ska komma senare idag.. SENARE IDAG! Vad är det för jävla stil egentligen... Dom måste väl veta vad dom patchat. Kladda ner det i ett inlägg och tryck "post".

De kanske inte vågar/vill för att de flesta uppdateringarna inte löste något.

Mitt spel har i alla fall börjat frysa efter kanske 20 minuters spelande, startar jag upp det direkt så fryser det inom 2-5 minuter.
Detta med Mantle, bytte jag till D3Dx11 så frös det efter 2-5 minuter, startade om klienten och klarade mig kanske en timme.

Detta var med CCC 14.6 Beta, bytte till 14.4 och klarade mig i kanske 2 timmar innan det frös, då med D3Dx11.

Känns som att varje patch fixar 3 fel, skapar 12.

EDIT:
Lägger in lite övrig information här om någon annan märker av samma fel.

MB MSI Z87(?) G45
CPU Intel i5 4670K
GPU AMD 280x (1080p high/ultra)
RAM 16G@1600
SSD Force GT 120
OS Windows 8.1

Frysningen innebär alltså att jag måste döda processen via task manager.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Skrivet av blackis:

Kan du vara snäll att klistra in hela texten i ditt inlägg? Kommer inte åt Battlelog på jobbet

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk

PC Game Update Jul 8 Patch Notes

COMMANDER APP:
-Various bug fixes

GENERAL:
-Fix for an issue where players were able to duplicate Battle Pickups by repeatedly picking up a kit
-Fix for an issue where field upgrades would stop working after one round when players had reached the max field upgrade level
-Fix for a crash that could occur when a player left a round
-Added a 15 seconds warm-up timer for all Official games
-Created a user interface for tweaking the joystick dead zone on PC because the lack of it was preventing some players to use their joysticks
-Fix for an issue that prevented players to issue squad order around capture points during the sandstorm on Gulf of Oman
-Option added for double tap forward to sprint (when on foot)

GRAPHICAL:
-Fix for an issue where the player would get a water splash effect on the screen after crashing an EOD/MAV/SUAV into the water
-Fix for an issue where Mantle users would receive a low frame rate when running the default Mantle multi-GPU settings

MODES:
-Added a competitive Obliteration game mode

SERVERS:
-Fix for an issue where server administrators couldn’t ban players that had clan tags

USER INTERFACE:
-Added total team experience points to the end of round screen for the Capture the Flag game mode
-Added user interface options for tweaking the ADS aiming sensitivity
-Fix for an issue where the kill card wasn’t displayed in some cases in Hardcore mode
-Dog tags are rearranged in the kill cards so the right one is not obstructed

VEHICLES:
-Fix for an issue where the flag would occasionally float in mid-air when players got out of vehicles while carrying the flag
-Removed the boost button press to turn off boost for vehicles, boost should be turned off by releasing the accelerator, this makes it consistent with soldier sprint and helps using vehicle boost easier (for joystick)
-Adjusted the PWC physics so it drives/controls more nicely in all water levels
-Option added for double tap forward to boost (when driving a vehicle)

WEAPONS:
-Fix for an issue where a weapon would flail wildly after a player would die
-Removed the 2nd set of shell that are visible in the speed loader when reloading the M412 revolver
-Fix for the Hawk Shotgun missing “pump action” animation in 3rd person while crouching
-Fix for RPG-7 rocket remaining visible in the launcher after the last shot is fired while zoomed in
-Fixed the bipod animations for MTAR-21
-Foregrip in 3rd person now has hand in the correct position on M416/M417
-Fix for a broken animation when switching to AWS as main weapon

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | CPU: Intel Core i9-9900K | COOLING : Corsair Hydro H115i PRO | RAM: HyperX Fury Black 64GB@3200MHz | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: Acer XB271HU + BenQ SW271 | CHASSI: F.D. Define C | OS: Win10

Permalänk

Så de har alltså inte gjort någon av de fixarna som var med på CTE? Varför är jag inte förvånad..

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Så de har alltså inte gjort någon av de fixarna som var med på CTE? Varför är jag inte förvånad..

Meh, dom la ju till competitive Obliteration, vad fan klagar du för?!
En sak dom faktiskt la in från CTE är ju denna raden:
-Added user interface options for tweaking the ADS aiming sensitivity

Tråkigt att du börjat få problem. Du verkar inte vara den enda i fall man kollar på BL.

dessutom så är en ändring såhär:
-Foregrip in 3rd person now has hand in the correct position on M416/M417
Så m417 is on its way.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.