Permalänk

Passar datordelarna?

Hallå tänkte bara fråga om kundvagnen som min bror satte ihop är bra/passar med varandra, tack hej!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6822960/kundvagn

Permalänk
Medlem

Japp det passar.
Och är ett rätt bra bygge i prisklassen.
Dock lär du göra slut på 120GB snabbt. Windows + Battlefield 4 skulle tex ta upp mer än hälften av utrymmet. Så jag rekommenderar en sekundär hårddisk i form av en HDD.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag tycker ditt paket ser bra ut! Brukar alltid va något att klaga på när folk behöver hjälp med kundvagnar Men jag tycker du har valt helt okej delar, inte det bästa men långt ifrån det sämsta heller. Jag kanske skulle kolla efter ett mer kvalitativt nätagg. Inte för att det du valt inte kommer att fungera, utan av framtidssynpunkt

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av dJUNGELjERRY:

Hallå tänkte bara fråga om kundvagnen som min bror satte ihop är bra/passar med varandra, tack hej!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6822960/kundvagn

varför tar alla Corsairs CX ? varför är det tvunget ha modulärt om du har så stort chassi ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Sprid ut det på lite fler butiker så blir det billigare. Byt även ut nätagget till något som förtjänar en plats i en sådan dator.
Här är exempelvis ett mycket mer prisvärt grafikkort. http://preview.prisjakt.nu/produkt.php?p=2392130

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av simon253:

Japp det passar.
Och är ett rätt bra bygge i prisklassen.
Dock lär du göra slut på 120GB snabbt. Windows + Battlefield 4 skulle tex ta upp mer än hälften av utrymmet. Så jag rekommenderar en sekundär hårddisk i form av en HDD.

Har redan en 2TB HDD som jag har tänkt använda

Skrivet av YamahaDGX630:

Jag tycker ditt paket ser bra ut! Brukar alltid va något att klaga på när folk behöver hjälp med kundvagnar Men jag tycker du har valt helt okej delar, inte det bästa men långt ifrån det sämsta heller. Jag kanske skulle kolla efter ett mer kvalitativt nätagg. Inte för att det du valt inte kommer att fungera, utan av framtidssynpunkt

Okej, vilket nätagg skulle du valt istället?

Permalänk

Skulle nog sparat in lite på annat och skaffat bättre gpu men annars ser det fint ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

varför tar alla Corsairs CX ? varför är det tvunget ha modulärt om du har så stort chassi ?

Skrivet av LemonIllusion:

Sprid ut det på lite fler butiker så blir det billigare. Byt även ut nätagget till något som förtjänar en plats i en sådan dator.
Här är exempelvis ett mycket mer prisvärt grafikkort. http://preview.prisjakt.nu/produkt.php?p=2392130

Till o börja med kan vill jag försvara Corsairs nätagg. Jag vet att många hackar på dom, men när det gäller deras modulära serie så är den det givna valet vid lägre prisklasser. Sjukt svalt vid belastning, modulära kablar och låg ljudnivå. Kan inte se vart problemet då ligger?

Sedan angående mer prisvärda grafikkort, jämför inte PowerColor med ASUS Dom spelar i två helt olika ligor! Även om det gäller olika modeller där 280X är det bättre alternativet prestandamässigt sett så hör ASUS till premiumanvändarna jämfört med PowerColor.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

Varför inte Haswell Refresh när du ändå tar Z97-mobo? Och kliv upp på 1866-minnen på en gång. Inte stor skillnad på något sätt men ändå. Glöm inte äkta Windows...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av chickendealer:

Skulle nog sparat in lite på annat och skaffat bättre gpu men annars ser det fint ut

Den ska tydligen fungera fint till dem spelen jag spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dJUNGELjERRY:

Hallå tänkte bara fråga om kundvagnen som min bror satte ihop är bra/passar med varandra, tack hej!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6822960/kundvagn

Ser helt ok ut, MEN varför inte vänta till efter helgen och ta i5 4690K för 140kr mer istället?
http://www.inet.se/produkt/5311087/intel-core-i5-4690k-3-5-gh...

Detta är den nya i5:an som har ngt högre base clock men framförallt skall vara svalare och därmed bättre att klocka.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, men ifall du inte ska överklocka så kan du spara in lite på moderkortet & även storleken på burken samtidigt som du får bättre prestanda, t.ex. https://www.inet.se/kundvagn/visa/6863460/8-5k där du får ett starkare grafikkort & även en 500gb hdd, det du sparar in på är chassit & moderkortet, så ingen prestanda förloras.

Alt https://www.inet.se/kundvagn/visa/6863474/8-3k ifall du redan har en mekanisk hdd hemma, dubbelt så stor SSD.

Visa signatur

Dator - Gtx 580, 2600k, Sabertooth p67, evo 212, 4x4gb ram, samsung evo 250gb, WD 1tb, WD 500gb, Fractal r3, CX600m
Kringutrustning - Microsoft SideWinder x4, SteelSeries Rival, QPAD QH-85, QcK++

Permalänk
Medlem
Skrivet av dJUNGELjERRY:

Har redan en 2TB HDD som jag har tänkt använda

Okej, vilket nätagg skulle du valt istället?

När jag checkar Inets sortiment så är det enda jag kan hitta detta:

http://www.inet.se/produkt/6909757/be-quiet-pure-power-l8-530...

Men nu är jag ingen försäljare gentemot dig, så jag måste säga att jag kan inte motivera varför du skulle ta detta agg istället för det du redan valt

Det finns såklart dyrare och bättre agg, men dom aggen ligger runt 1000:- För det du ska göra med datorn så tycker jag inte du ska välja ett för dyrt om du inte vill ha ett framtida syfte med det

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulär är ett bra nätagg har satt det i några datorer
CX modellerna funkar bra.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Till o börja med kan vill jag försvara Corsairs nätagg. Jag vet att många hackar på dom, men när det gäller deras modulära serie så är den det givna valet vid lägre prisklasser. Sjukt svalt vid belastning, modulära kablar och låg ljudnivå. Kan inte se vart problemet då ligger?

Sedan angående mer prisvärda grafikkort, jämför inte PowerColor med ASUS Dom spelar i två helt olika ligor! Även om det gäller olika modeller där 280X är det bättre alternativet prestandamässigt sett så hör ASUS till premiumanvändarna jämfört med PowerColor.

CX aggen är bra när dom fungerar, Problemet är att det inte brukar ta särskillt lång tid innan dom dör (Mitt första dog efter 3 månader, Mitt andra dog efter 2 veckor och mitt tredje fungerar än så länge (Fungerat ca 4 månader nu).

Jag har haft v2 och v3 som inte är modulära, Vet inte om det är samma komponenter i dom som i CX500M

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Till o börja med kan vill jag försvara Corsairs nätagg. Jag vet att många hackar på dom, men när det gäller deras modulära serie så är den det givna valet vid lägre prisklasser. Sjukt svalt vid belastning, modulära kablar och låg ljudnivå. Kan inte se vart problemet då ligger?

Sedan angående mer prisvärda grafikkort, jämför inte PowerColor med ASUS Dom spelar i två helt olika ligor! Även om det gäller olika modeller där 280X är det bättre alternativet prestandamässigt sett så hör ASUS till premiumanvändarna jämfört med PowerColor.

problemet är väl antalet trådar "min dator är död" osv som kommer efter nåt år. finns ju drivor med trådar angående corsairs nätagg.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Till o börja med kan vill jag försvara Corsairs nätagg. Jag vet att många hackar på dom, men när det gäller deras modulära serie så är den det givna valet vid lägre prisklasser. Sjukt svalt vid belastning, modulära kablar och låg ljudnivå. Kan inte se vart problemet då ligger?

Sedan angående mer prisvärda grafikkort, jämför inte PowerColor med ASUS Dom spelar i två helt olika ligor! Även om det gäller olika modeller där 280X är det bättre alternativet prestandamässigt sett så hör ASUS till premiumanvändarna jämfört med PowerColor.

Aa.. och om dom hör till premium användarna... Powercolors r9 280x är mycket mera prisvärd än gtx 760 hos asus.. asus är ingenting speciellt