Spel för en nykomling

Permalänk

Spel för en nykomling

Tjenare!
Har själv spelat lite innan och så, men har inte orkat spela pga en dålig dator. Nu har jag bytt upp mig och spelat "klart" de spelen jag ville spela.

De spel jag har spelat:

  • Far Cry 3

  • Skyrim

  • Watch Dogs

  • CS:GO

  • BF4 samt BF3

De spel jag inte är intresserad av:

  • CoD

  • LoL och allt som liknar det

  • Läskiga spel

Dold text

Jag gillar öppna värld-spel, speciellt First Person. Just nu spelar jag lite Bioshock Infinite, men jag tycker att det är lite läskigt

De spel jag har kollat in:

  • DayZ

  • Assasins Creed: Black Flag

  • Kerbal Space Program (för att min bror spelar det)

Jag undrar vad ni skulle rekommendera för spel till mig?
Alla förslag uppskattas, men spelen bör gå att få tag i ≤490 riksdaler

Permalänk
Medlem

The Forest (Early Access) låter verkligen som at t det skulle passa dig! Läskigt, open-world survival FPS spel. Jackpott?

Edit;
F*ck! (INTE intresserad av står det ju)... Let me redo that

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Avstängd

Sleeping dogs är rätt trevligt. Öppen värld osv. typ GTA i Hong Kong. Lite mer fokus på slagsmål än på skjutvapen.

Just Cause 2 tycker jag är sjukt kul, jag har lagt hur många timmar som helst i det spelet. Det är verkligen inte nytt längre men det går därmed också att hitta väldigt billigt. Exempelvis kostar det €7.49 på steam nu eller €14.99 för paketet med all DLC, ettan osv. Det är också en öppen värld men mycket större och inte riktigt lika detaljerad. Man har typ ett helt land att åka runt i, med en massa saker att göra osv. Inte så brutalt eller så.

Permalänk
Medlem

Just Cause 2, Borderlands 2. Dessa spel är väldigt roligt att spela. Passa på nu när det är sommar rea på Steam.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Borderlands 2
Dishonored
Kingdoms of Amalur: Reckoning
Shadowrun Returns

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Fallout New Vegas moddat med Projekt Nevada, där har du säkert 40 timmar öppen värld med hyggligt skjutande

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk

World of Tanks? MMO men ändå.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av snajk:

Sleeping dogs är rätt trevligt. Öppen värld osv. typ GTA i Hong Kong. Lite mer fokus på slagsmål än på skjutvapen.

Just Cause 2 tycker jag är sjukt kul, jag har lagt hur många timmar som helst i det spelet. Det är verkligen inte nytt längre men det går därmed också att hitta väldigt billigt. Exempelvis kostar det €7.49 på steam nu eller €14.99 för paketet med all DLC, ettan osv. Det är också en öppen värld men mycket större och inte riktigt lika detaljerad. Man har typ ett helt land att åka runt i, med en massa saker att göra osv. Inte så brutalt eller så.

Skrivet av Cooling23:

Just Cause 2, Borderlands 2. Dessa spel är väldigt roligt att spela. Passa på nu när det är sommar rea på Steam.

Ska kolla in Borderlands 2 och Sleeping Dogs, har spelat Just Cause 2 redan

Skrivet av draztic:

Borderlands 2
Dishonored
Kingdoms of Amalur: Reckoning
Shadowrun Returns

Ska kolla in detta

Skrivet av occe94:

Fallout New Vegas moddat med Projekt Nevada, där har du säkert 40 timmar öppen värld med hyggligt skjutande

Gillar hur Fallout är, dock inte hur HUD'en ser ut. Hittar jag inget annat blir det nog det

Skrivet av Slaktardej:

World of Tanks? MMO men ändå.

Nej, inget för mig

Permalänk

Amnesia: The Dark Descent passar dig ypperligt. O ja, fyfan...

Permalänk
Medlem

Kolla in Steam rean så kan du nog hitta något intressant till ett riktigt bra pris.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

The Witcher-serien kanske vore något? 2:an tror jag finns på Steam-rean så passa på.

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theckapaz:

Amnesia: The Dark Descent passar dig ypperligt. O ja, fyfan...

Snubben kommer ju inte att sova på veckor om han blir skrämd av bioshock

Permalänk
Skrivet av Gudarn:

Snubben kommer ju inte att sova på veckor om han blir skrämd av bioshock

Vid närmare eftertanke kanske det ter sig bra att nämna några spel som faktiskt passar, men mjo, det var en speciell upplevelse. Ljuden när något spawnar och när fanskapen jagar dig... eller när man krälade runt i det becksvarta fängelset, varken någon olja eller några tändstickor kvar...

http://blip.tv/day9tv/amnesia-aka-how-day-9-lost-his-manhood-...

Klicka på HD och spola fram till 17 min sträcket. Valde Blip för att klippet inte finns i HD på Youtube.

Permalänk
Skrivet av Theckapaz:

Amnesia: The Dark Descent passar dig ypperligt. O ja, fyfan...

Haha, spelade det för något år sedan ......

Skrivet av simon253:

Kolla in Steam rean så kan du nog hitta något intressant till ett riktigt bra pris.

Mm, inget riktigt intressant ännu tycker jag.

Skrivet av Mighty Nerd:

The Witcher-serien kanske vore något? 2:an tror jag finns på Steam-rean så passa på.

Får se, verkar inte riktigt mitt spel när jag kollar på gameplays, men jag kanske har fel.

Skrivet av Gudarn:

Snubben kommer ju inte att sova på veckor om han blir skrämd av bioshock

Skrämd och skrämd, jag hade inte spelat så mycket och där jag befann mig var jag helt ensam. Hatar att vara ensam i mörka miljöer

Permalänk
Skrivet av xGreenRed:

Haha, spelade det för något år sedan ......
...

Skrivet av Theckapaz:

Vid närmare eftertanke kanske det ter sig bra att nämna några spel som faktiskt passar...

Funderat på att börja "modda" Skyrim och dess DLCs? Finns en hel uppsjö av mods på http://www.nexusmods.com/skyrim/? (håll dig borta ifrån steam workshop, fungerar inte riktigt att bara trycka på "subscribe" och förvänta sig att allt ska fungera prima (dessutom är det på Nexus där du finner guldklimparna)). Fråga gärna om du vill ha några tips överlag eller på ett antal mods, alternativt ta en titt i Skyrim mod tråden här på Sweclockers. Förlänger livet på spelet något ofattbart i mitt tycke.

Projektet Skywind:

Dold text

Annars kan jag föreslå Starcraft 2 (tänker på kampanjen främst, även om RTS spel inte intresserar dig allt för mycket så kan det vara värt att ta sig en titt) och som redan har nämnts Witcher-serien, om än själva combat-systemet är lite si och så. Håll utkik på det nya Unreal Tournament, fast än det nyligen börjat utvecklas, kan också vara en bra idé ifall du gillar (bra) FPS spel.

Personligen kan jag finna mig nöta några timmar av [URL="http://store.steampowered.com/app/219640/]Chivlary: Medieval Warfare[/URL] i veckan. Skyhög skillcap, möjligtvis aningen oslipat runt kanterna. Roligt om du gillar att banka på folk med medeltida tillhyggen och spamma voice commands. Kanske våldsamt vid första ögonkastet, men knappt så i åtanke med atmosfären som givs av spelet och de tidigare nämnda voice "commandsen". Blir mer av en lättsam upplevelse, och även här kan jag bistå med tips om det så önskas.

Två videos, ena mer seriös än den andra.

Dold text
Permalänk
Skrivet av Theckapaz:

Funderat på att börja "modda" Skyrim och dess DLCs? Finns en hel uppsjö av mods på http://www.nexusmods.com/skyrim/? (håll dig borta ifrån steam workshop, fungerar inte riktigt att bara trycka på "subscribe" och förvänta sig att allt ska fungera prima (dessutom är det på Nexus där du finner guldklimparna)). Fråga gärna om du vill ha några tips överlag eller på ett antal mods, alternativt ta en titt i Skyrim mod tråden här på Sweclockers. Förlänger livet på spelet något ofattbart i mitt tycke.

Projektet Skywind:

Annars kan jag föreslå Starcraft 2 (tänker på kampanjen främst, även om RTS spel inte intresserar dig allt för mycket så kan det vara värt att ta sig en titt) och som redan har nämnts Witcher-serien, om än själva combat-systemet är lite si och så. Håll utkik på det nya Unreal Tournament, fast än det nyligen börjat utvecklas, kan också vara en bra idé ifall du gillar (bra) FPS spel.

Personligen kan jag finna mig nöta några timmar av [URL="http://store.steampowered.com/app/219640/]Chivlary: Medieval Warfare[/URL] i veckan. Skyhög skillcap, möjligtvis aningen oslipat runt kanterna. Roligt om du gillar att banka på folk med medeltida tillhyggen och spamma voice commands. Kanske våldsamt vid första ögonkastet, men knappt så i åtanke med atmosfären som givs av spelet och de tidigare nämnda voice "commandsen". Blir mer av en lättsam upplevelse, och även här kan jag bistå med tips om det så önskas.

Två videos, ena mer seriös än den andra.

Har inte sett det där med Skywind faktiskt! Här ska det moddas, tack så mycket!
Har du någon annan kul mod som ändrar hela storylinen? Måste man ominstallera Skyrim efter man har spelat klart Skywind?
EDIT: Såg att man inte kunde ladda ner Skywind ännu... Detta gör mig mer sugen på nästa TES

Permalänk
Medlem
Skrivet av xGreenRed:

Gillar hur Fallout är, dock inte hur HUD'en ser ut. Hittar jag inget annat blir det nog det

Det är det fina med PC, du kan göra en hel del åt det

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk

Minecraft, Spintires

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av juniorjesper:

Minecraft, Spintires

Nästan värt att köpa Spintires bara för den coola trailern med dubstep!

Permalänk
Medlem

"Wolfenstein: The new order" skulle jag rekommendera. Väldigt underhållande att spela!

Permalänk
Medlem

Kom och testa Planetside 2. MMOFPS och de häftigaste multiplayershootern man kan uppleva. Gratis och många bra uppdateringar pågång.

Spelar på Woodman server.

www.planetside2.com

Permalänk
Skrivet av brittaan:

"Wolfenstein: The new order" skulle jag rekommendera. Väldigt underhållande att spela!

Såg bra ut på trailern, men skjuter man bara i stort sett?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xGreenRed:

Såg bra ut på trailern, men skjuter man bara i stort sett?

Ja asså det är ett klassiskt FPS-spel, men du kan välja lite vilken spelstil, Rambo eller stealth, du vill ha samt att storyn är sjukt bra (enligt mig).

Permalänk
Skrivet av brittaan:

Ja asså det är ett klassiskt FPS-spel, men du kan välja lite vilken spelstil, Rambo eller stealth, du vill ha samt att storyn är sjukt bra (enligt mig).

Jo, detta spelet verkar passa mig bäst hittills. Jag gillar dock inte stilen med att det är så grovt våld, jag är lite mer av den snällare typen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Haha du verkar vara ungefär lika lättskrämd av spel som mig . Att skjuta ihjäl folk i FPS är inga problem, inte heller att se på läskiga filmer. Men när det kommer till att vara själv i spel så blir jag rädd på riktigt :/ . Men mitt tips är Minecraft. Har själv spelat det i 3 år typ dygnet runt periodvis och spelar det fortfarande . Annars TF2? Eller Civilization V, underbart spel.

Edit: kom på ett till, Titanfall. Du kan testa det gratis i 48 timmar nu också.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xGreenRed:

Jo, detta spelet verkar passa mig bäst hittills. Jag gillar dock inte stilen med att det är så grovt våld, jag är lite mer av den snällare typen

Skickades från m.sweclockers.com

Haha jag tror du har valt lite fel "plattform" att spela på om du inte är mycket för våld i spel Tror inte det finns värst många snälla spel till PC där utvecklare lagt tid på story och motor som inte är Motorsport- och Skate-spel.

Permalänk
Skrivet av MakeCoke:

Haha du verkar vara ungefär lika lättskrämd av spel som mig . Att skjuta ihjäl folk i FPS är inga problem, inte heller att se på läskiga filmer. Men när det kommer till att vara själv i spel så blir jag rädd på riktigt :/ . Men mitt tips är Minecraft. Har själv spelat det i 3 år typ dygnet runt periodvis och spelar det fortfarande . Annars TF2? Eller Civilization V, underbart spel.

Edit: kom på ett till, Titanfall. Du kan testa det gratis i 48 timmar nu också.

Har börjat spela lite minecraft igen, det är ganska kul
Men har börjat spela The *nånting* Parable, det är ganska kul

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Borderlands 2
Civilization V

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

Mass Effect 1-3 borde du lira igenom!

Nya Tomb Raider spelet finns på steam rean nu riktigt billigt resten av dagen. Det slog jag till på igår, verkar riktigt nice.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
  • Far Cry 3: Blood Dragon

  • Tomb Raider, det från 2013

  • Portal 1 och 2

  • Batman Arkham serien

  • Wolfenstein The New Order som nån över skrev, tyckte också att det hade en riktigt bra story (förvånansvärt nog).

  • South Park: The Stick of Truth, funkar bäst om du är ett South Park fan.

  • Rayman Legends om du gillar 2D plattforms spel. Det går att rösta på i community's choice på steam just nu. Det kommer att ha 75% rea och kosta €7,5 om det vinner röstningen som slutar om 25 minuter.

Om du tycker Infinite är lite för läskigt så lär du hålla dig borta från det första Bioshock iaf. Dock så borde du spela det innan DLCs för Infinite om det är något du kan tänka dig när du är klar med main-spelet.