köpa reparations skärm till mobil, var?

Permalänk

köpa reparations skärm till mobil, var?

Hej jag undrar ifall någon vet var man kan köpa delar så som skörm till tex en mobil med sprucken skärm, finns det någon sida med bra utbud och många olika modeller?

Har s3 btw

Permalänk

Aliexpress har allt!

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Medlem

ebay.com finns allt där. Sök bara på Galaxy S3 screen

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Permalänk

Oj det var väldogt dyrt, jag hade tönkt om det fanns något betydligt billigare, skärmen fungerar som den ska, det är bara en spricka i glset så tänkte ifall det finns någon variant där man bara byter ut gorilla glass och kommer billigt undan, eller behövs digitalizer och hela köret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dontmakeme:

Oj det var väldogt dyrt, jag hade tönkt om det fanns något betydligt billigare, skärmen fungerar som den ska, det är bara en spricka i glset så tänkte ifall det finns någon variant där man bara byter ut gorilla glass och kommer billigt undan, eller behövs digitalizer och hela köret?

http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&LH_BIN=1&_n... Behöver bara köpa glaset om det bara är glaset som är trasigt

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Skrivet av NisseG91:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&LH_BIN=1&_n... Behöver bara köpa glaset om det bara är glaset som är trasigt

Tack var precis något sådant jag behövde :-). Billigt och bra
Vet du om det verkligen krävs special verktyg för att byta glaset eller ifall man kan omprovisera med andra skruvmejslar eller tandpetare eller plektrum ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dontmakeme:

Tack var precis något sådant jag behövde :-). Billigt och bra
Vet du om det verkligen krävs special verktyg för att byta glaset eller ifall man kan omprovisera med andra skruvmejslar eller tandpetare eller plektrum ?

Om du inte har bytt på en galaxy förut så kan det vara lite knepigt. Googla/youtuba på hur man gör innan du bestämmer dig för att försöka själv, då det kan vara lite knepigt som sagt

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dontmakeme:

Tack var precis något sådant jag behövde :-). Billigt och bra
Vet du om det verkligen krävs special verktyg för att byta glaset eller ifall man kan omprovisera med andra skruvmejslar eller tandpetare eller plektrum ?

IR-termometer och varmluftspistol är bra att ha, för du måste värma glaset till lagom temperatur så limmet släpper från displayen, utan att det blir så varmt att komponenterna tar skada. Sen kan du glömma att limma tillbaks det igen...det blir sällan bra, så man får nöja sig med dubbelhäftande tejp i kanterna.

Det är inte värt besväret. Att byta hela frontmodulen är busenkelt. Spar dig bekymmer och ge dig inte på glaset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av NisseG91:

Om du inte har bytt på en galaxy förut så kan det vara lite knepigt. Googla/youtuba på hur man gör innan du bestämmer dig för att försöka själv, då det kan vara lite knepigt som sagt

Har plockat isär många laptops, datorer, konsoller osv så ifall nivån inte är super mycker svårare ska det gå bra, undrade mer om det verkligen behövs något specialverktig som man måste ha för att få upp och det inte alls går att improvisera?

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

IR-termometer och varmluftspistol är bra att ha, för du måste värma glaset till lagom temperatur så limmet släpper från displayen, utan att det blir så varmt att komponenterna tar skada. Sen kan du glömma att limma tillbaks det igen...det blir sällan bra, så man får nöja sig med dubbelhäftande tejp i kanterna.

Det är inte värt besväret. Att byta hela frontmodulen är busenkelt. Spar dig bekymmer och ge dig inte på glaset.

Skickades från m.sweclockers.com

Frontmodul, ingår digitalizer i det för det paketet kostar väldigt mycket. Jag behöver bara glaset, och frontcover antar jag. Såg på ebay för ca 15 kr. Är det en sådan du menar, för en sådan tänkte jag, tönkte inte slita bort bara glaset utan plasten som glser sitter fast i runtom också.

Mvh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dontmakeme:

Frontmodul, ingår digitalizer i det för det paketet kostar väldigt mycket. Jag behöver bara glaset, och frontcover antar jag. Såg på ebay för ca 15 kr. Är det en sådan du menar, för en sådan tänkte jag, tönkte inte slita bort bara glaset utan plasten som glser sitter fast i runtom också.

Mvh

Det är i princip halva telefonen som är i ett stycke. Glas, ram, knappar, digitizer. Kostar ungefär 1500:- att få bytt av företag som jobbar med det...några hundralappar mindre att köpa själv.

Glaset sitter limmat på digitizern...lim under hela glaset, inte bara i kanterna. Så man måste värma det till rätt temperatur för att det ska släppa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

Det är i princip halva telefonen som är i ett stycke. Glas, ram, knappar, digitizer. Kostar ungefär 1500:- att få bytt av företag som jobbar med det...några hundralappar mindre att köpa själv.

Glaset sitter limmat på digitizern...lim under hela glaset, inte bara i kanterna. Så man måste värma det till rätt temperatur för att det ska släppa.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha nu förstår jag, jp det låter som ett större projekt ön jag trodde, så bökigt att de limmat själva glaset också. Då kanske det är lika bra att bara låta sprickan jag har vara

Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Det är i princip halva telefonen som är i ett stycke. Glas, ram, knappar, digitizer. Kostar ungefär 1500:- att få bytt av företag som jobbar med det...några hundralappar mindre att köpa själv.

Glaset sitter limmat på digitizern...lim under hela glaset, inte bara i kanterna. Så man måste värma det till rätt temperatur för att det ska släppa.

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar som att han bor i sollentuna så om han tar sig till kista så kostar det 1300kr inkl.moms.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

IR-termometer och varmluftspistol är bra att ha, för du måste värma glaset till lagom temperatur så limmet släpper från displayen, utan att det blir så varmt att komponenterna tar skada. Sen kan du glömma att limma tillbaks det igen...det blir sällan bra, så man får nöja sig med dubbelhäftande tejp i kanterna.

Det är inte värt besväret. Att byta hela frontmodulen är busenkelt. Spar dig bekymmer och ge dig inte på glaset.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du någon bra dubbelhäftande tejp att rekommendera som håller väldigt bra? Eller liknande man kan använda?

Permalänk
Medlem

Ska du köra med dubbelhäftande tejp så ska den vara väldigt tunn i all fall

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Det finns en bra guide på ifixit.com -https://www.ifixit.com/Guide/Samsung+Galaxy+S+III+Broken+Front+Glass+Replacement/14856

Meeen, jag hade nog låtit sprickan vara. Risken finns att man sjabblar till det och så ser det hela värre ut än innan.