Permalänk
Medlem

Soppan fortsätter..

Kristofer: Dessvärre har det blivit ett fel gällande din order. När två stycken kunder lägger en beställning samtidigt på det sista exemplaret av en produkt står varan som tillgänglig i vårt lagersaldo. När produkten sedan ska plockas på vårt lager finns den tyvärr inte på lagerhyllan.

Dessvärre har någon annan köpt "Net WLAN Mini PCI-Express INTEL" bara ett fåtal sekunder innan dig.
På grund av att produkten inte fanns i lager har de resterande produkterna makulerats av vårt system.

Vi ber om ursäkt att du inte har blivit informerad om detta. I det fall du fortfarande önskar de tre andra produkterna får du vänligen lägga en ny beställning som vanligt på vår hemsida igen.

Vi vill gärna kompensera dig för det inträffade med en rabattkod på 50 kronor som du kan använda på den nya beställningen: xxxxxx

Jag kommer ångra köpet och istället lägga beställning hos Inet, detta är ett skämt rent ut sagt.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Lite skillnad med handlare som vet vad de gör . Lade kl 15 en beställning på samma komponenter hos Inet, kl 16:50 fick jag besked om att sakerna var på väg..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Till slut kom mitt grafikkort, woop woop.
Men nu har jag en till fråga. Det skulle ingå två spelkoder. Var hittar jag egentligen dem? De har inte kommit med mail i alla fall. Kommer de när fakturan är markerad som betald?

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem

Hej jag undrar hur det kommer sig att ni som en såpass stor aktör på den svenska marknaden inte följer pul vilket ni ju även idag har blivit stämda för.
Ni har bevisligen bla sålt hela eran kunddatabas inkl vad folk har beställt till andra företag vilket strider mot pul

http://www.svt.se/nyheter/ekonomi/natbutiker-anmals-for-brott...

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Cdon.com

Vi har varit i kontakt med Sveriges konsumenter och bett om ett klargörande kring hur de anser att CDON.com brister. Vi har också varit i kontakt med Datainspektionen som inte har mottagit någon anmälan mot CDON.com. Därför finns det inte mer att säga just nu. Självklart ska vi leva upp till de regler och lagar som finns, och vår bild är att CDON.com gör det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför bara leva upp till regler & lagar istället för att hålla en god marginal istället?
Som tex att inte sälja kundernas uppgifter överhuvudtaget oavsett om dom gett godkännande heller ej!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av Elyxiator:

Hej jag undrar hur det kommer sig att ni som en såpass stor aktör på den svenska marknaden inte följer pul vilket ni ju även idag har blivit stämda för.
Ni har bevisligen bla sålt hela eran kunddatabas inkl vad folk har beställt till andra företag vilket strider mot pul

http://www.svt.se/nyheter/ekonomi/natbutiker-anmals-for-brott...

"Dessutom menar organisationen att uppgifterna i flera fall förmedlas vidare till andra företag och det är svårt för konsumenterna att få sina uppgifter avregistrerade."

Organisationen Sveriges Konsumenter påstår att det så gjorts i flera fall, dvs några av de 5 nätbutiker de anmält har gett ut sina kunduppgifter till något annat företag. Hur får du det till att just CDON har sålt sin databas? Bevisligen dessutom?

Absolut intressant artikel dock!

Permalänk
Medlem

Jag vill bara uppmärksamma att ni har felaktiga bilder på Intels 530 SSD serie.

Såhär är era bilder:

Dold text

Såhär ser dom ut:

Dold text

Länk till SSD:

Det är lätt hänt och jag tänkte att ni kanske ville bli informerade om saken.
Trevlig helg!

Permalänk
Medlem

Kommer ni ta in Roccat Kone pure military? http://www.roccat.org/Products/Gaming-Mice/ROCCAT-Kone-Pure-M...
Isåfall när väntas denna komma in.

Permalänk
Keeper of Traditions

Har frågat förut, men inte fått något svar. Kommer ni ta in Silverstones chassi Sugo SG10?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1907972

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Jag undrar om ni kommer ta in Samsung Galaxy S5 mini och köra samma slags kampanj som ni gjorde för dess storebror S5an vid releasen?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2718122

Och en sak till, kan ni inte pris pressa nVidia GeForce 3D Vision 2 Wireless Kit på prisjakt?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1019643

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

I söndags var första gången jag beställde något från er. Och det blir nog den sista gången jag någonsin beställer där igen.

I måndags kom statusen "Mottagen av lagret".
Beskrivningen följer för den statusen är:
"Mottagen av lagret
Din order plockas, packas och förbereds för leverans och kommer att skickas inom kort."

Än idag, Torsdag, har varan inte skickats och jag var precis i kontakt med er support via chatt.
Frågade varför den inte skickats, och svaret blev "Beklagar förseningen".
Frågade hur det kan ta över 4 dagar att skicka ett enda paket eftersom det fanns i lager, och frågade även om det går att skynda på på något sätt.

Svaret blev nej. Tydligen har CDON.com ingen som helst kontakt med sitt lager och kan inte se till att ett paket kommer iväg från lagret efter 4 dagar.
Värdelös service/support och ännu sämre leveranstid. 4 dagar att få iväg ett enda paket till fraktbolag är VÄRDELÖST. Nästa gång kommer jag välja ett företag som har bättre leveranstider och som kollat upp ordet "service".

Permalänk

Hej

Vart har era 4790k processorer lämnat? Alla andra återförsäljare har haft dem i ~en vecka nu...

Mvh

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Medlem

håller helt med föregående var är era 4790K ???
alla andra ha snart haft dem 2 veckor,
mailade er kundservice om när de kommer i lager och fick svaret att ni har ingen aning .... = SVAAGT !!!
gjorde själv misstaget att jag förhandsbokade en 4790K från er för jättelänge sen, för att vara säker på att jag skulle få en direkt de kom ut, med facit i hand kunde jag nog ha struntat i det, för nästa vecka finns de ju i varje snabbköp överallt, när de redan varit ute i två veckor!!
till och med den lokala datakillen där jag bor hade en i hyllan när jag gick förbi denhär veckan, dessutom billigare än er..............gissa om jag tänker förhandsboka fler grejor från er.........

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K / CPU-cooler: Corsair hydro H100i / PSU: Corsair AX860 / MB: Asus Z97-Deluxe / RAM: Corsair Dominator Platinum 1866 MHz 16 GB [White led] / GPU: MSI GTX 780 OC edition [Twin frozr Gaming] / Case: Corsair Obsidian 750d / BD-rom: Asus BW-16D1HT Blu-Ray Rewriter / SSD: Samsung 840evo 120 GB [os-disk] + 840evo 250 GB / HDD: WD red 4 TB & WD black 500 GB / Cables/fans: nzxt sleeved black & Corsair SP White led

Permalänk
Medlem

Hej Cdon!

Hade ni kunnat tänka er prismatcha mot netonnet till 1833:- eller kanske till och med ner till 1790 på Dell 2414H skärmen ni har i erat sortiment. Köper hellre hos er eftersom jag alltid fått bra support från er.

Länk till skärmen

// Eldidy

Permalänk
Medlem

Har CDON slutat svara i tråden eller har de semester?

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

Grattis cdoff ni har lyckats igen!

Har ännu inte fått min 4790K men däremot dök det upp en faktura med priset ni hade för snart 2 månader sen när man kunde förhandsboka!
Vilket är betydligt mycket mer än dagens pris!
Min status hos er har inte ens förändrats att ni skulle ha packat eller postat något, kan bara säga att ni tycks överträffa er själva varje dag nuförtiden.

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K / CPU-cooler: Corsair hydro H100i / PSU: Corsair AX860 / MB: Asus Z97-Deluxe / RAM: Corsair Dominator Platinum 1866 MHz 16 GB [White led] / GPU: MSI GTX 780 OC edition [Twin frozr Gaming] / Case: Corsair Obsidian 750d / BD-rom: Asus BW-16D1HT Blu-Ray Rewriter / SSD: Samsung 840evo 120 GB [os-disk] + 840evo 250 GB / HDD: WD red 4 TB & WD black 500 GB / Cables/fans: nzxt sleeved black & Corsair SP White led

Permalänk
Skrivet av DW79:

Har ännu inte fått min 4790K men däremot dök det upp en faktura med priset ni hade för snart 2 månader sen när man kunde förhandsboka!
Vilket är betydligt mycket mer än dagens pris!
Min status hos er har inte ens förändrats att ni skulle ha packat eller postat något, kan bara säga att ni tycks överträffa er själva varje dag nuförtiden.

Jag gav upp för snart en vecka sedan och avbokade alltihop från cdoff. Beställde från ett lokalt bolag istället och skall hämta min 4790k idag. Hoppas dock du får priset korrigerat!

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxxie:

I söndags var första gången jag beställde något från er. Och det blir nog den sista gången jag någonsin beställer där igen.

I måndags kom statusen "Mottagen av lagret".
Beskrivningen följer för den statusen är:
"Mottagen av lagret
Din order plockas, packas och förbereds för leverans och kommer att skickas inom kort."

Än idag, Torsdag, har varan inte skickats och jag var precis i kontakt med er support via chatt.
Frågade varför den inte skickats, och svaret blev "Beklagar förseningen".
Frågade hur det kan ta över 4 dagar att skicka ett enda paket eftersom det fanns i lager, och frågade även om det går att skynda på på något sätt.

Svaret blev nej. Tydligen har CDON.com ingen som helst kontakt med sitt lager och kan inte se till att ett paket kommer iväg från lagret efter 4 dagar.
Värdelös service/support och ännu sämre leveranstid. 4 dagar att få iväg ett enda paket till fraktbolag är VÄRDELÖST. Nästa gång kommer jag välja ett företag som har bättre leveranstider och som kollat upp ordet "service".

Uppföljning: Efter en veckas försening kontaktade jag cdon och sa att jag ville ta bort ordern. Vill inte ha med skitföretaget att göra mer. Supporten sa att han skapade ett ärende för att ta bort hela ordern och inte skicka den. Nu, ännu en vecka senare (2 veckor sen beställning) har idioterna skickat varan och skrev i ärendet "så, nu är varan skickat med kolli [siffror]. Vi beklagar förseningen".

Kommer bara returnera varan direkt. Tänk om något inom garantin händer. I helvete heller att jag ska ha mer med det företaget att göra. Skitföretag med ett pack idioter som jobbar där. Pinsamt dåliga.

Permalänk
Medlem

Är det samma personer som jobbar på

CDon
-Lekmer
-Nelly
-tretti.se

Eller hur avgränsade är dessa företag som är inom samma koncern?

Jag förstår inte riktigt för när produkten är tex rabatterad på tretti så är den det på cdon med. Medan cdon har inte riktigt alla produkter som tretti har. Samma gäller leksaker.

Permalänk
Medlem

Jag blir alltid förbryllad när jag kollar igenom den här tråden. Jag handlar hos CDON flera gånger i månaden och mina produkter anländer alltid inom 2 dagar och då bor jag en bra bit uppe i norrland. Smått ofattbart hur kundupplevelserna kan vara så olika!

Permalänk
Medlem

uppdatering

Skrivet av DW79:

Har ännu inte fått min 4790K men däremot dök det upp en faktura med priset ni hade för snart 2 månader sen när man kunde förhandsboka!
Vilket är betydligt mycket mer än dagens pris!
Min status hos er har inte ens förändrats att ni skulle ha packat eller postat något, kan bara säga att ni tycks överträffa er själva varje dag nuförtiden.

Får äntligen min 4790K idag, fick meddelande om att den kom till postkontoret igår, det blir alltså en vecka efter fakturan kom!
Har även fått svar från kundtjänsten och jag får produkten till nuvarande butikspris (över 300 kr billigare), får dock ingen ny faktura för det gick tydligen inte utan jag skall ändra priset på min nuvarande då jag betalar den till Klarna.
Kan ge mig fasen på att det kommer ett kravbrev på resterande belopp som då lämnat obetalt! Men det får bli en annan historia.

Kan bara säga att det dröjer läääänge igen före jag handlar nåt från cdoff klantarna!

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K / CPU-cooler: Corsair hydro H100i / PSU: Corsair AX860 / MB: Asus Z97-Deluxe / RAM: Corsair Dominator Platinum 1866 MHz 16 GB [White led] / GPU: MSI GTX 780 OC edition [Twin frozr Gaming] / Case: Corsair Obsidian 750d / BD-rom: Asus BW-16D1HT Blu-Ray Rewriter / SSD: Samsung 840evo 120 GB [os-disk] + 840evo 250 GB / HDD: WD red 4 TB & WD black 500 GB / Cables/fans: nzxt sleeved black & Corsair SP White led

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att ni är så mycket dyrare än konkurrenter när det gäller Synology NAS:ar? Som exempel så pekar jag på den nyligen lanserade DS415play som jag kommer köpa.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2723685
Ert pris: 4949:-
Konkurrents pris: 4211:-

Lite väl saftig skillnad kan tyckas. Eller är det så att Skandinavien har strafftaxa på Synology? Mest fundersam, då ni inte ligger 'helt off' om man jämför med rena 'Svenska' försäljare. I Europa hittar man den för runt 430€ vilket bör motsvara ca 4100kr. Så ber om ursäkt för mitt svammel, men varför är ni så mycket dyrare?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Tänk på att om den aktuella EU butiken du tittar på säljer varor för mer än en viss summa (1-200 000kr nånstans) så behöver dom betala svenska momsen (som du säkert vet är den högsta inom EU).
Därmed kommer ju priset att öka en del.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mervärdesskatt#EU

OM butiken ej gör detta så får du varan till det landets moms och det är då företaget som har gjort fel och får stå till svars för det felet.
Dvs kunden kan aldrig krävas på den summan av tullen dock kan ju företaget kräva pengarna i efterhand av kunden.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Tänk på att om den aktuella EU butiken du tittar på säljer varor för mer än en viss summa (1-200 000kr nånstans) så behöver dom betala svenska momsen (som du säkert vet är den högsta inom EU).
Därmed kommer ju priset att öka en del.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mervärdesskatt#EU

OM butiken ej gör detta så får du varan till det landets moms och det är då företaget som har gjort fel och får stå till svars för det felet.
Dvs kunden kan aldrig krävas på den summan av tullen dock kan ju företaget kräva pengarna i efterhand av kunden.

Tackar för svaret, men butiken har 25% i moms, precis som i Sverige. Tänker just nu självklart på http://se.wesellcd.dk/index.php?ref=affiliate|prisj12&ref=2N0...
3368.8*1.25=4211. Väldigt god tanke dock, som man lätt kan missa.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

Varför har cdon.se och cdon.fi olika kampanjer/reor?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxxie:

Uppföljning: Efter en veckas försening kontaktade jag cdon och sa att jag ville ta bort ordern. Vill inte ha med skitföretaget att göra mer. Supporten sa att han skapade ett ärende för att ta bort hela ordern och inte skicka den. Nu, ännu en vecka senare (2 veckor sen beställning) har idioterna skickat varan och skrev i ärendet "så, nu är varan skickat med kolli [siffror]. Vi beklagar förseningen".

Kommer bara returnera varan direkt. Tänk om något inom garantin händer. I helvete heller att jag ska ha mer med det företaget att göra. Skitföretag med ett pack idioter som jobbar där. Pinsamt dåliga.

Ca en månad efter helvetet börjat kan jag uppdatera igen. Efter att CDON låtit paketet sitta på posten i 2 veckor, och nu en vecka efter dom sa "retur görs om 1-2 dagar" är det fortfarande inte gjort retur på varan. Faktura ska nu betalas men jag kommer vägra. Skickade tillbaka varan för 3 veckor sedan och har fortfarande inte fått retur gjord. Varning till er alla.

HANDLA INTE PÅ CDON. Jävla skitföretag.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Bjebbosten:

Varför har cdon.se och cdon.fi olika kampanjer/reor?

Detta vill jag också veta...

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset