Permalänk
Medlem

Betal-MMO:s

Jag letar efter ett (eller flera) betal-MMO:s som kan vara roliga att spela.

Jag har inte så stor erfarenhet av fler spel än LOTRO som jag spelat i 6-7 år men har nu tröttnat på F2P och ingame stores som bara gör spelet lättare och lättare. Dessutom så tar det lång tid innan nya expansioner släpps vilket gör att jag spelat allt mindre det senaste året.

Det jag letar efter ska ha mycket bra grafik, vara i 3rd person, PVE, möjliga att spela solo såväl som att tillfälligt hoppa in i fellowships.
Clans/Guilds/Kinships är om inte ett måste men det vore bra om sånt finns.

Miljön spelar inte så stor roll men jag föredrar någon typ av "medeltida" variant som spelas av folk med "tålamod" med nybörjare då jag tröttnat på alla omogna kommentarer som kastas ut i chattarna.

I övrigt skulle jag uppskatta om det inte bara handlar om att ta "död på den lede fi" utan också lite utforskande och liknande - om det nu är möjligt.

Kostnaden har ingen betydelse då jag gärna betalar en slant för ett bra spel.

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 14 tror jag är mycket pve, möjligt att spela solo osv. Har dock själv inte spelat de sedan första releasen men sedan gjorde dom om hela spelet så vet inte hur det är nu.

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

Inget som utspelas i medeltiden, men Wildstar verkar riktigt fräckt. Har inte kommit så långt själv (lvl 16), men det verkar finnas helt sjukt mycket att göra. Look it up!

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av discodns:

Inget som utspelas i medeltiden, men Wildstar verkar riktigt fräckt. Har inte kommit så långt själv (lvl 16), men det verkar finnas helt sjukt mycket att göra. Look it up!

Körde både beta och vanligt Wildstar... Gillade det inte. Inga röda trådar i questning. Questesn skickar dig vidare när du inte är klar i ett område. Quest trackern är värdelös. nej Wildstar passade inte mig iaf. grymt rörigt. Kan liksom ha 5 halvklara quest åt ett håll och 5 åt ett annat håll. och sedan ett som säger att jag ska ta mig till en ny stad.. usch.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Körde både beta och vanligt Wildstar... Gillade det inte. Inga röda trådar i questning. Questesn skickar dig vidare när du inte är klar i ett område. Quest trackern är värdelös. nej Wildstar passade inte mig iaf. grymt rörigt. Kan liksom ha 5 halvklara quest åt ett håll och 5 åt ett annat håll. och sedan ett som säger att jag ska ta mig till en ny stad.. usch.

Jo, det stämmer ju att man kan snurra vidare till nästa ställe innan man klarat av alla quests i en zone, har också lyckats med detta. Däremot kan jag tycka att ett spel där man är låst till en zon tills allt är klart är helt värdelöst (alltså verkligen värdelöst, inte en krona ska det ha). Jag har också märkt att det är lite rörigt, men jag har kommit fram till att det är för att det är nytt för mig och alltså inget fel på själva spelet. Nu tittar jag i min questlog innan jag rusar iväg alltför långt.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem

Har du kollat något på Guild Wars 2? Du betalar för spelet en gång men ingen månadskostnad. Dom kommer ut med nytt content väldigt ofta. Tror dom har lite över 2 miljoner aktiva spelare just nu.

Permalänk

P2P MMOGs är i minoritet nu för tiden och av de större titlarna är det bara ESO, FFXIV, Wildstar och WoW som kör med subscribtions.

Med tanke på dina preferenser, föreslår jag att du provar Final Fantasy XIV.

P.S.
Om du skulle kunna tänka dig ett B2P MMO, rekommenderar jag The Secret World varmt.

Permalänk
Medlem

EVE - Online?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd

Elder scrolls online är precis vad du söker. Din beskrivning passar in perfekt.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

kan rekomendera ff14, brukar gå att hitta för ca 150kr så skulle du inte gilla det så har du inte plöjjt ner alltför mycket pengar.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

EVE - Online?

Hur får du eve till medeltiden?

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Hur får du eve till medeltiden?

Var ingen kriterie utan något TS föredrar. Allt annat stämmer EVE in på. Sen kan man tycka att Minmatar är lite medeltida aktigt.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Oj vad många det finns - har letat efter något då och då som jag kan börja spela efter sommarens husrenovering.

Det mesta som ni kommit upp med ska provas.

Jag tror jag börjar med The Secret World, Elders Scrolls och EVE-online (visserligen inte med det stuk jag efterlyste men jag är inte bunden till bara "medeltiden").

FFIVX glömde jag bort att skriva om men frun spelar det och jag har väl inte fastnat för det även om jag inte provspelat det.

Tack så mycket alla ni som engagerat er i mitt lilla problem.

Bengt i Borlänge

Permalänk
Medlem

Planet Arkadia, del i Entropia universe visst inte medeltida men tror det kvalificerar in pa allt annat du namnde, kolla min sig
eller skicka ett pm om du undrar over nagot da det ar lite "annorlunda" an traditionella spel

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Hur får du eve till medeltiden?

Man kan ju låttsas att det utspelar sig i rymden, fast på Jorden så kanske det är under medeltiden? Så eve utspelar sig visst under medeltiden

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

Wildstar all the way. Som vanligt i dessa typ av spel blir det bättre med addons.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|