Köpa windows 8 cd nyckel billigt.

Permalänk
Medlem

Köpa windows 8 cd nyckel billigt.

Hallå!

Lösning
Ladda ner laglig kopia av windows 7 från valfri sida, under installationen så skippa helt enkelt att skriva in cd key.
När du installerat windows 7 utan cd key så gå bara till microsoft hemsida och köp uppgraderingen till windows 8 för 279:-
Busenkelt.

Permalänk
Skrivet av thexps:

Ladda ner laglig kopia av windows 7 från valfri sida

har du nån länk ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Är inte detta snarare en exploit....?

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med den nerladdade versionen, är det en uppgraderingsskiva eller en fullständig skiva?
Orkar inte hålla på och köra w7->w8 varje gång jag installerar om datorn men 280 kr kan jag stödja MS med det känns rimligt.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Skrivet av PierreB:

Hur funkar det med den nerladdade versionen, är det en uppgraderingsskiva eller en fullständig skiva?
Orkar inte hålla på och köra w7->w8 varje gång jag installerar om datorn men 280 kr kan jag stödja MS med det känns rimligt.

Enligt tidigare så är skivan fullständig men du får inte aktivera. Du kan dock uppdatera win 8 med win 8 och sedan aktivera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Enligt tidigare så är skivan fullständig men du får inte aktivera. Du kan dock uppdatera win 8 med win 8 och sedan aktivera.

this!
funkar utmärkt!
(tack Emil för tippset i FrePanel)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Enligt tidigare så är skivan fullständig men du får inte aktivera. Du kan dock uppdatera win 8 med win 8 och sedan aktivera.

Kan du förklara hur man gör?? När jag försöker så ffår jag fram "det går inte att uppgradera i deitt område" eller nåt

Visa signatur

Fractal Design R4 | Corsair ax 860 | ASUS z390 | Intel i7 9700k | Noctua NH-D14 | 16GB Corsair Vengence 3000mhz | Msi 2080|Win 11

Permalänk

Jag uppgraderade min laptop (Vista Ultimate) genom att gå till deras sida, köra programmet Uppgraderingsassistenten, som kollade igenom datorn etc, och sedan lämnade en rekomendation vilken version som passade mig... Det blev ju då en Win 8 Pro version för min del. Man skriver in sitt info för betalning i programmet, och programmet ger dig en nyckel och tankar ned installationsfilerna. Efter det så kunde man välja i programmet om man ville installera från Windows, eller skapa en installations fil (iso)...Har för mig att det fanns något alternativ för att skapa ett medium med ett USB minne. Jag valde dock ISO, och brände sedan skivan. Startade om datorn med skivan som boot och allt var som alla andra installationer. Man fick ange nyckeln under installationen och voila...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en helt clean install med en såndär 279kr install.

http://www.guidingtech.com/16405/probable-fix-activating-wind...

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PierreB:

Hur funkar det med den nerladdade versionen, är det en uppgraderingsskiva eller en fullständig skiva?
Orkar inte hålla på och köra w7->w8 varje gång jag installerar om datorn men 280 kr kan jag stödja MS med det känns rimligt.

Det är en uppgraderingsskiva som är en fullständig Win8 skiva. Är det svar nog? Dvs Filerna på disken innehåller allt som behövs för att installera en komplett win8. Men de är inte samma rent binärt som filerna på en Win 8 Pro OEM skiva. För det medföljer program för uppgradera också på upg skivan. Det behöver ju ej Win 8 OEM göra. Svar nog?

Permalänk

Gammla nyheter det har jag skrivit om förut. Men blev då påhoppad av en som sa att så får man inte göra.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Hallå!

Lösning
Ladda ner laglig kopia av windows 7 från valfri sida, under installationen så skippa helt enkelt att skriva in cd key.
När du installerat windows 7 utan cd key så gå bara till microsoft hemsida och köp uppgraderingen till windows 8 för 279:-
Busenkelt.

Fungerar detta fortfarande?

Permalänk
Medlem

tror inte det. men köp på http://g2a.com, kostar typ 200kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

tror inte det. men köp på http://g2a.com, kostar typ 200kr

Oj, det var väldigt billigt jämfört med 800-900kr.

Sidan grönad?

Man får nyckeln i mailen eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fulbygge:

Oj, det var väldigt billigt jämfört med 800-900kr.

Sidan grönad?

Man får nyckeln i mailen eller?

Sidan är grön, och flera har köpt nycklar som fungerar bra. Osäker då jag inte köpt just en Windows 8(.1)-nyckel där själv, men jag tror det var så att du installerar Windows 8(.1), sen får dom gå in via fjärrstyrning tror jag och aktivera den åt dig. Antagligen så dom ser att allt fungerar som det ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fulbygge:

Oj, det var väldigt billigt jämfört med 800-900kr.

Sidan grönad?

Man får nyckeln i mailen eller?

Nope, de har lite skumma grejer för sig:
http://www.reddit.com/r/Games/comments/25qf25/devolver_digita...

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Läste lite där och tanken om att "om någonting är för bra".... Poppade upp rätt instinktivt.

Permalänk
Medlem

Vad sägs om denna då? http://www.reddit.com/r/softwareswap/comments/28a8zx/h_window...

$9 för en W8 som sedan kan uppgraderas till 8.1 via Store, för bra för att vara sant? Säljaren påstår att nycklarna är legit, hur kan han ha så många?

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av fulbygge:

Läste lite där och tanken om att "om någonting är för bra".... Poppade upp rätt instinktivt.

Ja, det är inte bra att stödja den typen av verksamhet. Bättre att lägga lite extra och få riktiga nycklar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Vad sägs om denna då? http://www.reddit.com/r/softwareswap/comments/28a8zx/h_window...

$9 för en W8 som sedan kan uppgraderas till 8.1 via Store, för bra för att vara sant? Säljaren påstår att nycklarna är legit, hur kan han ha så många?

"They are legit keys from the MSDN microsoft program"
http://www.reddit.com/r/softwareswap/comments/27bw5n/h_window...

Nycklarna i sig är väl lagliga, hans försäljning av dem är det inte. Så inte rekommenderat det heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

"They are legit keys from the MSDN microsoft program"
http://www.reddit.com/r/softwareswap/comments/27bw5n/h_window...

Nycklarna i sig är väl lagliga, hans försäljning av dem är det inte. Så inte rekommenderat det heller.

Ah okej... Dock verkar han ju ha extremt många... MSDN delas ut 5(?) per person? Dessutom kan ju problem uppstå, läste en tråd där den länken kom ifrån om några som hade fått sina licenser avaktiverade av Microsoft själva.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Ah okej... Dock verkar han ju ha extremt många... MSDN delas ut 5(?) per person? Dessutom kan ju problem uppstå, läste en tråd där den länken kom ifrån om några som hade fått sina licenser avaktiverade av Microsoft själva.

Han kanske har ansvaret för MSDN på hans jobb så han kan köpa några extra konton utan att det märks. Ja, MS har nog koll på nycklarna som ges ut via MSDN och de nycklarna stängs av efter ett tag om de upptäcker något annorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Han kanske har ansvaret för MSDN på hans jobb så han kan köpa några extra konton utan att det märks. Ja, MS har nog koll på nycklarna som ges ut via MSDN och de nycklarna stängs av efter ett tag om de upptäcker något annorlunda.

Ja det kanske han har.

Med andra ord så är det inte värt risken att köpa en nyckel därifrån... Synd eftersom det är fan nästan gratis...

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av fulbygge:

Fungerar detta fortfarande?

Nej det tror jag inte, det var en kampanj Microsoft körde vid lansering.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bumpar med en fråga, den här på g2a som tagits upp förut i tråden, kan man installera operativsystemet på svenska, eller är det bara språken som står på sidan?

På bilden står det "Any language", men till höger där så finns bara massa andra språk.

Vad gäller?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Bumpar med en fråga, den här på g2a som tagits upp förut i tråden, kan man installera operativsystemet på svenska, eller är det bara språken som står på sidan?

På bilden står det "Any language", men till höger där så finns bara massa andra språk.

Vad gäller?

Tänk på att oftast är såna där billiga nycklar från MSDN konton och de kommer med tiden antagligen spärras och då har du köpt i onödan
Köpte därifrån när Windows 7 kom och det var lika billigt, dröjde inte mer än 2 månader så kom det upp att man skulle aktivera och köpa äkta nyckel och programvara, visserligen fick jag efter mycket tjat och bråk tillbaka mina pengar, tyckte det var ren principsak även om det var billigt

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Tänk på att oftast är såna där billiga nycklar från MSDN konton och de kommer med tiden antagligen spärras och då har du köpt i onödan
Köpte därifrån när Windows 7 kom och det var lika billigt, dröjde inte mer än 2 månader så kom det upp att man skulle aktivera och köpa äkta nyckel och programvara, visserligen fick jag efter mycket tjat och bråk tillbaka mina pengar, tyckte det var ren principsak även om det var billigt

Det är ganska låg risk att en MSDN licens blir ogiltig. Jag och en del vänner som började plugga på universitet runt 2002 och fick MSDN licenser då, har fortfarande dessa kvar och i drift. Det är rätt många år sedan jag fick min första windows 7 professional licens och den är ff giltig. Har en gammal mini pc (10.1 tums) med windows XP från runt 2002-2003 som ff fungerar utan problem.

Dock är det ganska stor risk att licenser köpta fr "halvskumma" handlare blir spärrade med tiden, då kan d vara knixigt att få en ny eller pengarna tillbaka som du lyckades med.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Är nycklar från Dreamspark desamma som från MSDN?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Är nycklar från Dreamspark desamma som från MSDN?

Ja d tror ja bestämt att det är....

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]