Youtube ger stöd för video i 48 och 60 fps

Permalänk
Skrivet av oRBIT2002:

Inget ont om högre framerates, men kunde dem inte börjat med 25fps iallafall? Det stöddes inte sist jag kollade iallafall.

Tror bara 30fps har varit stödet tills nu.

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Twice the size - Same shitty compression

Tycker YT hamnat en bit efter, men jag förstår att med rådande internetlinor(framförallt USA, Australien och U-länder) så finns det ingen möjligthet att få upp kvaliten till något som kan närma sig the real deal.

Twice the size blir det ju inte, från mine egaa encodes beror det lite på materialet. skillnaden mellan bildrutorn är för det första mindre, så oftast handlar det om en storleksökning av slutersultatet på kanske 10-20%. jag har också gjort 60fps encodes där 60fps filen blivit mindre än originalet pga att den gjordes med sämre inställningar (högre bitrate "för säkerhets skull".

Till exempel gjorde jag District 9. filen jag utgick ifrån var 8gb, min fil 7.8gb, från mitt öga var kvaliteten likvärdig och mycket sexigare med flytet i bilden

(jag interpolerar till 60 fps, en liten hobby, typ. kommer starta en yt kanal till det nu när yt kommers stöda 60 fps, amv's och dylikt.)

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Fredagspanelen i 60 FPS nästa?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Twice the size blir det ju inte, från mine egaa encodes beror det lite på materialet. skillnaden mellan bildrutorn är för det första mindre, så oftast handlar det om en storleksökning av slutersultatet på kanske 10-20%. jag har också gjort 60fps encodes där 60fps filen blivit mindre än originalet pga att den gjordes med sämre inställningar (högre bitrate "för säkerhets skull".

Till exempel gjorde jag District 9. filen jag utgick ifrån var 8gb, min fil 7.8gb, från mitt öga var kvaliteten likvärdig och mycket sexigare med flytet i bilden

(jag interpolerar till 60 fps, en liten hobby, typ. kommer starta en yt kanal till det nu när yt kommers stöda 60 fps, amv's och dylikt.)

Se där, då har man lärt sig något nytt idag

Interpolerar? Tell me more

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

För mig såg det ut som 120Hz.

60 har inte sådana snabba och tydliga bilder (I mina ögon).

Jag har spelat 120Hz i 2 raka år blir det nu och om jag ställer ner till 60 i spel så blir det hackigt.

Så det känns mycket skumt att 60 på Youtube såg så, lite väl för bättre ut för och va 60 till skillnaden när jag ställer in till 60Hz i spel från 120 vilket resulterar hackigt och laggigt.

Men det var en skön upplevelse och kolla på det nya 60Hz, grymt!!!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Testpilot
Skrivet av ParasiteX:

Låter som du bara kör med Firefox flash spelaren. Den kan visa frameraten. HTML5 spelaren visar inte frameraten, och det är bara den som tycks klara av att spela 60fps.

Prova t.ex Internet Explorer eller Chrome. Du kan kolla status på om HTML5 är igång här https://www.youtube.com/html5

Var mest "stats for nerds" jag funderade över eftersom det inte såg lika dant ut för mig. Kör IE11 och Flash, tänkte att eftersom det är mer än 30fps så funkade det fast inte tillräckligt bra på den här datorn bara, kollar man på icke-60fps-klipp så visar ju inte statistikrutan mer fps än vad klippet är i.

Edit: Med HTML5 i IE11 funkar inte statistiken alls, de åtta rutorna får inga värden.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

WOW! Vilken skillnad! Underbart!

Visa signatur

OMG It's not your birthday but it is mine, congratulations ze Comphakk! I'm just kidding with a you. It is not my birthday!

Permalänk
Avstängd

Så jävla najs!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebastian R:

För mig såg det ut som 120Hz.

60 har inte sådana snabba och tydliga bilder i (I mina ögon).

Jag har spelat 120Hz i 2 raka år blir det nu och om jag ställer ner till 60 i spel så blir det hackigt.

Så det känns mycket skumt att 60 på Youtube såg så, lite väl för bättre ut för och va 60 till skillnaden när jag ställer in till 60Hz i spel från 120 vilket resulterar hackigt och laggigt.

Men det var en skön upplevelse och kolla på det nya 60Hz, grymt!!!

Det är samma fenomen som gör att 30 FPS flyter på i filmer men inte i spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Det är samma fenomen som gör att 30 FPS flyter på i filmer men inte i spel.

The Cynical Brit pratade om det där. Tydligen är det så att när man spelar så förväntar man sig att saker ska hända direkt då man trycker på knapparna, då man sätter sig in i spelet. Tittar du endast på något (ingen input) sker inte detta, och därav känns det inte laggigt. Testa t.ex. att först spela ett spel i 60fps, och låt sedan kompisen spela medan ni tittar. Märk skillnaden!

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

Såg ingen skillnad. Vad måste jag göra för att se det?

Permalänk
Medlem

Och for oculus rift

Tagit bort citat
Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

Det var på tiden. Jag är trött på deras stillbilder

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av krox:

Såg ingen skillnad. Vad måste jag göra för att se det?

Prova i Chrome fullscreen 1080p. Dock efter en närmare titt så tycks vissa scener vara inspelade i 30fps. Men majoriteten av scenerna är definitivt 60fps.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Vilken skillnad.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag får bara 60fps när ja kör 1080p och då bara ibland, oftast vid klippbyte i filmen, t.ex när slut-logot sveper så ser man att det blir mjukt 60 och uTube statistiken säger 60 just då också.
Trist/underligt nog ger 720p bara 30-40 i fullscreen.

Jag har en "GPU-VE (video engine) usage-visare i aida64 extreme (Hw-kollar prog) och när ja kör 1080p går den upp i 91%
Vid 720p blir det typ 45%, lägre upplösning 0-9%.

Så de verkar iaff vara graffe prestandan (gtx 285) som är problemet, cpu quad i7 idlar då alltid oavsett upplösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Se där, då har man lärt sig något nytt idag

Interpolerar? Tell me more

Något förenklat så innebär det att du skapar frames mellan existerande frames. På så sätt kan du få en film i 60 FPS från en som är i 30 FPS. Det finns program som gör det automatiskt (tex. SVP) och sedan går det väl också att göra "manuellt" (vilket jag antar är vad Gizmo håller på med). Skillnaden mellan 30 och 60 FPS är klart märkbar när du har rörelser. Skillnaden är dessutom extra tydlig när du tittar på animerade filmer. Nackdelen med att göra det automatiskt (iaf med SVP) är att om du har väldigt stora skillnader mellan frames pga. snabba förflyttningar på objekt, så får du oftast artefakter.

Permalänk

ser i alla fall bättre ut skönare flyt, men vid snabba rörelser, är det klassiska gost beteendet framme alltså dubbletter

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

äääääntligen. Så jävla mycket skönare för ögonen att kolla på..
Helt otroligt va tid det tagit.
Antar att dagens användare bryr sig för lite och kritiserar för lite.

Allt borde fan va i 60fps. Det är ju för i helvete 2014 vi lever i....

Permalänk

Vad finns det för vettiga hårdvarulösningar med avlastning för 264/265 för 1080@60fps?
Flesta gamecapture-lösningar klarar 720@60fps men bara 30fps i 1080, alt 60fps i 1080 fast då interpolerat...

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem

Varför införa stöd för 48 och 60 fps när ögat ändå bara kan se 30 fps?

Permalänk
Medlem

Wow vilken förbättring. Det var som när jag såg Hobbit på bio förrförra året i 48 fps. Så himla behagligt för ögonen.

Däremot blir det bara 30 fps i firefox av nån anledning men 60 i chrome.. =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Varför införa stöd för 48 och 60 fps när ögat ändå bara kan se 30 fps?

Är du alllvarlig? Det är iallafall inte roligt.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarqune:

De hade ju gärna kunnat ta bort den hemska komprimeringen istället, vissa filmer ser verkligen ut som skit i trots att de är i 1080p.

Men detta välkomnas, kan tänka mig att folk kan lägga upp rätt feta gopro filmer nu!

Detta har jag aldrig förstått. Många filmer som är i 240/480 ser mycket bättre än HD 720/1080.
Undrar verkligen vilken komprimering dom använder sig av?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Detta har jag aldrig förstått. Många filmer som är i 240/480 ser mycket bättre än HD 720/1080.
Undrar verkligen vilken komprimering dom använder sig av?

Aldrig sett. Har du något exempel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Bara jag som tyckte det kändes konstigt att titta på ett klipp i 60 FPS? Är väl inte van helt enkelt

Spelar du mycket konsol?

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Bra tajming! Precis när jag ska börja ladda upp gamecasts

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Usch! Avskyr alla filmer och serier som är över 25fps.

Tycker det ser så overkligt ut

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid varit en sån som tyckt att 15 fps räcker gott och väl, men jag måste säga att 60 fps såg fantastiskt ut! (Fick det att fungera i Firefox med flash-spelaren och 720 och 1080 upplösning. Om ni använder HTML5-spelaren på Youtube så öppna videon i ett privat fönster så får ni Flash-spelaren och därmed 60fps.)

Tillägg: Jag hoppas verkligen inte att vi kommer att få se folk som filmar material i 30fps och sedan laddar upp det i 60fps, så himla slöseri med bandbredd, processorkraft, och inte minst el. Jag hatar folk som skalar upp lågupplöst material till 1080p innan de laddar upp till Youtube tillräckligt redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Usch! Avskyr alla filmer och serier som är över 25fps.

Tycker det ser så overkligt ut

Det faktum att det säkert finns folk som skulle påstå detta utan att vara ironiska är tragiskt.