Spel för en nykomling

Permalänk
Medlem

Du kan alltid testa Kane and Lynch - Dead men. Det har ett par år på nacken men det är ett kul spel. Uppföljaren "dog days" är inte lika bra och kändes mer kaos men gillar du 1an kan du alltid ge dig in på 2an också.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Sleeping Dogs är grymt roligt och har hyfsad PC port också. Går att få för en spottstyver med massa DLC's på STEAM rean också
Dishonered är roligt att spela också. Just hur man kan lösa en massa situationer och kartor på är riktigt roligt.

Permalänk
Medlem

Kerbal Space Program finns på Steam Summer Sale just nu. Löp och köp!

Permalänk
Skrivet av Zemlan:

Mass Effect 1-3 borde du lira igenom!

Nya Tomb Raider spelet finns på steam rean nu riktigt billigt resten av dagen. Det slog jag till på igår, verkar riktigt nice.

Skickades från m.sweclockers.com

Kollade på Tomb Raider nyss, det verkade bra. Hur tycker du att det är?

Skrivet av Blewris:
  • Far Cry 3: Blood Dragon

  • Tomb Raider, det från 2013

  • Portal 1 och 2

  • Batman Arkham serien

  • Wolfenstein The New Order som nån över skrev, tyckte också att det hade en riktigt bra story (förvånansvärt nog).

  • South Park: The Stick of Truth, funkar bäst om du är ett South Park fan.

  • Rayman Legends om du gillar 2D plattforms spel. Det går att rösta på i community's choice på steam just nu. Det kommer att ha 75% rea och kosta €7,5 om det vinner röstningen som slutar om 25 minuter.

Om du tycker Infinite är lite för läskigt så lär du hålla dig borta från det första Bioshock iaf. Dock så borde du spela det innan DLCs för Infinite om det är något du kan tänka dig när du är klar med main-spelet.

Tänkte testa Portal 2 (bror min har det), sedan spela klart Infinite

Permalänk
Medlem

Tycker definitivt du bör testa Payday 2. Jag och 3 polare köpte det på steam rean och lirade, riktigt roligt.
Kika gameplays på det!

Permalänk
Medlem

De tidigare spelen från bioshock serien (1 och två med expansionerna är värt och lägga ner några timmar på ^^)

Quake serien är också rätt kul och spela igenom även om de är lite bakom grafikmässigt. (finns ju dock grafikmods för dessa som rätt inställda blir sjukt snygga i jämnförelse med hur det såg ut från början )
musiken från quake 2 är ett måste att höra samtidigt som du spelar igenom det btw ^.^

Team Fortress 2 är också något och prova tycker jag då det känns mer som man slåss för en vis bit av banan än som vissa fps spel idag gått till...
farma genom camping eller annat sätt kills för K/D ratio och nya vapen än själva matchens objektiv är vad man brukar se (sett några pers som gibbat på både tdm och inte gjorde så mkt mer än campa på bf3 (inte kört bf3 på 7 månader snart heh.)
dock finns det ju folk som verkligen satsar på och göra objektivet såklart...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Entusiast

Upprepar det någon redan sagt. Planetside 2! FPS med gigantiska kartor och flera typ 600 spelare per karta. Dessutom gratis att spela och de har en vettig betalningsmodell. Vissa gnäller om att det är pay to win men det är bara gnäll utan substans. Man kan inte köpa rena uppgraderingar och nästan alla vapen är rätt välbalanserade så mycket handlar om spelstil mer än att man måste ha vissa vapen för att vinna. Dock tar det ett litet tag innan man skaffat sig lite uppgraderingar i början. Skulle säga att det är vettigt att provspela en stund först och se om man gillar det och sedan lägga några tior på några bundles med grejer. De har rätt trevliga startgrejer med några vapen och XP boost så kommer man igång lite snabbare. Rena uppgraderingar går nämligen bara att köpa för en valuta som är direkt kopplad till XP så det går snabbare att få ihop grejerna om man köper en XP boost.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Personligen så hade jag ett glapp i mitt PC-spelande mellan 2001 till 2011 vilket banne mig är 10 år. Det första jag spelade när jag väl byggt en ny speldator var Half Life 2, Half Life 2 Episode One och Half Life 2 Episode two. Otrolight bra FPS-spel, antagligen de bästa som någonsin gjorts.

Sedan kan jag rekommendera som flera tidigare i tråden gjort: Wolfenstein: The New Order, Skyrim, Far Cry 3, Metro Last Light och alla BioShock-spelen.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

CRYSIS 1,2,3 !!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av ragequit:

Tycker definitivt du bör testa Payday 2. Jag och 3 polare köpte det på steam rean och lirade, riktigt roligt.
Kika gameplays på det!

Såg ganska kul ut, men jag lirar gärna något som man inte är så beroende av andra. Har heller inte så många kompisar att lira med, alla spelar LoL eller CS

Skrivet av mini-z1994:

De tidigare spelen från bioshock serien (1 och två med expansionerna är värt och lägga ner några timmar på ^^)

Quake serien är också rätt kul och spela igenom även om de är lite bakom grafikmässigt. (finns ju dock grafikmods för dessa som rätt inställda blir sjukt snygga i jämnförelse med hur det såg ut från början )
musiken från quake 2 är ett måste att höra samtidigt som du spelar igenom det btw ^.^

Team Fortress 2 är också något och prova tycker jag då det känns mer som man slåss för en vis bit av banan än som vissa fps spel idag gått till...
farma genom camping eller annat sätt kills för K/D ratio och nya vapen än själva matchens objektiv är vad man brukar se (sett några pers som gibbat på både tdm och inte gjorde så mkt mer än campa på bf3 (inte kört bf3 på 7 månader snart heh.)
dock finns det ju folk som verkligen satsar på och göra objektivet såklart...

Bioshock är nog inget för mig, ska spela klart infinite, men sedan räcker det
Quake, njaa. Det är ett bra spel, men lite för gammalt för mig.
TF2 har jag spelat, gillade det inte. Kanske kommer tillbaks till det dock.

Skrivet av Zotamedu:

Upprepar det någon redan sagt. Planetside 2! FPS med gigantiska kartor och flera typ 600 spelare per karta. Dessutom gratis att spela och de har en vettig betalningsmodell. Vissa gnäller om att det är pay to win men det är bara gnäll utan substans. Man kan inte köpa rena uppgraderingar och nästan alla vapen är rätt välbalanserade så mycket handlar om spelstil mer än att man måste ha vissa vapen för att vinna. Dock tar det ett litet tag innan man skaffat sig lite uppgraderingar i början. Skulle säga att det är vettigt att provspela en stund först och se om man gillar det och sedan lägga några tior på några bundles med grejer. De har rätt trevliga startgrejer med några vapen och XP boost så kommer man igång lite snabbare. Rena uppgraderingar går nämligen bara att köpa för en valuta som är direkt kopplad till XP så det går snabbare att få ihop grejerna om man köper en XP boost.

Verkar sjukt kul om det är många som spelar det och så! Det ska jag verkligen testa!

Skrivet av Bascule666:

Personligen så hade jag ett glapp i mitt PC-spelande mellan 2001 till 2011 vilket banne mig är 10 år. Det första jag spelade när jag väl byggt en ny speldator var Half Life 2, Half Life 2 Episode One och Half Life 2 Episode two. Otrolight bra FPS-spel, antagligen de bästa som någonsin gjorts.

Sedan kan jag rekommendera som flera tidigare i tråden gjort: Wolfenstein: The New Order, Skyrim, Far Cry 3, Metro Last Light och alla BioShock-spelen.

Shiet, spelade lite HL1 när jag fick min skärm, fast jag inte hade en bra dator. Jag spelade då för att bara spela något, men det är så jävla läskigt tycker jag
HL2 har ju lite annat stuk, man har ju lite kompisar och så, men njaa...

Skrivet av Kevlarheart:

CRYSIS 1,2,3 !!

Me no like

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Du kan alltid testa Kane and Lynch - Dead men. Det har ett par år på nacken men det är ett kul spel. Uppföljaren "dog days" är inte lika bra och kändes mer kaos men gillar du 1an kan du alltid ge dig in på 2an också.

Såg på en trailer, såg lite våldsamt ut, men såg ut att ha en accepterbar story, samt att det endast kostade 15~ kr

Permalänk
Entusiast
Skrivet av xGreenRed:

Såg ganska kul ut, men jag lirar gärna något som man inte är så beroende av andra. Har heller inte så många kompisar att lira med, alla spelar LoL eller CS

Bioshock är nog inget för mig, ska spela klart infinite, men sedan räcker det
Quake, njaa. Det är ett bra spel, men lite för gammalt för mig.
TF2 har jag spelat, gillade det inte. Kanske kommer tillbaks till det dock.

Verkar sjukt kul om det är många som spelar det och så! Det ska jag verkligen testa!

Shiet, spelade lite HL1 när jag fick min skärm, fast jag inte hade en bra dator. Jag spelade då för att bara spela något, men det är så jävla läskigt tycker jag
HL2 har ju lite annat stuk, man har ju lite kompisar och så, men njaa...

Me no like

Det är väldigt många just nu för de har släppt en stor uppdatering. Igår kollade jag scoreboarden mitt i en fight och såg att jag hade plats 298 och då hade jag varit där ett tag och det var bara mellan två av de tre lagen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Det är väldigt många just nu för de har släppt en stor uppdatering. Igår kollade jag scoreboarden mitt i en fight och såg att jag hade plats 298 och då hade jag varit där ett tag och det var bara mellan två av de tre lagen.

Blir nog det efter Portal 2
Shiet vad roligt portal 2 är! Humor kombinerat med tänkande

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av xGreenRed:

Kollade på Tomb Raider nyss, det verkade bra. Hur tycker du att det

Sent svar kanske men sjukt nice faktiskt. Har AMD kort så jag kör med TressFX som ett extra plus, gör mycket för upplevelsen faktiskt. Riktigt skoj spel. Inte helt klar med det än men gjort 70% än så länge men det är helt klart nog för att veta att jag verkligen kan rekommendera det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |