GTX 780 SLI, nog med kräm?

Permalänk

GTX 780 SLI, nog med kräm?

Tja!

Sitter och funderar över om min PSU skulle klara av ett till GTX 780. Letat runt online men hittar inget direkt svar eller ett svar jag söker. Kollade upp på tester på olika system vad GTX 780 SLI drar. Tex, SweClockers system drar 690 watt medans HARDCOP's system drar 650 watt. Visst är det skillnader på deras system men nu är det mitt system vi snackar om.

Då är frågan om mitt nätagg skulle palla att dra hela systemet med två GTX 780?
Om det fungerar, vågar jag riskera att köra den setupen?
Har ett Fractal Design Integra 650 watt 80+ Bronze.

Visa signatur

Gaming: i7-8700K | GTX 1080Ti | 16GB | 650w | 512GB| Win10
Laptop: MacBook Pro 13,3" | 8GB | 240GB | OSX

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det kan nog bli väldigt jobbigt för ditt nätagg. Samt behövs det verkligen ett till 780?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWetell:

Tja!

Sitter och funderar över om min PSU skulle klara av ett till GTX 780. Letat runt online men hittar inget direkt svar eller ett svar jag söker. Kollade upp på tester på olika system vad GTX 780 SLI drar. Tex, SweClockers system drar 690 watt medans HARDCOP's system drar 650 watt. Visst är det skillnader på deras system men nu är det mitt system vi snackar om.

Då är frågan om mitt nätagg skulle palla att dra hela systemet med två GTX 780?
Om det fungerar, vågar jag riskera att köra den setupen?
Har ett Fractal Design Integra 650 watt 80+ Bronze.

Kommer nog bli väääldigt tight... Blir nog bäst om du skaffar ett nytt på 750W eller 800W.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Skulle jag aldrig våga. Tipsar om EVGA Supernova G2 850W så har du marginaler.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Det kan nog bli väldigt jobbigt för ditt nätagg. Samt behövs det verkligen ett till 780?

Jaa det var det jag undrade. Det tycker jag FC4 måste ju maxas och då behöver man kraft!

Skrivet av BrutalSwede:

Kommer nog bli väääldigt tight... Blir nog bäst om du skaffar ett nytt på 750W eller 800W.

Skickades från m.sweclockers.com

Men skulle det gå? De får jag väl ta att göra för att vara på den säkra sidan.

Skrivet av MakeCoke:

Skulle jag aldrig våga. Tipsar om EVGA Supernova G2 850W så har du marginaler.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska kolla upp det nätagget, tack för tipset.

Visa signatur

Gaming: i7-8700K | GTX 1080Ti | 16GB | 650w | 512GB| Win10
Laptop: MacBook Pro 13,3" | 8GB | 240GB | OSX

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Som du ser i min signatur så kör jag 2st 780s i SLI på 750w bronze. Båda mina kort är överklockade samt CPU'n. Jag klarar mig galant. Men jag känner mig inte bekväm med det alls. Personligen kommer jag slänga in en 1000wattare så småningom, men det är bara jag liksom.. Du kommer få det riktigt svettigt med 650w. Om jag var i din sitts så skulle jag köpa ett 850w Gold av något slag. Då är du mer än på den säkra sidan! Eller så slår du på stora trumman och köper en 1000w, så slipper du uppgradera den delen på ett bra tag framöver. Vem vet kanske blir 3 way sli om något år?

Edit: Jag tror även jag på EVGAs nya PSU'er!

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Skrivet av MakeCoke:

Skulle jag aldrig våga. Tipsar om EVGA Supernova G2 850W så har du marginaler.

Skickades från m.sweclockers.com

Kollade in nätagget lite, har både läst och tittat på lite video om den. Ser ut som ett riktigt schysst nätagg!

Skrivet av BadNewsBrod:

Som du ser i min signatur så kör jag 2st 780s i SLI på 750w bronze. Båda mina kort är överklockade samt CPU'n. Jag klarar mig galant. Men jag känner mig inte bekväm med det alls. Personligen kommer jag slänga in en 1000wattare så småningom, men det är bara jag liksom.. Du kommer få det riktigt svettigt med 650w. Om jag var i din sitts så skulle jag köpa ett 850w Gold av något slag. Då är du mer än på den säkra sidan! Eller så slår du på stora trumman och köper en 1000w, så slipper du uppgradera den delen på ett bra tag framöver. Vem vet kanske blir 3 way sli om något år?

Edit: Jag tror även jag på EVGAs nya PSU'er!

Förstår de! Haha nu när jag funderat mer och gjort mer undersökningar så inser jag att mitt nätagg skulle hålla om datorn står idle bara, haha. Att stoppa in en 1000w känns lite overkill faktiskt. Har tittat på Corsairs RM850w idag, verkar som en bra nätdel samt att jag känner en som använder sig av det. Han är otroligt nöjd! Som jag skrev över så ser EVGA's nätdelar också intressanta ut. Ska vänta lite mer och låta fler skaffa dem innan jag bestämmer mig.

Tack för att du skrev!

Visa signatur

Gaming: i7-8700K | GTX 1080Ti | 16GB | 650w | 512GB| Win10
Laptop: MacBook Pro 13,3" | 8GB | 240GB | OSX

Citera för svar!