Permalänk
Medlem

Väldigt blandat från de senaste dagarna

Öster Mälarstrand by attila96, on Flickr

Västerås Twin Towers by attila96, on Flickr

Lina by attila96, on Flickr

Forest by attila96, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av okejbananen:

Jag vill också fota! Vädret är så himla kasst här. Inte en blå fläck på himlen. Regn eller konstant regnrisk. Enda sen jag köpte nya kameran har det i princip varit dåligt väder!

Försök vända det till din fördel istället
Föredrar själv mulet och disigt väder i de flesta fall, större softbox kan du inte hitta.

Permalänk
Skrivet av okejbananen:

Jag vill också fota! Vädret är så himla kasst här. Inte en blå fläck på himlen. Regn eller konstant regnrisk. Enda sen jag köpte nya kameran har det i princip varit dåligt väder!

Later som perfekt fotovader, starkt solsken ar inte bra.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Framkallade en rulle Ektar från Örskär där jag fann ett nedbrunnet fiskeläger.

Permalänk
Medlem

Overkast by Cleanus, on Flickr

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk

Jag gillar starkt solljust. I alla fall för vissa bilder. Men det är ju en smaksak. Har också hört att en molnig dag ger bästa ljuset för foto utomhus, heh, men jag tycker det är så väldigt tråkigt generellt. Foto ska väl vara kul? ;D

Visa signatur

Mobo: MSI Z77A-G41 ATX CPU: Intel Core i7 3770 3,4Ghz (Ivy Bridge) GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 Nät: XFX Core Edition 550W 80+ Bronze RAM: Corsair 16GB (2x8192MB) CL10 1600Mhz HD1: SSD 120GB Intel 330 Reseller 2.5 HD2: 1TB Western Digital Caviar Blue CPU-fläkt: Cooler Master Hyper 212 EVO Chassi: Fractal Design Define R4 Titanium Skärm: NEC MultiSync EA231WMi 23" Studiomonitorer: Yamaha HS80M Hörlurar: AKG K240 Studio

Permalänk

Igår och idag är jag på Bråvallafestivalen! Bilder kommer upp löpande här: https://bildad.se/bravalla

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk

Det är det här fina vädret jag menar: https://vimeo.com/99335539

Visa signatur

Mobo: MSI Z77A-G41 ATX CPU: Intel Core i7 3770 3,4Ghz (Ivy Bridge) GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 Nät: XFX Core Edition 550W 80+ Bronze RAM: Corsair 16GB (2x8192MB) CL10 1600Mhz HD1: SSD 120GB Intel 330 Reseller 2.5 HD2: 1TB Western Digital Caviar Blue CPU-fläkt: Cooler Master Hyper 212 EVO Chassi: Fractal Design Define R4 Titanium Skärm: NEC MultiSync EA231WMi 23" Studiomonitorer: Yamaha HS80M Hörlurar: AKG K240 Studio

Permalänk
Medlem

Iron Maiden Bråvalla 2014

DSC_0092 by Tic^, on Flickr

DSC_0212 by Tic^, on Flickr

DSC_0406 by Tic^, on Flickr

DSC_0352 by Tic^, on Flickr

DSC_0307 by Tic^, on Flickr

Permalänk
Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

Tog lite makro (3:1+) häromdagen. De två första bilderna är fokus stackade och den tredje är tagen med bländare 22 för ett någorlunda djup och intressant effekt.

Spindel(hona?) som skyddar ett litet ägg i sin handväska av nät. Har även någon larvparasit på sig? Efter att fått ett antal blixtar på sig så blev hon väckt och försvarssugen av sitt ägg, så blev inte många bilder att stacka.

spider_with_egg-2 by blutengelnouta, on Flickr

En annan spindel av samma sort som sitter och smaskar på något gott, med mycket annat kvar i sitt nät att ta av.

spider_victims by blutengelnouta, on Flickr

Den tidigare scenen utzoomad.

DSC02967 by blutengelnouta, on Flickr

Permalänk
Medlem

Tog denna bild igår av min vänns kisemisse!

Tycker själv det är ett bra bevis på att den bästa kameran som finns är den man har med sig.

Tagen med en Sony Xperia V

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Tog denna bild igår av min vänns kisemisse!
Tycker själv det är ett bra bevis på att den bästa kameran som finns är den man har med sig.

Tagen med en Sony Xperia V

Så är det väl alltid, därför man ska ha, mobiltelefon med kamera + liten fickvänlig kamera + systemkamera
Då är man helgarderad, nog för att jag har skippat första steget.. men kommer skaffa en så småningom
Väntar på en Z2/Z3 compact med stöd för raw format ^^
Fast det finns annat jag kommer lägga pengar på före en telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Tycker själv det är ett bra bevis på att den bästa kameran som finns är den man har med sig.
Tagen med en Sony Xperia V

Skrivet av Alpha77:

Så är det väl alltid, därför man ska ha, mobiltelefon med kamera + liten fickvänlig kamera + systemkamera
Då är man helgarderad, nog för att jag har skippat första steget.. men kommer skaffa en så småningom

Tror jag är ute på lite fel spår…

Permalänk
Medlem
Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

hahaha! om du alltid har med dig den, så är du i rätt riktning iaf ;D

Ska nog köpa mig en Nikon J1, lite lättare och konka runder på än en D7000

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

10 grader, spöregn och blåser småjävlar. Dags för hösttråd?

Keeping Warm by n_micke, on Flickr

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

På tal om mindre kameror så hade jag väldigt gärna köpt en Sony A7/R/S men då jag vill hålla mig till ett system, i detta fallet Alpha, och A7 inte har Steadyshot inbyggt som Alpha-kameror så är det tyvärr inget alternativ. Förutom Sonys egna objektiv så levereras även tredjeparts som t.ex. Tamron 150-600 ofta utan bildstabilisering i A-fattning, väldigt tråkigt. Men är det någon som fixar situationen så är det väl Sony, som är den enda av de fyra kvarstående större spegelanvändande tillverkarna som fortfarande innoverar.

Ankunge med en änglaliknande aura, skapat från den starka solen som förångar det grunda vattnet och förtydligat i ett 500mm teleobjektiv.

DSC02604 by blutengelnouta, on Flickr

Honpippi som har ett körsbär redo för sin lilla unge som var i trädet bredvid.

DSC02741 by blutengelnouta, on Flickr

Kamp mellan mörker och ljus i himlavalvet.

DSC02924 by blutengelnouta, on Flickr

Permalänk

Lite The Hives och sedan lite mer Mustasch.

Drog upp mer på Flickr också: https://www.flickr.com/photos/bjoernfan/sets/7215764542201821...

Och sedan återgår vi till vardagen och slutar posta inlägg med så sjukt många bilder i.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

Corvette Stingray by miskasaarikko, on Flickr

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skaffade en liten point-and-shoot. Närmare bestämt en gimmick-point-and-shoot. En Sony DCM QX-10. Det är en medelmåttig kamera i jämförelse med DSLR modellerna som används för att visa upp skönheterna ni visar här men ibland kan man med lite tur, rätt ljus och en villig katt få av en riktigt bra bild.

Varsågoda att räkna hårstrån:

Full upplöst bild kan ni se här:
http://i.imgur.com/9Xn9HsP.jpg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vaggeälven by n_micke, on Flickr

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Jaha, så man kan vara duktig fotograf med mobiltelefon nu också, huh!?!

After the rain by miskasaarikko, on Flickr

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Pasture by attila96, on Flickr

Sunset by attila96, on Flickr

Magisk solnedgång häromkvällen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min första IR genom ett 720nm filter.

Infrared 720nm by miskasaarikko, on Flickr

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Cattle Ranch by n_micke, on Flickr

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Taget vid 23:40 tiden vid badstranden i Vasa.

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |