Bitfenix öppnar reservdelsbutik

Permalänk
Melding Plague

Bitfenix öppnar reservdelsbutik

Den som råkat slarva bort en pryl eller planerar att modda någon av Bitfenix datorlådor kan införskaffa nya delar i den nyöppnade reservdelsbutiken.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Klockrent, detta borde alla tillverkare ha

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

De va på tiden... Inte en dag förtidigt...

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Trevligt att åtminstone vissa företag satsar lite på motsatsen mot slit och släng och planerat åldrande!

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Nu ska resten av tillverkarna hoppa på tåget så kommer framtiden se najs ut

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Håller tummarna att Lian Li ska tänka likadant.
Saknar inget till min låda men vill modda den med saker från en annan av Lian Lis lådor.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Håller tummarna att Lian Li ska tänka likadant.
Saknar inget till min låda men vill modda den med saker från en annan av Lian Lis lådor.

Nu kanske jag missuppfattar dig men Lian Li erbjuder reservdelar, dock endast genom återförsäljare.
http://www.lian-li.com/en/dt_portfolio_category/case-parts/

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Bra initiativ så man slipper att gå genom supporten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta blir ju guld för de som vill bygga egna chassin, slipper såga sönder gamla bara för att få några delar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Hmm... kanske går att få till ett spegelvänt chassi (tänk Outlaw) fast med lite kvalitét nu om sånt här börjar dyka upp (dvs för oss dödliga som inte jobbar med maskinverkstad/bearbetning hela dagarna)...

Mvh
//4bsylon

Permalänk
Medlem

Tillverkaren Chenbro (vet inte om tillverkaren finns kvar) hade iaf så man kunde köpa sidopaneler löst med eller utan glas, det tyckte jag var nice. Flera tillverkare borde definitivt erbjuda detta

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av 4bsylon:

Hmm... kanske går att få till ett spegelvänt chassi (tänk Outlaw) fast med lite kvalitét nu om sånt här börjar dyka upp (dvs för oss dödliga som inte jobbar med maskinverkstad/bearbetning hela dagarna)...

Mvh
//4bsylon

Av ren nyfikenhet, varför vill du ha ett spegelvänt chassi?

Permalänk
Medlem

bra initiativ!!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Mycket bra, hoppas fler tillverkare tar efter.

Permalänk
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Av ren nyfikenhet, varför vill du ha ett spegelvänt chassi?

Ganska uppenbart, om man t.ex. måste ha datorn med vänstersidan in mot väggen att byta hdd:er, grafikkort eller vad som helst blir ju svårt då. Om man har ett fönster på datorn för att visa upp det inre kommer man ändå inte se resultatet om den sidan står mot väggen.

Hur man löser i/o portarna och att grafikkorten hamnar uppochner är ju upp till användaren...

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Av ren nyfikenhet, varför vill du ha ett spegelvänt chassi?

Det finns många fördelar att kunna modifiera en låda och vända moderkortet till exempel så man monterar grafikkorten stående för få den stigande varma luften upp ur chassit snabbt och enkelt än ut bak och mer in i lådan som snabbt innertemperatur stiger vid höga klockningar och med flera grafikkort, komponenter håller längre och bättre vid jämna temperaturer under 40 grader.
Jag har experimenterat en del på olika chassi att sätta extra fläktar precis framför/under grafikkort för skapa en lufttunnel med extra kylande luft som dras genom grafikkorten med deras egna fläktsystem som drar ut luften bak/uppåt tillsammans med en fläkt/fläktar där som utblås av resterande värmeutveckling på sidoplåten och ger runt 30c graders skillnad på max belastning, om grafikkort har värmeproblem vid 90-100c grader så lödningar kan smälta så är det effektivt som tusan även om grafikkort klarar höga temperaturer så är det inte bra för dem eller resten av komponenterna i chassit om temperaturen höjs av bara dem

Origin Pc har många fina chassin med sådana exempel. http://www.originpc.com/gaming/desktops/genesis/

När kub lådorna kom hade jag höga förväntningar men hittills har inga tillräckligt bra chassi kommit, så ska bygga en med dessa möjligheter och vattenkylning till processor för extra utrymme för förbättringar till grafikkort och annat
Även chassin med bra fläktplatser vid hårddiskplatserna om man tar bort hårddisk burarna för bättre luftflöde så ger de inte lika bra effekt som nästan ett slutet system för grafikkorten med hemmabyggd lufttunnel med några fläktar precis framför grafikkorten med massor av luft kyler dem extra och överflödig värme ut bak och vid sidan, ett bra tips för extrema klockare och de allt varmare komponenterna nu för tiden.

Visa signatur

CPU: Amd Ryzen 2600x 4Ghz. Kylare: Noctua DH-15. RAM: 16GB 3200mhz. GPU: Palit GTX 1060 6GB MB: Asus Rog Strix X470-F Gaming Chassi: Obsidian 550D. Lagring: Samsung ssd840/850 Pro 256GB/500GB ~24TB HDD. PSU: Cooler Master V850 Gold 850Watt.

Permalänk
Medlem

Jag är så FRUKTANSVÄRT nöjd med min prodigy. Den är till och bättre än min gamla antec då Prodigy'n är om än möjligt ännu lättare att skruva i.Mycket bra initiativ att sälja mig delar ifall nått skulle kajka.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Inaktiv

Fractal Design < Bitfenix

Permalänk
Medlem

Sådana här initiativ tycker vi om. Då är lådan bestämd för nästa CAD maskin i alla fall.

Var tidigare imponerad av Fractal Design när de skickade en ny sats för USB frontkontakten till mig när densamme gick sönder. Detta är ett strå vassare.

Bra jobbat.

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Inaktiv

Inget jätte fan utav Bitfenix chassin. Men uppskattar initiativet starkt!
Dock tycker jag det borde funnits någon lag att om man säljer en produkt så får man erbjuda reservdelar när prylarna sackar ihop också.. Tycker helt klart fler chassitillverkare bör ta efter detta.