Permalänk
Medlem

Har nyligen valt att prova på att köra iPhone ett tag från att ha kört android sedan för alltid. Till min stora förvåning så märkte jag att det saknas Equalizer i iOS Alltså en system-wide EQ och inte app-specifik. I mitt fall hade jag kunnat leva med det om Spotify integrerade en EQ i sin applikation men detta saknades tydligen också för just iOS.. (Finns i android-versionen).

Går detta att lösa med Jailbreak och någon Cydia-app? (7.1.1 / iPhone 5). Google gav lite tvetydiga svar ang. iOS7+.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skrivet av mtntwg:

Skönt! Gör gärna en lista på sånt du märker inte funkar

Har du tagit bort PPSync också, eller funkar det bra utan att göra det?

Laddade ner Music Box, funkade klockrent hela kvällen igår men imorse när jag startade appen så kraschade den direkt. Prövade att starta om telefon men ville fortfarande inte fungera.

Edit: Även 'Killall' i Ccsettings som ska stänga ner alla appar kraschar min telefon.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Har nyligen valt att prova på att köra iPhone ett tag från att ha kört android sedan för alltid. Till min stora förvåning så märkte jag att det saknas Equalizer i iOS Alltså en system-wide EQ och inte app-specifik. I mitt fall hade jag kunnat leva med det om Spotify integrerade en EQ i sin applikation men detta saknades tydligen också för just iOS.. (Finns i android-versionen).

Går detta att lösa med Jailbreak och någon Cydia-app? (7.1.1 / iPhone 5). Google gav lite tvetydiga svar ang. iOS7+.

Någon av dessa kanske kan vara något om du inte är snål:
https://itunes.apple.com/gb/app/equ-the-quality-equalizer/id4...
http://moreinfo.thebigboss.org/moreinfo/depiction.php?file=ip...

Har ingen erfarenhet då jag inte håller på med EQ, gillar det neutralt.

Skrivet av juniorjesper:

Laddade ner Music Box, funkade klockrent hela kvällen igår men imorse när jag startade appen så kraschade den direkt. Prövade att starta om telefon men ville fortfarande inte fungera.

Ta bort appen, kör iCleaner och installera om sen.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för snabbt inlägg men har ett litet problem och innan jag börjar nita av fingrarna istället för naglarna hade det varitbra om detta kunde lösa sig..
Jo, till mitt problem: jag såg tidigare I denna tråd om en kinesisk fold i iFile som skickar Info till ett företag i Kina och jag hittade denna folder så jag tog bort den, nu efter detta så såg jag också att BattSaver verkade vara ne bra tweak så jag tog ner den också, nu när cydia "respringade" så vet jag inte vad som hände, eftersom min Iphone5 (iOS: 7.0.4) ser ut att vara tillbaka i samma läge utan jailbreak.

Jag är inte i Safe mode och cydia har inte heller försvunnit, MEN alla,precis alla appar/tweaks som låg i settings på mobilen har försvunit, som tex CCloader osv. Utseendet på min iphone är som när jag inte hade jailbreak, helt vanligt ios och alla animationer är borta som jag ställt in själv.

Tycker detta är riktigt skumt, alla tweaks ligger i cydia när jag kollar men dem verkar inte funka, jag har Tagit bort BattSaver och respring en hel del gånger. Den är inte i safe mode utan betér sig normalt annars. Värt att nämna så har jag haft problemet att mobilen kraschat och kommit i safe mode och där har jag då inte kommit ur det, då hittade jag att man kan ta bort precis alla tweaks och installera om dem, hittar dock inte tillbaka dit, någon som vet vad det kan vara och hur man gör eller har lite tips? Tack på förhand!

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Ber om ursäkt för snabbt inlägg men har ett litet problem och innan jag börjar nita av fingrarna istället för naglarna hade det varitbra om detta kunde lösa sig..
Jo, till mitt problem: jag såg tidigare I denna tråd om en kinesisk fold i iFile som skickar Info till ett företag i Kina och jag hittade denna folder så jag tog bort den, nu efter detta så såg jag också att BattSaver verkade vara ne bra tweak så jag tog ner den också, nu när cydia "respringade" så vet jag inte vad som hände, eftersom min Iphone5 (iOS: 7.0.4) ser ut att vara tillbaka i samma läge utan jailbreak.

Jag är inte i Safe mode och cydia har inte heller försvunnit, MEN alla,precis alla appar/tweaks som låg i settings på mobilen har försvunit, som tex CCloader osv. Utseendet på min iphone är som när jag inte hade jailbreak, helt vanligt ios och alla animationer är borta som jag ställt in själv.

Tycker detta är riktigt skumt, alla tweaks ligger i cydia när jag kollar men dem verkar inte funka, jag har Tagit bort BattSaver och respring en hel del gånger. Den är inte i safe mode utan betér sig normalt annars. Värt att nämna så har jag haft problemet att mobilen kraschat och kommit i safe mode och där har jag då inte kommit ur det, då hittade jag att man kan ta bort precis alla tweaks och installera om dem, hittar dock inte tillbaka dit, någon som vet vad det kan vara och hur man gör eller har lite tips? Tack på förhand!

Hade liknande problem förut. Ibland när jag installerade något nytt så försvann alla jailbreak-relaterade ikoner, men tweaksen funkade fortfarande och man kom ändå åt nästan allt via settings.

Då brukade detta lösa skiten: In i Cydia och installera om Cydia Substrate och Substrate Safe Mode. Tanka även iCleaner efter det så att du får bort allt skit och eventuella restfiler.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Hade liknande problem förut. Ibland när jag installerade något nytt så försvann alla jailbreak-relaterade ikoner, men tweaksen funkade fortfarande och man kom ändå åt nästan allt via settings.

Då brukade detta lösa skiten: In i Cydia och installera om Cydia Substrate och Substrate Safe Mode. Tanka även iCleaner efter det så att du får bort allt skit och eventuella restfiler.

tack så grymt mycket! ska göra detta!

EDIT: Det löste sig! TUSEN TACK! nu kan jag vara lugn och glad igen..

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Någon av dessa kanske kan vara något om du inte är snål:
https://itunes.apple.com/gb/app/equ-the-quality-equalizer/id4...
http://moreinfo.thebigboss.org/moreinfo/depiction.php?file=ip...

Har ingen erfarenhet då jag inte håller på med EQ, gillar det neutralt.

Vad jag kan tolka så är det där inte system-wide vilket jag påpekade var problemet i inlägget du citerade? Kanske har fel dock.

EQu:

FEATURES * Play your own iTunes music (no importing needed) ATTENTION EQu can't play DRM protected music.

Då antar att Spotify osv. fallet bort direkt.

ipEQ:

It fully integrates into iOS's native Music App.

Gällande neutralt ljud så håller jag med dig, mina lurar har något vass diskant och lite väl hissad bas som jag vill rätta till.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Vad jag kan tolka så är det där inte system-wide vilket jag påpekade var problemet i inlägget du citerade? Kanske har fel dock.

EQu:

FEATURES * Play your own iTunes music (no importing needed) ATTENTION EQu can't play DRM protected music.

Då antar att Spotify osv. fallet bort direkt.

ipEQ:

It fully integrates into iOS's native Music App.

Gällande neutralt ljud så håller jag med dig, mina lurar har något vass diskant och lite väl hissad bas som jag vill rätta till.

Såg nu att EQu har en separat app för Spotify, om det är där du lyssnar mest. Annars verkar det vara dåligt med system wide-grejer...

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Såg nu att EQu har en separat app för Spotify, om det är där du lyssnar mest. Annars verkar det vara dåligt med system wide-grejer...

Nja, inte intressant med en separat spelare som ligger massvis med Spotify-uppdateringar efter, där man dessutom måste streama musiken. Finns ett gäng av den typen i Appstore, men som sagt, inget av intresse. Därav frågan om system-EQ med Jailbreak

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Måste jag ha uppdaterat min iPhone med Itunes för att jailbreaka med pangu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Nja, inte intressant med en separat spelare som ligger massvis med Spotify-uppdateringar efter, där man dessutom måste streama musiken. Finns ett gäng av den typen i Appstore, men som sagt, inget av intresse. Därav frågan om system-EQ med Jailbreak

Ah, det var en sån jävel. Googla lite och kolla runt på forum där frågan ställs, möjligt att det finns en lösning någonstans. Har för mig att det har funnits en ordentlig EQ, tror till och med att jag hade den själv.

Skrivet av Darkboot:

Måste jag ha uppdaterat min iPhone med Itunes för att jailbreaka med pangu?

Vad menar du? Ligger du på 7.1 - 7.1.1 så kan du jailbreaka. Jag skulle köra en backup och sen en helåterställning i iTunes för att vara på den säkra sidan.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk

Efter ja jailbreaka med geeksn0w så förlora ja täckningen totalt med min Iphone 4 ( 7.1.1, den är olåst ) så ja gjorde en total återställning i iTunes i hopp om att de skulle bli bättre, men icke.
Då Jailbreaka ja den med Pangu i hopp om förbättring. Tror ja rensat hela internet på guider men inget funkat, gjort en total återställning 2 ggr nu samt återställa nätverksinställningar, inget funkar..
Är min telefon förstörd..?

Permalänk
Skrivet av Robin_beck:

Efter ja jailbreaka med geeksn0w så förlora ja täckningen totalt med min Iphone 4 ( 7.1.1, den är olåst ) så ja gjorde en total återställning i iTunes i hopp om att de skulle bli bättre, men icke.
Då Jailbreaka ja den med Pangu i hopp om förbättring. Tror ja rensat hela internet på guider men inget funkat, gjort en total återställning 2 ggr nu samt återställa nätverksinställningar, inget funkar..
Är min telefon förstörd..?

Kan kanske vara att kontakten lossnat eller nå med hårdvaran... Kände en som hade en 4a och den slutade helt få mottagning.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av Darkboot:

Måste jag ha uppdaterat min iPhone med Itunes för att jailbreaka med pangu?

Undrar samma, för om man uppdaterat via OTA till 7.0 så funkade inte jailbreaket för man måste ha uppdaterat via iTunes.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

Känns som de är något mjukvarofel då den hade täckning precis innan jailbreak dock..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Har i princip fått allt jag behövde att fungera. Det enda jag saknar är Activator plus att Springtomize inte är helt hundra. I övrigt känns 7.1.1 mycket rappare och mjukare än 7.0.6. Klarade mig även från PPSync-problemet, inget har kraschat hittills.

Textstorleken i NC hänger inte med när man drar i reglaget, är det nytt för 7.1.x?

vad har du för tweaks för att få CC:n att se ut sådär? tack i förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackki:

vad har du för tweaks för att få CC:n att se ut sådär? tack i förhand

CCLoader, CCSettings, Uniformity och Homogeneousness (http://repo.andreaslarsen.dk/)

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Pangu är uppdaterat. Ny engelsk hemsida, buggfixar och ingen kinesisk fulapp inbakad.
Ni som var tveksamma, nu är det stabilt och säkert.

http://en.pangu.io/

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Pangu är uppdaterat. Ny engelsk hemsida, buggfixar och ingen kinesisk fulapp inbakad.
Ni som var tveksamma, nu är det stabilt och säkert.

http://en.pangu.io/

måsta man göra om jailbreaken eller går det bra att behålla den?

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

måsta man göra om jailbreaken eller går det bra att behålla den?

Om du inte märkt några problem ska man inte behöva göra om det.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

iOS 7.1.2 släppt och inga hål tilltäppta för Pangu.

http://www.idownloadblog.com/2014/06/30/how-to-jailbreak-ios-...

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

iOS 7.1.2 släppt och inga hål tilltäppta för Pangu.

http://www.idownloadblog.com/2014/06/30/how-to-jailbreak-ios-...

tror jag uppdaterar min till 7.1.2 nu och sätter in jailbreak på det, det ser lovande ut

Edit: tack för svaret när jag frågade om tweak:sen

Permalänk
Medlem

För de som stör sig på sidebarbilden i Spotify har jag hittat en enkel lösning:
Filen heter sidebarMenu-bg@2x.png och ligger i /var/mobile/applications/(Lång radda)/spotify.app
Tips för att hitta mappar för Spotify och andra appar är iFile och se till att inställningen Filemanager->Application Names är på i iFile. Då ser du namnet på appar istället för långa text raddor i /var/mobile/applications/
Byt ut den mot vad som passar dig. Här är en exempelbild. Vad som helst i 640x1136 och i png funkar.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obolla:

För de som stör sig på sidebarbilden i Spotify har jag hittat en enkel lösning:
Filen heter sidebarMenu-bg@2x.png och ligger i /var/mobile/applications/(Lång radda)/spotify.app
Tips för att hitta mappar för Spotify och andra appar är iFile och se till att inställningen Filemanager->Application Names är på i iFile. Då ser du namnet på appar istället för långa text raddor i /var/mobile/applications/
Byt ut den mot vad som passar dig. Här är en exempelbild. Vad som helst i 640x1136 och i png funkar.

Kan du visa med en printscreen mer exakt vad den löser?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obolla:

För de som stör sig på sidebarbilden i Spotify har jag hittat en enkel lösning:
Filen heter sidebarMenu-bg@2x.png och ligger i /var/mobile/applications/(Lång radda)/spotify.app
Tips för att hitta mappar för Spotify och andra appar är iFile och se till att inställningen Filemanager->Application Names är på i iFile. Då ser du namnet på appar istället för långa text raddor i /var/mobile/applications/
Byt ut den mot vad som passar dig. Här är en exempelbild. Vad som helst i 640x1136 och i png funkar.

Tack för detta!

Skrivet av Tozzi:

Kan du visa med en printscreen mer exakt vad den löser?

Bakgrundsbilden när du får fram sidomenyn, publikhavet.

Dold text
Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Tack för detta!

Bakgrundsbilden när du får fram sidomenyn, publikhavet.

Aha, dank je wel!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Lägger mest upp för jag inte sett någon kattbild än ;).

Screenshot:

Dold text

Min lista:

Subtle Lock
I I I I I Status Bar
Alkaline
Kommer mer såklart ^^

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Nja, inte intressant med en separat spelare som ligger massvis med Spotify-uppdateringar efter, där man dessutom måste streama musiken. Finns ett gäng av den typen i Appstore, men som sagt, inget av intresse. Därav frågan om system-EQ med Jailbreak

Nu finns en universal eq! EqualizerEverywhere.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Nu finns en universal eq! EqualizerEverywhere.

Snyggt!

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10