PewDiePie #1 På Youtube

Permalänk

Vad händer i framtiden när många prenumeranter kanske inte ens lever längre? Säg 50-100 år framåt, vad händer med alla konton och prenumerationer då? Att ha låt oss säga 3 miljoner prenumeranter är ju inte dåligt, men om 99 % av dom är döda så vet jag inte riktigt..

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur han kan tjäna pengar via Googles ads över huvud taget. För att kunna aktivera dem på en video så måste hela innehållet vara helt copyright-fritt; det måste vara helt och hållet ditt egna material. Att spela någon annans spel och visa ads är ju som att få betalt för att visa någon annans produkt. Det är ju emot Googles regler.

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Robin2:

Jag förstår inte hur han kan tjäna pengar via Googles ads över huvud taget. För att kunna aktivera dem på en video så måste hela innehållet vara helt copyright-fritt; det måste vara helt och hållet ditt egna material. Att spela någon annans spel och visa ads är ju som att få betalt för att visa någon annans produkt. Det är ju emot Googles regler.

Tror inte spel företagen bryr sig, spelar Felix ett spel så kommer det vara skitmånga som köper det.

OT: Har följt han sedan 80 000 Subscribers och bodde 10 min ifrån honom. (Fick reda på det ett långt tag efter att han flyttat till Italien)

Visa signatur
Permalänk

Tycker att folk som öppet klagar och säger att de hatar han är fjantiga. Alla tycker olika om alla saker, tycker man inte om något behöver man bara gå vidare och göra det man tycker om istället. Jag själv tittar sällan på hans videos längre, bara ibland då jag tycker något indiespel han spelar verkar intressant.

Jag tycker det är roligt för honom att han har blivit så stor på Youtube, han verkar vara en bra människa även om han inte har "ett riktigt jobb" som vissa brukar klaga på. Det finns många människor som inte har några "riktiga jobb" men som ändå förser världen med underhållning och hjälper samhället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonMattila:

Tror inte spel företagen bryr sig, spelar Felix ett spel så kommer det vara skitmånga som köper det.

Det tror inte jag heller. Men det var Google jag menade. De tillåter knappast enstaka personer att bryta mot deras regler. Det måste finnas något loophole han och andra använder. Eller så är Google helt enkelt dåliga på att förklara vad de menar i sina regler. Jag har läst dem noggrant och kan inte se hur ads kan tillåtas på såna här videos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Vad händer i framtiden när många prenumeranter kanske inte ens lever längre? Säg 50-100 år framåt, vad händer med alla konton och prenumerationer då? Att ha låt oss säga 3 miljoner prenumeranter är ju inte dåligt, men om 99 % av dom är döda så vet jag inte riktigt..

Youtube räknar kontinuerligt bort innaktiva prenumrationer, men logaritmerna för detta är ännu inte perfecta och ganska så döda kanaler kan sitta på stora mängder tittare.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Avstängd

Mycket gnäll här,han tjänar pengar gör det själv eller skit i att gnälla:)

Och jag är en 40+ gubbe men tycker att felix gör ett bra jobb,jävla snorvalpar:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robin2:

Jag förstår inte hur han kan tjäna pengar via Googles ads över huvud taget. För att kunna aktivera dem på en video så måste hela innehållet vara helt copyright-fritt; det måste vara helt och hållet ditt egna material. Att spela någon annans spel och visa ads är ju som att få betalt för att visa någon annans produkt. Det är ju emot Googles regler.

vi använder något kallat nätverk som ger oss licens för vilket spel som helst

jag använder tillexempel machinima han använder gamestation
finns tgn yauch vet inte hur man stavar det

rpm network

mycket mer

att vara spelare på youtube kräver ett nätverk som håller din kanal sen är det bara att göra videos

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flygman:

Började titta på hans videos när han hade 100-200k subs och slutade vid ~1 miljon. Då var han rolig och trevligt, och kommunicerade med sina fans. Nu sitter han bara där och skriker så att man får huvudvärk.

Han hade ju "bedragit" DJ Morfar på i princip samma sätt för ett bra tag sedan. Bara sket i honom och ignorerade alla hans telefonsamtal/e-mails/skypemeddelanden etc..

Han verkar numera som en typisk pengar-hungrig ung person som inte bryr sig mycket om folks känslor och respekt, sålänge han har pengar i bakfickan.

hittade denna tråden pågrund av en slump men nu förstår jag att jag är inte den enda som pewdiepie bara glömt och struntat i det är synd eftersom han var en bra vän trodde jag

herregud råkade göra en dubbelpost visste inte att jag haded postat tidigare i tråden och att ingen annan postat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Avskyr honom. Han känns så inriktad mot tolvåringar.

Någon var ju tvungen att sätta Basshunter på plats

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Vet inte om de sant, såg de någonstans på internet? Men tjänar han verkligen flera miljoner i månaden? Förutom pengar får han ju massa sponsrade saker, typ Razer laptops och massa skit?:/

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Vet inte om de sant, såg de någonstans på internet? Men tjänar han verkligen flera miljoner i månaden? Förutom pengar får han ju massa sponsrade saker, typ Razer laptops och massa skit?:/

Han bekräftade på reddit att han tjänade 4 miljoner DOLLAR förra året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin2:

Det tror inte jag heller. Men det var Google jag menade. De tillåter knappast enstaka personer att bryta mot deras regler. Det måste finnas något loophole han och andra använder. Eller så är Google helt enkelt dåliga på att förklara vad de menar i sina regler. Jag har läst dem noggrant och kan inte se hur ads kan tillåtas på såna här videos.

på min kanal som också "tjänar" pengar (hela 15kr på 3år) så kommer det upp att dom måste granska om jag tex lägger till en låt, om jag inte har tillåtelse att använda låten tar dom bort den, men om man kan bevisa att jag får använda låten så är det lungt.

Tror inte många säger nej till felix då det är en extremt stor reklam för alla olika små indiespel och dylikt han spelar.

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

på min kanal som också "tjänar" pengar (hela 15kr på 3år) så kommer det upp att dom måste granska om jag tex lägger till en låt, om jag inte har tillåtelse att använda låten tar dom bort den, men om man kan bevisa att jag får använda låten så är det lungt.

Tror inte många säger nej till felix då det är en extremt stor reklam för alla olika små indiespel och dylikt han spelar.

Du kan använda upphovsrättskyddat material i form av låtar osv så länge du inte spelar längre än x sekunder av låten, vet inte exakt var gränsen går men kanske fem sekunder eller dylikt. Jag tror Sony BMG, Universal och alla de andra skiter blanka fan i om det är Felix. Claims sker ju dessutom per automatik och idag så är det enda som händer i regel att du inte har rätten att tjäna pengar på klippet, eventuella annonsintäkter går istället till Universal om det var dom som ägde rättigheterna (om jag minns rätt).

Händer det någon enstaka gång för att du glömt slå av musiken in-game t ex brukar det sällan hända något. Om du däremot upprepade gånger använder upphovsrättsskyddat material och får copy strikes så är det värre. Två, eller om det är tre strikes och sedan är ditt konto permanent avstängt för att kunna generera annonsintäkter.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Dat save tho https://www.youtube.com/watch?v=zp9cOmGwp9M

Tycker inte han är så rolig att kolla på men det finns vissa inzoomningar han gör på sitt face som är klockrena

Visa signatur

i7-7800x | ASUS Strix GTX 1080 | 64 GB RAM (for datascience stuff)

Permalänk
Medlem

Tycker det är lustigt att han blivit nummer 1 faktiskt. Har sett några enstaka grejjer han laddat upp och tycker att han är bra mycket roligare när han inte spelar spel.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Själv så tycker jag helt ärligt att han låter som en pajas med talfel och tillgjord adhd. Men det kanske helt enkelt är sånt som uppskattas av youtubes yngre besökare?
Eller är det tack vare att folk har växt upp med skräpet som visas på Nickelodeon och Cartoon Network där alla mest bara skriker och kraxar?

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Mååååånga omogna (eller snarare övermogna) "vuxna" personer här som hatar honom, om han skulle vara Italienare skull ni då acceptera hans gester och skrik men bara för att han är svensk behöver han inte sitta still som en styv steril 40+ gubbe...väx upp, Jag är 17 och har kollat på hans videor sen 500.000 subs...hanns humor är bra!

Man får absolut gilla vem man vill, men han har en väldigt "speciell" humor, inte minst pratar han ju som om han vore en bebis. Hans humor är ju väldigt nischad till en viss typ av person som gillar det resten hatar det.

Själv hatar jag det och har aldrig sett mer en 1 minut av hans videos

Permalänk
Medlem
Skrivet av plajton:

Man får absolut gilla vem man vill, men han har en väldigt "speciell" humor, inte minst pratar han ju som om han vore en bebis. Hans humor är ju väldigt nischad till en viss typ av person som gillar det resten hatar det.

Själv hatar jag det och har aldrig sett mer en 1 minut av hans videos

Då är vi två. Jag klarar inte av människan. Men men är väl inte hans targetgroup heller.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Jag är snart 30år gammal, respekterar Felix och allt arbete och välgörenhet han gör för att främja och normalisera gamingcommunityn. Det är inte alla som har en sådan passion och driv i sig att man kan åstakomma något som Felix har gjort. Han är ett youtubeunder som vi svenskar ska vara stolta över tillsammans med våra andra framgångsfenomen inom esport och gaming kringutrustning mm.

Tycker Felix är genuin och beundrar faktiskt den unga mannen.

Permalänk
Medlem

PewDiePie har blivit lite av Sveriges skatt i modern tid. Det är roligt att se en profil från sverige bli störst i världen. Skulle dock vara ändock roligare om han bott kvar i sverige.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Vart är humorn i det hela? Han säger saker jag inte förstår med en obehaglig röst.
En 23-årig 13-åring som fått i sig för mycket Red Bull och 9GAG. "Svensk skatt" skulle jag verkligen inte kalla det...

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Jag är snart 30år gammal, respekterar Felix och allt arbete och välgörenhet han gör för att främja och normalisera gamingcommunityn. Det är inte alla som har en sådan passion och driv i sig att man kan åstakomma något som Felix har gjort. Han är ett youtubeunder som vi svenskar ska vara stolta över tillsammans med våra andra framgångsfenomen inom esport och gaming kringutrustning mm.

Tycker Felix är genuin och beundrar faktiskt den unga mannen.

Håller helt med, jag är snart 32 och kan tycka att en del av de saker han gör är rätt kul. Hans Skate-videos är rätt roliga de flesta. Trots att han är så stor och tjänar så pass bra så anser jag ändå honom som geniun och han förklarar dessutom gång på gång att han är oerhört tacksam och förstår inte varför folk tycker att han ens är bra eller varför de kollar.

Självklart är inte allt bra, ska man ha videos som är humoristiska så är det svårt att vara 100% kul hela tiden, dessutom så är den typen av approach inte något som tilltalar alla, precis som med allt annat här i världen. Tycker det dock är tragiskt när folk måste hacka på någon för att de inte gillar honom. Ungefär som när man pratar om musik och olika stilar, finns en hel del musiknazister med rätt omogna kommentarer där med

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Jag är snart 30år gammal, respekterar Felix och allt arbete och välgörenhet han gör för att främja och normalisera gamingcommunityn. Det är inte alla som har en sådan passion och driv i sig att man kan åstakomma något som Felix har gjort. Han är ett youtubeunder som vi svenskar ska vara stolta över tillsammans med våra andra framgångsfenomen inom esport och gaming kringutrustning mm.

Tycker Felix är genuin och beundrar faktiskt den unga mannen.

Jag hoppas verkligen inte att gaming normen är en koksad svampbob4kantsbyxa som ylar något om bråoouuuus.

Men karaktären verkar ju otroligt nog underhålla väldigt många, och det får man väl ha någon respekt för.

Permalänk
Medlem

Det är inget jag lagt märke till eller subscribar, men tjejen däremot tycker han är rolig att kolla på, särskilt när hans flickvän är med. Så jag har sett ett par videos iallafall.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Jag hoppas verkligen inte att gaming normen är en koksad svampbob4kantsbyxa som ylar något om bråoouuuus.

Men karaktären verkar ju otroligt nog underhålla väldigt många, och det får man väl ha någon respekt för.

Nej det tror jag inte tittar man på esport idag tex Lcs eller starcraft från sydkorea så styrs allting otroligt proffsigt får jag lov att säga.
Tycker även en del progamers blivit mycket mer proffsiga i intervjuer.
Jag som småbarnsförälder idag kan ju förstå att det är ett annat språk bland dom unga, det blir ju som ett fackspråk inom det spelet man spelar.
Var ung själv när alla började säga lol när man talade med varandra. Föräldrar och vuxna bara himla med ögonen och tänkte säkert "vad är detta för språk"

Permalänk
Medlem

Den här videon kan appliceras till spel likväl, https://www.youtube.com/watch?v=jcl854gPJZk

Jag har fått uppfattningen att PewDiePie använder "stupid" humorn med sina spelvideos, och tittare gillar det.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Dom tjänar så mycket faktiskt. Dock så får de flesta inte pengarna...

Det är hur många stora Youtube kändisar som helst som sitter och väntar på pengar dom tjänat ihop med dem blir aldrig utbetalade utav youtube och dess reklam-makare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0k:

Dom tjänar så mycket faktiskt. Dock så får de flesta inte pengarna...

Det är hur många stora Youtube kändisar som helst som sitter och väntar på pengar dom tjänat ihop med dem blir aldrig utbetalade utav youtube och dess reklam-makare...

...Va?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Vad händer i framtiden när många prenumeranter kanske inte ens lever längre? Säg 50-100 år framåt, vad händer med alla konton och prenumerationer då? Att ha låt oss säga 3 miljoner prenumeranter är ju inte dåligt, men om 99 % av dom är döda så vet jag inte riktigt..

Men det är inte antal prenumationer som han tjänar pengar på förstår du väll, det är antal videovisningar där reklam finns som genererar inkomst. Eftersom uppladdaren får ta del av reklaminkomsten.

Sen skriver Youtube mer förmånliga avtal med kända youtubers men ett standardavtal får man cirka 2,50$ per 1000 visningar, i snitt.

Här har du hela grundavtaler i sin helhet som Yotube partner:
https://www.google.com/adsense/localized-terms