Apple uppges lansera Iphone 6 i september

Permalänk
Melding Plague

Apple uppges lansera Iphone 6 i september

En ny generation Iphone är på ingång. Enligt de senaste uppgifterna inleds leveranserna av Iphone 6 i två nya storleksklasser mot slutet av september månad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag vill inte ha större skärm

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om inte annat ska det bli kul att se presskonferens, Apple brukar göra dom rätt intressanta.

Enda jag egentligen saknar är Siri på svenska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Jag vill inte ha större skärm

Köp den mindre modellen då?..
Själv skulle jag kunna tänkas köpa den större varianten.

Permalänk
Medlem

Hur nästa Iphone kommer se ut på utsidan är väl ingen hemlighet längre, undrar bara vad Apple hittar på för nya ev hårdvaru- och mjukvarulösningar. Kommer vi få se multitasking månntro?

Permalänk
Medlem

Det ser ut att bli en miniPad istället för iPhone.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

I artikeln står det: "Sist men inte minst tros den större Iphone i 5,5 tum positioneras som den lyxigare modellen med bland annat optisk bildstabilisering mer lagringsutrymme."

Tänk om man är beredd att betala lite extra för en lyxig modell men inte vill ha en större skärm - som jag??

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Köp den mindre modellen då?..
Själv skulle jag kunna tänkas köpa den större varianten.

Den mindre än fortfarande större...

Jag vill inte heller ha större skärm, dock får jag väl öppna sinnet lite och testa innan jag säger något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

I artikeln står det: "Sist men inte minst tros den större Iphone i 5,5 tum positioneras som den lyxigare modellen med bland annat optisk bildstabilisering mer lagringsutrymme."

Tänk om man är beredd att betala lite extra för en lyxig modell men inte vill ha en större skärm - som jag??

Allt är bara spekulationer och rykten. Kan lika gärna bli OIS i alla storlekar.

Permalänk
99:e percentilen
Citat:

Det mesta pekar mot att vad som i folkmun kallas för Iphone 6 är två nya grundmodeller i storleksklasserna 4,7 och 5,5 tum

Ska bli intressant att höra vad "Alla Androidmobiler är för stora; iPhone är perfekt storlek"-folket har att säga om detta.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koyaanis:

Allt är bara spekulationer och rykten. Kan lika gärna bli OIS i alla storlekar.

Frågan är om det "får plats" i den mindre. Tänker mig att de kanske vill hålla den extra tunn.

Skrivet av Alling:

Ska bli intressant att höra vad "Alla Androidmobiler är för stora; iPhone är perfekt storlek"-folket har att säga om detta.

Själv har jag ägt en Samsung Galaxy S2 och S4, och har just nu en iPhone 5S. S2an hade nog nästintill perfekt storlek (minns inte måttet?) men S4an på 5 tum var nog lite stor. När det kommer till 5S så tycker jag storleken är "okej", men skulle nog som sagt föredra större.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

Ett knivigt läge för apple egentligen. Jag förutsätter att kameran kan filma i 4K, annars är de körda redan där. 4K video kräver ca 8mb/sekunden... Sååå... Plats för SD-kort? Det är något jag har svårt att se att de kommer implementera.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Är bara en tidsfråga innan någon kommenterar det så jag kör, sleep/wake knappen sitter på överdelen av telefonen, inte nederdelen! I know it's Friday :]!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk

Min teori är att de måste gå upp så mycket i skärmstorlek för att kunna fyrdubbla upplösningen på samma sätt som de gjorde MacBook retina när de bytte från 1440x900 till 2800x1800. I en miljö där varenda telefon man utveckar för kör samma upplösning tar det år och dar för utvecklare att uppgradera apparna. Titta bara på hur det var när iPhone 5 släpttes, och hälften av alla appar hade svarta kanter över och under. Dubblerar de bara upplösningen till 1280×2272 kan appar som inte uppdaterats köras i den gamla upplösningen utan att det ser helt förjävligt ut

Skrivet av King D:

I artikeln står det: "Sist men inte minst tros den större Iphone i 5,5 tum positioneras som den lyxigare modellen med bland annat optisk bildstabilisering mer lagringsutrymme."

Tänk om man är beredd att betala lite extra för en lyxig modell men inte vill ha en större skärm - som jag??

Xperia Z1 compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Ska bli intressant att höra vad "Alla Androidmobiler är för stora; iPhone är perfekt storlek"-folket har att säga om detta.

Jag tycker iPhone 5 hade perfekt storlek så jag är inte speciellt glad.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Hur nästa Iphone kommer se ut på utsidan är väl ingen hemlighet längre, undrar bara vad Apple hittar på för nya ev hårdvaru- och mjukvarulösningar. Kommer vi få se multitasking månntro?

Jaså? Har den släppts? Visserligen har det stämt någorlunda tidigare år, men det är fortfarande rykten och egna spekulationer. Speciellt oklart om hur det blir med antennkanterna.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Ska bli intressant att höra vad "Alla Androidmobiler är för stora; iPhone är perfekt storlek"-folket har att säga om detta.

Personligen är jag besviken, hade gärna haft en ny telefon i storlek med iPhone 3/4 istället för något jättestort.
Som referens har jag en 5s som jobbtelefon och tycker redan den är för stor för min smak. Givetvis får alla andra köpa 5"+ och tycka det är jättebra, men det är inget för mig.

Skrivet av Chris_Kadaver:

Ett knivigt läge för apple egentligen. Jag förutsätter att kameran kan filma i 4K, annars är de körda redan där. 4K video kräver ca 8mb/sekunden... Sååå... Plats för SD-kort? Det är något jag har svårt att se att de kommer implementera.

Hur tänker du nu? Jag tror det är väldigt få som har en 4K-skärm, bryr sig om bildkvalité men trots detta tänkte använda mobiltelefonen till att filma med.
4K-film i mobilen känns som något marknadsföringsavdelningen bryr sig om, något gubben i Siba-affären säger till svennebanan, men inget med praktisk betydelse förutom för en extrem minoritet.

Jag skulle personligen inte bry mig för en sekund om min nästa mobil kom med inspelning i 720p, det är fullgott för de hemmaklipp jag spelar in på mobiltelefonen och jag skulle alla dagar i veckan föredra en högre bitrate över högre upplösning med den relativt dåliga optiken.

Om bandbredd är av högsta intresse borde SD-kort vara en dålig idé, det är helt klart enklare att bygga intern storage med hög bandbredd genom att använda flera minneskretsar. Så den "bra" lösningen för 4K med hög bitrate borde vara att ha ett sd-kort för annat och intern storage för inspelning.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av RekiN:

Jag tycker iPhone 5 hade perfekt storlek så jag är inte speciellt glad.

En sund åsikt. Många vänder istället kappan efter Applevinden.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Min teori är att de måste gå upp så mycket i skärmstorlek för att kunna fyrdubbla upplösningen på samma sätt som de gjorde MacBook retina när de bytte från 1440x900 till 2800x1800. I en miljö där varenda telefon man utveckar för kör samma upplösning tar det år och dar för utvecklare att uppgradera apparna. Titta bara på hur det var när iPhone 5 släpttes, och hälften av alla appar hade svarta kanter över och under. Dubblerar de bara upplösningen till 1280×2272 kan appar som inte uppdaterats köras i den gamla upplösningen utan att det ser helt förjävligt ut

Xperia Z1 compact

Ja för det blir inte så retina med 5,5" och 640x1136, 237pixel per tum... De måste pumpa upp upplösningen för att inte gå baklänges. Hatar förövrigt att iPhone appar körs i 320x480 på iPad, trots att appen stödjer Retina skärm för iPhone. Apple what you doooin????

Edit:
Måste rätta mig här för provade just Instagram på min iPad Air, då körs den i 640x1136. Men på min iPad 1 körs det i 320x480, har väl med att iPad 1 har 1024x768 pixlar!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Ska bli intressant att höra vad "Alla Androidmobiler är för stora; iPhone är perfekt storlek"-folket har att säga om detta.

verkar ju vara rätt tydligt vad många som tycker så (inkluderande jag) tänker om det här. ska inte döma innan den kommer ut men är minst sagt skeptisk.

Permalänk

Tycker att HTC Hero är i perfekt storlek.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Undrar om inte Apple borde ha släpp bara en telefon men i storlek ca 5" vilket är väldigt lagom storlek
4,7 är för smått, 5.5 lite för stort för en vardagsmobil.

Men bra dock att dom skippar dom för små storlekar dom har nu, men kanske kommer nån budget lur för dom som vill ha 4"

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Hurra, fler rader för ännu större app drawer. Om de ska lyckas i phablet marknaden så får de seriöst se till att fixa operativsystemet.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på ca 4.2" som mest vilket är lagom. Större än så är för mycket pingis och för lite telefon för min smak 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Skrivet av Kimmeh:

Ja för det blir inte så retina med 5,5" och 640x1136, 237pixel per tum... De måste pumpa upp upplösningen för att inte gå baklänges. Hatar förövrigt att iPhone appar körs i 320x480 på iPad, trots att appen stödjer Retina skärm för iPhone. Apple what you doooin????

Edit:
Måste rätta mig här för provade just Instagram på min iPad Air, då körs den i 640x1136. Men på min iPad 1 körs det i 320x480, har väl med att iPad 1 har 1024x768 pixlar!

Fortfarande långt under iPad Airs upplösning! 640x1136 på 10 tum är bara hemskt En av baksidorna med ett så låst OS som bara körs på ett fåtal enheter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tangentbord:

Jag vill inte ha större skärm

Köp den inte då

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Borde de inte byta till android snart också? De har ju uppenbarligen hoppat på efterapnings-tåget.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Tagit bort citat
Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stealthbomb:

Hur nästa Iphone kommer se ut på utsidan är väl ingen hemlighet längre, undrar bara vad Apple hittar på för nya ev hårdvaru- och mjukvarulösningar. Kommer vi få se multitasking månntro?

Multitasking har funnits på iPhone sedan iOS 4 som släpptes 2010. Så du är bara 4 år efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av deppan:

Borde de inte byta till android snart också? De har ju uppenbarligen hoppat på efterapnings-tåget.

Med tanke på hur mycket vissa tillverkare har apat efter Apple så kan gott Apple börja apa efter de också.