Apple uppges lansera Iphone 6 i september

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lolflakes:

Ingen aning var de fabriserat de uppgifterna. Enligt NetMarketShare som anses vara den mest pålitliga mätningen så har Android 43,75% och iOS 45,61%

http://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share.a...

Permalänk
Medlem

Sluta lolflakes, du får inte visa fakta, det förstör deras tro.

Iofs är siffrorna en aning annorlunda i "väst"världen, iaf i Sverige och Usa. Där har Apple större andel, dock är Android fortfarande ledande.

Sen bland flaggskepps telefoner, skulle jag nog säga att det är 50/50 i Sverige, utifrån vad jag ser, finns säkert statistik på det dock.

OnT: Lite sent på gröten, men nödvändigt, de måste slopa den stora hemknappen, och minska bezels och döyta. Jag vill att Apple ska visa designen, och vara i framkant av utvecklingen, trycka på gränserna men göra det funktionellt. Iphone 3g/gs var kung på sin tid, fanns inget som kunde konkurrera, efter det har det gått utför, inget nytt, samma design, samma design på IOS (i princip). Vilket är tråkigt, då jag gillar fighten mellan android och IOS/apple, men idag är det inte en fight längre, enligt mig och mina värderingar iaf.

@e-lite: det där är antal besök på alla searchengines och inkluderar plattor. Det ger inte direkt någon bra indikation.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Ingen aning var de fabriserat de uppgifterna. Enligt NetMarketShare som anses vara den mest pålitliga mätningen så har Android 43,75% och iOS 45,61%

http://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share.a...

Jo fast i dessa siffror så ingår också ipad och ipad har hög marknadsandel.
Men om man bara kollar på mobiltelefoner så ligger Apple på drygt 15% worldwide.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ggustavsson:

Jo fast i dessa siffror så ingår också ipad och ipad har hög marknadsandel.
Men om man bara kollar på mobiltelefoner så ligger Apple på drygt 15% worldwide.

Alla vet att idag går det i princip inte att skilja på vad som är en Tablet och vad som är en telefon. Därför jämför man alltid rakt över. Jag anser till exempel att Galaxy Note 3 är en tablet medan vissa tycker att det är en telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Fortfarande långt under iPad Airs upplösning! 640x1136 på 10 tum är bara hemskt En av baksidorna med ett så låst OS som bara körs på ett fåtal enheter.

Yeeea, vektorgrafik/skala eller nått så det funkar på alla upplösningar! iOS känns lite hemmasnickrat vid varje uppgradering av skärmupplösning eller byte av aspekt ratio!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IgelQott:

@e-lite: det där är antal besök på alla searchengines och inkluderar plattor. Det ger inte direkt någon bra indikation.

Det ger mycket bra indikation skulle nog större delen av industin säga. Man kan inte ta hänsyn till enheter som befinner sig i "mörkret" (offline) eftersom vi inte vet om de är skrotade eller borttappade på senaste spritfesten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Ska bli intressant att höra vad "Alla Androidmobiler är för stora; iPhone är perfekt storlek"-folket har att säga om detta.

Ingen har någonsin sagt just det, så sluta med skitsnacket... att man föredrar mindre över större skärm betyder inte att man är emot större skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Ett knivigt läge för apple egentligen. Jag förutsätter att kameran kan filma i 4K, annars är de körda redan där. 4K video kräver ca 8mb/sekunden... Sååå... Plats för SD-kort? Det är något jag har svårt att se att de kommer implementera.

Varför ska man filma i 4k?
Optiken, CCDn, ljuskänsligheten är i regel rätt begränsad på de flesta (alla) mobiler kontra riktiga kameror så högre upplösning ger i regel inte mycket bättre bild.

Vore bättre om de fokuserar på allt annat än just CCDns upplösning för att få upp kvalitén på riktigt.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Så kortfattat:
Ny skärm och Skal och Kamera.

Thats it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Så kortfattat:
Ny skärm och Skal och Kamera.

Thats it.

Och ny processor, och ny version av OS:et, och troligtvis annat smått och gott som vi inte vet om ännu.

Permalänk
Medlem

Det som pajar allt är ju faktiskt den där förbaskade hemknappen (som pajar till slut iaf) försvann den så hade man kunna ha en smidig liten lur fast med stor skärm. Min hemknapp funkar inte längre utan kör dubbelknack för att komma ut/stänga ner program. Skitsmidigt! Så en 4.5 nånting utan hemknapp vore guld

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Till alla er som tycker att det är för stort: Har ni testat att köra en 5.5 tums telefon under en långre tid? (1 månad är inte en längre tid) Man vänjer sig otroligt snabbt.

Visa signatur

MOBO: MSI Z97I-AC, CPU: Intel i7 4770k, RAM: Crucial BallistiX 2X8GB, GPU: Gigabyte R9 390 G1, PSU: EVGA supernova GS 650W, Chassi: Fractal Node 304, OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas M:

Ingen har någonsin sagt just det, så sluta med skitsnacket... att man föredrar mindre över större skärm betyder inte att man är emot större skärm.

Fast jag har också hört ganska många säga det

Visa signatur

CPU:intel core i5 2500k 3.30ghz||MB:Gigabyte z68x-ud3h-b3||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:kfa2 gtx 680 (accelero hybrid)||
PSU:corsair TX750w||CHASSI: fractal design define r3 ||
HDD:2tb||SSD:120gb||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontebert:

Till alla er som tycker att det är för stort: Har ni testat att köra en 5.5 tums telefon under en långre tid? (1 månad är inte en längre tid) Man vänjer sig otroligt snabbt.

Hur ska jag göra för att testa mer än en månad och sen köpa?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Månljus:

Jag tror att denna kommentar kommer att skapa en diskussion där folk är vänliga och respektfulla mot varandra!

Skrivet av anon200213:

Det där skämtet fungerar ju inte så länge iOS fortfarande har marknadsledning

Nu är det ju bara det att det är en satir-kommentar på Aftonbladets/Expressens konstanta rubriker varje gång en ny telefon släpps och inte en fanboy-kommentar

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skäggig legend

Jag tycker att storleken på min iPhone 5 är super. Mot hösten kommer jag skaffa mig den senaste iPhonen - det vet jag, och jag kommer gilla den lika mycket om inte mer än min nuvarande. Men jag tycker att större skärm är onödigt, det som får mig att se ljuset är att batteritiden kanske blir bättre vilket är största problemet men iPhone i mitt tycke.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Hur ska jag göra för att testa mer än en månad och sen köpa?

Det jag vill säga är att man vänjer sig jäkligt stort och att så långe telefonen går ner i fickan är den hanterbar. Ser ingen fördel med mindre skärm stjälv.

Visa signatur

MOBO: MSI Z97I-AC, CPU: Intel i7 4770k, RAM: Crucial BallistiX 2X8GB, GPU: Gigabyte R9 390 G1, PSU: EVGA supernova GS 650W, Chassi: Fractal Node 304, OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Alla vet att idag går det i princip inte att skilja på vad som är en Tablet och vad som är en telefon. Därför jämför man alltid rakt över. Jag anser till exempel att Galaxy Note 3 är en tablet medan vissa tycker att det är en telefon.

Om du kan ringa på enheten, då är det en mobil. Om du inte kan ringa på den, då är det en tablet. Note 3 är en smartphone enligt mig, dock med en väldigt stor skärm

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Varför ska man filma i 4k?
Optiken, CCDn, ljuskänsligheten är i regel rätt begränsad på de flesta (alla) mobiler kontra riktiga kameror så högre upplösning ger i regel inte mycket bättre bild.

Vore bättre om de fokuserar på allt annat än just CCDns upplösning för att få upp kvalitén på riktigt.

4k är viktigt för att sälja den till alla som inte vet ett skit om kameror. Lite samma som med många av dagens 4k-TV:s med usla LED-paneler. Kostar för mycket och upplösningen var inte den stora bristen som behövde åtgärdas.

"Vaddå blackmagic??? Den filmar ju inte ens i 4k!!! Min iPhone6 är ju mycket bättre!!!"

Finns nog en del som är helt "säkra" på att 4k-filmen de spelat in i låg bitrate har bättre bildkvalitet än allt annat också eftersom den ju är 4k. Känner några som jag behövt övertyga genom att visa filmklipp efter varandra att 1080p på youtube inte nödvändigtvis är samma sak som 1080p från blu-ray. Innan jämförelsen var det helt säkra att det var samma sak.

Redigerat bort otrevligt språk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Så kortfattat:
Ny skärm och Skal och Kamera.

Thats it.

Precis som alla andra tillverkare...whats your point?

Vad var egentligen nytt på vårens high-end Android smartphones? Typ samma skärmar, väldigt blygsamt uppgraderad SoC, ett par med fingeravtrycksläsare?Känns som utvecklingen har mattats av lite. Att det släpps många mobiler har ju mer att göra med att tillverkarna på Android-sidan måste slåss med näbbar och klor för att synas i mängden. Är nog inte många tillverkare som skulle överleva på Apples strategi med en ny telefon per år...

Gällande artikeln så hoppas jag de senaste design-ryktena stämmer, med glas likt iPhone 5/5S istället för de där linjerna. Tycker det är mycket snyggare.

Gillar dock inte alls snacket om att 5.5 modellen skulle få bättre spec än 4.7. Jag vill inte ha en phablet men dock vill jag ha det bästa de har att erbjuda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontebert:

Till alla er som tycker att det är för stort: Har ni testat att köra en 5.5 tums telefon under en långre tid? (1 månad är inte en längre tid) Man vänjer sig otroligt snabbt.

Jag har haft en 5" s4 sen november och tycker fortfarande att den är precis max och skulle hellre ha 4,7". Skulle verkligen inte kubna ha 5,5".

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Det ser ut att bli en miniPad istället för iPhone.

Den ser snarare ut att vara iPad Micro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Felparkerad:

Om du kan ringa på enheten, då är det en mobil. Om du inte kan ringa på den, då är det en tablet. Note 3 är en smartphone enligt mig, dock med en väldigt stor skärm

Det är din definition. Men eftersom det inte finns någon standardiserad definition på vad som är smartphone och vad som är surfplatta, så får vi helt enkelt räkna alla enheter som kör Android och iOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Det som pajar allt är ju faktiskt den där förbaskade hemknappen (som pajar till slut iaf) försvann den så hade man kunna ha en smidig liten lur fast med stor skärm. Min hemknapp funkar inte längre utan kör dubbelknack för att komma ut/stänga ner program. Skitsmidigt! Så en 4.5 nånting utan hemknapp vore guld

Skickades från m.sweclockers.com

Hemknappen är en av många anledningar som gör att jag börjat snegla på en iphone inför nästa telefonbyte nu i höst. Hatar mjukvaruknappar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontebert:

Det jag vill säga är att man vänjer sig jäkligt stort och att så långe telefonen går ner i fickan är den hanterbar. Ser ingen fördel med mindre skärm stjälv.

Och just däri ligger problemet. Jag, och många andra, får inte ner en 5"-telefon i fickan, utan att behöva tar ur den så fort man ska sätta sig någonstans. Framförallt inte med ett par lurar inpluggade som ytterligare bygger på längden.

Och även om jag bekvämt kunnat få ner den i fickan, så kan jag ändå inte hantera den på ett bra sätt med mina små tassar.

Pillade på en kollegas S4 igår, och kunde konstatera att en tredjedel av skärmytan är obrukbar för mig. Han menade då att den övre delen behöver man aldrig pilla på i alla fall. Gick in i Facebook-appen och behövde greppa med vänsterhanden för att komma åt notifieringarna, som såklart låg i överkant på skärmen.

Om inte Apple behåller 4"-modellen så blir det 5S för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enk:

Och just däri ligger problemet. Jag, och många andra, får inte ner en 5"-telefon i fickan, utan att behöva tar ur den så fort man ska sätta sig någonstans. Framförallt inte med ett par lurar inpluggade som ytterligare bygger på längden.

Och även om jag bekvämt kunnat få ner den i fickan, så kan jag ändå inte hantera den på ett bra sätt med mina små tassar.

Pillade på en kollegas S4 igår, och kunde konstatera att en tredjedel av skärmytan är obrukbar för mig. Han menade då att den övre delen behöver man aldrig pilla på i alla fall. Gick in i Facebook-appen och behövde greppa med vänsterhanden för att komma åt notifieringarna, som såklart låg i överkant på skärmen.

Om inte Apple behåller 4"-modellen så blir det 5S för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Köper du dambyxor eller? I princip alla mina byxor utom kostymbyxor kan jag nästan få ner en 7" surfplatta utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Köper du dambyxor eller? I princip alla mina byxor utom kostymbyxor kan jag nästan få ner en 7" surfplatta utan problem.

Nej, men föredrar mina jeans tighta. Men spelar det någon roll? Drygt 50% av befolkningen använder förmodligen dambyxor. Så det här är inget som är unikt för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Den mindre än fortfarande större...

Jag vill inte heller ha större skärm, dock får jag väl öppna sinnet lite och testa innan jag säger något.

Köp bara en 5s i så fall. 4s säljs ju fortfarande och hänger med dagens toppmobiler helt ok på många punkter. En 5s kommer klara sig bra i många år framåt.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Kan nog bli den mindre modellen, knepigt att gå runt med en så stor telefon på jobbet.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Köper du dambyxor eller? I princip alla mina byxor utom kostymbyxor kan jag nästan få ner en 7" surfplatta utan problem.

Bara pojkar med stora byxor som använder telefoner?