Reklamation av Mobil för 2,5 år sedan, har fortfarande inte fått pengar av CDON.

Permalänk
Skrivet av davitto:

En "liten" uppdatering då.

Jag kontaktar CDON igen och får samma besked, "vi kan inte hitta pengarna och de bör ligga hos din bank". Skillnaden denna gången är att jag upplyser dem att jag kommer öppna ett ärende hos kronofogden och begära ränta enligt räntelagen som thomas_skane nämnde och då helt plötsligt tar dem upp ärendet igen och ger mig efter en vecka beskedet

"Jag beklagar verkligen att ärenden har dragit ut på tiden. Vi har nu kunnat lokalisera pengarna och vi får be dig att återkomma med ditt nya kontonummer så skall vi sedan återbetala beloppet till dig."

Är riktigt missnöjd med CDON, tog dem 3 år att återbetala 5629:-. Kommer aldrig mer att handla där, hoppas ingen råkar ut för samma sak.

2011-07-08 - 2014-07-03 Case closed.

Hur mycket pengar fick du med ränta?

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Hur mycket pengar fick du med ränta?

Jag förstog det som att han aldrig öppnade ett ärende hos kronofogden, utan fick tillbaka inköpssumman.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Skrivet av apelipell:

Jag förstog det som att han aldrig öppnade ett ärende hos kronofogden, utan fick tillbaka inköpssumman.

Skickades från m.sweclockers.com

Tur att rentan har varit låg de senaste åren.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av davitto:

En "liten" uppdatering då.

Jag kontaktar CDON igen och får samma besked, "vi kan inte hitta pengarna och de bör ligga hos din bank". Skillnaden denna gången är att jag upplyser dem att jag kommer öppna ett ärende hos kronofogden och begära ränta enligt räntelagen som thomas_skane nämnde och då helt plötsligt tar dem upp ärendet igen och ger mig efter en vecka beskedet

"Jag beklagar verkligen att ärenden har dragit ut på tiden. Vi har nu kunnat lokalisera pengarna och vi får be dig att återkomma med ditt nya kontonummer så skall vi sedan återbetala beloppet till dig."

Är riktigt missnöjd med CDON, tog dem 3 år att återbetala 5629:-. Kommer aldrig mer att handla där, hoppas ingen råkar ut för samma sak.

2011-07-08 - 2014-07-03 Case closed.

Fyfan vad ruttet, dom ger alltså inte en enda krona i ränta trots att lagen säger att dom ska ge dig ränta, dom har ju suttit på dina pengar alla dessa år...Jag ska sympatibojkotta CDON med dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Fyfan vad ruttet, dom ger alltså inte en enda krona i ränta trots att lagen säger att dom ska ge dig ränta, dom har ju suttit på dina pengar alla dessa år...Jag ska sympatibojkotta CDON med dig.

Faktiskt jag också... Blev riktigt irriterad på att de "helt plötsligt" hittade pengarna också när TS visade sig vara påläst om kronofogden.

Nej, då ska de inte ha kunder från sweclockers tycker jag.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

har aldrig handlat något på CDON sen dom slarvade bort min game key jag köpte där, var inte direkt billigt men var dom enda som hade spelet med omedelbar leverans, tog dom otroligt lång tid fören jag fick reda på att dom helt plötsligt inte hade spelet längre.

tog en och en halv vecka innan dom återbetalade pengarnavilket är surt. så många trådar man läst om CDON och folk får problem efter problem.

nästa gång skall jag inte änns kolla på deras priser...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Vad härligt att du fick tillbaks pengarna då! Känns lite lustigt som dom andra säger att dom helt plötsligt hittade pengarna.

Tycker du borde få lite kompensation. Behöver inte vara något stort, men någonting iaf.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Inte okej av dem, att kolla lite extra först när man "hotar". Slappt och dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Faktiskt jag också... Blev riktigt irriterad på att de "helt plötsligt" hittade pengarna också när TS visade sig vara påläst om kronofogden.

Nej, då ska de inte ha kunder från sweclockers tycker jag.

Jag ansluter mitt till "bojkottar" klubben. Pinsamt CDON.

Permalänk
Skrivet av mackan_93:

Det handlas otroligt mycket hos cdon och generellt sett så blir inget fel och då skapas ingen tråd. Har man många ärenden så kommer några att bli fel. Själv har jag fått diverse återbetalningar och annat från cdon och aldrig haft några som helst problem.

Skrivet av JockeII:

Samma här. Har beställt extremt mycket hos CDon, haft flera garanti- och returärenden och det har alltid fungerat perfekt.

Jag hade problem att få pengarna tillbaks, tog en vecka extra bara för dom hade slarvat bort kontonumret. Men tycker ändå supporten var sjyst nog att jag fick lämna tillbaks Crucial v4 32Gb (denna http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168201485...) för full återbetalning, bara för prestandan var dålig (alla V diskar led av samma problem, men dom under 100Gb var värst). Gick inte ens att surfa med datorn, konstant lagg.

Sen rasa min andra SSd som var köpt där (vid samma datum) ett halvår senare, det var då återbetalningen krånglade helt plötsligt. Trots dom borde ha kvar bankuppgifterna för det funka ju första gången. Därför jag slutade handla delar ifrån dom och kör på inet om det inte blir allt för dyrt (grym support med )

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar