Permalänk

Starkt rekommenderat mini itx?

Tänkte bygga ett bygge i en liten burk nu, något som kan tipsa ett grymt rekommenderat mini itx? Kollade mycket på 250D, men den är så ful.

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2689277 kanske?

Lite svårt att veta vad du tycker är fult.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Rydisen:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2689277 kanske?

Lite svårt att veta vad du tycker är fult.

Någonting med sjukt bra luft flöde, där jag kan ha både ett 240mm och en 120/140mm vattenkylning Ska skaffa en för min gpu.

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk

https://www.komplett.se/in-win-901-mini-itx-tower/810066
Luftflöde och vattenkylning är väl att glömma i den. Men sjukt snygg enligt mig i alla fall!

Permalänk
Medlem

BitFenix Phenom? men den antar jag att du redan kollat på. Du kan nog få in en del radiatorer I den om du har tålamod att jobba för det gissar jag. Rätt så smakfullt utseende iaf jmf med 250D.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2244026 790 kr

http://benchmarkreviews.com/8272/bitfenix-phenom-mitx-case-re...

Själv gillar jag ju Node304 vilket teoretiskt skulle kunna gå att modda så du får in alla de radiatorer du vill ha men det skulle bli en hel del jobb.

Fractal design och BitFenix gör iaf snygga mITX chassin för pengen man betalar.

Permalänk
Medlem

1245kr för bara chassit? inget agg i eller nåt? det var fasiken ett svindyrt chassi det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

1245kr för bara chassit? inget agg i eller nåt? det var fasiken ett svindyrt chassi det...

Smakar det så kostar det Värt att nämna är ju att chassit inte är något plastaskit, plus att fönstret är riktigt glas, inget plastglas som alla andra tillverkare kör med till sina sidopaneler.

Enda som uppfyller dina krav som jag kan komma och tänka på är Bitfenix prodigy, går att trycka in en 120 rad i fronten och en 240 i taket. Nackdelen är väl att det är rätt stort (och fult enligt mig), men svårt för oss att veta vad du tycker är snyggt.

Finns i en mängd färger.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

satt och tänkte mig något liknande, ni förstår vinkeln. jag tycker det chassit är as snyggt, men vet inte om allt passar osv.

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kewrabbish:

satt och tänkte mig något liknande, ni förstår vinkeln. jag tycker det chassit är as snyggt, men vet inte om allt passar osv.

Vad menar du?

120 rad i fronten och 240 i taket

Alla mini-itx moderkort passar det chassit.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Vad menar du?

120 rad i fronten och 240 i taket

Alla mini-itx moderkort passar det chassit.

ungefär, ett 120 rad i bak, som går till gpun, 240 i taket, för cpun, om det duger? Är fortf ny på luftflöde och vart sånt skit ska sitta.

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kewrabbish:

ungefär, ett 120 rad i bak, som går till gpun, 240 i taket, för cpun, om det duger? Är fortf ny på luftflöde och vart sånt skit ska sitta.

En 240 vattenkylare för cpu är mer än tillräckligt för det mesta.

Dock skulle jag strunta i att vattenkyla grafikkortet om du ska köra på slutna system, finns hål på sidan för grafikkortet, och med en bra kylare så lär du kunna överklocka en bra bit ändå. Plus att du i sådana fall skulle kunna använda fläkten i fram som insug, så att övriga komponenter också får bra luftflöde.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av kewrabbish:

ungefär, ett 120 rad i bak, som går till gpun, 240 i taket, för cpun, om det duger? Är fortf ny på luftflöde och vart sånt skit ska sitta.

Varför inte ha allt i en och samma loop? Jag skulle rekommendera att antingen strunta i att sätta vattenkylning på gpu om det nu är ett 7870 du kör med, eller göra dig av med din h100 och köra cpu och gpu i samma loop.

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

En 240 vattenkylare för cpu är mer än tillräckligt för det mesta.

Dock skulle jag strunta i att vattenkyla grafikkortet om du ska köra på slutna system, finns hål på sidan för grafikkortet, och med en bra kylare så lär du kunna överklocka en bra bit ändå. Plus att du i sådana fall skulle kunna använda fläkten i fram som insug, så att övriga komponenter också får bra luftflöde.

ja det låter smartare att ha 120 i fronten och en 120 ovanför som blåser in, så blåser gpun ut allting ibak samt en 120 där också. Om jag inte byter på det och sätter 240 på gpun och 120n på cpun.

Skrivet av raubens:

Varför inte ha allt i en och samma loop? Jag skulle rekommendera att antingen strunta i att sätta vattenkylning på gpu om det nu är ett 7870 du kör med, eller göra dig av med din h100 och köra cpu och gpu i samma loop.

jag har ett evga 780 ti, den idlar på 52 grader, kör jag egen fläkt kontroll gör den 46 i idle, 55-65 när jag spelar vilket är alldeles för mycket för mig. Hur gör jag så båda går i samma loop?
inte orkar uppdatera här sedan jag skaffade det.

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Medlem

Bästa chassit i ITX storlek är gö ett ncase m1 enligt mig, se länk: http://www.ncases.com/v2/m1.php

Tyvärr är de lite svåra att få tag på och kostar en del, runt 1800kr (med frakt tror jag) men vill du ha ett chassi med riktigt trevligt chassi med vattenkylning möjligheter utan behöva köpa stora chassin som 250d eller prodigy.

Annars är väll 250d eller prodigy bästa för att kunna få in vattenkylning.

Visa signatur

Intel i9 9900k - ASUS ROG Strix Z370I - ASUS GTX 1080 ROG Strix - Corsair 32GB DDR4 @ 2400MHz - Louqe Ghost S1 - 2x Samsung 950-series PRO 512GB NVMe Raid 0 - Corsair SF600

Permalänk
Skrivet av Muhuh:

Bästa chassit i ITX storlek är gö ett ncase m1 enligt mig, se länk: http://www.ncases.com/v2/m1.php

Tyvärr är de lite svåra att få tag på och kostar en del, runt 1800kr (med frakt tror jag) men vill du ha ett chassi med riktigt trevligt chassi med vattenkylning möjligheter utan behöva köpa stora chassin som 250d eller prodigy.

Annars är väll 250d eller prodigy bästa för att kunna få in vattenkylning.

jag satsar nog på prodigy, men de chassit var jävligt litet, mycket fint osv. men lite dyrt, det jag ska flaska på mest är cpu då jag redan har en gpu dom duger nog, mycket högljud och varmt bara.

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Medlem

I min Prodigy har jag Corsair H80i (kyler en i5 4670k) i toppen (över moderkortet) som hämtar luft utifrån med push/pull. En 230 mm i fronten (som blåser in såklart) och en 140 där bak (som blåser ut). Väldigt stabila temps, men jag överklockar inte så mycket just nu (4.0-4.2 GHz).

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Permalänk
Medlem

FD Node 304 tycker jag är ett underbart chassi. Lagom stort och mitt 780 går in finfint där. Enda ja kan klaga på är luftflödet.
Finns många snygga ITX chassin på nätet om kan tänka sig beställa utanför Sverige. Prodigy tillhör enligt mig ett av de absolut fulaste chassi jag nånsin sett

Phenom däremot ser riktigt bra ut. Någon som har de chassit och kan dela sin åsikt?

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Skrivet av superst4r:

FD Node 304 tycker jag är ett underbart chassi. Lagom stort och mitt 780 går in finfint där. Enda ja kan klaga på är luftflödet.
Finns många snygga ITX chassin på nätet om kan tänka sig beställa utanför Sverige. Prodigy tillhör enligt mig ett av de absolut fulaste chassi jag nånsin sett

Phenom däremot ser riktigt bra ut. Någon som har de chassit och kan dela sin åsikt?

Jag har precis byggt i både Phenom och EVGA Hadron (har galleri uppladdat). Hadron är enligt mig det snyggaste av dessa men har rätt mkt begränsningar. Storlek (begränsad GPU), luftflöde och PSU. Tycker även att min vita Phenom är snygg men den är ju en jätte jämfört med Hadron. Kör med H100i som blåser ut i toppen, en 140 som tar in i fronten och en 140 som blåser ut bak. Ska byta ut min 140 i fronten mot 2x120. Värt att notera är att detta chassi inte har luftintag på sidan för GPU likt Prodigy. Kör med ett Asus 780 DirectCUii som nu när jag surfar här ligger på ca 30 grader. Tycker inte att det går upp speciellt mycket när jag spelar heller. Inte mer än vad det gjorde i mitt Fractal Design R4.

Något mer du undrar så är det bara att fråga. Googla bilder på Prodigybuilds, finns mängder och insidan är densamma som i Phenom.

Permalänk

Om du vill få in dubbla rads i mITX så är 250D och Prodigy/phenom typ det som finns så vitt jag vet... Kan varmt rekommendera 250D, kolla mitt galleri om du vill ha inspiration! Det kanske är stort för att vara mITX men kör man med dubbla rads så är det smockfullt så mindre chassi är fysiskt omöjligt skulle jag säga...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Rekommenderar också varmt Obsidian 250D, fick in mitt R9 290 TRI-X trots max längden på 29cm. ( Mitt kort är 30,5cm)
Utan problem går en H100i in i lådan.