PewDiePie #1 På Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Ja fast dedär stämmer ju inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Personligen så tycker jag att Vsauce är många gånger bättre, och dessutom lärorikt... Till skillnad från annat
Har inget emot youtubers, bra att dom finns för att uppfylla en del av människors behov, men jag kräver nog lite
mer intellektuellt innehåll.
Kan dock vara för att man börjar få några år på nacken, men å andra sidan så har jag funnit
ex. Som Vsauce mer givande länge.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Inte illa att tjäna så mycket för att göra så lite.
Dock inget för mig, känns mest tramsigt och löjligt, men är väl för gammal kanske.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Jag tror jag lägger ner nu. Att det inte går att diskutera med fanboys är ju bevisat sedan länge. Vare sig det gäller grafikkorts-tillverkare eller, uppenbarligen, skrikande människor på youtube.

Om du inte gillar det, ignorera det...men kom inte och säg att vi har nått fel i huvet...det är bara larvigt! Jag är en "gillar det mesta människa", och förstår mig inte på folk som helt avskyr nånting...omoget!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pSYKED:

Sitter man och dricker cola och käkar popcorn till hans videos så är det kanske dags att skaffa lite umgänge.

(Förövrigt så betyder inte bisse öl som jag antar att du syftar på, utan bajs)

I min hemort betyder det en öl, so your argument is invalid...

Jag är inte ute med gänget på vardagar...so once again, your argument is invalid...

Sa inget om popcorn, your argument is invalid!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yooriitzz:

Ja fast dedär stämmer ju inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Dessutom har han och hans bro army skänkt 1 000 000 $ till välgörenhet! Sluta fixera vid hans privata egendom...han betalar ändå festligt med skatt...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Extremt underhållande video!

Hans ''fans'' är ju ganska barnsliga.
Jag själv är lite småkänslig mot ljud. Hans skrikande är inte riktigt ett plus i min bok.
Sen så tycker jag det är roligare att spela själv än att se på när andra spelar. Det är som att man går över till en vän och ska spela. Men den vännen är dryg och vill bara spela Mega Man X3, så måste man se på medans han spelar.

Bryr mig inte hur mycket han tjänar.

''Don't like it, don't watch it'' funkar bara inte..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GreenSoap:

https://www.youtube.com/watch?v=u2UipkboRyk

Extremt underhållande video!

Hans ''fans'' är ju ganska barnsliga.
Jag själv är lite småkänslig mot ljud. Hans skrikande är inte riktigt ett plus i min bok.
Sen så tycker jag det är roligare att spela själv än att se på när andra spelar. Det är som att man går över till en vän och ska spela. Men den vännen är dryg och vill bara spela Mega Man X3, så måste man se på medans han spelar.

Bryr mig inte hur mycket han tjänar.

''Don't like it, don't watch it'' funkar bara inte..

Klart det funkar,om du inte gillar det strunta i att svara,som alla andra haters i tråden:-)
Det finns inget att tillföra i tråden om man inte gillar det så då kan man skita i att svara också:-)
Ganska simpelt faktiskt men många fattar inte det:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

Klart det funkar,om du inte gillar det strunta i att svara,som alla andra haters i tråden:-)
Det finns inget att tillföra i tråden om man inte gillar det så då kan man skita i att svara också:-)
Ganska simpelt faktiskt men många fattar inte det:-)

Som killen i filmen säger, man måste se något för att veta om man tycker om det eller ej. Sen så att man kritiserar honom.. Det är som att säga till en filmkritiker ''Du får inte säga ett enda ord om Lord of the Rings.. If you don't like it, don't watch it.''

Enligt han och hans fanbase så ska man inte yttra sin åsikt om man har någon som helst kritik emot honom. På Facebook hade han publicerat en video där det var en som kritiserade honom. Han skrev att ''Bro Armén'' skulle flagga och nedrösta videon. Och det var en video med knappt 6000 visningar! Seriöst här nu.. Kan människan inte ta kritik eller?

Jag skrev ''I genuinely didn't like this video. Thought you shouted a bit high..'' på en av hans videor. Blev flaggad, nedröstad och fick en massa skit kommentarer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GreenSoap:

Som killen i filmen säger, man måste se något för att veta om man tycker om det eller ej. Sen så att man kritiserar honom.. Det är som att säga till en filmkritiker ''Du får inte säga ett enda ord om Lord of the Rings.. If you don't like it, don't watch it.''

Enligt han och hans fanbase så ska man inte yttra sin åsikt om man har någon som helst kritik emot honom. På Facebook hade han publicerat en video där det var en som kritiserade honom. Han skrev att ''Bro Armén'' skulle flagga och nedrösta videon. Och det var en video med knappt 6000 visningar! Seriöst här nu.. Kan människan inte ta kritik eller?

Jag skrev ''I genuinely didn't like this video. Thought you shouted a bit high..'' på en av hans videor. Blev flaggad, nedröstad och fick en massa skit kommentarer.

Och?Det är ett fritt land(tror jag iafall)gilla läget skulle jag säga:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Gillar hur allt är så svart och vitt i diskussionen. En sida tycker han är dum i huvudet, den andra tycker han är skitrolig och ska prisas.
Det är ju synd att sidorna på automatik verkar trycka ner varandra. Det snackas mycket om hur mogna och omogna alla är, men eftersom ingen verkar kunna acceptera andras åsikter i den här tråden måste jag ju säga att ni är alla lika jävla omogna

Angående Pewds... Tycker lite blandat om hans videos. Spelar han något spel jag tycker är intressant och han kan hålla sig lagom intensiv så tycker jag att han kan vara riktig rolig. Däremot när han spelar Happy Wheels och slår nya rekord för antal svordomar per minut så struntar jag i att titta, för att JAG inte finner det underhållande. Sen är det ju kul att någon annan finner glädje i att se på de klippen

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

Och? Det är ett fritt land, tror jag i alla fall. Gilla läget skulle jag säga.

Hur tänker du nu? Om det är ett fritt land så ska man väl få säga vad man tycker.. Eller? Nej, inte enligt den fanbasen. Där blir man nedröstad direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Och?Det är ett fritt land(tror jag iafall)gilla läget skulle jag säga:-)

Då ska han ju få säga vad han tycker...

Skrivet av GreenSoap:

Hur tänker du nu? Om det är ett fritt land så ska man väl få säga vad man tycker.. Eller? Nej, inte enligt den fanbasen. Där blir man nedröstad direkt.

"Den fanbasen"... Vilka tänker du på här? Alla youtubers har sin % med fanatiska idioter. Då Pewds har 27(?) miljoner följare blir det rätt många fanatiker och det är då, tyvärr, de som uppmärksammas. Behöver ju inte dra alla över samma kam

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Avstängd

Varför pågår den här tråden? Vad är samtalsämnet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mars SSX:

Varför pågår den här tråden? Vad är samtalsämnet?

För att den lilla promillen som inte gillar honom fortsätter gnälla i tråden.Och dom älskar att gilla sin yttrandefrihet:-)Och det är klart att dom ska men när dom är 1 mot 20 miljoner så kanske dom inte ska bry sig så mycket men det fattar dom inte att alla skiter i vad dom tycker:-))

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Jag är subscribad på honom tycker han är riktigt rolig på vissa videos hade ingen aning om att han var så pass känd förrens ganska nyligen.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sonywalk:

Gillar hur allt är så svart och vitt i diskussionen. En sida tycker han är dum i huvudet, den andra tycker han är skitrolig och ska prisas.
Det är ju synd att sidorna på automatik verkar trycka ner varandra. Det snackas mycket om hur mogna och omogna alla är, men eftersom ingen verkar kunna acceptera andras åsikter i den här tråden måste jag ju säga att ni är alla lika jävla omogna

Angående Pewds... Tycker lite blandat om hans videos. Spelar han något spel jag tycker är intressant och han kan hålla sig lagom intensiv så tycker jag att han kan vara riktig rolig. Däremot när han spelar Happy Wheels och slår nya rekord för antal svordomar per minut så struntar jag i att titta, för att JAG inte finner det underhållande. Sen är det ju kul att någon annan finner glädje i att se på de klippen

Trodde sweclockers på riktigt förvandlats till samma sandlåda som Gamereactor, men än finns det tydligen hopp. Tycker inte folk ska behöva bli påhoppade och kallade småungar för att de gillar pewdiepie, och inte heller ska de bete sig som det när någon kritiserar deras gullunge.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av Sonywalk:

"Den fanbasen"... Vilka tänker du på här? Alla youtubers har sin % med fanatiska idioter. Då Pewds har 27(?) miljoner följare blir det rätt många fanatiker och det är då, tyvärr, de som uppmärksammas. Behöver ju inte dra alla över samma kam

Är säker på att alla inte är så.. Men majoriteten är faktiskt det. Pew die pie själv har sagt i videor och poster att man ska flagga och nedrösta när folk "hatear" på honom. Att han går så långt att posta en video med 6000 visningar, där det är en som "hatear" på honom på sin Facebook... Den hade 5000~ dislikes och 40 likes. Killen kritiserade honom lite bara!

Ingen annan Youtube person håller på såhär. Vem kan inte ta kritik? Så fort man har något dåligt att säga om han Wips! 100000 dislikes. Jag har också tröttnat lite på "Haters gonna hate" nu.

Permalänk
Medlem

Tycker han är för mycket när han gör till rösten och säger konstiga saker. Men han kan vara lite kul ibland.

Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14

Permalänk

Jag subscribade till Pewdiepie när han hade runt 200k, och kollade nog på alla hans videos i 1,5 år, sedan tröttnade jag och har sedan dess bara kollat någon gång i månaden. Men han är fortfarande en bra människa (mycket pengar till välgörenhet) och lägger definitivt upp bra content. Han har själv sagt att han ibland jobbar 8-12 timmar om dagen varje dag i veckan, verkar rimligt med tanke på att han först recordar videos, och sedan måste redigera, och sedan ladda upp.

Stör mig på hur vissa skriver att han har brist på intellekt då han var duktig i skolan och t.ex fick högsta betyget utav 200 elever på ett fysiktest och kom in på sitt förstaval till universitet.

Att han tjänar mycket pengar på det han gör är ju självklart, men dessa pengar ligger i hans företag, han tar själv "bara" ut runt 30 000kr i månaden.

Om man inte tycker det han gör är kul behöver definitivt inte kolla på det, jag själv tröttnade ju till slut, men respekterar ändå honom som person och det han gör.

(Ja, jag vet ofta för mycket om folk jag tycker/tyckte är bra)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

https://www.youtube.com/watch?v=u2UipkboRyk

Extremt underhållande video!

Hans ''fans'' är ju ganska barnsliga.
Jag själv är lite småkänslig mot ljud. Hans skrikande är inte riktigt ett plus i min bok.
Sen så tycker jag det är roligare att spela själv än att se på när andra spelar. Det är som att man går över till en vän och ska spela. Men den vännen är dryg och vill bara spela Mega Man X3, så måste man se på medans han spelar.

Bryr mig inte hur mycket han tjänar.

''Don't like it, don't watch it'' funkar bara inte..

Skitbra, inte för att jag bryr mig om vad eller vem han kritiserade så var den videon underhållande och jag håller med han i mycket om det han pratar om. Ska kolla på mer nu