Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Vilken färg ska man ta tro? Verkar som de flesta butiker som fått in den endast har vit eller svart, och jag skulle gärna tagit grön men tror inte Halebop får in den nästa vecka då... Svajar dock mellan LG G3 och 930.

Finns ju i Orange hos några, men du letar på specifika ställen eller? Grön var slut iaf hos Dustin, Komplett får in den i kommande vecka.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på hur en del ÅF kan börja sälja telefonen till kunder innan den 10:e, när Nokia själva har gått ut med att säljstart är då..?

Är det någon som har talat med tele2 och fått någon information ur dem ifall de kommer sälja luren?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Finns ju i Orange hos några, men du letar på specifika ställen eller? Grön var slut iaf hos Dustin, Komplett får in den i kommande vecka.

Tänkte mest binda mig till Halebop, så köper förmodligen från de. Vågar inte på Orange, Grön skulle vara smutt men Vit duger fint, Svart är för diskret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Tänkte mest binda mig till Halebop, så köper förmodligen från de. Vågar inte på Orange, Grön skulle vara smutt men Vit duger fint, Svart är för diskret.

Den gröna verkar ju vara den som är populärast, och den är onekligen både ovanlig och ruskigt läcker. Som du säger så är svart så vanlig, det är aldrig fel, men det blir heller inga reaktioner. Svart är ett säkert kort men i dessa sammanhang så är det fegisens färgval

Permalänk
Medlem

Min vita är skickad från Dustin, lär komma på måndag... Om bara dagarna kunde gå fortare..

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem

Hur kan abonnemang vara så mycket billigare om man köper från Dustin än Katshing? Valde Tele2 som operatör på båda. Valde att boka hos Katshing för längesen och då betalade jag 125kr i förhöjd månadskostnad + själva abonnemanget som kostade 299kr. Fick då betala 315kr direkt för mobilen.

Kollar jag sen på Dustin så är det sjukt mycket billigare. Väljer jag att betala 50kr i förhöjd månadsavgift på Katshing får jag betala 2115kr nu och 349kr i månaden för resten av mobilen och abonnemanget. Väljer jag å andra sida att betala för 25kr i månaden på Dustin så får jag betala 2015kr nu. Abonnemanget borde väl vara det samma hos Dustin, alltså 299kr i månaden?

Är det så så beställer jag hellre från Dustin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpusk:

Hur kan abonnemang vara så mycket billigare om man köper från Dustin än Katshing? Valde Tele2 som operatör på båda. Valde att boka hos Katshing för längesen och då betalade jag 125kr i förhöjd månadskostnad + själva abonnemanget som kostade 299kr. Fick då betala 315kr direkt för mobilen.

Kollar jag sen på Dustin så är det sjukt mycket billigare. Väljer jag att betala 50kr i förhöjd månadsavgift på Katshing får jag betala 2115kr nu och 349kr i månaden för resten av mobilen och abonnemanget. Väljer jag å andra sida att betala för 25kr i månaden på Dustin så får jag betala 2015kr nu. Abonnemanget borde väl vara det samma hos Dustin, alltså 299kr i månaden?

Är det så så beställer jag hellre från Dustin.

Har du dubbelkollat så du valt samma bindningstid, abonnemang och datamängd?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Har du dubbelkollat så du valt samma bindningstid, abonnemang och datamängd?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det har jag. På Katshing kan man inte heller gå lägre än 50kr/mån i förhöjd avgift.

Från Dustin

Bindningstid: 24 mån
Abonnemang: Volym 3GB (Tele2)
Förhöjd månadskostnad: 25kr/mån

2 015 kr
Med valt abonnemang
Lägsta totalkostnad 9 791 kr

Från Katshing

Bindningstid: 24 mån
Abonnemang: Volym 3GB (Tele2)
Förhöjd månadskostnad: 50kr/mån

Mobilens pris: 2 115 kr
Minsta totalkostnad:
10 741 kr

Det står inte vad abonnemanget kostar på Dustin men jag räknar med att Tele2 har samma abonnemangspris oavsett åf.

Permalänk
Medlem

Sen verkar det här också konstigt.

http://www.ladda-upp.se/bilder/ezyepbpktwuqa/

http://www.ladda-upp.se/bilder/yuxwegyzaayf/

Någon som vet vad det beror på? Skiter nog i min beställning hos Katshing och kör med Dustin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpusk:

Sen verkar det här också konstigt.

http://www.ladda-upp.se/bilder/ezyepbpktwuqa/

http://www.ladda-upp.se/bilder/jvktsjboqxsgz/

Någon som vet vad det beror på? Skiter nog i min beställning hos Katshing och kör med Dustin.

Jag kan inte säga något ont om Katshing, men Dustin är ruskigt bra. Bra support och bra all over.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Jag kan inte säga något ont om Katshing, men Dustin är ruskigt bra. Bra support och bra all over.

Jo men jag tänkte mer på prisskillnaderna :/

Blir att beställa därifrån istället tror jag.

Permalänk

Tips till er som beställer med Halebop Rubbet eller Rubbet Stor - telefonen blir relativt mycket billigare om du väljer 18 månaders bindningstid än om du väljer 24 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Tips till er som beställer med Halebop Rubbet eller Rubbet Stor - telefonen blir relativt mycket billigare om du väljer 18 månaders bindningstid än om du väljer 24 månader.

Märkte det när jag beställde för några veckor sedan. Totalpriset för luren blev ca 3700kr på 18 månaders, och ca 4200 på 24. Undrar hur dom har tänkt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Fetskaft:

Märkte det när jag beställde för några veckor sedan. Totalpriset för luren blev ca 3700kr på 18 månaders, och ca 4200 på 24. Undrar hur dom har tänkt?

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen aning. Tycker också det är märkligt men Halebop brukar ha så på vissa telefoner då och då. Förstår inte alls varför, men för oss kunder är det ju bara bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Tips till er som beställer med Halebop Rubbet eller Rubbet Stor - telefonen blir relativt mycket billigare om du väljer 18 månaders bindningstid än om du väljer 24 månader.

Om det nu är så, så vill de hellre ha er som kunder i 18 månader mot 24, och dessutom får ni en telefon billigare. Låter lite märkligt. Men Telia är ju inte kända för att vara på topp.

Är abonnemanget helt identiskt vid 3700 och 4200? Om ja, helt otroligt, och bara att tacka och ta emot. Passa på på att beställa innan de upptäcker tabben.

Varför väljer ni Halebop, är det för att ni redan är kunder där, eller studentrabatt, eller vad?

Vad betalar ni i månaden för Rubbet Stor?

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Om det nu är så, så vill de hellre ha er som kunder i 18 månader mot 24, och dessutom får ni en telefon billigare. Låter lite märkligt. Men Telia är ju inte kända för att vara på topp.

Är abonnemanget helt identiskt vid 3700 och 4200? Om ja, helt otroligt, och bara att tacka och ta emot. Passa på på att beställa innan de upptäcker tabben.

Varför väljer ni Halebop, är det för att ni redan är kunder där, eller studentrabatt, eller vad?

Vad betalar ni i månaden för Rubbet Stor?

Ja, det är indentiskt abonnemang. Samma månadsavgift för abonnemanget men telefonen blir billigare vid 18 månader än 24 månader.

Jag betalar 249kr/månad för Halebop Rubbet, då får jag 200 gratis samtal (hur långa som helst), 4000 gratis sms och 4GB surf i 4G. En riktigt bra deal som passar mig utmärkt, därför väljer jag Halebop. Tre kan visserligen ha bättre priser men då jag bor i Luleå funkar inte deras nät bra alls så fort man lämnar staden.

Halebop har ju dock gjort om Rubbet-abonnemangen, nu är det dyrare (269kr/mån för rubbet), utökat samtalen och sms men minskat surfen. Dåligt enligt mig, tänker inte förlänga trots att bindningstiden gått ut, låter mitt abonnemang som är billigare och med mer surf rulla på bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Om det nu är så, så vill de hellre ha er som kunder i 18 månader mot 24, och dessutom får ni en telefon billigare. Låter lite märkligt. Men Telia är ju inte kända för att vara på topp.

Är abonnemanget helt identiskt vid 3700 och 4200? Om ja, helt otroligt, och bara att tacka och ta emot. Passa på på att beställa innan de upptäcker tabben.

Varför väljer ni Halebop, är det för att ni redan är kunder där, eller studentrabatt, eller vad?

Vad betalar ni i månaden för Rubbet Stor?

Exakt samma abonnemang. Halebop har höjt priset på telefonen lite så nu blir totalpriset för telefonen 4323kr på 12 månader, 3823kr på 18 månader och 4422kr på 24 månader. När jag beställde blev det 3721kr på 18 månader. Ja just ja! Så får man ju ett par Marshall Major med på köpet också!

Jag väljer Halebop för att Telias nät fungerar bra där jag bor. Har Telenor idag och det fungerar inget vidare på en del ställen där jag tillbringar min tid.

Jag tog Rubbet med 80kr delbetalning på luren, så månadskostnaden blir 349kr/månad.

Permalänk
Medlem

hmm..hade tänkt att köpa 930 med abonnemang på Halebop - Alltså, teckan nytt abonnemang. Men kan inte hitta den trodde att dom hade fått in lite lager men inte då. Är det någon som vet när den kan komma in tro?
hade även tänkt att ta halebop rubbet. Jag har aldrig haft halebop förut så är dem bra ller ska jag välja ett annat företag?

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

hmm..hade tänkt att köpa 930 med abonnemang på Halebop - Alltså, teckan nytt abonnemang. Men kan inte hitta den trodde att dom hade fått in lite lager men inte då. Är det någon som vet när den kan komma in tro?
hade även tänkt att ta halebop rubbet. Jag har aldrig haft halebop förut så är dem bra ller ska jag välja ett annat företag?

https://shop.halebop.se/mobiler/Nokia/Nokia-Lumia-930-Bright-...

Visa signatur

Mobo::Gigabyte P67-UD4 CPU: i5 2500K 3,3GHz GPU: XFX HD5830 1GB
RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE PSU: COOLER MASTER SILENT PRO 600w
SSD: Intel 80GB X25 HD: 2TB Western Green
Bärbar 1: MBP 13" mid 2010 Bärbar 2: Vaio 15" vpc-se2v9e

Permalänk
Medlem

ahh,,hittade den inte i shopen..tackar!

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Skrivet av ItsLea:

hmm..hade tänkt att köpa 930 med abonnemang på Halebop - Alltså, teckan nytt abonnemang. Men kan inte hitta den trodde att dom hade fått in lite lager men inte då. Är det någon som vet när den kan komma in tro?
hade även tänkt att ta halebop rubbet. Jag har aldrig haft halebop förut så är dem bra ller ska jag välja ett annat företag?

Den finns på Halebops hemsida. Jag har Halebop Rubbet och är jättenöjd. På frågan om de är "bra" så kommer du att få både positiva och negativa kommentarer vilken operatör du än frågar om. Medan jag har bra erfarenheter från Halebop och dåliga från vissa andra är det ju andra som har helt tvärt om. Välj operatör efter pris och täckning, det är mitt tips.

Om du tecknar Halebop Rubbet med mobilen kan du ta antingen 12 eller 18 månaders bindningstid istället för 24 månader då det till och med är billigare med 12 eller 18 månader. Med 12 månaders bindningstid kostar telefonen 4323kr, med 18 månader 3823kr och 24 månader 4422kr. Konstigt men bra!

Permalänk
Medlem

Batteriet håller förvånansvärt bra. inte hysteriskt dåligt iaf. Skall testa lite mer, nu tenderar man ju att använda lite mer än vanligt bara för man testar massa saker.

Permalänk
Medlem

Äntligen har den kommit! Om nu bara Tele2 kan aktivera mitt nya SIM-kort så att jag kan börja använda den...

Visa signatur

Asus X99-A, Intel i7 5820K, 16GB DDR4, GTX 980 SLI, Asus PG278QR + Asus VG274H

Permalänk
Medlem

Fingrade på en svart på elgiganten som de tog fram, men inte skulle sälja förrän "säljstart den 10:e", beställde en orange...

Permalänk
Medlem

Jag har fått min orangea 930 idag. Efter lite pillande är det väl en genomgående bra telefon förutom webbläsare som suger. Jag kommer från Android så det blir att lära sig allt på nytt.

Permalänk
Medlem

Beställde en svart från tre, 399 med fria samtal,sms/mms å 7gig surf.

Såg nu att 930 inte har 4G??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- ASUS Zenbook UX32VD -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aerious:

Såg nu att 930 inte har 4G??
Skickades från m.sweclockers.com

Den har 4G. Spec.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mdeletr:

Batteriet håller förvånansvärt bra. inte hysteriskt dåligt iaf. Skall testa lite mer, nu tenderar man ju att använda lite mer än vanligt bara för man testar massa saker.

Uppdatera gärna oss angående batteritiden. Lumia Icon fick ju ett riktigt dåligt resultat i GSM:arenas batteritest, vore bra om de har lyckats optimera 930 bättre. http://www.gsmarena.com/nokia_lumia_icon-review-1061p3.php

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firearm:

Jag har fått min orangea 930 idag. Efter lite pillande är det väl en genomgående bra telefon förutom webbläsare som suger. Jag kommer från Android så det blir att lära sig allt på nytt.

Du kan ju ladda ned några andra webbläsare för att se om du tycker de är bättre.
Här är två:
(Tänk på att du ska ladda ned dem genom telefonens egen "store" så att du inte försöker via sidorna jag länkar till.)
http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/uc-browser/6cda56...
http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/surfy/a5820177-51...

Permalänk
Skrivet av Wickman:

Du kan ju ladda ned några andra webbläsare för att se om du tycker de är bättre.
Här är två:
(Tänk på att du ska ladda ned dem genom telefonens egen "store" så att du inte försöker via sidorna jag länkar till.)
http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/uc-browser/6cda56...
http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/surfy/a5820177-51...

Länkarna funkar alldeles utmärkt, WP redirectar till store automatiskt. (Tack för Surfy, den var ny för mig)