Permalänk

vet inte vad jag behöver byta ut!

Hej! Jag har precis köpt mig en dator som jag trodde skulle fungera galant till world of warcraft på high/ultra. Men fel hade jag! den klarar good stabilt men mitt view distance fuckar upp allting. Jag klarar inte av att spela ett spel som wow med low på view distance och tänkte fixa detta men vet inte vad som säckar.. någon som kan hjälpa mig ?

grafik: ati radeon hd 4800 series

processor: intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2,83GHz (4cpus)

Ram: 4gig

Permalänk
Medlem

Fämrst grafikkortet hade jag sagt, dock vet jag inte vilket till den processorn, men har du funderat på att bygga nytt system?

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Avstängd

om jag inte minns fel spelar inte grafikkortet lika stor roll såsom CPU i WoW, men just C2D serien är ganska gammal serie nu, hoppas du inte gav allt för mycket för den där riggen.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk

Nej det är ju så att jag inte är så seriös att jag ska göra det, behöver bara fixa detta lilla så är det gött sen! En polare har ett geforce gtx 560ti liggandes, är det uppgradering tro ?

Permalänk

är processorn kass också ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggeofnverah:

Nej det är ju så att jag inte är så seriös att jag ska göra det, behöver bara fixa detta lilla så är det gött sen! En polare har ett geforce gtx 560ti liggandes, är det uppgradering tro ?

ja, en EXTREMT stor skillnad, får man fråga varför du köpte en dator med 6-7 år gamla komponenter?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggeofnverah:

är processorn kass också ?

ja, speciellt för wow som gillar moderna cpus med snabb IPC

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd

560ti är det bästa per krona du kan ha för wow, det är grafikkortet från gudarna specifikt till wow, den och 4690k @ 5 ghz så är du le baguetté.

Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort är det? Du skriver bara vilken serie. Hur som helst uppdateras väl wow och är numera förhållandevis tungdrivet. HD4800-serien kom typ 2008 om jag inte missminner mig. Vet att det på slutet av serien kom ett HD4890 med 1gb vram. Möjligen att det kortet skulle duga för halvlåga inställningar. Processorn lär orka spelet om du klockar den så högt det går med en hyfsad kylare.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Någon som kan ge snabba tips för mig att klocka min processor?

Permalänk
Medlem

Jag har också en q9550 och har planer på att klocka den med.
Har inte kommit till skott än men här har du lite hjälp på traven.

http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=695297

Samt kan det vara bra att läsa

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Mvh

Permalänk

tack för alla svar! kostar det att klocka processorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggeofnverah:

tack för alla svar! kostar det att klocka processorn?

Möjligt att du måste köpa en ny kylare om det är standardkylare som sitter i burken annars kostar det inte något.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.