Någon som beställt från cdkey.se, hur fungerade det?

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från cdkey.se, hur fungerade det?

Hej!

Jag vet inte riktigt i vilken tråd jag ska ställa en sån här fråga. Jag är alltid lite skeptisk mot nya sidor på nätet att handla av så jag undrar om det finns någon här som har tidigare erfarenhet av att handla av cdkey.se? Hur gick det osv osv osv? Jag vet jag kan titta på prisjakt.nu t.ex men där kan dem lätt skriva in egna recensioner om dem vill. Litar mer på er här på sweclockers.com. Så är det någon som har någon erfarenhet som ni vill dela med er av?

Visa signatur

Intel i5-9600K CPU @ 3.70GHz (4.30 GHz) | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi - ATX / Z390 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3200MHz CL16 (16-18-18-36) | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | Corsair PSU HX750 80+ Platinum | Noctua NH-U12A CPU Kylare | SSD SAMSUNG MZVLW256HEHP-000L2 250GB m.2 | SSD 970 EVO Plus 1TB m.2 | WD Red 4TB | Segate Expansion 4TB USB3 | Optiarc DVD RW AD-7283S | Logitech G19 | Logitech G400s | Dell 23" UltraSharp U2311H | Win 10 Pro |

APC Power-Saving Back-UPS ES 8 700VA | Netgear R8000 Nighthawk X6 AC3200 | Lenovo Legion Y520-15IKBN / 15.6" / FHD / i7-7700HQ / 2x8GB / 256GB SSD M.2 / Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD / GTX 1060 / Win 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av in2it:

Hej!

Jag vet inte riktigt i vilken tråd jag ska ställa en sån här fråga. Jag är alltid lite skeptisk mot nya sidor på nätet att handla av så jag undrar om det finns någon här som har tidigare erfarenhet av att handla av cdkey.se? Hur gick det osv osv osv? Jag vet jag kan titta på prisjakt.nu t.ex men där kan dem lätt skriva in egna recensioner om dem vill. Litar mer på er här på sweclockers.com. Så är det någon som har någon erfarenhet som ni vill dela med er av?

Även om företaget är okej så är nycklarna är garanterat gråimport, och riskerar således vara stulna. Köper du en stulen nyckel kan det det hända att du blir av med spelet i efterhand om utgivaren spärrar den.

Senast häromdan spärraded 7000 keys till Sniper Elite av just den anledningen.

Vill man vara säker på att det inte händer en själv gör man bäst i att hålla sig till "godkända" återförsäljare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nackskägg:

Även om företaget är okej så är nycklarna är garanterat gråimport, och riskerar således vara stulna. Köper du en stulen nyckel kan det det hända att du blir av med spelet i efterhand om utgivaren spärrar den.

Senast häromdan spärraded 7000 keys till Sniper Elite av just den anledningen.

Vill man vara säker på att det inte händer en själv gör man bäst i att hålla sig till "godkända" återförsäljare.

Skickades från m.sweclockers.com

Hör på denna mannen och inte någon som skriver "KÖPT 50 SPEL FRÅN DÄR, FUNGERAR FETT BRA VARJE GÅNG".

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Även om företaget är okej så är nycklarna är garanterat gråimport, och riskerar således vara stulna. Köper du en stulen nyckel kan det det hända att du blir av med spelet i efterhand om utgivaren spärrar den.

Senast häromdan spärraded 7000 keys till Sniper Elite av just den anledningen.

Vill man vara säker på att det inte händer en själv gör man bäst i att hålla sig till "godkända" återförsäljare.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej man vill ju att det ska vara ärligt. Därför blir man lite skeptisk när priset är så pass mycket bättre än att t.ex. köpa nyckeln direkt på Steam. Men visst vore det trevligt om man hittade en ny bra leverantör som har bra priser så därför tänkte jag höra mer er om ni har några erfarenheter. Det finns vissa med bra pris på prisjakt.nu, i mitt fall tittar jag på Dark Souls II åt min systers son. Priset på Steam ligger på 450:- och cdkey.se säger 279:-. Visst skulle priset kunna vara på en ärlig vara, men risken är ju att det inte är det och det vill man inte utsätta sig för, speciellt inte eftersom det är hans egna födelsedagspengar.

Så har vi någon mer med direkt erfarenhet så skriv gärna en rad eller två.

Tack för ditt svar nackskägg, det uppskattas!

Visa signatur

Intel i5-9600K CPU @ 3.70GHz (4.30 GHz) | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi - ATX / Z390 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3200MHz CL16 (16-18-18-36) | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | Corsair PSU HX750 80+ Platinum | Noctua NH-U12A CPU Kylare | SSD SAMSUNG MZVLW256HEHP-000L2 250GB m.2 | SSD 970 EVO Plus 1TB m.2 | WD Red 4TB | Segate Expansion 4TB USB3 | Optiarc DVD RW AD-7283S | Logitech G19 | Logitech G400s | Dell 23" UltraSharp U2311H | Win 10 Pro |

APC Power-Saving Back-UPS ES 8 700VA | Netgear R8000 Nighthawk X6 AC3200 | Lenovo Legion Y520-15IKBN / 15.6" / FHD / i7-7700HQ / 2x8GB / 256GB SSD M.2 / Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD / GTX 1060 / Win 10

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/dark-souls-2/815249?cks=ASS&assoc=B99...

Jag tror vi väljer den här, säkert och hyfsat pris. Sparar iaf 100:-.

Visa signatur

Intel i5-9600K CPU @ 3.70GHz (4.30 GHz) | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi - ATX / Z390 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3200MHz CL16 (16-18-18-36) | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | Corsair PSU HX750 80+ Platinum | Noctua NH-U12A CPU Kylare | SSD SAMSUNG MZVLW256HEHP-000L2 250GB m.2 | SSD 970 EVO Plus 1TB m.2 | WD Red 4TB | Segate Expansion 4TB USB3 | Optiarc DVD RW AD-7283S | Logitech G19 | Logitech G400s | Dell 23" UltraSharp U2311H | Win 10 Pro |

APC Power-Saving Back-UPS ES 8 700VA | Netgear R8000 Nighthawk X6 AC3200 | Lenovo Legion Y520-15IKBN / 15.6" / FHD / i7-7700HQ / 2x8GB / 256GB SSD M.2 / Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD / GTX 1060 / Win 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av in2it:

https://www.komplett.se/dark-souls-2/815249?cks=ASS&assoc=B99...

Jag tror vi väljer den här, säkert och hyfsat pris. Sparar iaf 100:-.

Du spar ytterligare 31kr här https://www.spelbutiken.se/catalog/product/88794-dark-souls-i...

Komplett är dessutom lustiga, de tar 20kr mindre för fysisk kopia än för nedladdningsbar https://www.komplett.se/dark-souls-ii/802075?cks=ASS&assoc=B9...

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av in2it:

Nej man vill ju att det ska vara ärligt. Därför blir man lite skeptisk när priset är så pass mycket bättre än att t.ex. köpa nyckeln direkt på Steam. Men visst vore det trevligt om man hittade en ny bra leverantör som har bra priser så därför tänkte jag höra mer er om ni har några erfarenheter. Det finns vissa med bra pris på prisjakt.nu, i mitt fall tittar jag på Dark Souls II åt min systers son. Priset på Steam ligger på 450:- och cdkey.se säger 279:-. Visst skulle priset kunna vara på en ärlig vara, men risken är ju att det inte är det och det vill man inte utsätta sig för, speciellt inte eftersom det är hans egna födelsedagspengar.

Så har vi någon mer med direkt erfarenhet så skriv gärna en rad eller två.

Tack för ditt svar nackskägg, det uppskattas!

kan rekommendera greenmangaming.com. de har ofta bra priser och ofta rabattkoder på 25% på sina egna priser. och det är en helt legitim återförsäljare, inga tveksamma keys. de är en av en handfull liknande företag som är godkända så att säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Du spar ytterligare 31kr här https://www.spelbutiken.se/catalog/product/88794-dark-souls-i...

Komplett är dessutom lustiga, de tar 20kr mindre för fysisk kopia än för nedladdningsbar https://www.komplett.se/dark-souls-ii/802075?cks=ASS&assoc=B9...

Jo det är lite konstigt att det inte blir billigare när man beställer elektroniska produkter.

Skrivet av nackskägg:

kan rekommendera greenmangaming.com. de har ofta bra priser och ofta rabattkoder på 25% på sina egna priser. och det är en helt legitim återförsäljare, inga tveksamma keys. de är en av en handfull liknande företag som är godkända så att säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Det vore bra om man visste vilka man kan lita på. Rajat rekommendera spelbutiken.se men jag var inte ens säker på dem. Game.se har jag beställt från tidigare och där gick allt bra men annars har jag hållt mig till webhallen, komplett, inet och offgamers.com

Visa signatur

Intel i5-9600K CPU @ 3.70GHz (4.30 GHz) | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi - ATX / Z390 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3200MHz CL16 (16-18-18-36) | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | Corsair PSU HX750 80+ Platinum | Noctua NH-U12A CPU Kylare | SSD SAMSUNG MZVLW256HEHP-000L2 250GB m.2 | SSD 970 EVO Plus 1TB m.2 | WD Red 4TB | Segate Expansion 4TB USB3 | Optiarc DVD RW AD-7283S | Logitech G19 | Logitech G400s | Dell 23" UltraSharp U2311H | Win 10 Pro |

APC Power-Saving Back-UPS ES 8 700VA | Netgear R8000 Nighthawk X6 AC3200 | Lenovo Legion Y520-15IKBN / 15.6" / FHD / i7-7700HQ / 2x8GB / 256GB SSD M.2 / Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD / GTX 1060 / Win 10

Permalänk
Medlem

https://www.g2a.com/ använder sig många streamers utav till sina tittare. Tror den bör vara så legit det bara går med tanke på vilket jävla liv det skulle bli om någon nyckel hade blivit spärrad när dom öppet supportar sidan. Om det nu är billigt jämfört med andra sidor vet jag faktiskt inte.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Även om företaget är okej så är nycklarna är garanterat gråimport, och riskerar således vara stulna. Köper du en stulen nyckel kan det det hända att du blir av med spelet i efterhand om utgivaren spärrar den.

Senast häromdan spärraded 7000 keys till Sniper Elite av just den anledningen.

Vill man vara säker på att det inte händer en själv gör man bäst i att hålla sig till "godkända" återförsäljare.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilket där blev/är ett jvla liv om på Sniper Elite 3 forumet på Steam, när vissa folk inte kunde spela (de blev av med spelet) sitt "billigare inköpta spel".

http://steamcommunity.com/app/238090/discussions/

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

https://www.g2a.com/ använder sig många streamers utav till sina tittare. Tror den bör vara så legit det bara går med tanke på vilket jävla liv det skulle bli om någon nyckel hade blivit spärrad när dom öppet supportar sidan. Om det nu är billigt jämfört med andra sidor vet jag faktiskt inte.

Har för mig att dom inte är legit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Har för mig att dom inte är legit.

Jaså? Dom som delar ut deras länkar har ju gått i god för dom, men dom kanske helt enkelt menar att man faktiskt får sina nycklar. Jävligt fult om dom propagerar för en sida som säljer oärliga nycklar, det är skillnad på att tipsa någon och att tipsa tiotusentals.

Har valve gått ut med något uttalande om vilka sidor man kan lita på och har helt legit nycklar?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att ta en titt på http://isthereanydeal.com/ innan man köper några spel. Den har bara med sidor som är "legit". Just nu ser det ut som att Dark Souls 2 är billigast på nuuvem.com.br. Åtminstone då det gäller digital distribution versionen. Möjligt att det går att få tag på ett fysiskt exemplar billigare.

En annan bra sida att hålla koll på är Game Deals subredditen.
http://www.reddit.com/r/GameDeals/

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Jaså? Dom som delar ut deras länkar har ju gått i god för dom, men dom kanske helt enkelt menar att man faktiskt får sina nycklar. Jävligt fult om dom propagerar för en sida som säljer oärliga nycklar, det är skillnad på att tipsa någon och att tipsa tiotusentals.

Har valve gått ut med något uttalande om vilka sidor man kan lita på och har helt legit nycklar?

Diverse streamare skulle jag inte alls lita på. Kommer ihåg när Wildstar var i beta och dom delade ut nycklar samtidigt som dom reklamerade för G2A. Känns väldigt oseriöst. Tror inte Valve har gått ut med något utan man får hålla utkik på diverse utalanden om sidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

https://www.g2a.com/ använder sig många streamers utav till sina tittare. Tror den bör vara så legit det bara går med tanke på vilket jävla liv det skulle bli om någon nyckel hade blivit spärrad när dom öppet supportar sidan. Om det nu är billigt jämfört med andra sidor vet jag faktiskt inte.

Köp inte av G2A. Bara för att några typer på YouTube/Twitch lägger upp länkar till G2A och får betalt betyder det inte att G2A är bra. Bara ta exemplet med snubben som låtsades vara handikappad, folk trodde på honom och hade donerat en del pengar men visade sig vara fejk. Inte lita på personer bara så där.

http://www.reddit.com/r/Games/comments/25qf25/devolver_digita...

Eller t.ex. Sniper Elite 3
Lista över licensierade återförsäljare:
"This is the full list of companies that get their keys direct from us for digital sale – we do not sell to anyone else."
http://steamcommunity.com/app/238090/discussions/0/5407449365...
G2A är inte med på listan men säljer ändå:
https://www.g2a.com/sniper-elite-3-hunt-the-grey-wolf-dlc-ste...

Permalänk

http://codesnstuff.se/

jag köpte steam kod fick den direkt efter köp på mail.
verkar vara ett göteborgsbaserat företag.

Permalänk
Medlem

Tack för att ni svarar på tråden. Det visar sig tyvärr att det är fler än jag som har exakt samma problem "Jag tror dem är legit". Det hade varit trevligt om vi alla visste vilka som var bra eller dåliga. På Sweclockers sidan finns en hel del företag representerade i en eller annan form men det är ju oftast hårdvarurelaterat. Visst kan man ofta köpa mjukvara av samma företag men det är sällan dessa har de bästa priserna.

www.prisjakt.nu ger ju information om var priserna ligger men tyvärr så vet vi sen tidigare att inte alla företag på prisjakts lista är helt legit och användarvänliga, tyvärr är det ibland svårt att veta vilka som är bra.

Inköpet för vår del slutade hos Komplett, som tyvärr inte hade bästa priset men är bra att ha och göra med.

Visa signatur

Intel i5-9600K CPU @ 3.70GHz (4.30 GHz) | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi - ATX / Z390 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3200MHz CL16 (16-18-18-36) | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | Corsair PSU HX750 80+ Platinum | Noctua NH-U12A CPU Kylare | SSD SAMSUNG MZVLW256HEHP-000L2 250GB m.2 | SSD 970 EVO Plus 1TB m.2 | WD Red 4TB | Segate Expansion 4TB USB3 | Optiarc DVD RW AD-7283S | Logitech G19 | Logitech G400s | Dell 23" UltraSharp U2311H | Win 10 Pro |

APC Power-Saving Back-UPS ES 8 700VA | Netgear R8000 Nighthawk X6 AC3200 | Lenovo Legion Y520-15IKBN / 15.6" / FHD / i7-7700HQ / 2x8GB / 256GB SSD M.2 / Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD / GTX 1060 / Win 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av in2it:

Tack för att ni svarar på tråden. Det visar sig tyvärr att det är fler än jag som har exakt samma problem "Jag tror dem är legit". Det hade varit trevligt om vi alla visste vilka som var bra eller dåliga. På Sweclockers sidan finns en hel del företag representerade i en eller annan form men det är ju oftast hårdvarurelaterat. Visst kan man ofta köpa mjukvara av samma företag men det är sällan dessa har de bästa priserna.

www.prisjakt.nu ger ju information om var priserna ligger men tyvärr så vet vi sen tidigare att inte alla företag på prisjakts lista är helt legit och användarvänliga, tyvärr är det ibland svårt att veta vilka som är bra.

Inköpet för vår del slutade hos Komplett, som tyvärr inte hade bästa priset men är bra att ha och göra med.

Om spelet finns hos Steam så är det Steam som är i 99% av fallen den ända bra plattformen att köpa från. Desura, osv. om spelet inte finns på Steam. Annars är hela gängen försäljare, skillnaden är om dom är licensierade eller ej. Dom två största är Amazon (USA) och Greenmangaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Köp inte av G2A. Bara för att några typer på YouTube/Twitch lägger upp länkar till G2A och får betalt betyder det inte att G2A är bra. Bara ta exemplet med snubben som låtsades vara handikappad, folk trodde på honom och hade donerat en del pengar men visade sig vara fejk. Inte lita på personer bara så där.

http://www.reddit.com/r/Games/comments/25qf25/devolver_digita...

Eller t.ex. Sniper Elite 3
Lista över licensierade återförsäljare:
"This is the full list of companies that get their keys direct from us for digital sale – we do not sell to anyone else."
http://steamcommunity.com/app/238090/discussions/0/5407449365...
G2A är inte med på listan men säljer ändå:
https://www.g2a.com/sniper-elite-3-hunt-the-grey-wolf-dlc-ste...

Tack så mycket för länkarna!

Kommer ihåg snubben som ställde sig upp och började gå när han trodde att camen var avstängd. Vilket jävla misstag.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

https://www.g2a.com/ använder sig många streamers utav till sina tittare. Tror den bör vara så legit det bara går med tanke på vilket jävla liv det skulle bli om någon nyckel hade blivit spärrad när dom öppet supportar sidan. Om det nu är billigt jämfört med andra sidor vet jag faktiskt inte.

G2a är som sagt inte legit.. Du kanske får din nyckel men de är inte auktoriserade av Steam att sälja deras produkter så man riskerar alltid att förlora sin nyckel. Bara för att streamare (sen när vart folk som slänger upp en stream någonsin en auktoritär källa för information egentligen?) basunerar ut att han allt köpt sitt spel på den sidan så betyder det inte att den är legit. Bara att streamaren antingen är betald av sidan genom olika sponsringar eller helt enkelt är naiv.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

G2a är som sagt inte legit.. Du kanske får din nyckel men de är inte auktoriserade av Steam att sälja deras produkter så man riskerar alltid att förlora sin nyckel. Bara för att streamare (sen när vart folk som slänger upp en stream någonsin en auktoritär källa för information egentligen?) basunerar ut att han allt köpt sitt spel på den sidan så betyder det inte att den är legit. Bara att streamaren antingen är betald av sidan genom olika sponsringar eller helt enkelt är naiv.

En av de jag kom å tänka på angående G2A har 320k följare och 10-15k tittare varje dag, så jag trodde väl att en sån var lite orolig för att ens tittare skulle få sina nycklar spärrade och sen få ett jävla liv emot sig eftersom han propagerar för sidan.

Själv har jag mestadels handlat från g2play och aldrig haft problem, men det innebär ju inte att andra inte kan få det.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar Greenmangaming.

De är ofta billigare än Steam och man vet att man köper av en auktoriserad återförsäljare så det är ingen risk att man blir av med spelet efteråt.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

http://www.spelkoder.se/ har alltid fungerat bra för mig. Men vad vet jag, kanske jag bara haft tur.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

http://www.spelkoder.se/ har alltid fungerat bra för mig. Men vad vet jag, kanske jag bara haft tur.

Enligt sidan betan länkade så är dom tydligen inte auktoriserade återförsäljare i alla fall. Jag har aldrig heller haft problem med att jag inte fått nycklar men vissa är rätt oroliga att deras spel ska bli borttagna från steam och jag har t.om hört om folk som fått sina konton bannade. Sistnämnda vet jag inte om det är ett rykte som blivit en internetsanning tillslut dock.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

En av de jag kom å tänka på angående G2A har 320k följare och 10-15k tittare varje dag, så jag trodde väl att en sån var lite orolig för att ens tittare skulle få sina nycklar spärrade och sen få ett jävla liv emot sig eftersom han propagerar för sidan.

Själv har jag mestadels handlat från g2play och aldrig haft problem, men det innebär ju inte att andra inte kan få det.

Sen när är antalet följare någon som helst standard för hur naiva/trovärdiga spelare är? Och sitter de och hänvisar till sidor i sin stream så finns det alltid en chans att de är sponsrade av företaget och då ska de tas mindre seriöst just därför.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Sen när är antalet följare någon som helst standard för hur naiva/trovärdiga spelare är? Och sitter de och hänvisar till sidor i sin stream så finns det alltid en chans att de är sponsrade av företaget och då ska de tas mindre seriöst just därför.

"så jag trodde väl att en sån var lite orolig för att ens tittare skulle få sina nycklar spärrade och sen få ett jävla liv emot sig eftersom han propagerar för sidan." är hemligheten i mitt inlägg.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

"så jag trodde väl att en sån var lite orolig för att ens tittare skulle få sina nycklar spärrade och sen få ett jävla liv emot sig eftersom han propagerar för sidan." är hemligheten i mitt inlägg.

Tror du på det själv eller..? Personen som äger sidan är fullt medveten om att nycklarna riskerar att bli spärrade eftersom han antagligen köper in dem antingen från skumma personer eller rent utav stulna nycklar. Spelar ingen roll hur mycket denne propagerar för motsatsen. Ännu en gång... Antalet följare och aktiva tittare är inget bevis för att någon är seriös. Det tom. står i steams forum att oauktoriserade försäljare och folk som köper från dessa riskerar att bli av med deras nycklar. Och G2A finns inte på deras lista.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tumnus:

Tror du på det själv eller..? Personen som äger sidan är fullt medveten om att nycklarna riskerar att bli spärrade eftersom han antagligen köper in dem antingen från skumma personer eller rent utav stulna nycklar. Spelar ingen roll hur mycket denne propagerar för motsatsen. Ännu en gång... Antalet följare och aktiva tittare är inget bevis för att någon är seriös. Det tom. står i steams forum att oauktoriserade försäljare och folk som köper från dessa riskerar att bli av med deras nycklar. Och G2A finns inte på deras lista.

Kan du länka listan?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Tror du på det själv eller..? Personen som äger sidan är fullt medveten om att nycklarna riskerar att bli spärrade eftersom han antagligen köper in dem antingen från skumma personer eller rent utav stulna nycklar. Spelar ingen roll hur mycket denne propagerar för motsatsen. Ännu en gång... Antalet följare och aktiva tittare är inget bevis för att någon är seriös. Det tom. står i steams forum att oauktoriserade försäljare och folk som köper från dessa riskerar att bli av med deras nycklar. Och G2A finns inte på deras lista.

Men herrejävlar! Jag har fattat att det inte är en legitim sida, för flera inlägg sedan. Men jag tycker det är konstigt hur folk gör reklam för den.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av giplet:

Kan du länka listan?

http://www.epicbundle.com/official-steam-reseller

Skrivet av kevve1:

Men herrejävlar! Jag har fattat att det inte är en legitim sida, för flera inlägg sedan. Men jag tycker det är konstigt hur folk gör reklam för den.

För att de är naiva att tro att den är legit.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds