Permalänk
Medlem

Jag måste tillhöra en väldigt liten underrepresenterad skala användare av BF4 men jag har ALDRIG, jag repeterar ALDRIG varit med om en omotiverad krasch eller frysningar av spelet. Det bör tilläggas att jag har spelat det sedan det släpptes. Enda gången det har hänt har varit när program i bakgrunden har hängt sig eller på annat sätt tagit energin från datorn. Så jag rekommenderar dig att köpa spelet och testa.

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182
Bärbar: Alienware m11x r2 - i5 - 8 Gb DDR3 - 500 Gb Seagate - GeForce 335m

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

I BF4 (Alla BF spel har jag för mig) så kommer inte skotten ur ditt vapen, utan från toppen av ditt huvud. detta innebär att du kan stå bakom något och dölja hela kroppen förutom toppen av ditt huvud och fortfarande se och skjuta på andra, medan de bara ser en del av ditt huvud och har grymt svårt att skjuta tillbaka..

Gatt dämit, spelat BF i alla dagar, jag har givetvis märkt detta men har aldrig kopplat ihop riktigt

I LAN t.ex när man kan se båda skärmarna samtidigt, och båda siktar varandra rakt in i ögat så är ju vapnen inte riktade likadant.
Sedan har jag sett hur många som helst som skjuter mig hur lätt som helst när jag bara ser deras panna, medans när jag står bakom cover känns det som att jag måste ha hela vapnet ovanför för att inte skjuta in i mitt cover.

This makes so much sense, det är som att någon tänt en lampa, eller att locket i örat just släppte

Problemet är dock att ofta när man ligger bakom ett cover så har man siktet kanske en deci ovanför kanten, men skotten träffar fortfarande en bit under siktet, in i covern. (Kanske bara när man prone:ar?)

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Du vet att när du trycker på join game så börjar allt ladda i bakgrunden. Du kan fortsätta surfa då och spelet kommer tabba in dig när det är dags att börja spela, dvs när laddningen är klar. Jag ser inte vilken förlust det är på tiden. (Förövrigt så är laddningstiden riktig snabb för mig)

Hände inte mig en gång att den "tabbade" in mig i spelet utan fick själv kontrollera att det var färdigt sedan var jag alltid tvungen att sätta igång fullscreen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Hände inte mig en gång att den "tabbade" in mig i spelet utan fick själv kontrollera att det var färdigt sedan var jag alltid tvungen att sätta igång fullscreen.

Händer ju varje gång, var även så i bf3 om jag minns rätt

Permalänk
Entusiast

För mig som är fordonsnisse så tycker jag att den absolut största skillnaden är att de tog bort attackhelikoptern och ersatte den med en bevingad tank. Samtidigt så gjorde scouthelikoptern till en killing machine... dessutom tog de bort below radar och försämrade counter measures

Men de passade även på att ge alla njööpies chansen att kunna stå stilla i spawn och spamma missiler på 7 miljarder mils avstånd utan att överhuvudtaget behöva sikta och ändå få kills... AA pratar jag om alltså

Permalänk
Medlem

Skulle inte vilja påstå att spelet någonsin har varit uselt.
Däremot har det väl under vissa perioder varit "mindre" bra.
Jag känner att jag själv har varit rätt förskonad från det mesta som många har upplevt sedan releasen av spelet
då jag bara har stött på ett par haveri på mina dryga 780 timmar.

Det största irritationsmomentet för mig har varit den berömda "netcode", men denna tycker jag dom börjar få styr på nu,
även om det tagit "MYCKET" för långt tid att rätta till...

Senaste patchen släpptes nu för Ca 10 minuter sedan, men efter som battlelogen ligger nere så har jag inte hunnit ta del av changelogen ännu.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Hände inte mig en gång att den "tabbade" in mig i spelet utan fick själv kontrollera att det var färdigt sedan var jag alltid tvungen att sätta igång fullscreen.

Vet att jag sett en inställning för detta, tror det var på origin men hittar det inte nu. Kan hända att det var på battlelog men det är lite svårt att se nu för det är nere.

F.ö laddar jag ner en 1.03GB stor patch nu.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Vet att jag sett en inställning för detta, tror det var på origin men hittar det inte nu. Kan hända att det var på battlelog men det är lite svårt att se nu för det är nere.

F.ö laddar jag ner en 1.03GB stor patch nu.

På BF4 eller CTE?

Om du hittar patch notes, kan du lägga in dem här, sitter på jobbet och kommer inte in på spelrelaterade sidor (*they see me cryin, they hatin*)

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Att dom inte fixat buggen när man blivit dödad och går in i options och under tiden blir man revivad, så spawnar man in utan hud överhuvudtaget. Enda fördelen är väl att man slipper allt kludd, men det blir lite jobbigt när man inte har en aning om vilka som är friendly och inte. Dessutom tror jag spelet i sig blir mörkare också. Släpper dock efter att man blivit dödad igen.

Kanske fel tråd. :/

Escape två gånger gör susen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

På BF4 eller CTE?

Om du hittar patch notes, kan du lägga in dem här, sitter på jobbet och kommer inte in på spelrelaterade sidor (*they see me cryin, they hatin*)

På vanliga BF4. Battlelog ligger nere också men när dom släpper patch notes så kommer dom upp i patch-tråden här i forumet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Händer ju varje gång, var även så i bf3 om jag minns rätt

Skrivet av kevve1:

Vet att jag sett en inställning för detta, tror det var på origin men hittar det inte nu. Kan hända att det var på battlelog men det är lite svårt att se nu för det är nere.

F.ö laddar jag ner en 1.03GB stor patch nu.

Kommer ihåg att det fungerade i BF3 men troligen som keyve är inne på att det är någon inställning.
Bara 2gb kvar på BC2 x)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskanen:

Nej! Hoppa in på BF3 och testa AN-94, med heavy barrel och reddot.

https://www.youtube.com/watch?v=dzD5w7ETIlo

Snacka om att det vapnet levererar.

Har suttit fast med BF3 nu de senaste veckorna, har inte lyckats slita mig från det på kvällarna och det här vapnet har jag inte testat (konstigt nog)
Ska fan ta o testa och se vad det kan åstakomma. Tack för tipset!

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Kommer ihåg att det fungerade i BF3 men troligen som keyve är inne på att det är någon inställning.
Bara 2gb kvar på BC2 x)

Ganska säker på att det är hur Battlelog fungerar och inte någon funktion.

Vänta bara så kommer ni se att ni blir in tabbade så fort servern har laddat färdigt och ni kan spawna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Har suttit fast med BF3 nu de senaste veckorna, har inte lyckats slita mig från det på kvällarna och det här vapnet har jag inte testat (konstigt nog)
Ska fan ta o testa och se vad det kan åstakomma. Tack för tipset!

Har spenderat senaste dagarna i Bf3, glömt bort hur jävla roligt det är. När man väl spelar det inser man hur dåligt optimerat allt är i bf4.

+ att movement är sjukt mycket bättre.

La även upp en video häromdagen när jag leker lite med M1911 på Canals.

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk

HAHA, battlefield bra? Den var rolig.

Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g

Permalänk
Medlem

Inte uselt men det är inte bra.

Permalänk
Medlem

Kör BF3 istället. Billigare och bättre...
BF4 är ett klassiskt fall av den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket. Det är för mycket skit i spelet som gör det omöjligt att balansera samt gunplay som verkar ha glömts bort...

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Vet att jag sett en inställning för detta, tror det var på origin men hittar det inte nu. Kan hända att det var på battlelog men det är lite svårt att se nu för det är nere.

F.ö laddar jag ner en 1.03GB stor patch nu.

Det är i Battlelog. När du joinar en server kommer det som bekant upp en ruta längst ned på sidan. Där kan du välja om spelet ska starta när det laddat färdigt eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Kör BF3 istället. Billigare och bättre...
BF4 är ett klassiskt fall av den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket. Det är för mycket skit i spelet som gör det omöjligt att balansera samt gunplay som verkar ha glömts bort...

Kör lite CTE så försvinner den känslan direkt

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Ja, det kraschar fortfarande väldigt mycket för användare som inte har deras 1% specifika specifikation gjord för spelet. Jag håller mig fortfarande borta. Dice suger på att buggfixa sina spel, trots snart 1 år efter release så är det buggfyllt.

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

Killtrades kommer alltid och BÖR alltid finnas sålänge en kula har traveltime! Om du och en annan får iväg båda era "dödande" skott medan den andras kula fortfarande är i luften så ska den(kulan) ju inte bara försvinna, inte heller så ändrar den riktning när du väl har skjutit iväg den!

Killtrades är helt legit och jag förstår inte varför folk klagar så mycket på det. Antar att det kommer från dem som kört CS utan traveltime eller bulletdrop.

I vanilla finns det dock en del buggar som resulterar i konstiga deaths. Jag dog själv av att springa in i en pelare med 5hp kvar en gång.

Killtrades kommer och bör alltid finnas ja, MEN (och detta är ett enormt jävla MEN) de ska inte hända alls så ofta som de gör, står man 10 meter ifrån varandra, ett avstånd där killtrades ofta sker skulle den andra ha lite drygt 1.5 hundradels sekund på sig att reagera efter att du skjutit det sista skottet som kommer bli dödande, alltså något som på nära håll i princip aldrig skulle hända, som du säkert själv måste förstå.

På längre avstånd är det självklart att det skulle kunna hända, men det är inte det folk klagar över. Det som klagas över är när det är på nära håll, och den andra personen borde ha så oerhört kort tid på sig att skjuta ett skott tillbaka att det nästan aldrig skulle hända.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Killtrades kommer och bör alltid finnas ja, MEN (och detta är ett enormt jävla MEN) de ska inte hända alls så ofta som de gör, står man 10 meter ifrån varandra, ett avstånd där killtrades ofta sker skulle den andra ha lite drygt 1.5 hundradels sekund på sig att reagera efter att du skjutit det sista skottet som kommer bli dödande, alltså något som på nära håll i princip aldrig skulle hända, som du säkert själv måste förstå.

På längre avstånd är det självklart att det skulle kunna hända, men det är inte det folk klagar över. Det som klagas över är när det är på nära håll, och den andra personen borde ha så oerhört kort tid på sig att skjuta ett skott tillbaka att det nästan aldrig skulle hända.

Fast inte när man håller in en avtryckare. Det är ju automatvapen som skjuter 1 skott var 60ms (snabbare än vad en del har latency till servern).

Till exempel så har AEKn en Silenced Muzzle vel. på 380m/s så tar det 28ms innan kulan träffar (10meter). Med ett servertick på 10/s (som det var innan förändringarna) 100ms på en kula är alltså "deadzone"där en kula kan skjutas av motståndaren medan Din kula sköts. detta + de 28ms innan kulan träffar så hinner din motståndare alltså skjuta MINST 2 skott extra innan kulan registreras i motståndaren, chans på 3

Detta förändras dock in CTE där man har en tickrate på 30/s alltså endast 33ms + 28ms =61ms vilket innebär att OM man har riktigt otur så har man 1ms "dödzon" där du sköt först, men motståndaren lyckades få ut en kula extra. (troligtvis hinner han få ut en, då ni troligtvis inte skjuter tillsammans och han hinner få iväg en kula innan de 60ms tills din kula träffar registreras)

Oj vad rörigt det blev här.
Men hoppas du förstår vad jag menar.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

Fast inte när man håller in en avtryckare. Det är ju automatvapen som skjuter 1 skott var 60ms (snabbare än vad en del har latency till servern).

Till exempel så har AEKn en Silenced Muzzle vel. på 380m/s så tar det 28ms innan kulan träffar (10meter). Med ett servertick på 10/s (som det var innan förändringarna) 100ms på en kula är alltså "deadzone"där en kula kan skjutas av motståndaren medan Din kula sköts. detta + de 28ms innan kulan träffar så hinner din motståndare alltså skjuta MINST 2 skott extra innan kulan registreras i motståndaren, chans på 3

Detta förändras dock in CTE där man har en tickrate på 30/s alltså endast 33ms + 28ms =61ms vilket innebär att OM man har riktigt otur så har man 1ms "dödzon" där du sköt först, men motståndaren lyckades få ut en kula extra. (troligtvis hinner han få ut en, då ni troligtvis inte skjuter tillsammans och han hinner få iväg en kula innan de 60ms tills din kula träffar registreras)

Oj vad rörigt det blev här.
Men hoppas du förstår vad jag menar.

Jo, jag vet vad du menar, och du kommer ju fram till ungefär samma sak som jag sagt, att om saker funkar som man vill så skulle killtrades ske väldigt sällan

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, jag vet vad du menar, och du kommer ju fram till ungefär samma sak som jag sagt, att om saker funkar som man vill så skulle killtrades ske väldigt sällan

Nu har ju troligtvis Oscar rätt om hur det fungerar i just BF4, men om saker fungerade rätt så skulle man fortfarande kunna skjuta skotten efter man har dött (du faller ihop och har fingrarna på avtryckaren). Killtrades tycker ändå jag är en logisk del i spelen ^^

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Nu har ju troligtvis Oscar rätt om hur det fungerar i just BF4, men om saker fungerade rätt så skulle man fortfarande kunna skjuta skotten efter man har dött (du faller ihop och har fingrarna på avtryckaren). Killtrades tycker ändå jag är en logisk del i spelen ^^

Om man är ute efter realism, så sure, det funkar, fast då skulle man å andra sidan falla omkull efter en kula i benet, och bli bannad så fort man dör. Full fokus på realism ger sällan ett roligt spel, och något som att man skulle fortsätta skjuta efter att man dött skulle knappast ge mycket till gameplayet annat än att man skulle känna sig cheated ännu mer....

Vill man ha realism känns ett bättre steg att börja med att göra så att gravitation påverkar alla sorters kulor på samma sätt, inte att lägga in bullshit som en delay på revolvers för att försöka simulera ett längre/trögare triggerpull, eller då skjutande efter spelaren slutat ha någon input på sin karaktär.

Eller varför inte fixa det mest orealistiska elementet i FPS; Att vapen skjuter sina kulor snett om man håller vapnet lite åt sidan om ansiktet (läs "hipfire"), istället för att ha samma accuracy med mer rekyl och utan ett crosshair på skärmen

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, jag vet vad du menar, och du kommer ju fram till ungefär samma sak som jag sagt, att om saker funkar som man vill så skulle killtrades ske väldigt sällan

Njae, om du läser igen så förstå du att om inte det är så att ni skjuter exakt samtidigt eller han nån ms innan dig så KOMMER HAN få ut MINST 2 kulor (kanske 3) och MINST 1 kula (kanske 2) xD

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

Njae, om du läser igen så förstå du att om inte det är så att ni skjuter exakt samtidigt eller han nån ms innan dig så KOMMER HAN få ut MINST 2 kulor (kanske 3) och MINST 1 kula (kanske 2) xD

Fast du förklarade ju hur det förändras med 30 tickrate, vilket är vad BF4 har nu, eller hur?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Fast du förklarade ju hur det förändras med 30 tickrate, vilket är vad BF4 har nu, eller hur?

En del servrar har, en del inte. MEd 30 i tickrate, så får man ut (med en Silenced AEK) 1 skott, Kanske två.
Efter förändringarna som e gjorda på CTE så kör jag bara CTE.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quim:

Jag köpte BF3 förra sommaren (väldigt sent) & så köpte jag BF4 Deluxe direkt när det släpptes.

Jag var sjukt nöjd med BF3, medan jag nu lirat bf4 sedan release så tycker jag inte alls att det är lika bra som BF3.

BF4 ser lite snyggare ut och har lite bättre ljud (när det inte buggar, vilket det inte gör så ofta längre).

Tycker mapparna och känslan var roligare i BF2, BC2 och BF3 än BF4.

Nu när jag läser kommentarerna så ser jag att många tydligen lirar BC2 och BF3 fortf, vilket gör mig sugen på att gå tillbaks!

För jag lirar endast BF4 just för att alla verkade ha gått över och servrarna var tomma - vilket gör det tråkigt att spela, det ska ju vara 32+++++ inne annars är det segt =D

Jag tycker Golmud är extremt lyckad. Men som spel totalt sett så är BF4 märkligt.

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

En del servrar har, en del inte. MEd 30 i tickrate, så får man ut (med en Silenced AEK) 1 skott, Kanske två.
Efter förändringarna som e gjorda på CTE så kör jag bara CTE.

Enligt DICE skulle ju alla servers blivit uppgraderade till 30Hz inom 48 timmar efter patchen, som kom för rätt länge sen nu, vilka har inte det menar du?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |